بازدید 14287
دویست و پانزدهمین روز از جنگ غزه

ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح/ دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود/تعداد شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و پانزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ 08 May 2024

ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و پانزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

سناتور دموکرات: باید بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تمرکز داشت
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۰:۵۱

 ریچاد بلومنتال سناتور آمریکا با اشاره به قحطی قریب‌الوقوع در نوار غزه خواستار تمرکز بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شد.

 این سناتور دموکرات ایالت کانتیکت چهارشنبه گفت: تمرکز باید بر ارسال کمک‌های بشردوستانه باشد، نه بر محموله‌های سلاح.

وی افزود: در سایه قحطی قریب‌الوقوع و شاید واقعی، ضروری است که (نیروهای نظامی) و دولت اسرائیل روی تهیه دارو، غذا و سایر تجهیزات تمرکز کنند.

اظهارات بلومنتال پس از آن بیان شد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

وی افزود: آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در رفح باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

سخنگوی کاخ سفید: به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۲:۴۱

«کارین ژان پی یر»  سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا به توافق میان اسرائیل و حماس خوش بین بوده و ارزیابی اش این است که  اختلاف بین دو طرف را می توان از بین برد.

 کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید که روز چهارشنبه وقت محلی در هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به ایر فورس وان با خبرنگاران گفتگو می کرد، افزود: ارزیابی دقیق از موضع دو طرف نشان می‌دهد که آنها می توانند اختلافات باقی‌مانده را از بین ببرند، بنابراین ما به حمایت از این روند ادامه می‌دهیم.

سخنگوی کاخ سفید افزایش کمک‌ها و آزادی گروگان‌ها را «اولویت اصلی» دولت بایدن خواند.

وی گفت: "ما به خوش بین بودن ادامه خواهیم داد. ما این امر را در اولویت قرار خواهیم داد. ما می دانیم که انجام این کار چقدر مهم است."

هشدار سازمان ملل: درگیری در غزه در مرحله حساس دیگری قرار دارد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۲:۰۶

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، گفت که درگیری در غزه در مقطع حساس دیگری قرار دارد و هشدار داد که دستور  جدید تخلیه  مردم توسط اسرائیل و عملیات زمینی منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد.

 مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه گفت که غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیازهای اولیه‌شان برآورده شود و کسانی که باید محل را ترک کنند باید زمان کافی برای انجام این کار، و همچنین یک مسیر و مکان امن برای رفتن داشته باشند.

معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل متحد متعهد به ارائه کمک به مردم بدون توجه به مکان آنها است. تیم های اوچه هنوز در رفح هستند، جایی که بیش از یک میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک در آن پناه گرفته اند. گریفیتس گفت که ما همچنین در حال افزایش حضور خود در شمال غزه هستیم تا به خانواده هایی که به آنجا نقل مکان کرده اند کمک کنیم.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گزارش می دهد که اکثر مردمی که از رفح آواره شده اند با استفاده از خودروها، کامیون ها و چهارپایان از طریق سه جاده اصلی به خان یونس و دیر البلاح می روند. .

در همین حال، گذرگاه رفح به غزه همچنان بسته است، در حالی که اسرائیل گفته است گذرگاه کرم شالوم در سمت اسرائیل باز است.

گریفیتس ادامه داد: ما در حال تعامل با همه دست اندرکاران برای از سرگیری ورود کالاها به غزه از جمله سوخت هستیم. با این حال، وضعیت به شدت درحال تغییر است و ما همچنان با طیفی از چالش‌ها، در بحبوحه درگیری های فعال، مواجه هستیم.

این مقام سازمان ملل گفت: ما امیدوار به همکاری و تسهیل برای عملیاتی کردن دوباره این گذرگاه ها هستیم، زیرا ذخایر منابع حیاتی - از جمله سوخت در هر ساعت کاهش می یابد.

سفیر اسرائیل: تعلیق ارسال تسلیحات توسط آمریکا بسیار ناامید کننده است
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۰:۵۵

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که باور نمی کند آمریکا ارسال تسلیحات به اسرائیل را تعلیق کرده است، اما تصمیم واشنگتن برای توقف برخی محموله‌های تسلیحاتی را «بسیار ناامیدکننده» خواند.

اردان در مصاحبه ای با شبکه ۱۲ نیوز اسرائیل گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «نمی تواند از یک سو بگوید که شریک ما در هدف نابودی حماس [در جنگ غزه] است و از سوی دیگر ابزارهایی را که برای نابودی حماس است به تأخیر بیندازد.»

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

او مدعی شد: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

اولمرت: عملیات نظامی در رفح، برای آزادی اسرا نتایج معکوس دارد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۰:۰۱

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که حمله ارتش این رژیم به شهر رفح، به هدف کابینه در زمینه بازگرداندن اسرای صهیونیست کمکی نخواهد کرد و پیامدهای معکوسی به دنبال خواهد داشت.

«ایهود اولمرت» در گفت وگو با شبکه «العربیه» عربستان گفت: عملیات نظامی به تنهایی منجر به آزادی گروگان ها نخواهد شد. از این رو، تلاش می کنیم کابینه نتانیاهو را از اتخاذ تصمیماتی که به نفع اسرائیل نیست منع کنیم.

اولمرت افزود: باید آمادگی اسرائیل برای توقف جنگ در مقابل آزادی همه گروگان ها (اسرای صهیونیست) را اعلام کنیم. این در حالی است که کابینه نتانیاهو دستیابی به یک پیروزی ساختگی در رفح را به جای بازگرداندن اسرا، انتخاب کرده است.

نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر افزود: آمریکا، حاضر به حمایت از اقدامات بی محابای نتانیاهو و کمک به اهداف او نیست و به تعویق انداختن ارسال محموله سلاح این کشور برای اسرائیل، اعتراض آشکار واشنگتن به سیاست های نتانیاهو است.

اولمرت همچنین گفت: آمریکا خواستار آغاز روند سیاسی با هدف تحقق صلح دائمی بدون مشارکت حماس است.

نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر ادعا کرد که این رژیم خواستار ادامه اشغال اراضی فلسطینی ها که ۶ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، نیست.

اولمرت تأکید کرد: ما برای بسیج افکار عمومی علیه کابینه نتانیاهو تلاش می کنیم و خواستار تغییر این کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به اعتراضات علیه نتانیاهو و فقدان اعتماد به وی در نظرسنجی ها، گفت: امیدواریم اعتراضات روزانه منجر به سرنگونی کابینه نتانیاهو در سریعترین زمان ممکن شود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: در سال ۲۰۰۸ طرح سازش را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان پیشنهاد کردم که براساس آن کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی تشکیل شود. همچنین براساس این طرح، بیت المقدس از طریق یک نهاد مشترک اداره شود.

اولمرت ادعا کرد: فلسطینی ها با این طرح موافقت نکردند. با این وجود با فلسطینی ها برای ارائه یک طرح صلح با هدف کسب حمایت از آن در «اسرائیل» تلاش خواهم کرد.

وی با انتقاد از بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت آنها بیش از آنکه به صلح علاقه داشته باشند برای تحریک فلسطینی ها تلاش می کنند.

نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر صهیونیستی با اشاره به اینکه مذاکرات قاهره فرصتی برای دستیابی به توافق است، خاطرنشان کرد: ادامه عملیات نظامی اسرائیل در رفح همزمان با مذاکرات قاهره، یک پیام منفی و اشتباه است.

کشف اجساد بدون سر در بیمارستان «الشفا» در غزه
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۲۱

یک عضو کمیته امور فوریت ها در وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (چهارشنبه) با اشاره سرنوشت نامعلوم هزاران نفر در مجتمع بیمارستانی الشفای این منطقه، اعلام کرد که پیکرهای بدون سر در این بیمارستان کشف شده است.

 «معتصم صلاح» عضو کمیته امور فوریت های وزارت بهداشت غزه افزود: اشغالگران بخش پذیرش بیماران در بیمارستان الشفا را بر سر آنها تخریب کرده اند.

معتصم صلاح افزود: هنوز از سرنوشت هزاران تن در مجتمع بیمارستانی الشفا در غزه خبری در دست نیست.

در همین راستا، رئیس سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: فعالیت بیمارستان ابویوسف النجار به عنوان یکی از سه بیمارستان رفح به دلیل حملات نظامی اسرائیل، متوقف شده است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» افزود: بیمارستان های جنوب نوار غزه، فقط به اندازه فعالیت سه روز سوخت دارند و این امر نشان دهنده توقف فعالیت آنها در آینده نزدیک است.

گبریسوس افزود: عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح، مانع دسترسی به هزاران آواره فلسطینی خواهد شد که در شرایط مصیبت باری به سر می برند.

از سوی دیگر «توماس وایت» مسوول عملیات آنروا در غزه نیز در این باره گفت: در حال حاضر، هیچ گونه کمکی دریافت نمی کنیم و هیچ گونه سوختی وارد نوار غزه نشده است که این امر، فاجعه بار است.

حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۳۸

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از شلیک چند موشک از نوار غزه به یک شهرک صهیونیست‌نشین در مجاورت این باریکه خبر دادند.

 منابع صهیونیستی در این باره اعلام کردند که امروز هشت موشک از نوار غزه به شهرک «شلومیت» در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این موشک‌ها در حالی از داخل غزه به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی از بین بردن قابلیت‌های موشکی مقاومت فلسطین در این باریکه است.

سخنگوی کابینه نتانیاهو: با آتش‌بسی که به ابقای حماس در قدرت منجر شود، موافقت نخواهیم کرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۷:۴۱

 سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تأکید کرد این رژیم آتشی‌بسی را که منجر به ماندن حماس در قدرت شود، نمی‌پذیرد.

 سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: عملیات در نزدیکی مرز با مصر، با پیمان سازش بین مصر و اسرائیل تناقضی ندارد.

این مقام صهونیست همچنین تصریح کرد که تل آویو هیچ گونه گشایشی را در مذاکرات آتش بس در غزه که با میانجی گری مصر در قاهره در جریان است، مشاهده نمی کند. اما هیأت مذاکره کننده اش همچنان در قاهره، باقی خواهند ماند.

این در حالی است که «بسام خلف» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که مذاکرات در موضوع خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اعلام آتش بس، متوقف شده بود اما تضمین های داده شده، باعث موافقت حماس با این پیشنهاد شد.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس نیست. وی اما گمان می کرد حماس با این پیشنهاد مخالفت خواهد کرد و تهدید کرده بود ارتش این رژیم فارغ از موضع حماس در مذاکرات، وارد رفح خواهد شد.

خلف همچنین گفت: ورود ارتش اشغالگر به رفح گسترده نیست و عملیات محدودی را انجام داده است. همچنین فشار آمریکا ممکن است هر چیزی را در این معادله تغییر دهد. حماس اما همزمان با انتظار برای دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی درباره موافقتش با آتش بس، با تجاوز این رژیم به رفح مقابله خواهد کرد.

عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح تغییری در روند مذاکرات ایجاد نخواهد کرد، افزود: ما موضعمان را اعلام و خواسته های ثابتمان را که نمی توانیم از آنها چشم پوشی کنیم، اعلام کرده ایم. این خواسته ها، آتش بس در غزه و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از آن است.

همزمان روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت» بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای مذاکره با بنیامین نتانیاهو و رئیس موساد به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

حمله ترکیبی حزب‌الله به مواضع صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۶:۵۴

حزب‌الله امروز (چهارشنبه) حملات ترکیبی متعدد و هدفمندی را علیه مواضع صهیونیستی از قبیل پایگاه های «حانیتا» و «ادمیت» انجام داد.

 در نتیجه این حملات ترکیبی به‌ وسیله پهپاد، موشک و در پی احتمال نفوذ پهپادها، آژیر خطر در اغلب مناطق شمالی به‌صدا درآمده است.

ساعاتی پیش، رسانه‌های صهیونیستی از وقوع تلفات در پایگاه مالکیه و چندین کشته در آویویم، در پی حمله مقاومت لبنان به این مناطق خبر دادند.

حزب‌الله لبنان با شلیک موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، به حملات امروز چهارشنبه این رژیم به روستاهای جنوب لبنان پاسخ داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی دشمن صهیونیست به روستاهای جنوبی لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان، مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان یک ساختمان در شهرک صهیونیست نشین «المطله» را که نظامیان صهیونیست از آن مستقر بودند، هدف قرار دادند و این ساختمان به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

حزب الله در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که مبارزان مقاومت اسلامی لبنان ۲ ساختمان محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «شلومی» را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از هدف قرار دادن یک ساختمان دیگر متعلق به نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست‌نشین «المناره» خبر داد.

استرالیا نسبت به عواقب «ویرانگر» حمله به رفح هشدار داد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۶:۱۱

وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کانبرا مخالفت خود را در مورد حمله اسرائیل به رفح اعلام کرده و هشدار می‌دهد که تاثیر این حمله بر غیرنظامیان فلسطینی ویرانگر خواهد بود.

وی افزود: کشورم مخالفت حمله تل‌آویو بوده و ما امروز (چهارشنبه) بار دیگر این موضوع را خطاب به اسرائیل تکرار کردیم.

وانگ با بیان اینکه بیش از نیمی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فلسطینی ساکن غزه در شهر مرزی رفح پناه گرفته‌اند، تصریح کرد که تاثیرات این حمله بر غیرنظامیان ویرانگر خواهد بود.

این مقام ارشد استرالیا تاکید کرد که کانبرا از میانجی‌گری قطر، آمریکا و مصر برای اجرای توافق آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

تعداد شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۵:۳۳

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت مورد کشتار شد که در نتیجه آن، ۵۵ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

براساس این گزارش، همچنان تعدادی از شهدا زیر آوار و یا در خیابان ها مانده ‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت در نوار غزه افزود که با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا کنون به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد مجروحان به ۷۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

هاآرتص: عملیات رفح اسرا را باز نمی‌گرداند
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۱۹

روزنامه هاآرتص بر لزوم توافق با مقاومت فلسطین تأکید و اعلام کرد این تنها راه برای آزادی اسرای صهیونیست است، حتی اگر بهای آن برای تل‌آویو دردناک باشد.

 روزنامه هاآرتص در سرمقاله امروز (چهارشنبه) خود نوشت: جنگ در رفح اسرای ما را از غزه آزاد نخواهد کرد بلکه احتمال آن را از بین می‌برد. تنها راه برای آزادی اسرای ما از نوار غزه امضای یک معامله با جنبش حماس است حتی اگر بهای آن برای اسرائیل دردآور باشد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید به اشغال رفح را به گرفتن موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها در مذاکرات و تبدیل آن به یک معامله برای آزادی تمام اسرا، ترجیح می‌دهد.

این روزنامه نوشت: زمانی که دفتر نتانیاهو اعلام کرد کابینه جنگ تصمیم به ادامه عملیات در رفح با هدف فشار نظامی بر حماس برای پیشبرد موضوع تبادل اسرا و اهداف دیگر جنگ گرفت، هیچکس غافلگیر نشد. ما از اینکه بنی گانتس، عضو کابینه جنگ که اختلافات بین وی و نتانیاهو بالا گرفته است این دروغ را تکرار کرد، متاسف هستیم. بنی گانتس گفت این عملیات نظامی بخشی جدایی‌ناپذیر از تلاش‌های مستمر اسرائیل و تعهد آن برای آزادی اسرا و تغییر واقعیت امنیتی در جنوب غزه است.

این روزنامه نوشت: کسانی که بهای این سیاست را می‌پردازند، خود اسرا هستند. چراکه این جنگ منجر به کشته شدن برخی از آن‌ها شده است. برخی اسرا به دست خود ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. کسانی هم که زنده هستند با خطر مواجهند.

روزنامه هاآرتص به ادعای رژیم اشغالگر که تاکید کرده جنگ در رفح در این مرحله محدود خواهد بود و آمریکا و مصر را نیز در جریان این مسئله گذاشته است، پرداخت.

این روزنامه عبری‌زبان، گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آمریکا را ذکر کرد مبنی بر اینکه دولت واشنگتن فروش هزاران سلاح پیشرفته به تل‌آویو را به تاخیر انداخته است.

این روزنامه نوشت: این مسئله یک اقدام غیرعادی در زمان جنگ است. علاوه بر این عملیات نظامی علیه رفح روابط دیپلماتیک با مصر و اردن را در معرض خطر قرار می‌دهد و احتمالا عادی‌سازی روابط با عربستان را ناکام می‌گذارد. در حالی که آمریکایی‌ها می‌گویند می‌توان اختلافات بین اسرائیل و حماس را حل کرد، اکنون فرصتی برای این مسئله وجود دارد چرا که در حال حاضر هیئت اسرائیل و هیئت حماس در قاهره هستند و می‌توانند به توافق برسند. این همان لحظه مناسب برای کنار گذاشتن ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی و اعضای دیگر حزب راست تندرو در کابینه برای اتخاذ تصمیم درست، یعنی امضای معامله است.

آمریکا ساخت اسکله موقت در غزه را تکمیل کرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۱۹

یکی از سخنگوهای پنتاگون اعلام کرد آمریکا ساخت یک اسکله شناور موقت را برای به اصطلاح «ارسال و تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه» تکمیل کرده است.

 «سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: «ارتش آمریکا ساخت اسلکه موقت و شناور «تریدنت» را که در نهایت در ساحل غزه قرار می‌گیرد، تکمیل کرده است.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «ساخت ۲ بخش از تدارکات مشترک بر فراز ساحل شامل اسکله شناور و اسکله Trident کامل شده و در انتظار حرکت نهایی به خارج از ساحل است. شرایط جوی در صورت مساعد بودن باعث می‌شود تا این اسلکه در مقصد نهایی خود جای بگیرد.»

سخنگوی پنتاگون همچنین ادامه داد: «بخش‌های این اسکله و کشتی‌های نظامی دخیل در ساخت آن هنوز در بندر اشدود هستند.»

جهاد اسلامی: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۹

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به موضعگیری روشن مقاومت فلسطین که همان تحقق منافع ملت آن است، اقدامات فعلی نیروهای اشغالگر در رفح را مانوری دانست که با شکست همراه خواهد بود.

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات آتش‌بس و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح اظهار کرد: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده و در حال حاضر در دست میانجی‌هاست.

الهندی با تاکید بر وجود اتفاق‌نظری ملی درباره توافقنامه پیشنهادی که میانجی‌ها از جمله آمریکا در مورد آن توافق کردند، گفت: این پیشنهاد به منزله موضعگیری ملی فلسطین است و جنبش حماس به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی آن را ارائه کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه در مقابل اجماع نظر فلسطینی، سردرگمی طرف اسرائیلی وجود دارد، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر تمام اهرم‌های فشار خود را از دست داده و اکنون نمی‌خواهد توافق کند چرا که این به معنای پایان یافتن حیات سیاسی اوست.

او در ادامه این مصاحبه گفت: موضعگیری مقاومت روشن بوده و آن برآوردن منافع ملت فلسطین است البته این موضعگیری میانجی‌ها نیز بوده و این روزها در حال آزمایش است. مسئله اصلی که در توافق نیاز به بررسی داشت، برقراری آتش‌بس و روشن کردن این نکته بود که این آتش‌بس پایدار است. میانجی‌ها تضمین دادند که مساله پایدار بودن به معنای آتش‌بس دائمی است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح، واقع در جنوب نوار غزه نیز تاکید کرد: آنچه اکنون در رفح انجام می‌شود، مانوری از سوی طرف اشغالگر است چرا که سند پیشنهادی دال بر عقب‌نشینی کامل از نوار غزه است.

الهندی در ادامه تاکید کرد: ماجراجویی طرف اشغالگر در رفح با شکست همراه است و اشغالگران در هر مکانی با مقابله نیروهای مقاومت روبرو خواهند بود و نیروهای دشمن خسارات و تلفات بسیاری را متحمل خواهند شد. هیچ یک از سناریوهای نظامی رژیم اشغالگر در جنوب نوار غزه حاصلی ندارند و عقب‌نشینی اسرائیل از رفح عنوان جدیدی برای شکست خواهد بود.

او ادامه داد: اسرائیلی که غرب از آن با عنوان یک رژیم «دموکرات» یاد می‌کند، به پایان کارش رسیده و به‌عنوان یک رژیم نازیست افراطی ظاهر شده است.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت تاکید کرد که این جنبش رویکرد مثبت و مسوولانه خود را در تمامی مراحل مذاکرات به واسطه میانجی‌ها نشان داد و تلاش کرد تمامی موانع موجود در راه رسیدن به یک فرمول مورد قبول و حافظ حقوق ملت فلسطین را کنار بزند.

حمدان در ادامه گفت: خواسته‌های مقاومت در هرگونه توافقی، توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی از تمام مناطق نوار غزه، بازگشت بی‌قید و شرط آوارگان به خانه‌ها و مناطقشان، بازسازی نوار غزه و امدادرسانی به مردم آن و رسیدن به یک قرارداد جدی برای تبادل اسراست.

شنیده شدن صدای آژیر خطر و انفجار در شمال و شمال غربی فلسطین اشغالی
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۸

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیرهای خطر در شهرک های صهیونیست نشین «شتولا»، «زرعیت»، «شومرا» و «اوین مناخیم» در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمد.

به گفته این رسانه ها، صداهای انفجار در خط ساحلی شمالی از شهر حیفا تا شهر نهاریا و اطراف آن در شمال غربی فلسطین اشغالی نیز شنیده شد.

برپایه این گزارش، ستون هایی از دود بر فراز حیفا مشاهده می شود.

این رسانه ها همچنین از اصابت یک موشک ضد زره از خاک لبنان به شهرک صهیونیست نشین المطله خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری در این باره نرسیده است.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۷

یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به‌ آغاز دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش بس در نوار غزه از امروز چهارشنبه در شهر قاهره پایتخت مصر هشدار داد: در صورت تغییر در طرح پیشنهادی آتش بس توسط میانجی ها، این جنبش ممکن است از مذاکرات خارج شود.

این منبع آگاه در گفت و گو با پایگاه «عربی۲۱» افزود: دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش بس در نوار غزه امروز (چهارشنبه) با حضور هیات مذاکره کننده مقاومت، در قاهره برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جنبش حماس پس از دریافت تضمین هایی از سوی میانجی ها درباره تغییر نکردن متن توافق، آن را پذیرفت.

این منبع آگاه گفت: درصورت اعمال تغییراتی در طرح پیشنهادی توسط میانجی ها، موضع حماس تغییر خواهد کرد و ممکن است از مذاکرات خارج شود.

قطر خواهان اقدام بین‌المللی فوری برای جلوگیری از نسل کشی در رفح شد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۳

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: بمباران شهرداری رفح، حمله به گذرگاه زمینی آن و تهدید به کوچاندن شهروندان فلسطینی از پناهگاه ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان تحرکات فوری بین‌المللی در راستای ممانعت از حمله به شهر رفح و جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی و محافظت کامل از غیرنظامیان هستیم.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: کوچاندن غیرنظامیان از شهر رفح نقض خطرناک قوانین بین‌المللی بوده و بحران انسانی در نوار غزه را چند برابر می‌کند.

ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح

گردان‌های القسام و القدس از درگیری‌های شدید با نیروهای رژیم اشغالگر در شرق رفح خبر دادند.

 در دویست و پانزدهمین روز نبرد غزه، در حالیکه منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند ۳۵ شهید و ۱۲۹ زخمی ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان الکویت در رفح منتقل شدند.

همچنین بالگردهای رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی رفح حمله کردند.گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهایش وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای رژیم اشغالگر در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شدند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد مبارزانش وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در شرق رفح شدند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز وارد درگیری‌های شدیدی با سربازان دشمن صهیونیستی در محورهای شرق رفح شد.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق رفح با راکت هدف قرار داد.

گردان‌های القسام نیز سه‌شنبه از هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر در شرق گذرگاه رفح با خمپاره‌های سنگین خبر داده بود.

القسام همچنین اعلام کرد یکی از تانک‌های رژیم صهیونیستی را بعد از هدف قرار دادن آن با راکت منهدم کرد و تجمعات نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق رفح را با موشک‌های «رجوم» هدف قرار داد.

این گردان‌ها سه‌شنبه پایگاه کرم ابوسالم را با سامانه موشکی رجوم هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه از کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر خبر داده بود.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف نیروگاه برق در شمال اردوگاه النصیرات و منطقه ارض المفتی و وادی غزه و مناطق جنوبی محله الزیتون را هدف قرار داد.

همچنین منابع اعلام کردند در حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به غرب رفح تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد به کشاورزان غلاف غزه دستور داده شد تا از فعالیت در میادین نزدیک به نوار مرزی با غزه خودداری کنند.

مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در اظهاراتی گفت که جنگ غزه به مقطع بحرانی و حساس خود رسیده است و دستور تخلیه رفح از سوی رژیم صهیونیستی به کشتار و آوارگی بیشتر فلسطینی‌ها منجر خواهد شد.

 شبکه الجزیره نوشت: مارتین گریفیث تاکید کرد که باید همچنان از غیرنظامیانی که ماندن در رفح را انتخاب می‌کنند، حفاظت شود.

این مقام سازمان ملل، گفت: درد و رنج حاصل از پیامدهای تصمیماتی که امروز گرفته می‌شوند برای انسان‌ها تا چندین نسل بعد از ما ادامه خواهد یافت.

گریفیث تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح، مانع ورود سوخت و دیگر کمک‌ها به غزه می‌شود.

سازمان ملل: ۷۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده اند

«آندریا دی دومنیکو» رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در خاک فلسطین گفت: ۷۵ درصد از ساکنان نوار غزه براثر جنگ از خانه ها و مناطق زندگی خود آواره شده اند.

به گزارش خبرگزاری «سما» دی دومنیکو اضافه کرد: بسته شدن گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه، ورود کامیون های حامل کمک های انسانی به نوار غزه را متوقف کرد.

وی افزود: برای دریافت تضمین هایی به منظور ادامه ورود و ارائه کمک ها به نوار غزه تلاش می کنیم.

دی دمنیکو گفت: درصورت به پایان رسیدن سوخت موجود، امکان ادامه عملیات کمک رسانی در نوار غزه وجود نخواهد داشت.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: هرگونه حمله به رفح فاجعه بار است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که نسبت به هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح هشدار می‌دهد زیرا این امر خطری فاجعه‌بار برای ساکنان غیرنظامی به همراه خواهد داشت.

این کمیته تاکید کرد: ما خواهان محافظت از غیرنظامیان در نوار غزه و تضمین دستیابی آن‌ها به نیازهای اساسی زندگی هستیم.

این کمیته افزود: ما آماده ایفای نقش میانجیگر بی‌طرف در مسائل انسانی در هرگونه توافقی درباره نوار غزه هستیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۷
جنگ ؛ جنگ تا پیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
۲۱۵
روز این همون چنگیه که میگفتن اسرائیل طاقت جنگ فرسایشی نداره
متاسفانه عکسها را درست انتخاب نمی کنید ، چون آنگونه که از متن بر می آید ظفر با نیروهای مقاومت فلسطینی بوده ولی انتخاب عکس اشتباه مطلب را جور دیگری حکایت می کند!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
چیزی که عیان (عکس) است چه حاجت به بیان(متن خبر) است!!!!!!!!!!
تنها کشوری که میتونه حمله موشکی کنه به اسراییل و پاسخی دریافت نکنه فقط ایرانه. حالا طرفداران صهیونیسم میگن یه کواد کوپتری تو اصفهان دیده شده اما این پاسخ به حمله گسترده ایران نیست! خودتون رو فریب ندید اسراییل میدونه حریف یه کشور واقعی مثل ایران نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
چرا خودتون رو به خواب زدید
همه دنیا هم اگر اسراییل را محکوم کنند صهیونیستهای وطنی ازش طرفداری میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
حماس باید اول مجهز به شیمیایی میشد تا اسراییل جرات وحشیگری نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
موجودات عجیبی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اقتصاد تورمی را درست کنید
این سیاست همیشگی صهیونیست‌ها بوده در زمان جنگ و بعد از جنگ بخشی از آنها خود را شکست خورده جنگ جلوه می دهند و درباره توانایی‌های طرف مقابل خود بزرگنمایی می کنند مثلا آنها غزه را به هشتاد سال پیش بازگردانده اند ولی با این حال می گویند یحیی سنوار شطرنج باز ماهری است ! آنها با این کار مقداری از فشار جامعه جهانی را از روی خود بر می دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
یحیی سنوار قهرمان است
این طوفان الاقصا چه می کنه و واقعا یک طوفان بود
همه چیز جهان را بهم ریخت و داریم وارد یک سیستم جهانی جدید می شویم که می شه گفت جنگ جهانی سوم است اما از نوع نرم آن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
روز به روز اسراییل پیشرویش بیشتر میشه
سلام مگه موشک باران وعده صادق اسراییل را از بین نبرده ؟ ۳۰۰ تا شلیک موشک و ... نباید از اسراییل چیزی باقی می گذاشت
متاسفانه رسانه ها آمار تلفات اسراییل را منتشر نکردند مثل عین الاسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
فعلا یه قلق گیری به بهانه انتقام انشاالله در حمله اصلی در 10 دقیقه 100 هزار موشک شلیک میشه طبق پیش بینی ها
تا جاییکه یادم میاد رفقای ارزشیمون حمله زمینی به غزه خط قرمزشون بود ؟! اینطور نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
تا جاییکه یادمه رفقای جنبش فواحشیمون میگفتن اسراییل اگه یه تیر به سمتش شلیک بشه دنیارو به آتیش میکشه اصلا دها موشک بالستیک خورد وسط خاکش کاری نکرد؟! اینطور نیست؟
حماس با نگهداری گروگان هیچ امتیازی دریافت نخواهد کرد بلکه تعداد بیشتری فلسطینی خواهند مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
جدی میفرمایی؟
التماس و گدایی آتش بس توسط حماس !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
حماس با اسرائیل و آمریکا و فرانسه و انگلیس و دیگر حامیان منطقه ای می جنگ. اگر تنها با اسرائیل بود وضع به شکل دیگر بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اونی که گدایی آتش بس کنه دیگه شرط نمیزاره بلکه پرچم سفید تسلیم بالا میبره
کسی از حسن عباسی خبر نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
علی کریمی کجاست؟ کسی تو خونه شیشه ای نشسته و تمام هم فکرانش فراری و وطن فروش هستن به پنجره کسی سنگ نمیزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
رفت برا غزه
اگر با شروع جنگ اسرائیل از بین می رود چرا سعی در توقف جنگ دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
چون اسرائیل مردانه نمی جنگد و تمام قواعد جنگ را زیر پا گذاشته و آمریکا هم بزرگترین حامی او در کودک کشی است وگرنه مقاومت از جنگیدن با اسرائیل نه می ترسد و نه هراسی دارد و حاضر است جان خودش را هم بدهد
الان ما باید دعا کنیم آتش بس بشود ، یا اینکه آرزو نماییم که جنگ ادامه یابد تا حماس اسراییل را از بین ببرد؟
لطفا دوستان ارزشی به سوال فوق پاسخ دهند تا ما را از سردرگمی نجات بخشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
بابا ارزشی و غیر ارزشی چیه . برو زندگی تو بکن به زن و بچه ات برس . از نعمت خانواده استفاده کن حال کن تو زندگی . بقیه اش چرت ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
دعا کن اسرائیل نابود شود تا کودک کشی او متوقف شود
کرانه باختری هم فلسطینیه ، یک تظاهرات هم ندیدم به نفع حماس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
چشم دیدنش رو اگه داشتی میدیدی اون قسمت هم کلی کشته و شهید شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اونجا تظاهرات نمیکنن
حمله مسلحانه برای هلاک کردن اسرائیلی ها انجام میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
نوار غزه متعلق به کشور مصر است و اصلا فلسطین نیست
اهالی ماهیگیر بوده اند سالها اونجا زندگی میکردند

معلوم نیست چرا کشور مصر هیچ عکس العملی نشون نمیده و ادعایی نداره؟؟؟
اسرائیل پرچمشو تو رفح و بخشهایی از غزه برافراشته کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
هنر کرده سرزمین فسلطین رو با کشتار قصب کرده؟ ۷۰ سال پیش انگلیس کشور جعلی اسرائیل رو تاسیس کرد و تا امروز جز خونریزی و فساد کاری‌نکرده
اسرائیل فقط حرف زور مفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
از کجا فهمیدی ناقلا !؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
فقط
اسرائیل ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
خوب
چرا نمیری حرف زور بزنی؟
حماس مماس محو شد رفح هم تمام منتظر چی هستی پس؟؟؟
اونهایی که از اسراییل حمایت میکنند خودشون رو بگذارن جای فلسطینها. اسراییلها اومدن سرزمین اونها رو اشغال کردند به این اسم که دو هزار سال پیش اونجا متعلق به اجدادشون بوده. در حالیکه تا قبل از اعلامیه بالفور حدود 10 درصد یا کمی بیشتر از ساکنان اون سرزمین یهودی بودند.
هنیه تو غزه نیست
اسراییل قرار بود از بین بره چی شد؟؟؟
بسیجی برو غزه
این جنگ زور و پول با عدالته.
برتری هوایی اسراییل ،را بایستی متوقف کنندتا به سمت آتش بس حرکت کند
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی