بازدید 13689
آقامحمدی در بازدید از غرفه «تابناک» مطرح کرد:

در حال حاضر نباید گفت دولت غیراصولگراست!

در کنترل قیمت‌ها نمی‌دانیم که تعزیرات حکومتی و وزارت بازرگانی چه می‌کنند، برای چه پدید آمده‌اند و اصلا برای چه چیزی حقوق می‌گیرند؟ بسیاری از کسبه برای کاهش فشار بر مردم از سود حلالشان هم می‌زنند، ولی یک مشت دلال، بازار را به هم ریخته‌ و می‌خواهند نرخ نیازهای اولیه مردم را هم ساعتی کنند!
کد خبر: ۲۸۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳ 03 November 2012
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به هر دلیل احمدی‌نژاد را بیرون از دایره اصولگرایی دانسته و یا از نقد عملکرد وی روی بگردانیم، کار درستی نیست، بلکه باید ما اصولگرایان آغاز کننده و سکاندار نقد عملکرد رئیس جمهور باشیم.

به گزارش «تابناک»، ابراهیم آقامحمدی به همراه بازدید از غرفه «تابناک» در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به مطرح شدن چندباره موضوع ارتباط با آمریکا گفت: نخست این که بحث ارتباط با آمریکا، تصمیم اصولی و مطالعه شده نظام نیست و تنها در بخشی از حاشیه دولت شنیده می‌شود، نه اینکه مسأله حساب شده و مهندسی شده‌ای بوده و بر مبنای یک معماری درست بنیان گذاشته شده باشد؛ از سوی دیگر هم آمریکایی‌ها هستند که با دید انتخاباتی به این موضوع دامن می‌زنند، چراکه می‌خواهند با این بازی سیاسی، پیروز کارزار انتخابی باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک سو باید ببینیم که موضوع ارتباط با آمریکا توسط چه کسانی طرح می‌شود و دنبال چه چیزی هستند، چراکه آمریکایی‌ها در برهه‌های گوناگون که ‌گاه با مذاکره و چراغ سبز برخی هم همراه بوده، به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که نشان‌دهنده تغییر در رویکردشان نیست.
از سوی دیگر هم در نگاه برخی از همراهان این سخن، نوعی «آمریکا زدگی» دیده می‌شود؛ مثلا نگاه کنید، از یک سو بحث دایر کردن پرواز مطرح می‌شود اما پاسخی از آن طرف دریافت نمی‌شود و به نظرم همین ماجرا برای پاسخ به این دوستان کافی است.

وی افزود: تکرار ۴۷ بار نام ایران در مناظره آخر دو رقیب جمهوری خواه و دمکرات آمریکایی، نشان می‌دهد که ایران مسأله اصلی آمریکاست و کاندیداهای ریاست جمهوری آن کشور روی مهره ایران مانور می‌دهند. این موضوع ناشی از عزتی است که ما با مقاومت و استقلال خواهی و تکیه بر فرهنگ خودمان به دست آورده‌ایم، وگرنه چرا کشور دیگری در آنجا مطرح نمی‌شود؟ سخن ما هم این است که این عزت را نباید به آسانی با برقراری یک پرواز بفروشیم و رهبری هم به عنوان تعیین کننده سیاست‌های کلی نظام، همواره به این موضوع تأکید کرده‌اند.

آقامحمدی افزود: آمریکا به دنبال مذاکره با ما به عنوان مذاکره دو قطب نیست بلکه به دنبال مذاکره با یک ایران شکست خورده است تا شاید بتواند از این راه از ما امتیاز بگیرد؛ بنابراین، کسانی که بحث ارتباط با آمریکا را مطرح می‌کنند، باید بدانند که قطع به یقین ملت با آن‌ها همراهی نخواهند کرد و آن‌ها هم کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مذاکره با آمریکا خیری برای ما در مسأله هسته‌ای ندارد، افزود: اینکه بخواهیم مذاکره با آمریکا را با مذاکرات هسته‌ای گره زده و هم راستا بخوانیم، درست نیست، چرا که نه تنها هرگز مذاکرات با آژانس را ترک نکرده‌ایم، بلکه در چهارچوب قوانین و مقررات آژانس رفتار کرده‌ایم و حاضر نیستیم در مقابل تهدیدهای آنها کوتاه آمده و از راهی که آمده‌ایم، برگردیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش جریان خواستار ارتباط با آمریکا در وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: این که چرا مشکلات امروزی بر بازار حاکم شده و گرانی‌ها به شدت رو به افزایش است، برگرفته از چند عامل است که قطعا تحریم‌ها هم از جمله آنها هستند؛ اما از سوی دیگر، نشانه‌های آشکار سوءتدبیر هم در وضع موجود به چشم می‌خورد و تحلیل‌هایی به گوش می‌رسد که حکایت از تعلل دوستداران ارتباط با آمریکا در کنترل بازار داشته و از نیت پر رنگ کردن تأثیر تحریم‌ها در اوضاع کنونی سخن به میان می‌آورد؛ اینقدر که ماجرای مرغ در خرداد ماه هم به تحریم‌ها مرتبط شود!

آقامحمدی افزود: تحریم‌ها در یازدهم تیر ماه عملی شد؛ البته به رغم ناجوانمردانه بودن، پیشتر هم بوده و چیز جدیدی نیست، ولی اثرات آن‌ها تقویت می‌شود. ما بر این باوریم که یک بخش از دولت، انصافا خوب کار می‌کند؛ مثل وزارت نفت که به رغم همه تحریم‌ها توانسته در پنج ماهه نخست امسال، سی میلیارد دلار از فروش نفت وارد کشور کند. در مقابل یک بخش دیگر دولت هم سست عمل می‌کند؛ مثل بخش بازرگانی. ما در کنترل قیمت‌ها نمی‌دانیم که تعزیرات حکومتی و وزارت بازرگانی چه می‌کنند، برای چه به وجود آمده‌اند و اصلا برای چه چیزی حقوق می‌گیرند؟ بسیاری از کسبه برای کاهش فشار بر مردم از سود حلالشان هم می‌زنند، ولی یک مشت دلال بازار را به هم ریخته‌ و می‌خواهند نرخ نیازهای اولیه مردم را هم ساعتی کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی با تأکید بر اینکه اصولگرایان باید سکاندار نقد شرایط دولت باشند، گفت: بررسی کارکرد دولت، بیش از پیش مسئولیت اصولگرایان را سنگین می‌کند، چرا که آقای احمدی‌نژاد با پرچم اصولگرایی به میدان آمده و با حمایت اصولگرایان به جایگاه ریاست جمهوری رسیده است و اگر نقدی بر کارکرد مجموعه تحت امر وی وارد باشد، نخست باید از سوی اصولگرایان مطرح شود تا جایی که اصولگرایان سکاندار نقد کارکرد رئیس جمهور شوند.

آقامحمدی در پایان گفت: نقد دولت احمدی‌نژاد به این معناست که ما هم به خوبی‌ها می‌دانیم و هم از دیدن ایرادات غافل نشده‌ایم؛ این یعنی اصولگرایی، وگرنه این گونه نیست که با آشکار شدن سختی‌ها، دولت را غیراصولگرا خوانده و از خودمان رفع اتهام کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۰
اقا چه سودی اکثر ما کاسبها داریم ضرر می کنیم حتی با سود 50 درصدی باز هم ضرر است چون راحت 30 درصد هزینه این سود را می بلعد و 20 درصد هم دائم تورم و افزایش قیمت دارین که باید روی قیمت قدیم بگذاریم و کار جدید بخریم و با سیلی صورت خود را پیش مردم و همکاران و خانواده سرخ نگه داریم . بعد هر هفته چهار تا بچه از تعزیرات حکومتی با نصف سن من میان تو مغازه میگن این چنده چرا گرون میفروشی . این باید نصف این قیمت بدی . الکی برای ایراد گرفتن بهشون گفتن فقط بنویس و الا این بچه ها اصلا از قیمت و بازار سر در نمی یارن همین کاری رو هم که دارن روز مزدی استخدامشون کردن که فقط اسم کاسبها رو بنویسن . اخه مگه قیمتهای خرید رو حکومت یا دولت به ما میده که برای ما تعیین می کنه چند بفروشیم
اخه چقدر ظلم چقدر زور چقدر فشار
از تحلیل علمی شما نسبت به مسایل روز کشور که انصافا کم نقص و بر چاشنی واقع گرای میباشد تشکر میکنیم . بلاخره یکی از کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از چند سال تحلیل بروز و بر مبنای واقعیت ارایه نمودند این نشان از مهره چینی درست اعضای این کمیسیون بسیار مهم مجلس بر مبنای تخصص میباشد - موفق باشید
فقط اینو می شود گفت بلای که سر ایران توی این هشت سال آمد خسارتش بیشتر از جنگ تحمیلی بوده است
بیانات دکتر آقامحمدی واقعیات موجود در فضای بیرون و تورم بازار است همه می دانیم که تحریم ها بهانه ای شده برای عده ای که وضعیت کشور را آشفته نشان دهند برکسی بوشیده نیست که دولت می تواند وضع موجودرا به راحتی کنترل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
اونوقت چطوري؟
دون شک آقای آقامحمدی درست می گویند واین همان دیدگاه مسیولیت پذیری بخشی از اصولگرایان ولایت محور است
قطعا نباید گفت چرا که اصولگرایان در عملکرد این دولت سهیمند و نباید از آنها سلب مسئولیت شود.
نقد آقای آقا محمدی در ارتباط با جو موجود بردولت بسیار اصولی هست و توسط نمایندگان منتخب مردم بایددرصحن مجلس رسیدگی شود اما دررابطه با ارتباط با آمریکا بنظر میرسد بعد از گذشت 33سال ازپیروزی انقلاب که به شیوه های مختلفی این تحریم ها به ایران وارد بوده بعلاوه اینکه در زمانی که محمدرضا پهلوی را به بهانه گرفتن درصد بیشتر از نفت جنوب کشور در ایران توسط آمریکا حمایت و وام داده شد تامرحله رسید که آمریکا شکست خورده به تمام معنا لقب گرفت .نهایت این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)و مردم به پیروزی رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
تو حوبي؟
جناب نماینده کمیسیون امنیت وسیاست خارجی با کدام کشور توانسته ای روابط سیاسی واقتصادی خوبی برقرار کنی . آخه مگه نرخ ارز را تعزیرات حکومتی مشخص میکند که میگویی تعزیرات چکار میکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست