بازدید 42651
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

حضور پررنگ ایران در آخرین مناظره اوباما و رامنی

مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مباحث مطرح در سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص دارد. در این مناظره که محور اصلی آن، سیاست خارجی بوده، هر یک از دو کاندیدا دیدگاه‌های خود را درباره مهمترین مسائل سیاست خارجی ایالات متحده، از جمله نحوه تعامل با ایران بیان کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵ 23 October 2012
مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مباحث مطرح در سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص دارد. در این مناظره که محور اصلی آن، سیاست خارجی بوده، هر یک از دو کاندیدا دیدگاه‌های خود را درباره مهمترین مسائل سیاست خارجی ایالات متحده، از جمله نحوه تعامل با ایران بیان کرده‌اند.


به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» تمرکز خود را بر اظهارنظر باراک اوباما نسبت به گزارش‌های منتشره درباره برگزاری مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا قرار داده است. اوباما در این باره اظهار داشته، گزارش‌های منتشره درست نیستند.
وی گفته است: «آن‌ها فقط گزارش‌هایی در روزنامه بودند، اما درست نیستند». رویترز اشاره کرده که روزنامه «نیویورک تایمز»، منبع گزارش خود را سخنان شماری از مقامات کاخ سفید معرفی کرده بود که مدعی شده‌اند ایران و آمریکا برای مذاکرات توافق اصولی کرده‌اند؛ اما به نام این مقامات اشاره‌ای نکرده بود.


سایت خبری «گلوبال پست» با انتشار گزارشی از این مناظره استدلال کرده که هر دو کاندیدا در این مناظره با بیان مواضعی سخت در قبال ایران و اعلام حمایت خود از امنیت رژیم اسرائیل، عمدتاً در پی به دست آوردن آرای رأی دهندگان یهودی برآمدند.

به نوشته این سایت، در مناظره شب گذشته هر دو کاندیدا تلاش داشتند خود را دوست رژیم اسرائیل نشان داده و در این زمینه موضع رقیبشان را مورد انتقاد قرار دهند؛ برای نمونه، در یکی از بخش‌ها رامنی، اوباما را از این بابت که در دوره ریاست جمهوری خود از رفتن به سرزمین‌های اشغالی صرف‌نظر کرده، مورد انتقاد قرار داد.
وی همچنین اظهار داشته در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، اگر اسرائیل مورد حمله قرار بگیرد، آمریکا با همه امکانات در کنارش خواهد ایستاد.   


روزنامه «وال استریت ژورنال» با مروری بر مواضع رامنی در این مناظره، اشاره کرده که وی خط قرمز خود را نه ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران، بلکه وجود «توانایی» ساخت سلاح هسته‌ای در ایران قرار داده است. رامنی گفته، دولت وی ایران دارای توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد و به این ترتیب، تلاش کرده فاصله خود را با اوباما در این زمینه نگه دارد.

وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که این، یکی از معدود مواردی است که دو کاندیدا درباره آن دارای اختلاف نظر عمده و چشمگیر بودند. با این حال، هر دو کاندیدا اعلام کردند، گزینه نظامی باید تنها به عنوان آخرین دستاویز درباره ایران استفاده شود. 


روزنامه انگلیسی «تلگراف» در مطلب خود درباره مناظره کاندیداها، به اظهارات رامنی درباره محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران پرداخته است. رامنی در اظهاراتی غیرمعقول، مدعی شده احمدی‌نژاد باید به دلیل اظهاراتش درباره هلوکاست و زیر سؤال بردن این موضوع، از سوی کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل مجرم شناخته شود.
رامنی مدعی شده سخنان و دیدگاه‌های احمدی‌نژاد درباره هلوکاست، محرک نسل‌کشی است و از نظر وی، احمدی‌نژاد در این زمینه مجرم است.
وی همچنین گفته، باید با دیپلمات‌های ایران در سراسر جهان همچون عواملی منفور برخورد شود؛‌‌ همان گونه که با دیپلمات‌های آفریقای جنوبی در زمان نظام «آپارتاید» در این کشور رفتار می‌شد.


در پایان، روزنامه «لس آنجلس تایمز» درباره نتیجه این مناظره نوشته با توجه به دیدگاه‌های خوانندگان این روزنامه، هر دو کاندیدا از جایگاه برابری برخوردارند و نمی‌توان یکی از آنها را پیروز قطعی مناظره اخیر معرفی کرد. لس آنجلس تایمز در مطلب خود به مهمترین محورهای این مناظره اشاره کرده و در ادامه نظریات شماری از خوانندگان خود را منتشر کرده که هر یک معتقد به پیروزی یکی از کاندیداها در مناظره هستند.

با این حال، برخی روزنامه‌های دیگر، از جمله «واشنگتن پست» بر این باورند اوباما پیروز مناظره بوده است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۸
انتشار یافته: ۵۲
برای ما فرقی نمیکند کدام کاندیدا پیروز شود چون سگ زرد برادر شغال است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اونایی که رای منفی دادند به این نظر چه نظری می تونن داشته باشن. تجربه به ما نشون داده حتی اوباما که شعار تغییر رو هم می داد هیچ فرقی با بقیشون نداشته چه برسه به این یارو رامنی که از همین الانش معلومه چی میخواد بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
سگ زرد با شغال خيلي فرق داره عزيز!!!!
سیاست را اشخاص صهیونست های جنایتکارکه پشت پرده هستندوبه ریش دنیا میخندند مینویسند واین کاندیداها(اوباما ورامنی) فقط مجری هستند .حداقل ملت ایران دراین سی سال این رامتوجه شده است.
لعنت خدابراین صهیونیست های جنایتکار ومرگ براسراییل غاصب.
هیچ کدومشون هیچ غلطی نمی تونندبکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اینو خوب اومدی
ای از خدا بی خبران خدا را در کجای سیاست های خود در نظر گرفته اید، حزب شیطان همیشه نابود است، سیاست های دنیا پرستانه شما بسیار خنده دار است، مرگ درست پشت سر شماست و عذاب خدا نیز به همراه آن.
منفورترین افراد خود شما هستید که دنیا رو به اتیش کشیدید
تعجب آور است که ایران چرا جواب هرزه گوییی این موجود احمق را نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
باید تحریم نفتی کنیم! نفت نفروشیم بهشون! از گشنگی بمیزن!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
داداش ناراحت نشو جواب ابلهان خاموشیست
کشتن مردم سومالی عراق پاکستان افغانستان ویتنام فلسطین و...جرم نیست ولی صحبت خالی احمدی نژاد جرم است.واقعازهی وقاحت..
به نظرم ایران باید از این فرصت برای گرفتن امتیاز استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من که نفهمیدم منظور شما از امتیاز گرفتن از کسانی که مسابقه برای ویرانی ایران می گذارند چیست؟
ما ایرانیها راه خود را شناحته ایم تا آخرین نفس ایستاده ایم
سلام ،نظرات وديدگاههاي دکتر احمدي نژاد محرک نسل کشي است ولي کشتار وحشتناک ژاپني ها در بمباران اتمي هيروشيما وناکازاکي ،کشتار فلسطينيها در صبرا وشتيلا ودير ياسين وغزه وکرانه باختري ،کشتار وقتل عام بوسنييايي ها توسط صربها وچشم بستن غربيها بر اين جنايات،کشتار نزديک به يک ميليون عراقي وافغاني توسط امريکاييها ،کشتار وسوزاندن وکباب کردن 600هزار ويتنامي با بمبهاي ناپالم توسط امريکايي ها،کشتار بيش از يک ونيم ميليون روآندايي توسط فرانسويها وکشتار وقتل ميليونها انسان بيگناه در سراسر جهان که توسط غربيها ومزدورانشان انجام شده و مي شود عين خود نسل کشي نيست؟؟؟؟؟؟؟
جالب است! چون احمدی نژاد گفته باید راجع به هلوکاست تحقیق شود پس مجرم است! منطق جنگل هم این نیست!
هر دو آنها نامرد هستن
مگر روساي جمهور قبل در مناظرات انتخاباتي قول هاي آنچناني نمي دادند ولي در مقام عمل در مقابل ملت ايران سرتعظيم فرود مي آوردند هيچ غلطي نمي كردند
حداقل جمهوری خواه ها کاری که میکنن رو فریاد میزنن ، اما دموکرات ها بد جور با پنبه سر میبرن
اگه دولت دموکرات اوباما نبود ، امکان نداشت بتونن سر تحریم ایران به اجماع جهانی اونم تو این شرایط برسن
در نهایت با حرف اون دوست عزیز که گفتن چه فرقی میکنه موافقم ، این مسیر بدون بازگشت هستش، باید محکم رفت جلو و کار کرد ، کار کار کار
فجيع ترين جنايت بشري توسط دولت آمريكا با بمبارات اتمي ژاپن صورت گرفته آگر به محاكمه به باشد بايد اول آمريكا رو محاكمه كنند
چقدرتعجب آوراست آمریکایی به ظاهربه آن بزرگی،بزرگانش برای رسیدن به ریاست دولت باید بله قربان گوی اسراییل به اون کوچیکی باشن. ما که می گوییم اسراییل عددی نیست.
شیوه مقابله اوباما با دولت ایران موزیانه تر و بسیار سخت تر از جمهوری خواهان بود.
خوبه حداقل اینجا حضورمون بررنگه.....خدا رو شکر
خدا جای حق نشسته و همیشه پیروزی از آن مومنین برحق است .اما باید مواظب فتنه تفرقه اندازی دشمنمون باشیم ومسئولین باید از تمام توانشون استفاده کنند که مسائل اقتصادی باعث شکاف بین ملت ودولت نشه وراه انقلاب وهدف انقلاب فراموش نشه، انقلاب عزیزمون دست نااهلا نیفته،حب دنیا اسیر هوای نفسمون نکنه که ما عوض راه حق راه نفسمون رو بریم .که اگر راه نفسمون رو رفتیم دشمن شاد میشم خدا اون روز رو برای ملت شریف ما نیاره .
ان الله معنا
الاغ همان الاغ است وفقط قراراست پالونش عوض شودیا نشود...آنقدروحشی اند که بدردسواری نمی خورندفقط بارکش خوبی براصاحبانشون(صهیونیستها)هستن وبس.....
فقط امیدوارم که میت رامنی رئیس جمهور نشه.
این جمهوری خواهان همواره پای ثابت جنگ های اخیر در دنیا بودن و هستن.
کشتن افراد یک آئین (تشیع)به زعم آقایان نسل کشی محسوب نمیشود ولی زیر سؤال بردن داستان تخیلی حضرات جرم نابخشودنی است؟!!!!
اگر دنیای سیاست را به ورزش بوکس تشبیه کنیم، عموما آن ورزشکاری برنده مسابقه است که ضمن دارا بودن عضلاتی قوی، از هوش و درایت و انعطاف بدنی نیز برخوردار باشد. اگر مانند چوب خشک به مبارزه بپردازد و به تعبیر بوکسورها رقص پا نداشته باشد مسلما ضربات پی در پی خواهد خورد. لذا بوکسوری که به لحاظ تاکتیکی گاهی اجازه می دهد تا حریف حمله کند (و از حمله حریف بتواند امتیاز بگیرد)، لزوما بوکسور ترسویی نیست.
چرا در این موقعیت ما مانند آن بوکسوری مبارزه می کنیم که سینه ستبر خود را سپر می کند و هیچ جابجایی ندارد. حال که محور بحث سیاست خارجی آمریکا، ایران است ما می توانیم با موضع گیری بجا و تغییر تاکتیک و نشان دادن نرمش، و بهره بردن از تاکتیک محمد علی کلی "مانند پروانه جابجا شدن و مانند زنبور نیش زدن" نتیجه بازی را به نفع خود تمام کنیم.
اگر چه هر دو جناح آمریکا وامدار اسرائیل اند اما تجربه نشان داده که جمهور یخواهها برای ایران بدترند. پس بیائیم از موقعیت ها خوب استفاده کنیم.
ما باید بدانیم که سیاست کلی آمریکا زیر نظر صهیونیست هاست وهیچ فرقی نمیکنه کدوم یکی برنده شوند چون حزب شیطان مخالف حزب خدا است هیچگاه آنها هیچ حقی را برای ایران قائل نمی شوند
بهتره ایران هرکاری می کنه انجام بده تا رامنی رای نیاره و بجای آن اوباما انتخاب بشه. هرچند اوباما هم اهل امتیاز دادن به ایرانی ها نیست.
ننگ ونفرین بر حرسومه های شیطان .وتف بر دنیایی که کشتار انسانهای بیگناه در آن دفاع از حقوق بشر. و تلاش برای آزادی حمایت از تروریست نامیده می شود. الهی عجل لولیک الفرچ.
جنگ اقتصادی بسی خطرناکتر از جنگ نظامیه.آمریکاهمیشه سیاستش اینه که نظاره گرباشه.ما با انرژی هسته ای و با قمار بازای دنیا وارد بد قماری شده ایم.هدف آمریکا مکیدن دوباره خون این مملکته.اگر تو سیاست آن نکات ظریفو رعایت نکنیم تاوان بدی خواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مگه یک کشور بیشتر تو دنیا داریم که داره در مسیر حق گام برمیداره؟ اگر مردم و مسئولین با هم باشند و در همه کارها خدا رو در نظر بگیریم مطمئنا پیروز نهایی ما خواهیم بود.
من موندم واسه چی اینهمه نظر منفی میدین
این فرصت آخریه برای تمام شدن تحریم هاست
بنازم به قدرتت ای ایران که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا با مانور تبلیغاتی به نام تو در بدست آوردن رای به جان هم افتاده اند ولی غافل از اینکه نام ایران بقدری بزرگ بوده و خواهد بود که دشمنان ایران همیشه منفور جهان خواهند شد
خودمون مشکل نداریم به مشکلات اقتصادی فکر کنید اونایی که نظر می دن فکر کنم درآمد میلیونی دارن تو ایران گرانی گرانی گرانی مهمتر از هر چیز دیگست
خدا کنه رامنی پیروز این رقابت نباشه
دوستان خودتان را عصبی نکنید اینها شعبده بازیست آمریکا دیگر میداند که باید با ایران هسته ای زندگی سختی را تجربه کند ودوران مفت خوری در حال اتمام است خوب طبیعی است برای مفت خوری باید تلاش کند ولی واقعا بیفایده است چون مشی الهی در فرو پاشی قدرت های ستمگر قرار دارد
امام على عليه ‏السلام : هيچ دشمنى را دست كم مگير، هر چند ناتوان باشد.
اینها فرزندان همان آدمکشانی هستند که ده میلیون سرخ پوست را قتل عام کردند و میلیونها سیاه پوست را برای بردگی و بیگاری از موطن خود با اسیری به آمریکا آوردند و هنوز هم تحقیر و کشتار آنان ادامه دارد.
اینها همان هایی هستند که به بهانه کمک و توسعه کشور ها را مقروض و انبار های آنها را پر از اسلحه میکنند و یا همسایگان را به جان هم میاندازند و اختلافات قومی و مذهبی به راه میاندازند که سلاح های خود را بفروشند . دیکتاتور ها و فاسد ها را حمایت و سوار بر گرده ملت ها میکنند تا خون آنها را بمکند.
و.....
لعنت خدا بر آنها و منتظر نزول عذاب الهی برای آنها هستیم. انشاءالله
فکرکنم روسای امریکاشیشه مصرف می کنند چون همیشه توهم دارند
خوب معروف شديم ها
آخر این چه تیتر مسخره ای است که زدید: حضور پر رنگ ایران!!

تصمیم برای تحریم و فشار بیشتر بر کشور را حضور پر رنگ ایران میدانید؟
هردو غلط های زیادی می کنند .خاک توسرشان که در مورد دم جنباندن در مقابل یهودی ها از همدیگر سبقت می گیرند ایران یک قدرت هسته ای شده و رفته پی کارش ، این دو حیوان مشغول پارس کردن به همدیگه هستند%
ما باید در عرصه های بین المللی و رسانه ای جواب دندان شکنتری به این ها بدهیم.
آمریکا آقای دنیاست و کشورها برده آن و در مناظره داخلی یک کشور تصمیم گرفته می شود با یک کشور دیگر با خشن ترین گزینه ها برخورد شود این می شود حقوق بشر !! خاک بر سر دنیایی که در آن با اینهمه سازمان و شورا و ... یک کشور باید اینگونه باشد که تمام آنها را بی ارزش بداند و خود جای همه انها تصمیم بگیرد.
بابا جان گیریم که اصلا این هلوکاست شما هم راست باشد چرا تاوانش را مردم مظلوم فلسطین باید پس دهند
به طرز شگفت انگیزی انگار بیشتر این کامنت ها رو یه نفر در اوقات مختلف نوشته !!!!!!!
بهتره تمام كساني كه از سال 1947 تا كنون خانواده ها و زمينها و خانه هايشان توسط رژيم اسرائيل نابود شده با عكس و مستندات در سايتي قرار گيرد و(دريك CD) كپي شود و به يك دادگاه بين المللي ارائه و شكايت شود.
اسرائيل هم چنين كاري براي هولوكاست انجام دهد و هردو غرامت را بگيرند و فرد جاني! مجاسات شود.
بخدا اینه که مدعی آزادی بیان و تمدن هستند. از نوع بانشون بوی تعفن دروغ دنیا رو به گند کشیده.
آخه اگر شما مدعی هستید. بزارید در خصوص این هولوکاست تحقیق کنند. اگر حرف شما درست بود ما رسم عذر خواهی میکنیم. اگر که نه...
با گفتن یه حرف حقیقت نسل کش هست یا بمب هستی روی سر مردم ریختن و مردم عراق و افغانستان رو بخاک و خون کشیدن. بخدا که شما خیلی رو دارید. خجالت هم نمیکشید.
واقعا آدم حرصش در میاد وقتی حرفاشونو میخونه.چطوری واقعیات رو وارونه جلوه میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی