بازدید 3076

اوباما با وعده مذاکره با ایران دنبال آراء عمومی است

کد خبر: ۲۸۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵ 27 October 2012
عضو هیات ­رئیسه مجلس، اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر آمادگی اوباما برای مذاکره مستقیم با ایران درباره موضوع هسته­ای را حرکتی تبلیغاتی خواند وگفت: دولت باراک اوباما در آستانه تبلیغات ریاست­ جمهوری این کشور با طرح چنین موضوعاتی درصدد جلب آراء عمومی است.

حسین سبحانی­نیا در گفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر آمادگی رئیس­جمهور آمریکا برای مذاکرات دو طرفه با ایران، افزود: بحث­هایی که این روزها از سوی دولت اوباما و رقیب وی در آمریکا مطرح می­شود بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته به طوریکه از این طریق به دنبال جلب آراء عمومی هستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در همین راستا طرح موضوع مذاکره مستقیم اوباما با ایران درباره موضوع هسته‌ای اقدامی تبلیغاتی است تا از آن در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به نفع خود بهره بگیرند.

وی با یادآوری مناظره اخیر اوباما و رامنی، تاکید کرد: در این مناظره شاهد بودیم که دو کاندیدا موضع گیری‌های تندی درباره موضوعات بین المللی و از جمله نسبت به تحریم  ایران و دیگر مسائل داشتند، بر این اساس موضوع هسته‌ای ایران هم از این قائده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه هر اظهارنظری در شرایط کنونی آمریکا تحت تاثیر فضای انتخاباتی بیان می شود، یادآور شد: اما آنچه از نظر جمهوری اسلامی ایران از اهمیت برخوردار است آن است که تا زمانی که آمریکا تغییری در منش و روش خود در قبال ایران نداشته و نگاه خود را نسبت به ایران عوض نکند این اظهارات از سوی مقامات کاخ سفید هیچ گونه مبنایی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تغییر بنیادی نگاه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا از مواضع خصمانه خود در قبال ایران دست برندارد به طور قطع هیچ نوع آمادگی برای طرح چنین مباحثی وجود ندارد و جزء مسائل رد شده از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیات­رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح موضوع مذاکره اوباما با ایران بر سر موضوع هسته‌ای نوعی بازی سیاسی است، تاکید کرد: دولت آمریکا با این بازی در تلاش است تا به نوعی عوامل تاثیر گذار بر افکار عمومی این کشور را سنجیده و از آن برای جلب آراء عمومی به نفع خود بهره بگیرند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی