بازدید 17888

مفهوم جمله استراتژيک دكتر احمدي‌نژاد درباره انرژي هسته‌اي

عده‌اي با تفسير بدبينانه از اين سخنان، مدعي‌‌اند موضوع انرژي هسته‌اي تنها بهانه‌اي براي جدال با قدرت‌هاي بزرگ است و ما همواره به دنبال موضوعاتي هستيم که بر مبناي آنها به جدال با زورگويان بپردازيم؛ حال آنکه تحليلگران برداشت متفاوتي از اين اظهار نظر رئيس‌جمهور دارند.
کد خبر: ۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸ 25 November 2007
رئيس‌جمهور هفته گذشته در بازديد سرزده از روستاي «گلستان»، در جمله استراتژيکي تأکيد کرد: ايستادن در برابر زورگويان، مهمتر از انرژي هسته‌اي است.
وي توضيح داد: انرژي هسته‌اي بسيار مهم است و اگر آن را کامل در اختيار داشته باشيم، سرعت پيشرفتمان ده برابر خواهد شد، اما مهمتر از آن ‌اين که اگر ما زير بار زور چند قدرت برويم، ديگر نمي‌توانيم روي پاي خود بايستيم.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، دکتر احمدي‌نژاد در ادامه سخن خود، استقلال، عزت، عظمت، اقتدار، نان، مسکن، غذا، آباداني و آرامش را از نيازهاي يک ملت خواند که نگاه جامع‌‌نگر رئيس‌جمهور كشورمان را نشان مي‌دهد.

بنا بر اين گزارش، عده‌اي با تفسير بدبينانه از اين سخنان، مدعي‌‌اند موضوع انرژي هسته‌اي تنها بهانه‌اي براي جدال با قدرت‌هاي بزرگ است و ما همواره به دنبال موضوعاتي هستيم که بر مبناي آنها به جدال با زورگويان بپردازيم؛ حال آنکه تحليلگران برداشت متفاوتي از اين اظهار نظر رئيس‌جمهور دارند.

به گفته اين گروه از کارشناسان، رئيس‌جمهور معتقد است هرچند برنامه هسته‌اي اهميت دارد، اما هدف، صرف دستيابي به انرژي هسته‌اي نيست؛ چراکه انرژي هسته‌‌اي در کنار چندين محور ديگر، تنها يکي از ابزارهاي اعتلاي ملت ايران در مسير عزت و استقلال و پيشرفت است.

بر پايه اين تفسير، اهميت انرژي هسته‌اي به ميزان نقش آن در پيشرفت و اعتلاي ملت ايران بستگي دارد و اکنون با ايستادگي‌هاي انجام‌شده، برخلاف خواست زورگويان ما به نقطه اصلي مورد نظر که همان دانش و فناوري هسته‌اي بوده، رسيده‌ايم و اکنون ديگر هيچ قدرتي توان گرفتن اين دانش را از ملت ايران ندارد. با اين حال، نيازي به تمرکز صرف بر برنامه هسته‌اي نيست و نبايد تمام نيروي کشور را صرف موضوع انرژي هسته‌اي کرد، بلکه بايد با نگاهي جامع و متوازن، از همه پتانسيل‌هاي انساني، طبيعي و ژئوپلتيکي که قدرت و استقلال و پيشرفت ملت ايران را تقويت مي‌‌کند، بهره برد و در مواردي هم که احتمالا برخي تعارض‌هاي مقطعي ميان پارامترهاي اقتدار کشور رخ مي‌دهد، مي‌توان بدون تعصب خاص بر هيچ يک از آنها، به انتخاب پرداخت و حداکثر دستاوردها را در استقلال، عظمت، امنيت، آباداني، آرامش، اقتدار و پيشرفت ايران اسلامي محقق نمود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی