بازدید 50744

تصاوير ديدني از ايران ما: منطقه دورفک

کد خبر: ۱۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱ 25 August 2008
منطقه دورفک در گيلان، داراي يکي از ديدني‌ترين جاذبه‌هاي طبيعي است.

دورفک شامل رشته کوهي به طول 8 کيلومتر است که در جهت جنوب شرقي ـ شمال غربي امتداد يافته و داراي چندين قله است و در قسمت شمال آن ييلاق دورفک واقع شده است.

قله دورفک با ارتفاع 2714 متر در محدوده شهرستان رودبار، بخش رحمت‌آباد و بلوکات، دهستان دشتويل و در 27کيلومتري شمال شرقي مرکز شهرستان رودبار قرار دارد.

به دليل طبيعت زيبا و آب و هواي مطبوع، اين کوه مورد توجه کوهنوردان بسياري واقع شده است.

 
يک کلبه روستايي در دورفک

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۰
با سلام ؛دومين اسلايد نشان داده شده مربوط به منطقه ييلاقي جواهر- دشت حومه بخش چابكسر از شهرستان رودسر استان گيلان مي- باشد.
اميدوارم كساني كه براي تماشاي اين مناطق ديدني مي روند، در حفظ و نگهداري آن كوشا باشند و چند وقت ديگر شاهد كوهي از زباله دراين منطقه نباشيم.
رودبار همواره مظلوم بوده است . قبلا تبعيدگاه بود اكنون نيز مورد بي مهري مسوولين است . مردم از گيلان فقط دريا و ماسوله بندر انزلي و لاهيجان را ميشناسند مناطق حيرت انگيزي مثل رودبار و ديلمان گمنام مانده اند .روستاههاي رودبار مملو از مناطق بكر و ديدني است . صدا و سيماي گيلان كارش فقط پخش تصاوير تكراري و برنامه هاي تبليغ مصرف گرايي و جاذبه هاي شهري است . تنها خبرهايي كه از رودبار پخش ميشود سرقت عتيقه جات و امار تصادفات جاده رشت رودبار است.
من نگران آن هستم تا با معرفي اينگونه مناطق ديدني كه تا حد زيادي بكر بودن خود را حفظ كرده مورد تاخت و تاز خوشگذرانان بي تعهد قرار گيرد و سال بعد به جاي رستنيهاي طبيعت شاهد قوطي هاي نوشابه باشيم. خداوند انشاءالله درك صحيح استفاده از طبيعت را نصيب ما بگرداند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی