بازدید 54737

حاشيه‌هاي انتصاب يك شهروندآمريكا به‌عنوان مشاور رئيس‌جمهور

مولانا چندي پيش تأكيد كرد كه سخنراني رئيس‌جمهور در دانشگاه كلمبياي آمريكا به پيشنهاد او انجام شده و برخي بر اين باورند که طرح مباحثي نظير فروپاشي امپراتوري آمريکا و ذكر اخبار به نقل از منابع موثق در آمريكا، بعضا ناشي از مشاوره‌هاي مولانا به رئيس‌جمهور کشورمان است.
کد خبر: ۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۸ 21 August 2008

خبرنگار «تابناك» گزارش داد: انتصاب پروفسور حميد مولانا، شهروند (Citizen) آمريكا و مؤسس دانشكده ارتباطات دانشگاه امريكن، پرسش‌هايي را به وجود آورده است.

بنا بر ماده 989 قانون مدني كشورمان «هر تبعه ايراني كه بدون رعايت مقررات قانوني ... تابعيت خارجي تحصيل كرده باشد، تبعيت خارجي او كان لم يكن بوده و تبعه ايران شناخته مي‌شود ولي ... از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضويت مجالس مقننه و انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي و بلدي و هرگونه مشاغل دولتي، محروم خواهد بود».

تابعیت، تعلق حقوقی و معنوی شخص به یک دولت است و شخصی که تبعه‌ یک کشور باشد، از حقوق و تکالیفی برخوردار می‌شود و از همين رو در تابعیت، رابطه فرد با دولت، رابطه‌ای حقوقی، معنوی و دارای ماهیت سیاسی است.

وجود علقه تابعیت میان فرد و دولت سبب می‌شود که فرد در همه کشورهای بیگانه از حمایت سیاسی دولت متبوع خود بهره‌مند شود و به عنوان نمونه، پایبندی به اصول قانون اساسی آمریکا و کلیه مقررات آمریکا، از شروط اصلی تابعيت آمریکاست.

از سوي ديگر، در حالي كه پروفسور مولانا از مدت‌ها پيش ارتباط نزديكي با دكتر احمدي‌‌نژاد داشته و به وي مشاوره نيز مي‌داده، علت صدور حكم براي وي در اين مقطع مشخص نيست.

مولانا چندي پيش تأكيد كرد كه سخنراني رئيس‌جمهور در دانشگاه كلمبياي آمريكا به پيشنهاد او انجام شده و برخي بر اين باورند که طرح مباحثي نظير فروپاشي امپراتوري آمريکا و ذكر اخبار به نقل از منابع موثق در آمريكا، بعضا ناشي از مشاوره‌هاي مولانا به رئيس‌جمهور کشورمان است.

هم‌اکنون رؤساي جمهور کشورهاي مطرح دنيا مشاوراني دارند که متن سخنراني‌هاي آنان را مي‌نويسند و با توجه به سفر ماه آينده رئيس‌جمهور به نيويورک، گفته مي‌شود مولانا از هم‌اکنون جلساتي را با دکتر احمدي‌نژاد براي بحث بر سر سخنراني وي در آمريکا آغاز کرده است.

لازم به ذکر است، همچنين ملک وسيعي در حوالي ميدان ونک در اختيار حميد مولانا قرار داده شده تا بنياد فرهنگي مولانا را در آن راه‌اندازي نمايد.

وي از سالها پيش در روزنامه كيهان نيز به نگارش يادداشت مي‌پردازد، با اين حال چندي پيش مدير اين روزنامه در مصاحبه با تلويزيون، بدون تاييد كامل وي اظهار كرد كه ما به پروفسور مولانا سفارش مقاله مي‌دهيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۰
امثال آقاي مولانا در كنار رئيس جمهوري زيادند. آقاي مولانا شايد آدم خوبي باشد اما نظراتش به درد اداره يك كشور نمي خورد. از آقاي مولانا برتر در غرب بسيار زيادند ولي از سوي دولتها به كار گرفته نمي شوند چون داراي نظرياتي خاص هستند كه امكان اجرايي كردن آن بعيد است. افرادي مثل چامسكي و ... كه البته آقاي مولانا با ايشان خيلي فاصله دارد !
با سلام
مشاور ریاست جمهوری شغل دولتی به حساب نمی آید.
و جالب است که ما علاقه داریم به هر اتفاقی اعتراض کنیم ولو اینکه آن به نفع مملکت باشد!!!
من دانش آموخته دانشکده ارتباطات دانشگاه آمریکن در واشنگتن هستم. آقای مولانا موسس این دانشکده نیست. او در دانشکده خدمت بین المللی این دانشگاه درس می داد و زمانی مدیر واحد ارتباطات بین المللی آنجا بود.
کار دکتر احمدی نژاد برای استفاده از مشورت های این دانشمند قابل تحسین است
سایت محترم تابناک بدینوسیله متن سوگندنامه افرادی که سیتی زن میشوند جهت استحضار شما و بینندگان گرامی و مسئولین محترم نظام ذیلا" درج میشود! متن کامل قسم نامه اخذ تابعیت آمریکا:

بدينوسيله سوگند می خورم کلاً و تمامی وفاداری خود به هر پادشاه يا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده ام را طرد کرده و در برابر کليه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمايت از قانون اساسی و قوانين ايالات متحده آمريکا پرداخته و به آن ايمان و وفاداری واقعی بورزم و هنگامی که قانوناً لازم باشد برای دفاع از ايالات متحده تفنگ بدست خواهم گرفت ... من اين تعهد را آزادانه و بدون هيچگونه تحفظ و يا نيت طفره روی می پذيرم. خداوندآ به من کمک کن.



The Oath of Citizenship

I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God
شما خیال کردید احمدی نژاد هم خاتمی است که با این باد ها بلرزه؟
از آنجا که برای تحصیل تابعیت ایالات متحده افراد مکلف به اتیان سوگندی مبنی بر رد حاکمیت و دولتی که پیش از آن بدان تبعه بوده اند می باشند و در مقابل پرچم ایالات متحده قسم یاد می کنند که هیچ علقه و وابستگی سیاسی و اعتقادی به دولت حکومت و نظام سیاسی سابق خود نخواهن داشت چگونه می توان ضمن نقض قانون مدنی ایران می توان به افرادی که چنین سوگندی را ادا نموده اند سمت رسمی و عالی دولتی اعطا نمود در این صورت یا آن سوگند به دروغ ادا شده که افرادی که سوگند دروغ یاد می کنند نمی توانند قابل اطمینان باشند و اگر از سر اعتقاد اتیان سوگند نمود اند که تکلیف مشخص است
از این که یک تبعه آمریکا مشاور رئیس جمهور کشورمان شده باید خوشحال باشیم ؟
آیا اگر بوش برای یک تبعه ایرانی حکم مشاوری بزند حکم بر منافق بودن و ارتداد او نمی زنیم ؟
مشاور که هیچ گاه شغل نبوده است
استفاده از همه انديشمندان از هر شهر و دياري كه باشند بسيار هم خوب است ولي بايد ديد نظرات و راهكارهاي آنها آيا باواقعيت هاي جامعه امروزي ما ايرانيان قابل اجرا هست يا نه مسلما راههكارهاي پيشنهادي ايشان براي اداره امور كشور ج ا ايران شايد زياد هم اجرايي نباشد ولي در كشورهاي غربي بتوان آنها را اجرا و نتيجه هم گرفت ضمنا ما انديشمندان ومتفكران خوب خودمان را به جرم غرب زده گي كنار گذاشته ايم و از افكار و انديشه هاي آنها بهره اي نمي بريم اين كه سياست يك بام و دو هواست .
ببينيد دوستان
اين كه صرفا به دليل تابعيت آمريكا پروفسور مولانا را رد كنيد خيلي بي انصافيه همين كه اين مرد با وجود تابعيت اين كشور مياد تو رسانه ما و خيلي راحت و صريح سياست اونا را نقد ميكنه و البته اونجا هم مسئوليت اكادميك داره خودش جاي تعمل داره اينكه چون قسم خورده پس قابل اطمينان نيست اصلا ملاك نيست مگه اونا كه براي حقوق بشر قسم مي خوردن و بمب اتم ساختن و 100000 نفر تو ژاپن و خاكستر كردن توجه كردن
اين عين درايت دكتر احمدي نژاد هست كه از نزديكترين منبع به آمريكاييها عليه خودشون استفاده كنه
بنظر من با قبول مسئولیت از طرف آقای مولانا، می بایستی دولت امریکا تابعیت وی را لغو و ببینیم باز هم آقای مولانا از اتفاق پیش آمده راضی خواهد بود؟
اگر مولانا اعتقاد به فروپاشي و انحطاط آمريكا دارد چرا در كشوري كه در حال فروپاشي است زندگي مي كند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی