بازدید 62024
تنش در مجلس بر سر غيرعلني كردن رأي اعتماد به كردان:

حسينيان: احمدي‌نژاد بدعتي گذاشت كه بايد منتظر نصب وزراي رژيم گذشته باشيم

در اين جلسه، توكلي و نادران هر كدام دو بار تذكر دادند و با اشاره به اين‌كه كردان قرار است رئيس شوراي امنيت كشور شود و مباحث مربوط به وي به امنيت كشور مربوط است، خواستار رأي‌گيري از نمايندگان براي غيرعلني كردن جلسه مجلس شدند.
کد خبر: ۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۶ 05 August 2008
اصرار برخي نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز براي غيرعلني كردن نشست مجلس هنگام بحث بر سر گزينه پيشنهادي وزارت كشور، تنش گسترده‌اي را در مجلس ايجاد كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، پس از ايراد سخنان موافقان و مخالفان وزراي پيشنهادي اقتصاد و راه و ترابري و سخنراني شخص حسيني و بهبهاني، نوبت به بررسي صلاحيت علي كردان براي وزارت كشور رسيد.

در اين مقطع، شماري از نمايندگان به ويژه طيف اصولگرايان تحولخواه كه اصرار داشتند مباحث مربوط به كردان در جلسه غيرعلني مطرح شود، به ايراد تذكرات آيين‌نامه‌اي پرداختند كه با مخالفت لاريجاني روبه‌رو شد.

در اين جلسه، توكلي و نادران هر كدام دو بار تذكر دادند و با اشاره به اين‌كه كردان قرار است رئيس شوراي امنيت كشور شود و مباحث مربوط به وي به امنيت كشور مربوط است، خواستار رأي‌گيري از نمايندگان براي غيرعلني كردن جلسه مجلس شدند.
لاريجاني در پاسخ، نشست‌هاي غيرعلني را صرفا مربوط به شرايط اضطراري دانست و تأكيد كرد، طرح هرگونه بحثي درباره كردان كه نمايندگان در برابر خداوند و مردم به صلاح مي‌دانند، حق نمايندگان است و آنان مي‌توانند با خيال راحت، مباحث خود را در جلسه علني مطرح كنند.
 
باهنر هم در قالب تذكر آيين‌نامه‌اي به جاي رئيس مجلس به توكلي و دوستانش تذكر داد كه پس از پايان تذكر، لاريجاني پرسيد، به چه كسي تذكر داديد و سپس با مزاح گفت، چون باهنر نايب رييس است، ايرادي ندارد.
 
با پايان گرفتن بحث بر سر علني و غيرعلني بودن نشست مجلس، سخنان مخالفان و موافقان آغاز شد و باز هم علي مطهري، نماينده طيف حامي دولت، به عنوان نخستين مخالف سخن گفت.
 
وي با اشاره به اين‌كه در دوران معاونت كردان در صداوسيما با اين سازمان همكاري داشته، گفت: ايشان در آن مقطع اقوام خود را بر سر كار آورد و ديدن ايشان هم محال بود.
 
اما صريحترين اظهارات درباره كردان را حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان، نماينده تهران داشت. وي با بيان اين‌كه هشت سال خون دل خورديم به اميد آن‌كه شكرين بيايد و همه اميدمان را در اين دولت يافتيم، گفت: مدتي است اميدمان دارد تبديل به يأس مي‌شود.

اين نماينده طيف حامي دولت گفت: نگران اصولگرايي هستم و بدعت‌هايي كه در حال گذاشته شدن است. آقاي احمدي‌نژاد در معرفي دو تن از وزرا بدعتي گذاشت كه بايد منتظر روزي باشيم كه وزراي رژيم گذشته بيايند و با نام متخصص، در دولت جمهوري اسلامي منصوب شوند.
 
وي ادامه داد: در جلسه‌اي در خدت حاج‌آقاي فاكر، از آقاي كردان درباره مدرك دكتراي حقوق اساسي ايشان از دانشگاه آكسفورد سؤال شد كه چگونه گرفته‌اند، ايشان گفتند رساله‌اي درباره تعليم و تربيت در اسلام نوشتم و به آنجا فرستادم و ما نفهميديم تعليم و تربيت در اسلام چه ربطي به حقوق اساسي دارد.
 
حسينيان افزود: در يك جلسه گفتند از رساله دفاع كرده‌ام، پرسيدند، شما كه زبان نمي‌دانيد چگونه دفاع كرديد، گفتند مترجم گرفتم. در جلسه ديگري گفتند، دفاع نكردم و خلاف گفته‌ام. اينجانب نيز در سوالي از كردان پرسيدم شما بر چه مبنايي تا كنون حقوق خود را مي گرفتيد كه فرمود بر مبناي اين مدرك بوده است و بنده هم عنوان كردم چرا شما چندين سال براساس مدرك خلاف حقوق گرفته‌ايد و توجيهتان چه بود، پاسخ دادند، در وهله اول من از لاريجاني اجازه گرفتم و بعد هم گفتند من ماموريت زياد رفتم و حق ماموريت نگرفتم و اين مبلغ اضافه را بر مبناي آن حق ماموريت ها حساب كردند.  
 
وي در پايان با اشاره به طرح شايعه ناراحتي وي از عدم معرفي خود به عنوان وزير كشور، گفت: والله من هيچ‌گاه تمايلي به وزارت و رقابت براي آن ندارم اما پرسش اينجاست كه چرا بايد چهره‌اي چون آقاي پورمحمدي كنار گذاشته شود و به جاي او، كردان معرفي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار