بازدید 31748

احمدی‏نژاد: كجاي بهبهاني شبيه وزراي طاغوت است؟

رييس‌جمهور ادامه داد: سنگين‌ترين هجمه‌ها چه در عرصه‌ي جهاني و چه در عرصه‌ي داخلي قريب به سه سال عليه دولت وجود داشته است، اما خدا را سپاسگزاريم كه با حمايت مجموعه‌ي نيروهاي دلسوز و وفادار دولت هم‌چنان پاي آرمان‌ها ايستاده‌ايم و به فضل خدا تا آخر كنار شما مي‌ايستيم.
کد خبر: ۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴ 05 August 2008
رييس‌جمهور بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مجدد در مجلس شوراي اسلامي در جلسه‌ي دوم دفاع از وزيران پيشنهادي، از شمس‌الدين حسيني، علي كردان و حميد بهبهاني، نامزدهاي تصدي وزاتخانه‌هاي اقتصاد، كشور و راه دفاع كرد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مباحث مطرح‌شده از سوي موافقان و مخالفان وزيران پيشنهادي گفت: بحث‌هاي خوبي هم در صحبت‌هاي مخالفان و هم موافقان مطرح شد و فضاي امروز مجلس نشانه‌ي زنده بودن، شادابي و متعهد بودن آن است، ما خداي متعال را به خاطر داشتن چنين مجلسي سپاسگزاريم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين اظهار كرد: از رايي كه به بعضي از عزيزان داديد، خدا را شكر مي‌كنم و بر راي خود بيش از گذشته مطمئن شدم، اما مي‌خواهم خدمت شما و دنيا اعلام كنم اين دولت و اين مجلس پاي همه‌ي اصول انقلاب از گزينش كوچك‌ترين همكار تا تصميم‌هاي كلان ملي براي برنامه‌ريزي‌ها ايستاده‌اند و به فضل خدا تا آخر مي‌ايستند.

وي افزود: اين دولت به لطف خدا با هدايت‌هاي رهبري عزيز و حمايت نماينده‌ها روز به روز مصمم‌تر و پايبندتر به اصول خواهد بود و در پي‌گيري اصول و آرمان‌ها با برادر، فرزند و دوست 30-40 ساله‌ي خود هم رودربايستي ندارد. اين همان چيزي است كه دولت از نمايندگان ملت هم مطالبه مي‌كند. خدا نياورد روزي را كه اسير و گرفتار مناسبات غيرآرماني و غيراصولي در تصميم‌گيري‌ها براي پيشبرد امور كشور باشيم.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: من در انتخاب همكارانم با علم، آگاهي، ضوابط و توجه به نيازهاي كشور و پايبندي به اصول و آرمان‌هاي انقلاب تصميم گرفتم و حجت قاطع دارم كه آرمان‌گرايي و ايستادگي بر اصول، روح حركت مجاهدت‌هاي خادمان ملت است.

وي تاكيد كرد: دولت در كنار شما تا آخر بر همه‌ي اصول خواهد ايستاد؛ اين را مي‌بينيد.

رييس‌جمهور ادامه داد: سنگين‌ترين هجمه‌ها چه در عرصه‌ي جهاني و چه در عرصه‌ي داخلي قريب به سه سال عليه دولت وجود داشته است، اما خدا را سپاسگزاريم كه با حمايت مجموعه‌ي نيروهاي دلسوز و وفادار دولت هم‌چنان پاي آرمان‌ها ايستاده‌ايم و به فضل خدا تا آخر كنار شما مي‌ايستيم.

وي تاكيد كرد: سه عزيزي كه معرفي شده‌اند سه فرد مومن و وفادار به انقلاب با سابقه‌ي طولاني خدمت هستند. كجاي آقاي بهبهاني با وزراي طاغوت مشابهت دارد؟ من 30 سال است كه ايشان را مي‌شناسم. فداكاري‌هايي براي انقلاب كرده كه خيلي‌ها حاضر نيستند انجام دهند. ايشان تكيه‌گاه نيروهاي انقلاب در دانشگاه بوده و هرجا انقلاب ماموريت داده ايستاده و كار كرده است. آيا در زندگي‌اش دست‌اندازي به بيت‌المال بوده است؟ كم‌كاري بوده است؟ من در حضور شما شهادت مي‌دهم كه در اين 30 سال نه تنها اينها را نديدم، كه عكسش را ديدم؛ خانواده‌اي پاك و زندگي سالم و شفاف.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: جناب حسيني هم برآمده از انقلاب و رويش انقلاب است كه با اين علم، تسلط و تعهد به اصول و جهت‌گيري‌هاي انقلاب معرفي شده، يا جناب كردان كه 30 سال در خدمت انقلاب و در تمام مدت در مسووليت‌هاي مهم و بعضا حساس بوده است. زندگي، خانواده، مواضع و كاركرد او هم مشخص است؛ البته معناي اين حرف‌ها اين نيست كه لزوما انتخاب من بهترين انتخاب است. ما بايد مسيري را طي كنيم تا به چند نفر برسيم. اين‌طور نيست كه انبار هزار نفره داشته باشيم بلكه با كلي دقت، پي‌گيري، مشورت و بالاخره توجه به مصالح كشور و الزامات كار به يكي دو نفر مي‌رسيم. بايد هماهنگي‌هاي زيادي كنيم كه اين‌ها ضروريات و لوازم تصميم‌گيري است كه كمك مي‌كند تصميمي دقيق‌تر و پخته‌تر گرفته شود.

رييس‌جمهور اضافه كرد: البته ممكن است برادراني باشند آرماني، اصولي و حزب‌اللهي كه اگر جاي من باشند و بخواهند انتخاب كنند كس ديگري را برگزينند، اشكالي ندارد، بالاخره نبايد همه در تصميم‌گيري‌ها عين هم عمل كنيم؛ مهم جهت است. يك روز از زندگي كردان را كسي بگويد كه در جبهه‌ي مخالفان ايستاده و يك روز را بگويد كه سينه به سينه‌ي منحرفان نايستاده است. گرچه ما نبايد به اينها قانع باشيم و بايد همه‌ي وجودمان را فداي انقلاب كنيم و بسوزيم، اما يك نفر، ديگر بايد چه‌كار كند؟

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه اظهار كرد: من از دوستان فراواني سوال كردم، نقل كردند و يكي از دوستان به من گفت بعضي از عزيزان نمي‌دانم از كدام منبع گفته‌اند كه وقتي با آقا مطرح شده، احمدي‌نژاد اصرار كرده است تا بالاخره آقا فرموده‌اند من مخالفتي ندارم. اصلا رابطه‌ي ما با رهبري اين‌طوري است؟ آيا رابطه‌ي اين دولت با رهبر اين‌طور تنظيم شده است؟ اصلا براي ايشان دو دقيقه هم طول نكشيد. من گفتم اين سير طي شده و استنتاجي كرديم و به ايشان رسيده‌ايم.

وي افزود: گفتند برادر عزيز و بسيار خوب ما آقاي صمصامي و برادر بسيار خوبمان آقاي سيد مهدي، لب مرزي هستند و ممكن است راي لازم را كسب نكنند. خود آقاي سيدمهدي به من گفتند كه ما هم ارزيابي كرده‌ايم، لب مرزي است و شما اين خطر را نكن و روي فرد ديگري بررسي كن. وقتي خدمت آقا رفتيم، عرض من يك دقيقه هم نشد. من سير را گفتم و ايشان پرسيدند چقدر آقاي كردان را مي‌شناسيد و من هم توضيح دادم و ايشان گفتند بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.

رييس‌جمهور با انتقاد از بحث‌هاي مطرح شده اظهار كرد: ما كه نبايد بياييم و اين‌جا حرفي را از بالاترين جايگاه نظام نقل كنيم كه همه‌ي پيكره‌ي اين نظام و ملت متصل به آن‌جاست.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: برادري آمد و گفت احمدي‌نژاد خودش موافق نيست و مخالف است و به همين خاطر فلان برادر و فلان برادر مخالفت مي‌كنند. شما من را مي‌شناسيد و مي‌دانيد كه اهل اين سياسي‌كاري‌ها نيستم، البته من امروز خيلي خوشحال شدم و خدا را شكر كردم كه جناب آقاي دكتر لاريجاني چند بار گفتند با اين كاغذهايي كه منتشر مي‌شود برخورد خواهم كرد. ان‌شاءالله برخورد كنند و منشأ آن هم مشخص شود.

وي خاطرنشان كرد: چه‌طور است كه يك نفر 30 سال تمام مسووليت داشته و حالا مي‌خواهد برود سر مسووليت ديگري كه همه‌ي اينها نوكري ملت و نوكري نظام است و هيچ‌كدام از اينها هيچ شأني در دنيا و آخرت براي كسي نمي‌آورد، مگر اين‌كه قلب سليم و تقوايي باشد و ايماني در دل‌ها باشد. ان‌شاءالله اين روش در كشور منسوخ شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: در مجلس هفتم برادري كه الان وزير است و آن موقع نماينده بود و هميشه مسوول بود با دوستان در مجلس صحبت كرديم و گفتيم چند نفر از برادران هستند و به نظر من اينها براي اين وزارتخانه‌ها شايستگي دارند. مشورت كرديم و رسيديم به يكي از برادراني كه الان در دولت است. به يكباره ديديم كاغذهايي منتشر شد و اتهاماتي زده شد كه آدم مي‌گويد خدايا اينها چيست؟ چه‌طور كسي مي‌تواند تصميم بگيرد اينها را روي كاغذ بنويسد و بعد بدون اسم منتشر كند. آن هم در مورد كسي كه تمام عمر خود را در انقلاب بوده و در استان خودش به نيروي پرچمدار حزب‌اللهي مشهور است.

احمدي‌نژاد در ادامه ابراز اميدواري كرد كه با تصميم هيات رييسه‌ي مجلس و پي‌گيري‌هاي محسني اژه‌اي (وزير اطلاعات) هم در مجلس، هم در دولت و هم در كل كشور اين روش‌ها منسوخ شود.

وي خاطرنشان كرد: كسي معرفي شده و 20، 30 يا 15 سال سابقه كار دارد، عملكرد او را بپرسيم، اگر خوب بود انتخاب كنيم و اگر نبود كنار بگذاريم. نبايد اين بحث‌ها منشأ دعوا بشود. نظام ما اين‌طوري است و دولت هم نگاهش اين است. ما معرفي و تلاش خود را مي‌كنيم و به راي نمايندگان ملت هم حداكثر احترام را گذاشته و خواهيم گذاشت؛ چرا كه ما از هم جدا نيستيم و مي‌خواهيم به اتفاق تصميم بگيريم؛ اين يك تصميم مشترك است.

رييس‌جمهور افزود: ما بررسي‌هاي اوليه را انجام مي‌دهيم و معرفي مي‌كنيم، شما هم راي اعتماد مي‌دهيد و ما هم تشكر مي‌كنيم. اگر هم به كسي راي اعتماد نداديد باز هم تشكر مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به اظهارات يكي از نمايندگان گفت: من از خدا مي‌خواهم نياورد آن روزي را كه احمدي‌نژاد به دنبال گماردن وزراي زمان شاه باشد؛ البته خدا خودش مي‌داند كه من مطلقا هيچ چيزي را به دل نمي‌گيرم، ولي آيا امروز انقلاب ما به سمت طاغوت دارد حركت مي‌كند يا اين‌كه امروز ملت ايران پرچمدار همه‌ي اصول و آرمان‌ها در جهان است؟ فضاي كشور الان با 5 سال پيش يا 10، 15 سال پيش چه‌قدر تفاوت كرده است؟ آيا شما كوتاه آمده‌ايد از اصول خود يا بنده كوتاه آمده‌ام؟ من مي‌گويم نه شما كوتاه آمده‌ايد، نه بنده.

وي با بيان اين ‌كه « ممكن است كسي نسبت به كارهاي من انتقاد داشته باشد و من دست او را هم مي‌بوسم»، تصريح كرد: خواهش من اين است كه اين مساله را به وزرا تسري ندهند. ممكن است يك برادري نسبت به سياست‌هاي فرهنگي دولت انتقاد داشته باشد. ما مخلص او هم هستيم و به حرف‌هايش گوش مي‌دهيم و ملاحظه مي‌كنيم ولي اين ارتباطي به وزير راه و اقتصاد ندارد. اينها بايد بروند راه را درست كنند، راه آهن را درست كنند و كشور را درست كنند.

رييس‌جمهور در پايان با تشكر از نمايندگان مجلس اظهار كرد: از خداي متعال مي‌خواهم اين فضاي همدلي، برادري و آرمان‌خواهي را در بين ما و در كشور ما ان‌شاءالله پايدار كند و پيروزي‌هاي بزرگ‌تر و بزرگ‌تر نصيب ملت ايران بگرداند.

احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش نيز با تشكر از نمايندگان مجلس گفت: بگذاريد مطلب مزاحي بگويم. به دوستان گفتم فكر مي‌كرديم فقط دولت صحراي كربلاست، نمايندگان مجلس هم كه از صبح آمدند كار سختي دارند. پنج ساعت پيوسته گفته‌اند و شنيده‌اند و تصميم گرفته‌اند و اين كار سختي است. خدا به همه‌ي شما توفيق دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ترا به خدا از اين تنگ نظري ها دست برداريد به عمل افراد كه نفعي به حال كل مردم داشته باشند توجه كنيد شما كه خود اين حرفها را ميزنيد پيغمبر يا معصوم هستيد آيا تضمين ميدهيد كه جايگاه شما بهشت است و ديگري دوزخ بدعت يعني چه مگر انحرافي در دين ايجاد شده است مشكل آن است كه بعضي خود را اجل از مردم ميبينند ولي به خدا قسم خدا به شما همانگونه مينگرد كه به يك فقير پابرهنه مينگرد اينقدر به مقامات دنيوي خود مغرور نباشيم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار