بازدید 37148

علي مطهري: بهبهاني خوب بود، اما براي دولت بازرگان

در حالي كه هفته گذشته، حميد بهبهاني اولين وزيري بود كه از سوي دولت معرفي شد و پيش‌بيني مي‌شد تنها وزيري باشد كه بتواند از مجلس رأي اعتماد كسب كند، با تغيير دقيقه نودي دو گزينه پيشنهادي وزارت كشور و اقتصاد و دارايي، احتمال مي‌رود نتايج متفاوتي درباره رأي اعتماد به وزرا به دست آيد.
کد خبر: ۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۲ 05 August 2008

در حالي كه هفته گذشته، حميد بهبهاني اولين وزيري بود كه از سوي دولت معرفي شد و پيش‌بيني مي‌شد تنها وزيري باشد كه بتواند از مجلس رأي اعتماد كسب كند، با تغيير دقيقه نودي دو گزينه پيشنهادي وزارت كشور و اقتصاد و دارايي، احتمال مي‌رود نتايج متفاوتي درباره رأي اعتماد به وزرا به دست آيد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در حالي كه در پديده‌اي عجيب براي مخالفت با گزينه پيشنهادي وزارت اقتصاد و دارايي هيچ نماينده‌اي به عنوان مخالف ثبت نام نكرده بود و تعداد زياد نمايندگان داوطلب موافقت، باعث شد تا هيأت رئيسه ابتدا براي تعيين نماينده موافق قرعه‌كشي كند، با رسيدن نوبت بهبهاني، علي مطهري، نماينده نزديك به دولت و سپس دهقان، نماينده اصولگراي طرقبه، از گزينه پيشنهادي وزارت راه انتقاد كردند.

علي مطهري با اشاره به ويژگي‌هاي حميد بهبهاني گفت: ايشان گزينه خوبي بود اما براي دولت آقاي مهندس بازرگان و گزينه مناسبي براي دولت دكتر احمدي‌نژاد نيست.

اين نماينده تهران، احمدي‌نژاد را بهترين رئيس‌جمهور تاريخ جمهوري اسلامي خواند اما اظهار كرد كه وي كاملا به مسائل فرهنگي بي‌تفاوت است و هيچ حساسيتي نسبت به اين مسائل ندارد.
 
وي فرهنگ و بينش اسلامي و زندگي و تفكر درست اسلامي را مهم خواند و افزود كه بهباني در اين زمينه مشكلاتي دارد.
 
مطهري با تأكيد بر اين‌كه اين مسائل را كوچك نگيريد، گفت: خيلي از انحرافات به دست همين متخصص است.
 
نماينده طيف رايحه خوش خدمت گفت:‌ تقويت دولت به اين نيست كه به هر وزيري كه دولت معرفي كرد، رأي دهيم، بلكه بايد صرفا به وزراي قوي رأي دهيم.
 
محمد دهقان نيز در مخالفت با بهباني، به دوران معاونت وي در شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: بهبهاني پيش از انجام مطالعات بر روي پروژه منوريل، با يك پيمانكار براي اجراي اين پروژه قرارداد بسته بود و يك نهاد نظارتي در نامه‌اي علاوه بر تغيير وي خواستار تعقيب كيفري وي شد.
 
اين انتقادات در حالي بود كه احمدي‌نژاد با دفاع از بهباني گفت: ايشان از اساتيد انقلابي است و در دوره مديريت وي، هيچ‌كس زودتر از وي در دانشگاه حاضر نشد.

همچنين دو نماينده نيز با اشاره به سوابق تخصصي و تجربيات بهبهاني، نوع انتقاد برخي نمايندگان از گزينه يك وزارتخانه تخصصي را نادرست ارزيابي كردند و به اظهارات دقان و مطهري پاسخ دادند.

گفتني است، قرعه‌كشي نمايندگان موافق حسيني مورد تنش و انبوه تذكرات نمايندگان شد. همچنين برخي نمايندگان معتقد بودند زماني كه وزيري مخالف ندارد، سخن گفتن موافق خلاف آيين‌نامه است كه لاريجاني با رد اين ديدگاه، سخن گفتن موافقان را رويه مجلس ارزيابي كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
تا زماني كه مجلس پرسشنامه جامع ومانعي براي معرفي وشناخت هر وزيري كه براي تصدي وزارتخانه اي از سوي دولت معرفي مي شود متناسب با ويزگيهاي هر وزارتخانه به طور مشخص تهيه و به تصويب نرساند. هر فرد معرفي شده از آسمان به ريسمان مي زند تا نطر موافقان بيشتري را در جلسه راي گيري جلب كند. نه موافق و نه مخالف هم ، نه محورهاي ارزشمندي را پيش رو دارند كه بر اساس آن از پيش ارزيابي هاي دقيقي انجام دهند ، ونه فرصتي مناسب براي اثبات يا رد آنجه كه موافق يا مخالف طرح ميكنند. موافق به ميل خود يا طيف موافقان محورهائي را انتخاب و بيان ميكنند و مخالفان محوراي ديگري را كه در نتيجه هر مقايسه اي هم چون همسنگ نيست با اشكال خواهد بود. در حاليكه اگر موافق ومخالف حول سه يا چهار محور اساسي مي بايد نظر بدهند و هر يك از اين محورها هم وزن وضريب خاص خود را داشت آنگاه استماع سخن وزير حول آن محور ها معني دار بوده وبراي گيري منطق قابل قبولي پيدا ميكرد وقبول ويا رد يك وزير بادقت حساسيت وموافقت منطقي صورت ميگرفت و اصولا در معرفي هر وزيري نيز خود رئيس جمهور هم با ضريب اطمينان بيشتري عمل ميكرد چرا كه فرم تكميل شده قبل از ارسال به مجلس در دولت وكمسيونهاي مربوطه سنگين وسبك ميشد بعد به مجلس مي رفت.
البته این گونه افراد(بهبهانی)قطعا برای کسانی وزرای خوبی نیستند چون ایشان کار بلد است وهر کس نمی تواند ایشان را دور بزند خوب قطعا! وزیر خوبی نخواهد شد چون وقتی ایشان به فرودگاه جهت سرکشی رفتند مردم را در آن حال روز دیدند واز مسئولین فرود گاه توضیح خواستند مسلم است که ایشان وزیر این موقع نیستند چون وزیر این موقع ظاهرا باید فقط به مردم قول بدهد وآن ها را سر کار بگذارد واگر کسی در کارش کوتاهی کرد تشویقش نماید !
ایکاش مملکت ما از اول انقلاب دارای چنین وزیرانی میشد واینگونه افراد را از جرگه خدمت خارج نمی کردیم تا به جای آنه کسانی بیایند که کارشان فقط چاپلوسی وریاکاری است واکنون مردم ونظام هرچه می کشد از دست این ها است وچنان ریشه دوانده اند که خشک ناشدنی شده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار