بازدید 31543
۹

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هموطنان را در تصادفات رانندگی از دست دادیم. ۴۴ درصد تصادفات در این مدت عدم توجه به جلو بوده است. همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان نیز در این چند روز مجروح شدند که حدوداً ۱۵ تا ۲۰ درصد از این مجروحان معلول می‌شوند لذا از مسافران نوروزی خواهش می‌کنم که حتماً قوانین را مراعات کنند.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ 23 March 2024

موج اول سفرهای نوروزی به روزهای انتهایی رسیده و بسیاری از هموطنان‌مان در مسیر بازگشت قرار گرفته یا به زودی به این نیت به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور از پیش بینی افزایش سفر‌های برگشت مسافران نوروزی به مبدا حرکت و شهر‌های خود خبر داد و گفت: اجرای طرح یک طرف شدن در آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس در مسیر شمال به جنوب، پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و محدوده تونل البرز هستیم.

شیرانی ادامه داد: همچنین شاهد تردد روان در محور‌های هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) هستیم. همچنین آزادراه تهران-قم محدوده بهشت زهرا (س) هم ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود: محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند ولی بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های کردستان، کرمان و فارس را شاهد هستیم.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

فوت ۳۷۳ نفر در تصادفات نوروزی

سردار مؤمنی، فرمانده پلیس راه کشور گفت: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هموطنان را در تصادفات رانندگی از دست دادیم. همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان نیز در این چند روز مجروح شدند که حدوداً ۱۵ تا ۲۰ درصد از این مجروحان معلول می‌شوند لذا از مسافران نوروزی خواهش می‌کنم که حتماً قوانین را مراعات کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات در این مدت عدم توجه به جلو بوده است، گفت: بخشی از عدم توجه به جلو به استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی مربوط می‌شود که متأسفانه رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و همچنین در جاده‌ها ۳۰ درصد از تصادفات از نوع واژگونی بوده که علت آن به خستگی و خواب‌آلودگی، عدم استراحت کافی و شتاب در رانندگی مربوط می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان - شیراز گفت: علت این حادثه متأسفانه خستگی و خواب آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی اتوبوس شده است و متأسفانه ۵ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۲۴ نفر نیز مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: نکته قابل تأمل این است که متأسفانه هم وطنانی که جان خود را از دست دادند از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و اگر از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند، قطعاً این حادثه با این شدت برای آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد و در زیر اتوبوس قرار نمی‌گرفتند.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب و هوا

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه ۵ فروردین با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ این سامانه بارشی دوشنبه (۶ فروردین) ضمن تقویت غیر از بخش‌هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود وشدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در روز یکشنبه (۵ فروردین) در استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه (۶ فروردین) در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
ضمن ابراز تاسف از فوت هموطنان عزیز، بخش عمده علت مرگ و میر در تصادفات رانندگی نا ایمن بودن خودروهای تولید داخل است. مطمئنا خودروسازان کشور در خون فوت شدگان حوادث رانندگی شریک هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
علاوه بر ناایمنی خودرو ها ، وضعیت سلامت آسفالت جاده ها اسفناک است. وقتی همه سرمایه کشور صرف کمک به بدبختی و جنگ دیگران می شود سرنوشتی غیر از این در انتظار مردم نیست
علم الهدی هیچ نظری نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
همه چیز گل و بلبل است
تعداد کشته های روزانه ایران از شهدای غزه بیشتره. تبریک به وزارت و دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
کشته ها در جاده ها از کشته های جنگ و تجاور روسیه به ، از جنگ اکراین و از جنگ غزه بیشتر است. مسئول آن دولت ها هستند که پول را بجای تولید و واردات خودروهای ایمن کنند و راه ها و جاده ها را ایمن و باسازی کنند صرف پرداخت هزینه های جنگ می کنند
متاسفانه به رقم تاکید فرمانده پلیس راه کشور در استفاده از کمربند ایمنی در اتوبوسهای بین شهری ،اما برخی شرکتهای مسافربری بنا به دلایل نامعلوم اقدام به حذف کمربند ایمنی از اتوبوس خود کرده.وهیچ نظارتی هم بر تخلفات نیست.
این تعداد تلفات اونهمم در آغازین روزهای سال جدید واقعا وحشتناک است.
ایمنی خودروها، نقاط حادثه خیز حاده ها، خواب آلودگی راننده ها ، عدم بر نامه ریزی سفر با توجه به فاصله و زمان رسیدن به مقصد و غیره گرچه همه دلایل این فاجعه میتونه باشه، اما اینکه در ۴۴% موارد عدم توجه رانندگان به جاو باشه خیلی عجیبه . ۴۴% اگر توجهی به جلو ندارن به کجا توجه دارن و چیکار دارن می‌کنن؟
خون این هموطنان در وهله اول بر عهده مافیای خودروسازان و بعد متوجه مسئولین محترم کشوراست که متاسفانه حریف این مافیا نمیشوند .
یعنی چی عدم توجه رانندگان به جلو ؛ شما خودرو ایمن و با کیفیت تولید بکنید اون عدم توجه رانندگان به جلو هم خود به خود حل میشه .
واقعا" جای تاسف داره ؛
اون دنیا باید جوابگو باشید .
بترسید از عاقبت کارهاتون .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی