بازدید 1544

افزایش ارتفاع امواج تا بیش از ۲ متر در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا بیش از ۲ متر در فراسواحل جنوب کشور و خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 23 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با  صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج خبر داد و اعلام کرد:  از روز یکشنبه (۵ فروردین) تا چهارشنبه (۸ فروردین ماه) شاهد افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بین ۲۴ تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل جنوب تا ۲متر و دور از ساحل بیش از ۲ متر خواهیم بود.

بر اساس این گزارش این سامانه  در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز، در روز سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اثر این مخاطره خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد بنابراین نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی