بازدید 9350

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

تردد کلیه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال در مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشد. ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران-شمال مسیر جنوب به شمال، محدوده تونل شماره ۱۲حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه گزارش شده و در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های پیست آبعلی، لاسم و آب اسک هم ترافیک سنگین است...
کد خبر: ۱۲۲۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 22 March 2024

موج اول سفرهای نوروزی به روزهای انتهایی رسیده و بسیاری از هموطنان‌مان به زودی در مسیر بازگشت به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال در مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشند.

وی با بیان اینکه ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران-شمال مسیر جنوب به شمال، محدوده تونل شماره ۱۲حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه گزارش شده است، گفت: همچنین ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، ترافیک سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های پیست آبعلی، لاسم و آب اسک گزارش شده است.

شیرانی ادامه داد: تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت گزارش شده است.

رییس مرکز اطلاعات ترافیک پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است در عین حال گفت: براساس آخرین وضعیت جوی بارش باران در برخی از محور‌های استان اردبیل گزارش شده است.

شیرانی همچنین تاکید کرد: فردا صبح جاده چالوس و آزادراه تهران شمال در مسیر شمال به جنوب یکطرفه است.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب و هوا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه پنجم فروردین تا دوشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود که نوع مخاطره، بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف خواهد بود.

بر این اساس این سامانه در روز یک‌شنبه پنجم فروردین بر روی مناطق جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس اثرگذار خواهد بود و روز دوشنبه ششم فروردین ماه نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس را تحت تاثیر خواهد گذاشت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳
 برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

بر اثر این مخاطره شاهد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی خواهیم بود که توصیه می‌شود هم وطنان از به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودروی مطمئن شده و ضمن عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی