بازدید 29184
صد و سی و یکمین روز جنگ غزه

حملات گسترده و ترسناک موشکی حزب الله به سرزمین‌های اشغالی+ فیلم/ یحیی سنوار از کجا و چگونه جنگ علیه اسرائیل را هدایت می‌کند؟ / شمار شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۵۷۶ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 14 February 2024

یحیی سنوار از کجا و چگونه جنگ علیه اسرائیل را هدایت می کند؟

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

سخنگوی کرملین: حمله به رفح قربانیان زیادی خواهد گرفت
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۲:۴۱

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه از حملات اسرائیل به شهر رفح نگران است، زیرا این حملات منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بی دفاع خواهد شد.

به گزارش "خبرگزاری تاس", پسکوف ادامه داد: جمعیت زیادی در رفح ساکن هستند و به همین دلیل هرگونه حمله به این منطقه با افزایش چند برابری قربانیان همراه خواهد بود. برای ما این موضوع یک نگرانی خاص است. مسکو خبرهای این منطقه را به دقت دنبال می کنیم.»

پسکوف اضافه کرد که روسیه از طرف های درگیری خواسته است از « انجام اقداماتی که منجر به زخمی و کشته شدن شهروندان خواهد شد» خودداری کنند.

مکرون در گفتگو با نتانیاهو با حمله اسرائیل به رفح مخالفت کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۲:۱۷

رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پاریس با حمله برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به رفح که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن محاصره شده‌اند و جایی برای فرار ندارند، مخالف است.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه", در بیانیه دفتر امانوئل مکرون آمده است: «این تنها می‌تواند منجر به یک فاجعه انسانی با ابعاد جدید و جابه‌جایی اجباری مردم شود که نقض حقوق بشر بین‌المللی است و خطر بیشتری برای تشدید تنش منطقه‌ای ایجاد می کند.»

ادعای نتانیاهو: تنها تغییر مواضع حماس باعث پیشرفت مذاکرات می‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۱:۰۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که هیچ پیشنهاد جدیدی از طرف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ارایه نشده و تنها تغییر موضع آنها می تواند باعث پیشرفت در مذاکرات با هدف آتش‌بس و آزادی اسرا شود.

به گزارش رسانه های فلسطینی، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، تصمیم درباره عدم اعزام هیات مذاکره کننده را بدون اطلاع «بنی گانتس» و «گابی ایزنکوت» از اعضای کابینه جنگ اتخاذ کرده است.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داد: روسای موساد، شاباک و ژنرال نتسان آلون چارچوب کلی جدیدی را برای توافق پیشنهاد کرده اند که بررسی آن نیز در یک گفت وگوی کوتاه بدون حضور گانتس و ایزنکوت انجام گرفته است.

از سوی دیگر، دفتر نتانیاهو بدون توجه به مطالبات گزاف رژیم، ادعا کرد که «نخست وزیر بر عدم تسلیم مقابل خواسته های توهم آمیز حماس تاکید دارد.»

گانتس ارتش لبنان را تهدید به حمله کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۹:۲۵

 «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حملات هوایی کنونی این رژیم به مناطقی در لبنان، پاسخ نهایی تل‌آویو به اقدامات مقاومت نیست و این رژیم به مواضع ارتش لبنان هم حمله خواهد کرد.

بنی گانتس در این باره گفت که فقط حزب الله مسوول شلیک موشک از لبنان به سرزمین های اشغالی نیست بلکه حاکمیت لبنان نیز در این زمینه مسوول است.

این مقام نظامی صهیونیست افزود که این رژیم به زودی پاسخی قوی به شلیک موشک ها به شمال سرزمین های اشغالی خواهد داد.

عضو کابینه جنگ رژیم اشغالگر قدس همچنین تهدید کرد که حملات هوایی کنونی این رژیم به مناطقی در لبنان، پاسخ نهایی این رژیم نیست و این رژیم به مواضع ارتش لبنان هم حمله خواهد کرد.

شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۸:۴۹

حزب‌الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان خود خبر داد.

حزب‌الله لبنان امروز-چهارشنبه- اعلام کرد که یکی از رزمندگان این جنبش به نام حسن علی نجم ملقب به «جهاد» در جریان نبرد با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و شهادت چهار نفر از جمله یک مادر و ۲ کودک او خبر دادند.

مخالفت نتانیاهو با اعزام نماینده به مذاکرات آتش‌بس در قاهره
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۸:۱۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام نماینده برای حضور در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در قاهره مخالفت کرد.

 دو منبع اسرائیلی اعلام کردند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام هیئتی به قاهره برای تکمیل مذاکرات آزادسازی اسرا و آتش‌بس موافقت نکرده است؛ گفت‌وگوهایی که قرار بود فردا (پنجشنبه) برگزار شود.

پایگاه خبری عبری «والا» گزارش داد از نظر نتانیاهو، تا زمانی که حماس درخواست‌های خود درباره تبادل اسرا را تغییر نداده، اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره فایده‌ای ندارد.

جنگنده‌های اسرائیلی حملاتی را علیه جنوب لبنان آغاز کردند
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۷:۱۴

ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه در بیانیه ای از مجموعه حملاتی به جنوب لبنان خبر داد.

رسانه‌های لبنانی و رسانه نزدیک به حزب الله از حمله رژیم صهیونیستی به چندین شهر در جنوب لبنان از جمله عدشیت، سوانه و شهابیه خبر داده‌اند.

به گزارش سی ان ان، این حملات در واکنش به حملات راکتی حزب الله به شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی انجام شده که طی آن دست کم 8 شهرک نشین اسرائیلی مجروح شدند.

رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز از شلیک حدود ۲۰ موشک به شهر اشغالی صفد و الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به اعلام این رسانه‌ها، آژیرهای هشدار در نطوعه واقع در الجلیل غربی و شهر صفد به صدا درآمد و سامانه گنبد آهنین از رهگیری یک موشک در صفد ناکام ماند. شبکه المیادین لبنان نیز از قطع شدن برق این شهر پس از اصابت یک موشک به یک منطقه صنعتی در صفد خبر داد.

درخواست عباس از حماس برای توافق فوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۶:۴۴
«تکمیل سریع توافق، مردم فلسطین را از فاجعه‌ای که خطر کمتری از نکبت 1948 ندارد، در امان خواهد داشت»، این بخشی از گزارش خبرگزاری وفا درباره درخواست عباس است.
 
وی در حالی خواستار توافق فوری حماس شده که ارتش اسرائیل علی‌رغم مذاکرات مقامات تل‌آویو در دوحه و قاهره، برای صد و سی و یکمین روز متوالی غزه را بمباران و حملاتش را تا رفح، در جنوبی‌ترین بخش نوار ادامه می‌دهد.

 

درخواست «محمود عباس» از حماس برای پذیرش آتش‌بس
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۶:۱۱

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس خواست که با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کند.

به گزارش «خبرگزاری وفا»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس خواست با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کند به آن امید که جلوی وقوع فاجعه دیگری مثل نکبت ۱۹۴۸ (اخراج صدها هزار فلسطینی از خانه شان) گرفته شود.

«رفح» بمب ساعتی انفجار جمعیت
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۴:۴۰

فلسطینی‌ها در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه در شرایط انسانی و معیشتی دشوار و بغرنجی زندگی می‌کنند که به دلیل تعداد زیاد آوارگان و فقدان تمام نیازهای زندگی و کمبود مواد غذایی اصلی و همچنین نبود انواع خدماتی که می‌تواند این شرایط فاجعه‌بار را بهبود بخشد، روز به روز اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

 عملیات نظامی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی، ضعف امکانات رفح برای مقابله با هرگونه اتفاق یا پیشامد اضطراری را در این منطقه که میزبان صدها هزار آواره فلسطینی است، نشان داد. رفح در طول مدت این عملیات نظامی یک ساعته به منطقه‌ای ملتهب تبدیل شد و خدمات مختلف پزشکی به‌ویژه امداد و نجات تحت تاثیر قرار گرفت.

رفح به‌عنوان یکی از پنج استان غزه که در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و حدفاصل استان خان‌یونس و مصر قرار دارد، پیش از جنگ با جمعیتی نزدیک به ۲۵۰ هزار تن نیز با کمبود خدمات اولیه و در راس آن خدمات پزشکی روبه‌رو بود. کمپین‌های جوانان و رسانه‌ها احداث بیمارستانی مرکزی را خواستار شدند، اما محاصره رژیم صهیونیستی علیه این منطقه که از ۱۷ سال قبل ادامه دارد، مانع آن شده و در ادامه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) جنگ فعلی آغاز شد که بر وخامت شرایط بهداشتی و خدماتی آن افزود.

اکنون رفح در پنجمین ماه حملات مستمر رژیم صهیونیستی که در آن بیش از ۲۸ هزار فلسطینی که ۷۰ درصدشان زن و کودک بودند، شهید شدند، با تهدیدهای آن به عملیات نظامی گسترده و یورش زمینی مواجه است. با توجه به نبود خدمات و امکانات مورد نیاز برای ساکنان اصلی رفح که در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت حاضر در این شهر را تشکیل می‌دهند، خطر فاجعه‌ای انسانی، زیست‌محیطی و بهداشتی وجود دارد.

محمد ابو السعید، کارشناس مسایل جمعیتی در گفت‌وگو با سایت «العربی الجدید» اظهار کرد: شهر رفح که حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و از کهن‌ترین شهرها است، بارها در طول تاریخ هدف یورش‌های مختلف قرار گرفته است. این شهر در پی امضای توافقنامه کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ به دو بخش تقسیم شد، یکی رفح فلسطین و دیگری رفح مصر و میان این دو مرزهای مصر و نوار غزه ترسیم شد. استان رفح حدود ۶۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و پنجمین استان نوار غزه با حدود ۳۶۵ کیلومتر مربع مساحت و دو میلیون جمعیت است و این خود نشان می‌دهد که این استان امکان ارائه خدمات درمانی، غذا و اسکان آوارگان را ندارد.

ابو السعید در ادامه دلیل وخامت شرایط معیشتی کل نوار غزه به خصوص شهر رفح را مساحت محدود رفح دانست و گفت: در حال حاضر سطح خدمات‌رسانی و شرایط بهداشتی و زیست‌محیطی با توجه به افزایش تعداد آواره‌ها رو به کاهش است چراکه این شهر با امکانات محدودش دو میلیون تن را در خود جای داده است.

قاسم مروان، یکی از هماهنگ‌کننده‌های مناطق غربی رفح در گفت‌وگو به «العربی الجدید» گفت: شهر رفح شاهد فعالیت‌ها و ابتکارعمل‌هایی است که خواستار احداث بیمارستانی مرکزی برای ساکنان شهر است اما از پیامدهای منفی محاصره اسرائیل علیه غزه آسیب دیدند. شرایط کنونی در رفح بسیار دشوار است، پیش از این منابع و خدمات به سختی کفاف ده‌ها هزار تن از ساکنان شهر را می‌داد و امروز نانوایی‌ها و مغازه‌ها همانند بازارها و بیمارستان‌های کوچک، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها در ارائه خدمات مطلوب به ساکنان شهر و یا آوارگان مهمان، ناتوان هستند.

این مسوول شهر رفح با اشاره به اینکه در نتیجه تداوم و تشدید جنگ، بحران روز به روز وخیم‌تر می‌شود، نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح با توجه به شرایط دشوار موجود در این شهر از جمله اتمام مواد غذایی، نبود خدمات بهداشتی و انسانی و تجهیزات امدادرسانی و نجات و نیز نبود امکان اسکان آوارگان بیشتر هشدار داد.

در نتیجه این شرایط نامناسب، خیابان‌ها و بازارهای رفح با تراکم شدید و بی‌سابقه جمعیت مواجه است و به دلیل ناتوانی شهرداری آن در مدیریت آب و فاضلاب آن، مسیرها دچار آب‌گرفتگی شدند و این امر خطر بروز فاجعه‌ای انسانی و زیست محیطی و شیوع بیماری‌های واگیردار، پوستی و ویروسی را به دنبال دارد.

مخالفت گروهی از نظامیان صهیونیست با مشارکت در عملیات غزه
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۴:۳۹

روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد، سربازان تیپ «جفعاتی» در ارتش رژیم صهیونیستی با مشارکت در عملیات نظامی در غزه مخالفت کرده‌اند.

تعدادی از سربازان تیپ جفعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با مشارکت در عملیات نظامی در نوار غزه مخالفت کرده‌اند و دلیل آن را نادیده گرفتن وضعیت جسمی و روانی‌ خودشان از سوی فرماندهان اعلام کردند.

هاآرتص نوشت: این سربازان تاکنون نتوانستند استراحت کافی برای بهبود وضعیت جسمی و روانی خود داشته باشند.

از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه، تیپ جفعاتی تعداد زیادی از سربازان خود را از دست داده است. جنگ، تبعات روانی و جسمی فراوانی روی نیروهای اشغالگر داشته است.

شمار شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۵۷۶ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۴:۳۸

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، ۱۰۳ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند و بدین ترتیب، شمار شهدا از آغاز جنگ تاکنون به ۲۸ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری «الجزیره» قطر، وزارت بهداشت غزه در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ جنایت در نوار غزه مرتکب شده که در نتیجه آن ۱۰۳ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۴۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، شمار شهدا از آغاز تجاوز علیه غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۸ هزار و ۵۷۶ و شمار زخمی ها هم به ۶۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

هشدار گوترش نسبت به پیامدهای «ویرانگر» حمله به رفح
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۴:۳۷

درپی زمینه چینی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به استان «رفح» در جنوب نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به عواقب ویرانگر چنین اقدامی هشدار داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره اظهار کرد: حمله محتمل به رفح عواقب ویرانگری را به همراه خواهد داشت، چراکه این شهر مرکز کار نهادهای بشردوستانه است.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، وی گفت: «سازوکارهای هماهنگی که برای حفاظت از ارسال کمک‌های بشردوستانه در غزه استفاده می‌شود، مؤثر نیست.»

گوترش همچنین نسبت به توقف اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از عملیات گسترده بشردوستانه در رفح ابراز امیدواری کرد.

گوترش همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی برای محدود کردن توزیع کمک‌ها، نگرانی خود را از وخامت شرایط و امنیت مربوط به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و فروپاشی نظم عمومی در این باریکه ابراز کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با ابراز نگرانی عمیق از تعداد خبرنگارانی که در جریان این تجاوزات به شهادت رسیدند، تاکید کرد: آزادی مطبوعات شرط اساسی برای اطلاع مردم از حقیقت تحولات جاری در سراسر جهان است.

حملات گسترده و ترسناک موشکی حزب الله به سرزمین های اشغالی+ فیلم
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۴:۳۳

منابع خبری از حمله گسترده موشکی از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 شبکه الجزیره از حمله گسترده موشکی از جنوب لبنان به سمت «اصبع الجلیل» و «الجلیل اعلی» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

تعداد بازدید : 2224

در همین حال، منابع خبری گزارش دادند که آژیرهای خطر برای چندین بار در شهر «صفد» واقع در الجلیل اعلی به صدا درآمده است.

برخی منابع دیگر تاکید کردند که یک ساختمان در شهر صفد به طور مستقیم هدف موشک قرار گرفته است.

در همین حال، سازمان امداد و ‌نجات رژیم صهیونیستی گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی از خاک لبنان به منطقه اشغالی صفد، ۷صهیونیست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم از هلاکت یک صهیونیست در نتیجه این حملات خبر داد.

رسانه‌های رژیم اسراییل همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان در این حمله از موشک‌های دقیق و نقطه زن استفاده کرده و گنبد آهنین در رهگیری موشک آخر ناموفق بوده است.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم اسراییل گزارش داد که ۱۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت صفد در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

گفته می‌شود که در پی این حمله گسترده موشکی، برق منطقه صفد قطع شده است.

کشته شدن ۱۸ صهیونیست در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۵

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چهارشنبه با اشاره به حملات موشکی از لبنان به سرزمین های اشغالی اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر، ۱۸ نظامی و شهرک‌نشین در حملات به مرزهای شمالی اسراییل کشته شدند.

 شبکه الجزیره از حمله گسترده موشکی از جنوب لبنان به سمت «اصبع الجلیل» و «الجلیل اعلی» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در همین حال، منابع خبری گزارش دادند که آژیرهای خطر برای چندین بار در شهر «صفد» واقع در الجلیل اعلی به صدا درآمده است.

برخی منابع دیگر تاکید کردند که یک ساختمان در شهر صفد به طور مستقیم هدف موشک قرار گرفته است.

در همین حال، سازمان امداد و ‌نجات رژیم صهیونیستی گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی از خاک لبنان به منطقه اشغالی صفد، ۷صهیونیست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم از هلاکت یک صهیونیست در نتیجه این حملات خبر داد.

یحیی سنوار از کجا و چگونه جنگ علیه اسرائیل را هدایت می کند؟

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب گفت که «یحیی السنوار» رهبر مبارز حماس در غزه همچنان زنده است و به همراه ژنرال‌هایش از تونلی امن جنگ را فرماندهی می‌کند.

عطوان در روزنامه «رای الیوم» با اشاره به شادی اندازه مقامات رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن دو اسیر خود نوشت که شادمانی سردمداران این رژیم به خاطر این دو نفر که با به کارگیری صدها هواپیما و نظامی و کشتن بیش از یکصد فلسطینی در حملات هوایی سنگین به جنوب «رفح» برای آزادی آنها انجام شد، گواهی دیگری بر شکست اسراییل است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال پیروزی کوچک است تا افکار عمومی خود را گول بزند. نتانیاهو از این عملیات به عنوان موفق ترین در تاریخ این رژیم و وزیر جنگش «یوآو گالانت» نیز از آن به عنوان نقطه عطفی در روند جنگ نام برد. این ننگ آور است که نتانیاهو و ژنرال های ارشدش مستقیم و دقیقه به دقیقه این عملیات را دنبال کنند.

این تحلیلگر اضافه کرد: اگر این رژیم قوی است و ادعای پیروزی دارد، آیا نشست ویژه برای پیگیری روند آزادی دو اسیر سالخورده و دارای بیماری های مختلف از جمله سرطان برگزار می‌کرد؟ حماس خواسته که از دست این دو اسیر بیمار رها شود و برای همین آنها را در دو منزل در جنوب رفح قرار داده و گویا از سر انسانیت گفته بیایید آنها را ببرید، در حالی که تل آویو ۵۰ حمله پهپادی و با جنگنده های پیشرفته مانند اف ۱۵ و اف ۱۶ در این منطقه انجام داد.

وی ادامه داد: اگر حماس و گروه‌های مقاومت دیگر و در راس آنها جهاد اسلامی آنگونه که نتانیاهو با غرور، هنگام برگزاری نشست خبری ادعا می‌کند، ضعیف بودند، آیا می‌توانستند بیش از ۱۳۰ روز مقاومت کنند؟ نتانیاهو دروغگوست مشابه معلمش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که تا این لحظه یک کلمه هم از توقف جنگ سخن به میان نیاورده است. همه تهدیدات نتانیاهو برای حمله به رفح و ایجاد گذرگاه امن برای ساکنان به منظور فرار از شهر نیز فیلم هالیوودی است. همه دنیا به جز آمریکا علیه او و کابینه و کشتارهایش و رژیم آپارتایدی جنایتکار کودک کش و ناتوانش هستند.

عطوان نوشت: جنگ دیر یا زود، روزی به پایان خواهد رسید، اما سابقه عملیات طوفان الاقصی به عنوان آغازی بر پایان پروژه صهیونیزم پابرجا خواهد ماند. خطاب به نتانیاهو می‌گوییم که «یحیی السنوار» مبارز نستوه همچنان زنده است و به همراه ژنرال‌هایش از تونلی امن جنگ را فرماندهی می‌کند و هرگز به او دست نیافته و نخواهند یافت و اگر هم خدای ناکرده هم به او برسند، تا آخرین گلوله تفنگش قبل از شهادت مقاومت خواهد کرد. مقاومت همچنان قوی و استوار است و نه تنها ملت فلسطین بلکه همه امت عربی و اسلامی و افراد شریف دنیا حامی آنها هستند و «اِشغال» را کفن خواهند کند و تابوت آن را به سمت کسانی می‌فرستند که این رژیم را در سرزمین پاک فلسطین برپا کردند.

آکسیوس: مذاکرات قاهره بدون پیشرفت ملموسی پایان یافت

وبگاه آکسیوس بامداد چهارشنبه گزارش داد که مذاکرات در مصر بر سر توافق مبادله اسرا و توقف جنگ غزه، بدون پیشرفت قابل توجهی پایان یافت.

وبگاه آکسیوس به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که مذاکرات در مصر بر سر توافق مبادله اسرا و توقف جنگ غزه، بدون پیشرفت قابل توجهی پایان یافت.

بر اساس این گزارش، تنها پیشرفتی که حاصل شده، شناسایی شکاف‌هایی است که باید برای ورود به مذاکراتی که ممکن است به توافق منجر شود، پر شود.

به گفته یک مقام صهیونیست، شکافی که مانع از انتقال به مذاکرات جدی‌تر می‌شود، شمار اسرایی است که حماس خواستار آزادی آنهاست.

سه‌شنبه شب رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، مذاکرات قاهره پایان یافته و هیات رژیم صهیونیستی در حال بازگشت به تل آویو است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت قاهره را ترک کرده است.

از سوی دیگر شبکه العربیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، دور کنونی مذاکرات در قاهره در مورد آتش‌بس در غزه دو یا سه روز طول خواهد کشید.

در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد، شرکت هیات اسرائیلی در مذاکرات قاهره در پاسخ به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اختلاف بین سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از رفتن هیات این رژیم به قاهره وجود داشت و همین امر باعث شد ژنرال نیتزان آلون در فلسطین اشغالی بماند و در مذاکرات شرکت نکند.

سازمان ملل: شمار غیرنظامیان کشته شده در غزه بی‌سابقه است

رئیس بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که شمار غیرنظامیان و خبرنگاران کشته شده در غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) بی‌سابقه است.

به گزارش الجزیره، محمد النسور گفت: شمار غیرنظامیان و خبرنگاران کشته شده در غزه از هفتم اکتبر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود که خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در مورد این تجاوزها شده‌ایم اما این رژیم پاسخی نداده است.

رئیس بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر یکصد و ۱۰ خبرنگار را هدف قرار داده است.

النسور تاکید کرد کشورهایی که بر رژیم صهیونیستی تاثیرگذار هستند، باید فشار بیشتری بر آن وارد کنند.

سازمان ملل: ۳۰ درصد مدارس غزه مستقیم هدف بمباران قرار گرفته‌اند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ۳۰ درصد مدارس غزه مستقیم هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

 سخنگوی دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد ۱۶۲ مدسه از مجموع ۵۶۳ مدرسه مستقیم درمعرض بمباران قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی افزود که ۲۶ مدرسه در نوار غزه نیز در جریان حملات  ارتش رژیم صهیونیستی کامل نابود و تخریب شده‌اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد این درحالی است که حدود ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در این مدارس درس می‌خوانند و بیش از ۶۵۰۰ معلم در آنها مشغول به کار هستند.

وی همچنین گفت دست‌کم ۵۵ درصد از این مدارس در نوار غزه نیاز به بازسازی کامل دارند.

گریفیتث: جنگ غزه باید متوقف شود

دستیار دبیرکل سازمان ملل، زنگ خطر را به صدا درآورد و نسبت به عواقب خطرناک هرگونه تهاجم زمینی اشغالگران به رفح هشدار داد.

 مارتین گریفیتث، دستیار دبیرکل سازمان ملل ضمن به صدا درآوردن زنگ خطر با یادآوری تجاوزاتی که ساکنان شهر رفح و بقیه ساکنان نوار غزه با آن روبه‌رو هستند، نسبت به حملات برنامه ریزی شده اشغالگران علیه این شهر هشدار داد.

به نقل از شبکه المیادین، گریفیتث در بیانیه‌ای گفت: «سناریویی که ما مدت‌ها از آن می‌ترسیدیم با سرعتی نگران‌کننده در حال رخ دادن است.»

وی افزود: «بیش از نیمی از جمعیت غزه در رفح تجمع کرده‌اند و به مرگ چشم دوخته‌اند. دسترسی کمی به غذا دارند. نه مراقبت پزشکی، نه جایی برای خوابیدن، نه جای امنی برای رفتن دارند.»

گریفیتث معتقد است که ساکنان رفح، مانند همه ساکنان غزه «قربانیان حمله‌ای بی‌سابقه از نظر شدت، وحشی‌گری و گستردگی هستند» به طوریکه در آن بیش از ۲۸ هزار نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند در سراسر غزه به شهادت رسیده‌اند.

گریفیتث گفت: «کارکنان سازمان‌های بشردوستانه تمام تلاش خود را برای کمک به نیازمندان انجام می‌دهند.»

وی اشاره کرد که کار آنها علیرغم خطراتی که با آن روبه‌رو هستند و آسیب‌هایی که در معرض آن قرار گرفته‌اند، ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد: «فداکاری و حسن نیت برای زنده نگه داشتن میلیون‌ها تن و تأمین غذا و محافظت از آنها کافی نیست، در حالی که بمب‌ها فرو می‌ریزند، کمک‌ها قطع می‌شوند، همچنین ناامیدی گسترده، فروپاشی نظم و قانون و توقف کمک‌های مالی برای آنروا وجود دارد.»

گریفیتث تیراندازی به کارمندان حوزه بشردوستانه، بازداشت‌شان با تهدید اسلحه، حمله به آنها و کشتن‌شان را محکوم کرد و هشدار داد که عملیات نظامی در رفح می‌تواند به کشتار و نسل کشی در غزه منجر شود.

گریفیتث در پایان گفت: «دولت اسرائیل نمی‌تواند به نادیده گرفتن هشدارهای جامعه بین‌المللی درباره عواقب خطرناک هرگونه تهاجم زمینی به رفح ادامه دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۰
بهتره از تونلها بیان بیرون و تسلیم بشن که مردم غزه بیش از این آسیب نبینن چون نهایتا اسرائیل تخریب خواهد کرد تمام تونلها رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حملات موشکی ترسناک!!!!

این هم از آن اصطلاحات ابداعی شما است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حزب الله از اسراییل واهمه دارد.
اگر نمی ترسید، در این 4 ماه و اندی که از 7 اکتبر می گذرد، حداقل یک موشک در حد خمپاره به تلاویو یا حیفا شلیک می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ناوهای هواپیمابر آمریکا در دریای مدیترانه مانند شمشیر داموکلس بر روی گردن حزب الله قرار دارند تا اگرحزب الله کار نا به جایی انجام دهد، فرود آید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حزب الله بهتر است آن 150 هزار موشکش را که در انبار نگه داشته خنثی سازی کند، تا یک موقع به علت زنگ زدگی یا پوسیدگی در محل منفجر نشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
منطقه رَفَح، آخرین سنگر حماس است. حماس تنها 3 گردان رزمی دیگر دارد که در این منطقه حضور دارند. با آغاز عملیات گسترده اسراییل در رفح، حماس به آخر کار می رسد.
بعد نوبت حزب الله فرا می رسد. اسراییل همان کاری را که با نوار غزه کرد، با لبنان و مناطقی که حزب الله در آن حضور دارد، انجام خواهد داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
وووی ترسناک
«حماس خواسته که از دست این دو اسیر بیمار رها شود و برای همین آنها را در دو منزل در جنوب رفح قرار داده و گویا از سرانسانیت گفته بیایید آنها را ببرید.»

تعجب نکنید. جناب عبدالباری عطوان است، دیگر. همین کافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
7 اکتبر، به عنوان روز ترقه بازی حماس برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
ترقه بازی که آثار شومی برای حماس و غزه در پی داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اوه اوه چقدر ترسناک بود من ترسیدم!
موشک موشک و بازهم موشک و آخرش هم هیچی ، حزب الله فقط با حمله زمینی میتونه کار از پیش ببره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نه حماس و نه حزب‌الله جرأت ندارند بیایند روی زمین تا برسد به حمله زمینی
مردن با عزت بهتر از تسلیم شدن و زیر بار ننگ زندگی کردن
این را فقط یک فلسطینی میداند و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
تصاویر قبل از جنگ در غزه ذلتی نشون نمیداد.فقط ساختمان های چند 10 طبقه بود خودروهای آخرین مدل و طبیعتی زیبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اها پس تو فلسطینی هستی و ما خبر نداشتیم؟
خوشبختانه نگرانی هایمان برطرف شد. معلوم شد همه تهدیدات نتانیاهو برای حمله به رفح فیلم هالیوودی است.

حالا اگر زد و حمله هم کرد مسئله ای نیست. این «تحلیلگر جهان عرب» مثل برادران ارزشی خودمان دارای حافظه کوتاه مدت است. فردا یادش می رود که امروز چه گفته است.
برعنداز=عقده ای
عجب! پس کشتن بیش از یکصد نفر از افراد حماس در جریان نجات دو گروگان اسرائیلی «گواهی دیگری بر شکست اسراییل است.»
اینقدری که اسرائیل در ایران نوکر و دستبوس و پابوس داره ، در بین مردم خودش نداره ، غربگداهای اینجا شب ها از نگرانی برای اسرائیل خوابشون نمیبره.

کامنت هاشون رو بخونید و ببینید اینها دیگه چقدر ذلیلن
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
راست و حسینی، چقدر یه مسلمون میتونه بدبخت باشه که از کشته شدن مسلمانان دیگر ناراحت که نه خوشحال هم بشود. معلوم میشه لقمه های پاکی نوش جان کردن! فقط سوت و کف مونده بزنن که فعلا جراتش رو نداشتن!
وای به شما!
به نظرم خیلی از کارهای مدیریتی و اصلی کشورمون دست شماهاست که این وضع مردم شده!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
هنوز با آزادی بیان آشنا نشدی کوچولو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
راست و حسینی اگه سنت قد میده بگو ببینم از خبر کشته شده عراقی ها که مسلمون هم بودن در زمان جنگ با ایران خوشحال میشدی یا ناراحت؟
غربگداهه کامنت گذاشته که حماس تسلیم بشه تا مردم غزه نمیرن ، حالا تو نگران مردم غزه ای ؟! پای اینستاگرام عنترنشنال و بی بی سی نشستن به به و چه چه میکنن که مردم غزه طرفدار حماسن و باید کشته بشن و هر بچه ای که کشته میشه این براندازا هورا میکشن ، حالا نگران مردم غزه شدن خخخخ

مغز چیزیه که براندازا ازش بی بهره هستن متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
شما بفرمایید حماس با مقاومت به چه چیزی میخواهد دست‌یابد
اگر مرد هستند از تونل بیاید بیرون و بعد بجنگند
چرا مردم را سپر خودکردند ؟؟؟
خداروشکر معنی شکست و پیروزی رو هم فهمیدیم
واقع بین بودن هم بد نیست یکم بهش فکر کنید
جناب سنوار و «ژنرال هایش» فقط یک استراتژی داشتند: جنگ را شروع کن، بعدبه تونل هایت پناه ببر و بگذار تلفات سنگین مردم غیر نظامی غزه باعث فشار جهانی بر اسرائیل برای آتش بس شود.

متأسفانه این استراتژی این بار جواب نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
احسنت دقیقا همین اتفاق افتاده
تفاوت بسیار است اما آیا می دانستید در روز عاشورا وقتی عده ای از عوام تعداد اندک نیروهای امام " علیه السلام" را در مقابل لشکر بسیار و مجهز دشمن دیدند در دلشان کار امام و یارانش بیهوده به نظر آمد و می گفتند لشکر قهار یزید باید زودتر کار را به اتمام برساند. . همیشه طرف حق باشیم نه طرف زرق و برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
از خودتان مایه بروید نه از اعتقادات مذهبی مردم. امام حسین خیلی تلاش کرد که کار به جنگ کشیده نشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
امام حسین پشت زنان و کودکان پناه نگرفت. مردانه جنگید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در تمامی روایات تان هست که امام حسین بعد از این که پیشنهاد بازگشتش به مدینه توسط دشمن رد شد پیشنهاد کرد که برای اجتناب از جنگ حتی از عربستان هم بیرون برود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
گفتم تفاوت بسیار است، اما قطعا نتانیاهو هم مجسمه حق و حقیقت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
چرا از امام حسین مایه نگذاریم ؟ اتفاقا امام حسین شهید شد تا از او در زندگي مان مایه بگذاریم
نخاله کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خار علی کریمی کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خار علی کریمی کجاست؟
احتمالا منبع خبر کیهان است
و اگر نه ما چنین خبری از هیچ خبرگذاری نشنیدیم
"رهبر مبارز حماس در غزه همچنان زنده است و به همراه ژنرال‌هایش از تونلی امن جنگ را فرماندهی می‌کند"

فیلمش پخش شده با شلوارک توی تونل با خانواده طی مسافت می فرماید !!
اسرائیل در رفح هم شکست خواهد خورد اما کمرش خواهد شکست و علیل خواهد شد و آماده برای نابودی نهایی می شود
مرزهای سیاسی باید از بین بروند و همه مردم جهان تحت یک حکومت عدالت محور جهانی متحد شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی