بازدید 15189
هفتاد و پنجمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

تیپ گولانی اسرائیل از غزه عقب‌نشینی می‌کند/درگیری شدید مقاومت با ارتش اسرائیل در «جبالیا»/شروط حماس برای توافق تبادل اسرا اعلام شد

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 21 December 2023

حماس پیشنهاد اسرائیل برای تبادل اسرا را نپذیرفت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

تیپ گولانی اسرائیل از غزه عقب‌نشینی می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۰۰:۲۲

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که ارتش این رژیم، تیپ گولانی را از غزه، عقب می‌کشد؛ زیرا تلفات زیادی را در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین متحمل شده است.

«تیپ گولانی» یا «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» شامل نظامیانی است که صهیونیستها می‌گویند بیشترین و سخت‌ ترین آموزش‌ها را می‌بینند و در نبرد زمینی غزه هم حساب ویژه‌ای بر روی آنان باز شده بود.

این رسانه صهیونیستی افزوده است: مقامات سیاسی (رژیم) اسرائیل به زودی به بررسی انتقال به مرحله بعدی جنگ در غزه از جمله ارزیابی نیروهای این رژیم که در داخل این باریکه هستند، خواهند پرداخت.

پایگاه عبری زبان واللا نیز گزارش داد، مرحله بعدی جنگ در غزه، مرخص کردن سربازان ذخیره، ایجاد حصار امنیتی و انجام حملات متمرکز تر است.

پیش تر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که نیروهای نظامی این رژیم حملات خود در شمال و جنوب غزه را عمیق تر خواهند کرد.

سازمان ملل: ۵۷۰ هزار نفر درغزه در حال مرگ از گرسنگی هستند
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۲۳:۱۰

سازمان ملل متحد در گزارشی امروز پنجشنبه اعلام کرده بیش از ۵۷۰ هزار نفر در غزه هم‌اکنون در حال مرگ از گرسنگی در نتیجه تبعات جنگ هستند.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، در گزارشی که روز پنجشنبه توسط سازمان ملل و برخی سازمان‌های دیگر منتشر شده تصریح شده که بیش از نیم میلیون نفر از مردم غزه – یعنی یک چهارم جمعیت این منطقه- در حال مرگ به دلیل ورود ناکافی غذا به این منطقه هستند.

این گزارش به بررسی تبعات بیش از ۱۰ هفته حمله نظامی اسرائیل به غزه پرداخته و نوشته میزان گرسنگی جمعیت این منطقه موجب شده وضعیت نزدیک به قحطی در افغانستان و یمن طی سال‌های اخیر نیز کمرنگ به نظر برسند.

عارف حسین، اقتصاددادن ارشد برنامه جهانی غذا گفت: «از این بدتر نمی‌شود. هیچ‌وقت شاهد وضعیتی که از لحاظ وخامت قادر به برابری با غذه باشد نبوده‌ام. آن هم با این سرعت. این اتفاق فقط ظرف دو ماه افتاده است.»

ابوعبیده: انهدام کلی و جزئی ۷۲۰ خودروی نظامی دشمن
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۲۱:۳۳

 سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد که از ابتدای نبرد تا امروز، ۷۲۰ خودروی نظامی دشمن را به صورت کلی و جزئی منهدم کردیم.

 ابوعبیده افزود: مجاهدان ما طی یک هفته اخیر بیش از ۱۵ عملیات مرتبه نیروهای اشغالگر را با سلاح تک‌تیراندازی هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد، تعداد خودروهای زرهی منهدم شده دشمن از آغاز حمله زمینی به غزه به ۷۲۰ خودرو رسیده است.

ابوعبیده ادامه داد، مجاهدان قسام به انهدام خودرهای زرهی دشمن و به قتل رساندن نیروهای آن در کمین‌های مرگ ادامه می‌دهند.

سخنگوی گردان‌های قسام تأکید کرد که مجاهدان در میدان نبرد همچنان به رویارویی با دشمن و وارد کردن ضربات سخت به آن‌ها ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: ارتش دشمن تنها به دنبال نمایش تصویر پیروزی و کسب دستاورد برای خود است. دشمن شکست خورده و سردرگم، از تجربه‌های تاریخ حتی یک درس هم نگرفته است.

ابوعبیده تأکید کرد که دشمن همچنان در حال تکرار حماقت‌های خود و اشتباهات تاریخی است، زیرا از واقعیت ملت فلسطین هیچ اطلاعی ندارد و نسبت به تمدن آن کاملا جاهل و نادان است.

وی همچنین گفت که دشمن اگر اسرای خود را زنده می‌خواهد، چاره‌ای جز توقف کامل جنگ ندارد.

WHO ادعای اسرائیل درباره استفاده نظامی حماس از بیمارستان‌ها را رد کرد
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۲۰:۳۹

 یک مقام سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه ادعای رژیم اسرائیل درباره استفاده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه نظامی را تکذیب کرد.

«ریچارد پیپرکورن»، نماینده سازمان جهانی بهداشت در غزه امروز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره ادعای مطرح‌شده از سوی اسرائیل گفت: «ما در مأموریتمان هیچ چیز از این قبیل در میدان مشاهده نکرده‌ایم.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت که این سازمان در جایگاهی نیست که بتواند درباره نحوه استفاده از بیمارستان‌ها اظهارنظر کند. پیپرکورن تصریح کرد: «نقش سازمان جهانی بهداشت نظارت، تحلیل و گزارش دادن است.»

او اضافه کرد: «ما حملات به مراکز بهداشتی را به طرف‌ها منتسب نمی‌کنیم. وظیفه سازمان ما تحقیق درباره جنایت‌ها نیست. فکر می‌کنم این بایستی خیلی روشن باشد.»

رژیم صهیونیستی از زمان انجام عملیات زمینی در غزه مدعی شده حماس از بیمارستان به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کند. این رژیم بر اساس همین ادعا مراکز درمانی مختلف غزه را هدف حملات قرار داده و حتی اعضای کادر درمان و بیماران را برای بازجویی دستگیر کرده است. تل‌آویو با وجود این، تا کنون هیچ شواهد محکمه‌پسندی برای تأیید ادعاهایش ارائه نداده است.

پیپرکورن در بخش دیگری از ادعاهایش تصریح کرد که هیچ‌یک از بیمارستان‌ها شمال غزه به دلیل کمبود سوخت، کارکنان و تجهیزات فعال نیست. او گفت: «در واقع، هیچ بیمارستانی در منطقه شمال نیست که فعال باقی مانده باشد.»

پیپرکورن تصریح کرد که بیمارستان الاهلی تا پیش از این فعال بود اما اکنون بخش زیادی از کارآیی‌اش را از دست داده است. او گفت که این بیمارستان در حال درمان بیماران است اما بیمار جدید نمی‌پذیرد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در غزه بیمارستان الاهلی را به یک بهداری تشبیه کرد که با تنها ۱۰ نفر پرسنل قادر به ارائه خدمات محدود به بیماران است. او گفت که کارکنان این بیمارستان پزشکان و پرستاران تازه‌کار هستند که با منابع محدود تنها قادر به ارائه کمک‌‌های اولیه، مدیریت درد و مراقبت از زخمی‌ها هستند.

او تصریح کرد: «تا همین دو روز پیش، این بیمارستان تنها بیمارستانی در شمال غزه بود که قادر به ارائه خدمات جراحی به بیماران بود و بیمارستان پر از بیمارانی بود که نیازمند خدمات اورژانسی بودند.»

پیپرکورن اضافه کرد که اجساد فلسطینی‌هایی که در اثر حملات اخیر اسرائیل کشته شده‌اند در حیاط این بیمارستان انباشته شده‌اند زیرا امکان تدفین امن و شرافتمندانه برای آنها وجود ندارد.

القسام: اگر اسرائیل اسرای خود را زنده می‌خواهد، حمله را متوقف کند
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۲۰:۲۳

 پس از اینکه گردانهای القسام امروز تلفات زیادی از نظامیان اسرائیلی گرفتند، ابوعبیده سخنگوی نظامی این گردانها گفت که مجاهدان فلسطینی در حال ایستادگی در برابر دشمن هستند و به طراحی «کمینهای کُشنده» و تعقیب آنان ادامه خواهند داد.

ابوعبیده با اشاره به انهدام ۷۲۰ خودروی نظامی اسرائیلی از آغاز تجاوز به غزه، در توصیف وضعیت صهیونیستها گفت: تنها دل‌مشغولی ارتش دشمن، ارائه تصویری از پیروزی است. دشمن سرگردان و بحران‌زده، یک بار هم از تاریخ درس نگرفته است.

وی درباره اسرای اسرائیلی نیز گفت: اگر اسرائیل اسرای خود را زنده می‌خواهد، هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه تجاوز را متوقف کند. تداوم حملات، نخواهد گذاشت اسرا آزاد شوند.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه اسرائیل هیچ چاره‌ای برای ملت فلسطین به جز انتقامگیری باقی نگذاشته است، خاطر نشان کرد: «دشمن همچنان در حال تکرار حماقتها و اشتباهات تاریخی خود است؛ زیرا از تمدن ما آگاهی ندارد.

هفتمین حمله حزب‌الله به اهداف صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۹:۳۲

رزمندگان مقاومت لبنان موفق شدند پادگان «رامیم» و تجمع نظامیان اشغالگر اطراف این پادگان را با موفقیت مورد اصابت قرار دهند.

این هفتمین عملیات امروز حزب‌الله لبنان علیه شهرک‌ها و مواضع ارتش صهیونیستی است.

حزب الله لبنان اعلام کرد از بامداد امروز تا این لحظه ۷ پایگاه و شهرک‌ صهیونیست‌نشین را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

در این حملات ده‌ها موشک به سمت اهداف صهیونیستی شلیک شد و تلفاتی به اشغالگران وارد شده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره اعلام کرد که دو راکت از جنوب لبنان به سمت یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک شهرک «مسکاف عام» شلیک شده‌ است.

همزمان شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۵ موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

کشته شدن 11 کوماندوی اسرائیلی در شمال غزه
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۹:۱۰

گردانهای القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) با یک گروه از کوماندوهای رژیم صهیونیستی در منطقه التوأم در شمال شهر غزه درگیر شدند که در پی آن، ۱۱ نظامی صهیونیست کشته شدند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد که نیروهای القسام همچنین یک گروه از نظامیان اسرائیلی را در منطقه «المغرافه» واقع در نوار غزه هدف قرار دادند.

این حمله با خمپاره‌های ضد نفر صورت گرفت و پس از آن، نیروهای القسام با نظامیان صهیونیست درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن این نظامیان منجر شد.

شروط حماس برای توافق تبادل اسرا اعلام شد
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۷:۴۲

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار به میانجیگران بین‌المللی تصریح کرد که توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه» پس از برقراری آتش‌بس کامل در غزه امکانپذیر است.

شبکه تلویزیونی «ماکان ۳۳» اسرائیل به نقل از منابع مصری گزارش کرد، السنوار به میانجیگران بین‌المللی تأکید کرده است اگر اسرائیل اسرای خود را «زنده می‌خواهد»، تبادل اسرا تنها پس از «آتش‌بس کامل» و بر اساس طرح «همه در قبال همه» امکانپذیر است.

پیش‌تر مشاور مطبوعاتی رئیس دفتر سیاسی حماس طاهر النونو برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره حماس با تل‌آویو در خصوص یک توافق جدید برای آزادی اسرای رژیم صهیونیستی که در غزه هستند را رد کرده بود.

اظهارات السنوار در شرایطی مطرح شده است که بامداد امروز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرده بود که جنبش حماس بر آتش‌بس دائمی اصرار دارد و نمی‌خواهد آتش‌بس موقت را بپذیرد و تأکید دارد توافق جدید تبادل اسرا باید شامل آزادی سه اسیر فلسطینی به‌نام‌های مروان البرغوثی، عبدالله البرغوثی و احمد سعدات باشد.

رژیم صهیونیستی مدعی کشف تونل حماس در غزه شد
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۴:۱۱

ارتش رژیم صهیونیستی که این روزها ضربات مهلکی را از مقاومت فلسطین دریافت کرده و شکست خورده است،به هر طریقی برای سرپوش گذاشتن بر این شکست، متوسل می شود و این بار مدعی کشف یک تونل متعلق به جنبش حماس در نوار غزه شده است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که شبکه‌ای از تونل‌های «استراتژیک» را در مرکز شهر غزه کشف کرده‌ که رهبران حماس از آن استفاده می‌کرده‌اند.

ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه تونل توسط مقامات ارشد حماس از جمله «یحیی السنوار»، «اسماعیل هنیه» و «محمد الضیف» برای هدایت عملیات و تحرکات روزانه در شهر غزه استفاده شده است.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: این شبکه تونل شامل اتاق‌ها و دفاتری است که توسط مقامات شاخه نظامی و دفتر سیاسی حماس مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی مدعی کشف یک تونل بزرگ جنبش حماس شده بود.

حمله حزب‌الله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۴:۰۴

 منابع خبری ظهر امروز از حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی و به ویژه یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه الجزیره اعلام کرد که حزب‌الله لبنان چند موشک به سمت مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در کشتزارهای اشغالی «شبعا» پرتاب کرد.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده است.

حزب‌الله از هدف قرار گرفتن مستقیم و دقیق اهداف تعیین شده در این حمله خبر داد.

همزمان شبکه خبری المیادین اعلام کرد که چند موشک به شهرک «آویویم» در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

المیادین اعلام کرد که این دومین حمله مشابه به آویویم طی امروز بوده است.

منابع رسانه‌ای نیز تصاویری از اصابت موشک های شلیک شده از لبنان به چند خودرو در شهرک آویویم و سوختن آنها در آتش منتشر کرده است.

السنوار به میانجیگران اعلام کرد که اسرائیل فقط یک گزینه دارد
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۳:۵۱

 یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در غزه به میانجیگران اطلاع داده که تنها گزینه در دسترس رژیم صهیونیستی، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

 شبکه صهیونیستی «کان» به نقل از یک منبع مطلع مصری از روند مذاکرات غیرمستقیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید میان مقاومت فلسطین و این رژیم خبر داد.

این منبع گفت: «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه پیامی به میانجیگران منتقل و در آن تاکید کرده که زمان توافقات بر مبنای آتش‌بس موقت دیگر گذشته و تنها گزینه باقی مانده، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

در همین راستا، روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشت: مذاکرات اسرائیل و حماس در خصوص آزادی اسرا و آتش‌بس در نوار غزه ادامه دارد.

این روزنامه گزارش داد: اصل آزادی یک اسیر صهیونیست در ازای ۱۰ اسیر فلسطینی همچنان پابرجا است.

الاخبار همچنین اعلام کرد که رژیم اسرائیل می‌خواهد قبل از تایید نهایی این اقدام، از خواسته‌های حماس درباره اسامی اسرایی مطلع شود که می‌خواهد به عنوان بخشی از توافق آزاد شوند.

پیش تر کانال ۱۲ رژیم اسرائیل گزارش داده بود، مذاکرات مهم و جدی برای آزادی اسرای این رژیم در جریان است اما توافق قریب الوقوع نیست.

بسیج مردمی گسترده انصارالله یمن برای اعزام نیرو به غزه
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۸

مقامات انصارالله در شمال یمن از بسیج مردمی عمومی برای آماده‌سازی نیروها جهت شرکت در نبرد غزه در کنار مقاومت فلسطین خبر دادند.

«حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفت: در همه استان‌ها عملیات بسیج مردمی عمومی در یاری مردم غزه آغاز شده است. همچنین اردوگاه‌های آموزشی افتتاح و ده‌ها هزار نفر از جوانان برای فراگرفتن مهارت‌های نظامی داوطلب و برخی گروه‌ها در استان‌های مختلف آماده شده‌اند.

نماینده رهبری انصارالله گفت: این ارتش مردمی اگر شرایط مهیا و فرصت ورود به نوار غزه و مشارکت در عملیات نظامی فراهم شود، مردم ما در غزه را که در معرض قتل عام به دست ارتش اشغالگر اسرائیلی و تحت حمایت آمریکا قرار دارند، یاری خواهد کرد.

وی همچنین گفت: جمهوری یمن ارتش و توانمندی‌های نظامی پیشرفته‌ای دارد.

وعده سوئیس برای کمک 11.5 میلیون دلاری به کودکان غزه
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۵

دولت سوئیس به تازگی مبلغ ۱۱.۵ میلیون دلار را جهت حمایت از کودکان غزه به یونیسف اعطا کرده است.

به گزارش «میدل ایست‌ مانیتور»، آژانس توسعه و همکاری سوئیس عنوان کرد که بیش از ۱۱.۵ میلیون دلار به صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل کمک می‌کند تا نیازهای کودکان و خانواده‌ها در نوار غزه را پوشش دهد.

این آژانس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) و در حمایت از مردم غزه نوشت: تشدید خصومت‌ها در غزه تاثیر فاجعه‌باری بر کودکان و خانواده‌ها دارد.

این آژانس افزود که ۱۰ میلیون فرانک سوئیس به یونیسف کمک خواهد کرد تا بخشی از «نیازهای کودکان و خانواده‌ها در زمینه‌های تامین آب، بهداشت، سلامت، تغذیه و آموزش را پوشش دهد».

تشکر حماس از موضع جدید کانادا درباره غزه
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۳

یکی از رهبران ارشد حماس از دولت کانادا برای درخواست آتش‌بس این کشور در نوار غزه و در زمانی که رژیم صهیونیستی به عملیات‌های تروریستی وحشیانه ادامه می‌دهد، تشکر کرد.

به گزارش «تی‌ان‌سی نیوز» قاضی حمد سخنگوی حماس در جریان یک بیانیه‌ای از «موضع مثبت» دولت کانادا و متحدانش مانند استرالیا و نیوزیلند که از هر دو طرف جنگ در غزه درخواست کرده‌اند تا آتش‌بسی را که هفته‌های گذشته برای مدت کوتاهی محقق شد، بار دیگر از سر بگیرند.

در این بیانیه که از سوی مرکز اطلاعات فلسطین منتشر و به انگلیسی ترجمه شد، حمد عنوان کرد از موضع‌گیری چندین دولت غربی برای برقراری آتش‌بس در غزه خوشحال شده است.

در این بیانیه عنوان شده است: ما از تحولات مذکور استقبال می‌کنیم و آن را در مسیر درستی جهت منزوی کردن رژیم فاشیست اسرائیل در سطح جهانی و پایان دادن به طولانی‌ترین روند اشغال تاریخ در دوران مدرن می‌بینیم.

کشتار مرگبار رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۲۰ هزار نفر را کشته است که از این تعداد نزدیک به ۸ هزار نفر زنان و کودکان بوده‌‍‌اند.

کانادا، استرالیا و نیوزیلند هفته گذشته در جریان صدور بیانیه مشترکی، عنوان کردند که خواستار توقف درگیری‌ها در غزه بوده و از تلاش‌های بین‌المللی فوری برای برقراری یک «آتش‌بس پایدار»  حمایت می‌کنند.

در بیانیه مذکور با اشاره به آتش‌بس‌های موقت پیشین عنوان شده است: ما تمایل داریم که بار دیگر شاهد از سرگیری این روند باشیم و از تلاش‌های فوری برای برقراری آتش‌بس حمایت‌ می‌کنیم.

گوترش خواستار تسریع امدادرسانی به غزه شد
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۲

با تداوم بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش بر لزوم بهبود شرایط به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان تأکید کرد.

شبکه الجزیره گزارش کرد، اسرائیل همچنان به بمباران غزه ادامه می‌دهد و در جدیدترین حملات خود، اطراف بیمارستانی در رفح و اردوگاه اسرای جبالیا در شمال غزه نوار غزه را بمباران کردند که در پی آن دهها نفر شهید و زخمی شدند.

گوترش در واکنش به جدیدترین تحولات غزه گفته است که باید شرایط بهبود یابد تا بتوان «عملیات گسترده بشردوستانه» را در بحبوحه تشدید آوارگی و گرسنگی مردم غزه پیش برد.

از سوی دیگر رأی‌گیری درباره قطعنامه شورای امنیت برای افزایش کمک‌ها به غزه روز گذشته در پی نگرانی‌ها از وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا به تعویق افتاد و به امروز (پنجشنبه) موکول شد.

توافق جدید تبادل اسرا تا هفته اول ژانویه انجام نمی‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۲

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» بامداد پنجشنبه گزارش داد که جنبش حماس بر آتش‌بس دائمی اصرار دارد و نمی‌خواهد آتش‌بس موقت را بپذیرد.

 این روزنامه نوشت که حماس تاکید دارد توافق جدید تبادل اسرا باید شامل آزادی سه اسیر فلسطینی به‌نام‌های مروان البرغوثی، عبدالله البرغوثی و احمد سعدات باشد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع مطلع ادامه داد: «تخمین‌ها در اسرائیل این است که توافق جدید برای تبادل گروگان‌ها قبل از هفته اول ژانویه به پایان نخواهد رسید».

این روزنامه همچنین افزود: «انتظار می‌رود در روزهای آینده جلسه تیم‌های مذاکره‌کننده برگزار شود و پس از آن مشخص می‌شود که آیا گفتگو اثر دارد یا خیر».

درگیری شدید مقاومت با ارتش اسرائیل در «جبالیا»
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۱

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رخ داده است.

خبرنگار شبکه «الجزیره» گفت که صدای تیراندازی‌ها و انفجارهای شدید در مناطق بین جبالیا و تل‌الزعتر به گوش می‌رسد.

شبکه «المیادین» نیز خبر داد که اشغالگران از روزها پیش برای ورود به منطقه جبالیا تلاش می‌کنند اما رزمندگان مقاومت در تلاش برای جلوگیری از این امر هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در حال جنگ زمینی با نیروهای حماس در محله‌های جدیدی از شهر غزه شامل «الدرج» و «التفاح» هستند.

حماس پیشنهاد جدید اسرائیل برای تبادل اسرا را نپذیرفت

سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه خبر داد که این رژیم طرحی را برای آزادی اُسرا در غزه پیشنهاد داده است.

بر اساس گزارش این نهاد رژیم صهیونیستی، جنبش حماس بررسی این پیشنهاد را تا زمانی که آتش‌بس کامل در غزه حکم‌فرما شود، رد کرده است.

سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که پیشنهاد ارائه شده از سوی اسرائیل شامل تمدید دوره آتش‌بس و آزادی برخی بازداشت شدگان مهم فلسطینی است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی نیز درباره طرح پیشنهادی اسرائیل اعلام کرد که این طرح شامل آزادی 30 الی 40 اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی اُسرای سرشناس فلسطینی است.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد که مذاکرات درباره آتش‌بس بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در غزه بسیار جدی شده است.

پیشتر نیز «گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن خبر داده بود «اسرائیل آماده توقف جنگ در ازای آزادی بیشترین تعداد ممکن از گروگان‌هاست».

هم‌زمان با اعلام آمادگی‌ها در تل‌آویو، رسانه‌های عربی امروز خبر دادند که رئیس‌ دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس عازم قاهره شده است. فیلم‌های منتشرشده حماس از اسرای اسرائیلی به میزان نگرانی‌ها و اعتراضات ضدحکومتی در تل‌آویو می‌افزاید.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت که اسرائیل احتمالاً با آتش‌بس دو هفته‌ای موافقت کند تا حماس بتواند زندانیان را در مکان‌های امن جمع‌آوری کند و با امکان خروج نیروهای زمینی به شمال نوار غزه، بیشترین تعداد ممکن از بازداشت‌شدگان را آزاد کند.

پس از افزایش اعتراضات در تل‌آویو به عدم توجه کابینه به وضعیت اسرا، وبگاه خبری تحلیلی واللا به نقل از منابع آگاه اسرائیلی گزارش داد که خبرها حاکی از آن است که تل‌آویو قطر را از آمادگی خود برای آتش‌بس به مدت یک هفته در ازای آزادی ۴۰ زندانی مطلع کرده است.

ساعاتی پیش هم شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی از آغاز روند مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست خبر داده و گفت که اولویت با زنان، سالمندان و بیماران مزمن، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی است؛ بین ۳۰ تا ۴۰ نفر آزاد خواهند شد و اسرائیل در مورد تعداد روزهای آتش‌بس، انعطاف‌ نشان می‌دهد.

نخست‌وزیر قطر، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی به صراحت اعلام کرد که حماس تاکید دارد «اسرائیل قبل از هر معامله‌ای، باید جنگ را متوقف کند».

اردن: هرگونه آتش‌بس در غزه باید به توقف جنگ منجر شود

 «عبدالله دوم» پادشاه اردن شامگاه چهارشنبه تاکید کرد که هرگونه آتش‌بس در غزه باید به توقف جنگ و درگیری‌ها در این باریکه منجر شود.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: «هرگونه آتش‌بس در غزه باید به توقف جنگ و درگیری برای حل موضوع فلسطین بر اساس راه حل دو دولت منجر شود».      

این در حالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد که مذاکرات درباره آتش‌بس بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در غزه بسیار جدی شده است.

پیشتر نیز «گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن خبر داده بود «اسرائیل آماده توقف جنگ در ازای آزادی بیشترین تعداد ممکن از گروگان‌هاست».

هم‌زمان با اعلام آمادگی‌ها در تل‌آویو، رسانه‌های عربی امروز خبر دادند که رئیس‌ دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس عازم قاهره شده است. فیلم‌های منتشرشده حماس از اسرای اسرائیلی به میزان نگرانی‌ها و اعتراضات ضدحکومتی در تل‌آویو می‌افزاید.

بلینکن: حماس تسلیم شود بحران غزه فورا پایان می‌یابد

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که این کشور در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه مشابه آتش‌بس قبلی است.

وی با اشاره به قطعنامه جدیدی که در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، گفت: «هدف از قطعنامه شورای امنیت، تسهیل ورود کمک‌ها به غزه و توسعه آن بوده و ما کاملا آن را تایید می‌کنیم».

بلینکن اضافه کرد: «آمریکا می‌خواهد اطمینان یابد که قطعنامه سازمان ملل تلاش‌ها برای ارائه کمک به غزه را تقویت می‌کند».

 رسانه‌های غربی بامداد چهارشنبه از تعویق مجدد جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره نوار غزه برای دومین روز پیاپی خبر دادند.

منابع دیپلمات بامداد چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه را وتو نکند.پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «بسیاری از کشورها خواستار پایان درگیری در غزه هستند اما کسی خواستار خلع سلاح غزه یا از بین بردن قدرت آن نشده است».

وی در ادامه سخنانش گفت: «اگر حماس سلاحش را تحویل دهد، بحران در غزه فورا پایان می‌یابد و بسیار خوب است که درخواست قدرتمند بین‌المللی وجود داشته باشد که این خواسته را از حماس داشته باشد تا جنگ پایان یابد».

کشته شدن ۲ نظامی اسرائیلی دیگر در غزه

منابع عبری زبان از کشته شدن ۲ نظامی اسرائیلی دیگر در نبرد با مقاومت در نوار غزه خبر دادند.

 این دو نظامی صهیونیست لاوی گیهاتی و عومری شوارتز نام داشتند.

بیمارستان اسرائیلی سوروکا چهارشنبه شب اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه ۲۲ نظامی مجروح دیگر اسراییل در غزه به این بیمارستان منتقل شدند.

گزارش این بیمارستان، حال ۳ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز چهارشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری‌ها در نوار غزه، ۲۹ نظامی صهیونیست زخمی شدند.

صبح امروز نیز شبکه المیادین به نقل از منابع صهیونیستی از کشته شدن یک افسر ذخیره رژیم اسراییل با درجه سروان و زخمی شدن یک نظامی دیگر که حالش به شدت وخیم است در جنوب غزه خبر داده بود.

بایدن: به‌زودی درباره تبادل اسرا توافق نمی‌شود

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که انتظار ندارد به زودی توافقی بین رژیم صهیونیستی و حماس برای آزادی اسرا حاصل شود.

«جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در جمع خبرنگاران با بیان اظهارات مذکور گفت: با این حال، واشنگتن برای انجام این توافق تلاش خود را می‌کند.

به نقل از خبرگزاری سما، تلاش‌ها برای آزادی تعداد بیشتری از اسرا در حال انجام است و انتظار می‌رود که رئیس سیا، رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر برای گفتگو درباره این موضوع با یکدیگر دیدار کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴۳
جنگ نابرابر اسراییل و آمریکا دارنده پیشرفته ترین سلاح ها با حماس دارنده ابتدایی ترین سلاح ها 75 روزه فقط زن و بچه میکشن و کاری از پیش نبردن

به نظرتون اگه به جنگ یه کشور پیشرفته مثل ایران بیان چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پیشرفته :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
کسی که عرضه دفاع نداره نباید جنگ رو شروع کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
فقط زن و بچه نکشته. برآوردها از تلفات نیروهای حماس در غزه تاکنون بین هفت تا هشت هزار نفر بوده. در قبال تقریباً صد و سی نظامی اسرائیلی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
زبون ت را گاز بگیر . دیگه حتی نمی مونی که کامنت بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
به نظرتون اگه به جنگ یه کشور پیشرفته مثل ایران بیان چی میشه؟

نمی دونم. یه امتحانی بکنید ببینیم چی میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
کاری از پیش نبردن ؟
چند روز دیگه شهر غزه کامل سقوط میکنه و میرن جنوب غزه

کسی که جنگ رو شروع میکنه قطعا تمام کننده اون نخواهد بود
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
همه حرفات درست اما این پیشرفته را از کجات بیرون اوردی
پیشرفت تو چی هر روز فلاکت بیشتر از روز قبل
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
نمیدونم پیشرفتشو من نمیگم اروپا و آمریکا توی جنگ اکراین فهمیدن یکم اخبار میخوندین میفهمیدن منظور از پیشرفته چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
میشه بگین حماس دقیقا مرزش کجاست که اسراییل باهاش بجنگه آخه اگر جرات داشتن وسط مردم نمیرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پسرفته درسته نه پیشرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
فقط ایران پیشرفته است!بقیه کشورها،اداشو در میارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
آیا می دانستید یک کیلو مغز مرغوب پسته حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان شده. این در حالی است که همین مقدار مغز پسته دوره خاتمی 1200 تومان بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
وقتی شبکه چهار زیاد میبینی
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
والا بایدن خوابالو اون اولا یه نامه بیه کشور پیشرفته داد دیگه بعد اون کل اون کشور داشتن راجع به محاسن خوردن چغندر و جیگر حرف میزدن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
فقط این صحبت‌ها از بسیج سایبری بر میاد
می دونستی نزدیکان حکومت از کوچک تا بزرگ سیم کارتهایی دارند که نیاز به فیلتر شکن ندارد.
ما که خوشحال می شویم با آمریکا و یا اسراییل جنگ کنیم.
چون این غده سرطانی از روی زمین محو میشه.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
مردم غزه
ما مردم ایران امشب یعنی شب یلدا رو جشن میگیریم چون از فردا این روشنایی که به تاریکی غلبه میکنه
امشبو برا شما آرزوی آزادی داریم روزی در سرزمین شما یهودیها توسط یک مرد بزرگ آزاد شدن به امید ایزد فردا شما مسلمانان آزاد می شوید
ناشناس
| Azerbaijan |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
کسی که روز 7 اکتبر تا عمق اسرائیل پیش رفته بود باید پیش بینی می کرد که طرف مقابل هم ممکن است از سلاح پیشرفته استفاده کند.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بفضل پروردگار ایران پیشرفته ترین کشور تمام کشورها و قاره ها و سیاراتها و کهکشان هاست امروزه با توسعه دستگاه فوق مافوق مدرن پایتون ما براحتی میتوانیم چهل سال آینده را پیش گویی کنیم
همچنین دانشمندان نخبه و غیر تقلبی و تراز اول از بهترین دانشگاه جهان دانشگاه امام صادق (ع) با ساخت سامانه دفاعی مستعان تهاجم همه انواع های موشک را دفع می نماید
۲۰ هزار تا زن و بچه کشته شدند و غزه با خاک یکسان شده و حماس که جنگ را آغاز کرده و این شرایط را بوجود آورده حاضر نیست برای نجات هموطنان خودش و جلوگیری از قتل عام بیشتر زنان و بچه ها همکاری کنه. واقعا به اینها میگن وطن پرست؟؟؟؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بابا ما الگوی مان امام حسین ع است.
در جنگ عاشورای امام حسین ع ابتدا عزیزان خودش را به جنگ فرستاد بعد هم آخرین نفر خودش شهید شد
مغز براندازان هم اکنون
اسراییل با کشتار ۲۰ هزار غیر نظامی و بمباران بیمارستان ها و مدارس، پیروز جنگ است.

تشخیص
مغز را ری استارت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پیروزی بر بیمارستان ها و مدارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
کاملا درسته. پیروزی در کشتن هر چه بیشتر زنان و بچه ها و تخریب خانه ها و بیمارستان ها و مدارس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
متخصص مغز:از آنجاییکه حماس دست برتر را در جنگ داره،اصلا نباید آتش بس را قبول کنه،باید جنگ جنگ تا پیروزی را ادامه بده!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
تو اون دانشگاهتون فقط متخصص مغز و زبون پاچه هست یا متخصص دل و جیگرم دارید؟
داداش پتو بزن کنار جا کامنت نویسی برو دوزار غزهم نه جنوب لبنان عکس بگیر بیا شاید جرات اونم نداری؟
کامنت و پول مفت و که همه دوست دارن
ناشناس
| Azerbaijan |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
خوش به حالت که در مغز خودت هیچ خبری نیست. واقعاً خوشبختی.
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
در نیویورک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
مبارزه از راه دور
از زیر پتو به صورت مجازی
اتفاقا درآمد خوبی هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
نمیدانم اطلاعی ندارم ... اما خواهرش رو فرستاده حبس ابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چای دبش می نوشد. دلواپس نباش عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
در آینده اون هم توی گونی میاد ایران. نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
شما که 6 میلیون ثبت نام کردین از زیر پتو بیاید بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پناهیان.و رسایی کجان ؟؟؟ لابد خط مقدم غزه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بابا ارتش سایبری
چیزی دیگه نبودبگی
تک تک اسرائیلیهایی که تا یک هفته آینده از سرزمینهای اشغالی خارج نشوند باید کشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
رحم کن! لااقل ده روز بهشان وقت بده تا بتوانند بار و بندیلشان را ببندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
نه اقا رحم چیه
غربگدا بازی درنیار و خیانتکار نباش
یک لحظه فرصت ندید بکشید این ال یهود بی منطق را
البته اگر میتونید وگرنه فرار بهتره هااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
نه تورو خدا رحم کنید. حالا یه چنتاشو بزارین زنده بمونن.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
متاسفانه حتی متخصص مغز هم نمیتواند شما را معالجه کند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
تعداد افرادی مثل شما فکر می کنند خوشبختانه کم است
اکثر تیترهای خبری تابناک بر اساس آرزوهای نویسنده است
سلام به بنده حقیر نادان میشه بفرمایید حوثی ها از کجا می‌خواهند وارد غزه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اتفاقاً چون هیچ مرز زمینی ندارند برای همین رجز می خوانند. اگر داشتند مثل سوریه ساکت می نشستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
از همون راهی که ایرانیها میخواستن برن .فعلا ثبت نام کردن مثل ایران حالا شاید بعدا این ثبت نام جزو سوابشون مثل ایرانیها به کار بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
سیلاب مسیر خودش را با از جا کندن خار و خاشاک پیدا می کند.-- درود بر نسل مالک اشتر نخعی و اویس قرنی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اسراییل با لبنان و اردن و سوریه و مصر مرز مشترک دارد. دریا هم که هست برای مباره که نباید فقط وارد غزه شد .بهونه های بی پایه و پوچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
از راه مخفی که پناهیان وارد غزه شد
رضا
| Canada |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
از همانجایی که اسلحه وارد غزه میشود
لنگ و خنجر و نون خشک هم میبرن با خودشون غزه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
زحمت بکشن سر راه این 140 تا نماینده داوطلب رو همراهشون ببرند تا به فیض برسند.
حماس ناک اوت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
طوفان الاقصی تمرین خوبی بود برای نبرد نهایی و نابود کردن اسرائیل غاصب
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
همین فرمون برین جلو دیگه زمین تمرین هم نمیمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
طوفان الاقصی درس عبرتی شد تاریخی که دیگر تا عمر دارید فراموش نمی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
طوفان الاقصی نشون داد که طوفان های بعدی سعمگین تر و بی پایانه.تا دیگه کسی اسم نسیم. را طوفان نگذاره
هنیه کجاس ؟
نخاله و مشعل کجان ؟
شیخ لبنانی و بدرالدین یمنی کجان ؟
چرا هیچکس علاقه ای به بهشت رفتن نداره ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
جوانای فلسطینی دارن از کشورشون دفاع میکنن قطعا اونجا هم شکلک داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
خواهر علی کریمی کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
رفتار کنار ژنرال دوگل در انگلستان برای رهبری پارتیزان ها در فرانسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
آخه همین الان تو بهشت قطر (هتل پنج ستاره و هوای بسیار عالی بهاری با غذاهای آنچنانی) تشریف دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
همین رو ول کنین شارل دوگل هست اما پسراش کجایند؟
حماس دنبال اتش بس دائمی است تا بلکه بتواند زنده بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
حماس که قرار بود همون هفته اول از بین بره و تمام اسرای اسرائیلی هم ازاد بشن. اما دریغ از یکی بجز سه تا جنازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
حیف که مدتیه دوره بزن دررو تموم شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اتفاقا حماس7 اکتبر فکر کرد زده و در رفته و فکر نمیکرد تا بیخ شاهرگ ش بیان
دیگه اسراییل و آمریکا کم کم دارند به پایان خود نزدیک میشوند، ایران یک قدرت جهانی است و باید از منطقه گورشون رو گم کنند. انشالله طبق پیش بینی ها اسراییل هم بزودی از روی کره ی زمین محو خواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
به تمامی کاینات قسم ایران و شرق نمی تواند غرب را نابود کند .به خود بیایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
درود! بد نیست این قدرت جهانی برای اثبات توانایی های خود یک موشک، فقط یکی، به سمت اسرائیل شلیک کند تا ما دیرباوران نیز ایمان بیاوریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
زیر پتو کرسی هم گذاشتی یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
برادر ایران الان تو تهیه گوشت تنظیم بازاری وثابت نگه داشتن نرخ رریال خودش مونده چرا الکی لاف میزنین .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
این موادی که مصرف میکنی را به منم معرفی کن عالم هپروت خوب عالمیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ایران نه
ایران عزیز
ابرقدرت منطقه
ابرقدرت اینده دنیا
دمار بایدن و انگلستان مکار و فرانسه خیانتکار را در میاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
به منظومه شمسی قسم تو راست میگی
اصلاح طلبها چه گناهی کردند که از حقوق اجتماعی محروم شدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چونکه این اصلاحطبها اساسا اجتماعی نیستند که حقوقشو داشته باشند
وحشیند
وحشی
میدونی
پس حقوقی هم ندارند لذا
رسایی و پناهیان آخرش نرفتن غزه ؟
ع ع ع ع
پس چی میگفتن اینا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
الی کریمی رفتش اوکراین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
آره بنده خدا این نماینده های داوطلب هم آرزو بدل موندن! خوبه اینهارو یمنی ها با خودشون ببرند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
علی کریمی ثبت نام نکرده بودش بره اوکراین ولی تو یه ماه میگید ما میریم ما میریم
حماس زور بیخود می زند هرچه جنگ بیشتر ادامه یابد تلفات و ویرانیها بیشتر خواهد شد ومسول آن حماس است .جنگ با این حجم از خسارت معنا ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اسرائیل نشون داد اگه گروگان هاش آزاد بشن با بمب اتم غزه رو میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
آقای دانا اسراییل و غزه هم مرز هستند زدن بمب اتم در غزه خود اسراییل را هم نابود می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اسراییل اگه گروگانهاش هم آزاد نشن غزه رو با بمب اتم میزنه
«نماینده رهبری انصارالله گفت:...اگر شرایط مهیا و فرصت ورود به نوار غزه و مشارکت در عملیات نظامی فراهم شود،...»

شما هم که «اگر» گذاشتید. بروید سوریه یا لبنان و از آنجا با اسرائیل بجنگید. تازه می توانید از طریق دریای سرخ هم با قایق های تند رو بروید و در بندر ایلات مستقیماً با نیروهای اسرائیل درگیر شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
زیدی ها به امام زمان عج اعتقاد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
به زودی اعتقاد پیدا می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
مردم یمن از هر دین و مذهبی که باشند وجود انسانی و دلهای بزرگی دارند.-- در یک کلام آنها باوجودند مثل مالک اشتر و اویش قرنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اویس قرنی و مالک اشتر به خاطر خوب بودنشون مورد توجه بودن ته به خاطر اینکه مال کدوم ملیت هستند
خوشحالم که حماس نپذیرفته شرایط رو . چون این بیشتر باعث نابودیش میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چی به تو میرسه؟ جز تحریم های بیشتر ایران و قوی تر شدن صهیونیست ها؟ پس فردا همین ها بمب اتم میندازن رو سرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
11.51
به خاطر اینکه حماس با بی عقلیش باعث کشته زخمی و مفقود شدن 70000 نفر و تخریب 70 درصدی خانه های مردم و زیر ساخت ها و دو میلیون اواه شد و حتی کک ش نگزید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
شما مطمئن باش اونی که خوشحال میشه اصلا ایرانی نیست.
"جنبش حماس بر آتش‌بس دائمی اصرار دارد و نمی‌خواهد آتش‌بس موقت را بپذیرد."

چطور شد؟ آتش بس دائم با رژیم صهیونیستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
منظورشان دائمِ دائم که نیست. منظور آتش بسی است که اسرائیل آن را نشکند و بگذارد تا حماس بعد از این که خودش را باز یافت و تقویت کرد آن را بشکند.
ناشناس
| Azerbaijan |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اگر فراموش نکنم در شرایط آتش بس بود که این حمله را انجام داد و چه تضمینی وجود دارد فکر حمله به سرش نزند و این بار دیگر کمتر از صد هزار نفر کشته نخواهد شد.
حماس و بقیه هر کاری می خواهند بکنند ما که راضی نیستیم پای ما را وسط بسازند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پای تورا ؟؟؟؟
حالا کی میخواد پای ترا وسط بکشه ؟
مگر باتو کشتی کج دارن عمو؟
کیفتو بکن برو تخمه شب یلدا بشکن کاریت نباشه ماها اهل جنگ و رزم هستیم ازت دفاع می کنیم
ادم اینقدر ترسو
جنگ جنگ تا نابودی
در امریکا چه جمهوری خواه چه دموکرات همشون قاتل و ادمکش هستن یعنی خوی امریکا جنایت و ادمکشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ادب دتشته باش
گستاخی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بی خیال آمریکا باش، فعلا یک فنجان چای دبش بنوش و برای سلامتی پناهیان و رسایی دعا کن
اسرائیل که نمیتونه حریف یکی از بازوهای ایران بشه اگه روزی بخواد همزمان با تمام مقاومت بجنگه که هتکش پتک میشه که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
.....باش تا صبح دولتت بدمد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
همین که تو گفتی. غزه پیروزه:)
هیچ انسان منطقی و عاقلی نیست که این ادامه دادن جنگ توسط حماس رو تایید کنه

به جز کسانی که جان انسان ها اصلا براشون مهم نیست و فقط ضربه زدن به اسراییل به هر قیمتی براشون در اولویت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
آخه مگر صهیونیست ها با کوتاه آمدن حماس دست از جنایت بر می دارند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
من عقل ندارم . امیدوارم ادامه پیدا کنه .
حماس شیعه شود تا خدا کمکش کند . راه کج به مقصد نمی رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
خداوند انتقام مظلوم را از ظالم می گیره و این ربطی به مذهب مظلوم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
نوکر غرب دست از نفاق و ایجاد تفرقه بین مسلمین بردار--خداوند انتقام مظلوم را از ظالم می گیره و این ربطی به مذهب مظلوم نداره
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اشتباهی منفی زدم مثبت هههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چرا حالا میگی؟ چرا روز جشن طوفان الاقصی ، از حماس نخواستی که شیعه بشوند؟
هنیه تو قطره
اسرائیل در غزه جنایت می کند، زنان و کودکان بی گناه غزه را به شهادت می رساند، کودک کشی می کند و آمریکا بدون توجه به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل همچنین با وتوی قطعنامه های سازمان ملل به جنایتکاران ارتش اسرائیل چراغ سبز می دهد که این بیانگر آن است که هر دو رژیم از یک نوع هستند و اصلاح ناپذیر به قول شاعر؛
ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است.
اسرائیل کودک کش با چراغ سبز آمریکا جنایت جنگی کرده و باید نتانیاهو و کابینه تندرویش و فرماندهان جنگش به ویژه گالانت در دادگاه های بین المللی کیفری محاکمه شوند.
# رک بگو نترس از رژیم غاصب اسرائیل و آمریکای مستکبر.
مسلمانان دنیا باید به فکر ارسال نان خشک به دست حوثی ها باشند
عمیر عبدول لایی آن جدیدا هشدار نداده دیگه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
دیگه دید جواب نمیده شروع کرده به نصیحت. راهکار نشون دادن
آبودان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ناشناس۱۴.۳۶لطفا(آ)باکلا ه نذارمتوجه نمیشم کیو میگی اینجوری بهتره
لطفا در صورتی که کارشناس هستید و به کل موضوع این جنگ واقف هستید نظر بنویسید از روی احساس چیزی ننویسید وقت مردم گرفته میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
پس نتیجه این میشه که فقط کارشناس ها. کامنت ها رو پاسخ بدن ِ. هه هه ههههههههه
با این جنایاتی که اسرائیل در غزه انجام داد باید گفت:
الموت اسرائیل - الموت الاسرائیل.
و با حمایتی که آمریکا از این رژیم موقت انجام داد لکه ننگی بر تاریخش نگاشت.
و ایران و یمن و عراق کار درست را انجام دادند، می دهند و خواهند داد که از مردم مظلوم غزه حمایت می کنند چون تاریخ ثابت کرده حق ماندنی و باطل رفتنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
خجالت نمیکشی رگباری کامنت گذاشتی ؟!
آخه تو فرق حق و باطل رو میدونی چیه ؟
تو حق و باطل رو تشخیص میدی ؟
چای درجه ۲ کنیایی رو به جای چای درجه ۱ هندی به اسم چای دبش به خوردت دادن و آخ نگفتی
جمش کن بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
تو که اینقدر حق حق میکنی چرا پانمیشی بری غزه که مستقیم بفرستنت بهشت ؟
از زیر پتو هِی حق حق میکنی
برو بهشت دیگه
سلام زمانی جهان به بلوک شرق و غرب تقسم شده بوده حالا به لطف خداوند جهان دو قطبی به طرف مقاوت (جبهه حق) و تقابل با مقاومت ( جبهه باطل ) تقسیم شده مقاومت به قلب اروپا و امریکا رسیده است و ترازو ی حق به طرق مقاومت سنگینی می کنه و بنا به وعده خداوند پیروزی حق بر باطل نزدیک شده است. انشاالله به امید خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
قطب باطل به سرعت در حال پیشروی است و قطب حق در حال تسلیم شدن است و معلوم نیست ترازو چی جوری داره عمل میکنه
تو هم واقع بین باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
سلام . زمانی جهان به دو بلوک تقسیم میشد
الان فقط یه بلوکه
اونم بلوک غرب
بلوک شرق هم به فنا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
برو بالا حالتون خوشه .پول داری نیم.کیلو گوشت بخری . ما واسه شب یلدا بچه ها فقط پول 300 گرم.تخمه رو داریم . زیر لحاف ازشکم.سیری حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ضربه سنگین به سر شما وارد شده؟
به دوستان یمنی بگید توو مجلس هم کلی داوطلب داریم یه سری از افراد جامعه هم خواهان فیض شهادت و جنگ هستن اونارو هم لطفا ببرید تا زودتد استکبارو نابود کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چرا بعضی ها فکر می کنند جهاد به اسلحه دست گرفتن است همینکه با زبان و قلم و قلب از ظالم متنفر باشی نوعی جهاد است
و همانطور که اقرار زبانی و قلبی درجه ای از ایمان به خدا است
ممکن است پایین ترین درجه باشد اما حکم جهاد را دارد

شما وقتی در قلبت از ظالم متنفر هستی یعنی از خدا درخواست نابودی ظالم را داری و قطعا خدا پاسخ خواهد داد بخصوص اینکه تعداد درخواست کنندگان زیاد باشند

والبته عکس آن هم وجود دارد یعنی وقتی با قلب و زبانت از ظالم دفاع می کنی یعنی از ظالم حمایت می کنی که یقینا در پرونده اعمال ثبت خواهد شد
دوماهه دارم فکر میکنم چطوری حماس به این نتیجه رسید که حمله کنه به اسرایل. نه توان دفاع را داره، نه ضد حمله انجام داد، فقط بیست هزار کودک و زن فلسطینی بیگناه را به کشتن داد، آخه هر جنگی اصول داره تاکتیک داره، هدف داره،نتیجه میگیریم جنگ جز ویرانی و آوارگی و گرسنگی ملت چیز دیگری ندارد. دعا کنیم این جنگ به پایان برسد تا مردم بی گناه کشته نشوند. آمین.
ریاست محترم قوه قضاییه ما نمی گوییم چرا با فساد مبارزه می کنید ما می گوییم چرا اینهمه فساد وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
از زبون " ما " صحبت نکن
ما میگوئیم : چرا اینهمه فساد وجود دارد و چرا مبارزه نمیکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
فساد که خودبخود بوجود نمی آید فساد ناشی از زیرساخت ها و تصمیمات نادرست است و جواب کاملا واضح است

چون زیرساخت های کشور بگونه ای چیده شده اند که فسادزا است که نهاد نظارتی چه عرض کنم اگر کل نهادهای نظارتی دنیا را هم جمع کنند حریف آنها نمی شوند

حتی خود سیستمهای نظارتی هم ممکن است عامل فساد باشند

چینش و مدیریت زیرساخت های کشور اعم از قانون گذاری و نحوه اجرا و نحوه تعاملات و نحوه گزینش افراد مسئول و غیر مسئول و تصمیمات اهمیت ویژه در بوجود آمدن فساد دارد
جای تاسف است که دو مخلوع خدای واحد بجای گفتگو و رفع مشکلی دیرینه برای اختلاف همدیگر را میکشند
سلام تابناکی ها، یلداتون مبارک
یمن نیت ناپاک و دورویی آمریکا را رو کرد
یمن با وضوح کامل می گوید که ما با کشتی هایی که با اسرائیل تعامل برقرار می کنند کار داریم و با بقیه کشتی ها کاری نداریم
اما آمریکا دارد صحبت از امنیت بین المللی کشتی ها می کند

یمن خوب است این پیام را به هفت زبان مهم دنیا مخابره کند تا دنیا آمریکا را بهتر تر بشناسد که حاضر است منافع اسرائیل را فدای منافع تمام عالم کند

این قلدر بی سر و پا حتی به حق وتو هم بسنده نمی کند
آمریکا باید یک کشوری شود مثل بقیه کشورها و به نظام بین الملل از بالا نگاه نکند و بیاید پایین و مثل بقیه نگاه و همطراز شود
تمام کسانی که نظر منفی و پیام منفی و حماس را مقصر می دانند بدانند که نهایت منطق و نهایت استدلال به این نوضوع ختم می شود که اسرائیل جنایت کار و باید محاکمه و سران آن اعدام شوند و تمام کارهای آنها مصداق ظلم و تجاوز و وحشی گری است و حق دفاع برای فلسطینی ها محفوظ و مشروع است

اگر مجامع بین المللی هم دنبال این موضوع نگیرند و مطیع حامی جنایت کار یعنی آمریکا باشند نمی توانند این لکه ننگ را توجیه کنند چون تاریخ نشان داده است که ظالم سرنگون و نابود خواهد شد و شک نکنید که در آینده اسرائیل با این شرایطی که الان وجود دارد وجود نخواهد داشت
این جنگ فقط بازی کردن با دم شیر هست. خیال خام پلنگ من به سوی ماه پریدن بود و ماه را ز بلندایش به روی خاک کشیدن بود. پلنگ من دل مغرورم پرید و پنجه به خواری زد که عشق ماه بلند من برای دست رسیدن بود‌.....
تخریب کامل ۵۲ مسجد و صدمه به ۱۱۰ مسجد در غزه توسط اسرائیل هم ظالم را مشخص و هم عاقبت آنها را معین می کند

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (۱۱۴ بقره)

و کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد منع کند و در خرابی آن اهتمام و کوشش نماید؟ چنین گروه را نشاید که در مساجد مسلمین در آیند جز آنکه (بر خود) ترسان باشند. این گروه را در دنیا ذلت و خواری نصیب است و در آخرت عذابی بزرگ.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی