بازدید 1669
۲

رایزنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره آخرین وضعیت فلسطین اشغالی و تحولات مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم علیه نوار غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 22 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی عصر دیروز پنجشنبه با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن اظهار تاسف شدید و محکوم کردن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه شامل شمار کثیری از زنان و کودکان بیگناه شده و مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی به شمار می‌رود، تحرک بیشتر جامعه بین المللی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را خواستار شد.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه و مشکلات و محدودیت‌های پزشکی و بهداشتی ایجاد شده، بر ضرورت اتخاذ راهکار‌های مناسب و فوری برای تسهیل ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه به ویژه اقلام پزشکی و دارویی وفق مصوبات نشست اخیر سران در ریاض تاکید و برای ارسال این گونه کمک‌ها از سوی کشورمان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین دبیرکل را در جریان برخی از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط خطیر کنونی قرار داد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی و محکومیت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان همکاری اسلامی و دبیرخانه بر اساس مصوبات اخیر نشست سران ارائه و ضمن استقبال از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، برای توسعه همکاری سازمان همکاری اسلامی با کشورمان اعلام آمادگی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سلام. به آقای وزیر بفرمایید این همه به این مقام و آن وزیر تلفن نکند. آنها سیاست های خودشان را دارند و با ما کاری ندارند، بدتر آنکه رفتارهای شان زشت شده است. دیروز وزیر خارجه قطر با کفش ورزشی به ملاقات آقای وزیر آمده بود.
اینهمه که این درحال رایزنی برای غزه است اگر برای مشکل تحریم رایزی کرده بوده تا حالا تحریم ها برداشته شده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست