بازدید 3226

آمریکا: نوار غزه فلسطینی است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره نوار غزه همزمان با حمایت تمام عیار از این رژیم در عین حال گفت که نوار غزه سرزمینی فلسطینی است و فلسطینیان باید خودشان در راس تصمیم گیری ها باشند.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 08 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: موضع ما این است که فلسطینیان باید خودشان در راس تصمیمات مرتبط باشند.

وی افزود: «غزه جزئی از سرزمین فلسطینیان است و باید هم بخشی از سرزمین آنها باقی بماند.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دو سفر اخیر خود به تل آویو این موضوع را به صراحت بیان کرده است.

پاتل در عین حال مدعی شد: نوار غزه دیگر نباید پایگاهی برای حماس و حملات این گروه شبه نظامی علیه اسرائیل باشد.

دولت جو بایدن مدعی است که رژیم اسرائیل قصد اشغال نوار غزه را ندارد و مخالفت خود را بصراحت درباره اشغال این باریکه اعلام کرده است.

پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه این رژیم "مسئولیت امنیتی کلی" غزه را برای "مدت نامحدود" پس از پایان جنگ بر عهده خواهد داشت، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی مخالف است.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: «رئیس جمهور آمریکا همچنان معتقد است که اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی ایده خوبی نیست.  این اقدام برای اسرائیل و مردم آن خوب نیست.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا  ادامه داد: یکی از موضوعاتی که  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه در مورد آن گفتگو کرده است، وضعیت غزه پس از جنگ و حکومت آن است. حکومت غزه نمی تواند مانند پیش از ۶ اکتبر و بدست حماس باشد.

این هشدار کاخ سفید پس از اظهارات روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل با شبکه ای بی سی نیوز است که گفته بود  غزه باید توسط «کسانی که نمی‌خواهند راه حماس را ادامه دهند» اداره شود.
وی سپس ادعا کرد: «من فکر می‌کنم اسرائیل برای مدت نامعلومی این کار (اداره غزه) را انجام خواهد داد.  مسئولیت امنیت کلی را بر عهده خواهیم داشت زیرا دیده‌ایم که وقتی این کنترل را نداریم چه اتفاقی می‌افتد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی