بازدید 2325

بارندگی در خراسان جنوبی خسارت بر جای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خسارت‌هایی به واحدهای دامی، مسکونی، زیرساخت‌ها، باغ‌های زرشک و محصولات کشاورزی گزارش شده است.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 06 November 2023

محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش باران در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان و بخش‌هایی از شهرستان بیرجند بوده است.

وی گفت: در پی بارندگی روان‌آب‌ نیز جاری شده که برخی ایل راه‌ها و راه‌های روستایی را تخریب کرده و با توجه به پیش بینی ماشین آلات، بازگشایی اولیه راه‌ها انجام شده اما نیاز به اقدامات تکمیلی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وقوع صاعقه در شهرستان خوسف اظهار داشت: در این حادثه یک خانواده دچار آسیب شدند که پدر خانواده به خاطر شدت سوختگی هنوز در بیمارستان بستری است و سایرین مرخص شده‌اند.

وی افزود: همچنین در روستای سرودان زهان از توابع شهرستان زیرکوه سه منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه به خاطر وقوع روان‌آب تخریب شد و ۲۰ راس دام سبک هم تلف شدند.

آخوندی گفت: یک نفر در روستای ماسنان شهرستان درمیان گرفتار سیلاب شده بود که توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.

وی با بیان اینکه بازگشایی اولیه راه‌های روستایی و عشایر انجام شده است ادامه داد: برآورد اولیه خسارات بارندگی پس از بررسی‌های میدانی و تکمیلی، اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی تا امشب ادامه دارد و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی تا صبح فردا (سه‌شنبه) در آمادگی کامل هستند.

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از دیروز (یکشنبه) شدت یافت و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

براساس پیش بینی هواشناسی کشور سامانه بارشی امروز در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب شرق فارس فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست