بازدید 19372

تحویل فوری سوخو۳۴ روسی!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی یونایتد ایرکرفت کورپوریشن، دومین دسته از Su-۳۴های جدید تولید و به وزارت دفاع روسیه تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 13 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سوخو۳۴، هواپیمای تهاجمی جنگنده-بمب‌افکن دو سرنشینه و دوموتوره جت توربوفن ساخت شرکت هوانوردی سوخو در روسیه است که براساس طرح بدنه پروازی جنگنده سوخو-۲۷ طراحی شده‌است.

سوخو-۳۴ برای جایگزینی جنگنده-بمب‌افکن تاکتیکی سوخو-۲۴ و بمب‌افکن دوربرد توپولف تو-۲۲ام در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است. نخستین نمونه سوخو-۳۴ در سال ۱۹۹۰ پرواز کرد و در ابتدا برای نیروی هوایی شوروی در نظر گرفته شده بود.

تولید این هواپیمای تهاجمی از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱۴ به‌طور رسمی وارد نیروی هوایی روسیه شد. قیمت هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود ۳۶ میلیون دلار اعلام شده‌است.

تحویل فوری سوخو۳۴ روسی!

سوخو-۳۴ دارای یک کابین زرهی برای نشستن دو خدمه در کنار یکدیگر است.

این جنگنده عمدتاً برای استقرار تاکتیکی علیه اهداف زمینی و دریایی در ماموریت‌های انفرادی و گروهی در روز و شب، در شرایط آب و هوایی مساعد و نامساعد طراحی شده و دارای سامانه‌های جنگ الکترونیک و قابلیت انجام عملیات شناسایی هوایی است.

جنگنده‌های سوخو۳۴ بخش مهمی از خط مقدم روسیه را تشکیل می دهند. سوخو۳۴ دارای طیف گسترده‌ای از قابلیت های رزمی است که استفاده از سلاح های پیشرفته هوا به هوا، افزایش برد اصابت به اهداف زمینی و سطحی و بهبود دقت بمباران را ممکن می‌سازد.

منبع: defence-blog.com

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست