بازدید 3611

مذاکرات روسیه و هند برای تولید جت‌های نسل پنجم

کد خبر: ۸۲۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 20 August 2018

رئیس «شرکت هواپیمایی یونایتد» روسیه (UAC) از آغاز مذاکرات مسکو و دهلی نو پیرامون پروژه تولید نسل پنجم هواپیمای جنگنده خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوری اسلیوسار» رئیس «شرکت هواپیمایی یونایتد» (UAC) روز یکشنبه اعلام کرد که به رغم گزارش‌های رسانه ای مبنی بر عقب نشینی هند از پروژه تولید نسل پنجم جتهای جنگنده (FGFA)، مقامات مسکو و دهلی نو مذاکرات در مورد این پروژه را آغاز کرده اند.

اسلیوسار در گفتگو با شبکه رادیویی «روسیا وان» گفت: »ما هنوز این موضوع را مختومه نکردیم، ما به گفتگو با هندوستان برای توسعه مشترک نسل پنجم [این هواپیما] ادامه می دهیم. به طور گسترده ای گزارش شد که هندوستان در حال خروج از این پروژه است. اما آنها از این پروژه خارج نمی شوند، و صرفاً سئوالات بسیاری مطرح کرده اند. همچون قبل، ما بر اساس این فرضیه قبلی دست به کار می شویم که حجم تکنولوژی که ما آماده انتقال آن به هندوستان هستیم، هیچ کشور دیگری قادر به انجام آن نیست».

این پروژه همچنین اشاره می کند که هندوستان نه تنها نسل جدیدی از جتهای جنگنده را بدست می آورد، بلکه تولید با مجوز خود را آغاز می کند.

مطابق با پروژه مذکور میان روسیه و هندوستان، هرکدام از دو کشور ۴ میلیارد دلار در مراحل توسعه سرمایه گذاری می کنند؛ در حالی که هزینه نهایی ساخت ۱۲۷ فروند جت جنگنده حدود ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر