بازدید 19209

حال اصفهان خوب نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: تصویر رایج از اصفهان منطقه‌ای برخوردار از انواع نعمات بود، اما الان دیگر این‌گونه نبوده و حال این روزهای استان اصفهان خوب نیست.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 17 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس جمهور و هیئت دولت صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر استانی به اصفهان سفر کردند. کاروان دولت پس از بازدید از شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان و بررسی مسائل و مشکلات شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان حاضر شدند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: زمانی اصفهان را با زاینده رود پرآب، شغل‌های بی‌شمار، صنایع پویا و گردشگری شناخته می‌شد و تصویر رایج از اصفهان برخوردار از انواع نعمات بود، اما الان دیگر این‌گونه نبوده و حال این روزهای استان اصفهان خوب نیست.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان صنعتی، گردشگری اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است؛ کشاورزی استان نیمه تعطیل شده و مشکلات گرد و خاک، خشکسالی، انتقال آب زاینده رود به سایر حوزه‌های آبی و تبدیل زاینده‌رود به یک کانال فصلی، دست به دست هم داده و یکی از استان‌های مهم کشور را در معرض انواع مشکلات قرار داده‌است.

منابع آبی عادلانه تقسیم شود

مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان، خوانسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: مشکلات زیادی در استان و شهرستان وجود دارد، مردم موضوعاتی همچون خشکسالی، تحریم‌ها و خسارات بیماری کرونا و بحران غذایی دنیا را درک می‌کنند و از دولت تقاضای رفع این مشکلات را ندارند.

وی بزرگترین مشکل استان اصفهان را مسئله آب عنوان کرد و افزود: این مشکل علاوه بر شهرستان اصفهان در سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد، زیرا در طول ۱۰ سال اخیر، هیچ‌یک از حقابه‌ها کاملاً تخصیص داده نشده است از این رو درخواست می‌شود رئیس جمهور به این مسئله رسیدگی کند.

نماینده مردم گلپایگان، خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت باید برای مسئله آب تدبیر لازم را بیندیشد و منابع آن را به طور عادلانه برای همه استان‌ها توزیع کند تا با وجود خشکسالی، آب به همه شهرستان‌ها به طور عادلانه اختصاص یابد.

خاتمی با تاکید بر اینکه مساله آب باید در سطح حاکمیت رفع شود، گفت: هیئت دولت باید این مشکل را با برقراری عدالت برطرف کند.

اصفهان ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی دارد

حسین محمدصالحی، نماینده مردم فریدون‌شهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و روستایی در فریدن، خور و بیابانک و سمیرم وجود دارد که تأمین نفت، آرد، مسکن و وسایل درمان مردم را با هزینه‌های بسیار مواجه کرده‌است.

وی افزود: بسیاری از طرح‌های بیمارستانی و ورزشی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد بلاتکلیف مانده‌است؛ ۵۰ روستای فریدون شهر و بسیاری از مناطق خور و بیابانک در غرب و شرق استان از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و تأمین نفت و کپسول گاز امان مردم را بریده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی