بازدید 44068

تمام حواشی و واکنش‏ها به فینال جام جهانی

ديگو فورلان مهاجم تيم ملي اروگوئه در پايان اين رقابت‌ها از سوي كميته فني به عنوان بهترين بازيكن شناخته شده و توپ طلاي آديداس را از آن خود كرد. / دستكش طلايي آديداس هم از آن ايكر كاسياس دروازه‌بان تيم ملي اسپانيا شد. / اسپانيا نیز برنده جايزه بازي جوانمردانه فيفا شناخته شد. / توماس مولر سومين بازيكن آلماني است كه به عنوان بهترين بازيكن جوان جام جهاني انتخاب مي‌شود. / سه پاس گلي كه مولر براي هم تيمي‌هايش تدارك ديد، باعث شد تا بتواند كفش طلاي جام جهاني نوزدهم فوتبال را به تنهايي از آن خود كند.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۶ 12 July 2010
در يك ماه برگزاري مسابقات جام‌جهاني از تاريخ 20 خرداد الي 20 تير و در مجموع 64 بازي كه در مراحل گروهي، دور يك‌هشتم نهايي، يك چهارم نهايي، نيمه‌نهايي، رده‌بندي و فينال انجام شد، داوران 15 مرتبه به نشانه خطاي پنالتي در سوت خود دميدند كه از اين تعداد 9 گل از روي نقطه پنالتي حاصل شد.

لوكاس پودولوسكي (آلمان در بازي با صربستان)، داويد ويا (اسپانيا در بازي با هندوراس)،يوشي كومانو (ژاپن در بازي با پاراگوئه)، آسامواه ژيان (غنا در بازي با اروگوئه)، اسكار كاردوسو (پاراگوئه در بازي با اسپانيا)، ژابي آلونسو (اسپانيا در بازي با پاراگوئه)، بازيكناني بودند كه نتوانستند با وجود برخورداري از فرصت گلزني از روي نقطه پنالتي براي تيم خود گلي به ثمر رسانند.

اين آمار همچنين نشان مي دهد دو عضو موثر تيم قهرمان جهان (اسپانيا) در زدن ضربات پنالتي ناكام بودند. لحظاتي پيش و قبل از ورود دو تيم‌هاي اسپانيا و هلند به زمين بازي ورزشگاه ساكر سيتي و در حالي كه رييس جمهور آفريقاي جنوبي در زير جايگاه ورود بازيكنان حاضر شده بود، يك تماشاگر جوان از خيل تماشاگران حاضر در ورزشگاه وارد زمين بازي شد و به قصد دست زدن به جام جهاني فوتبال به سوي آن يورش برد.

به گزارش ايسنا، اين جام كه دقايقي پيش از بازي فينال جام نوزدهم توسط "كاناوارو" كاپيتان تيم ملي ايتاليا به داخل زمين آورده شده بود، مورد هجوم اين تماشاگر جوان قرار گرفت كه توسط ماموران امنيتي دستگير شد.

پس از بازي نيمه نهايي بين آلمان و اسپانيا، اين دومين ديداري است كه يك تماشاگر خود را از حلقه ماموران عبور داده و به داخل زمين مي‌آيد.

جام جهاني فوتبال بعدازظهر يكشنبه از محل آكادمي اصلي جام جهاني در آفريقاي جنوبي توسط كاناوارو همراه با تدابير شديد امنيتي به ورزشگاه ساكرسيتي منتقل شد. به دنبال اين حادثه شبكه هاي تلويزيوني آفريقاي جنوبي، هلند و اسپانيا از افزايش تدابير امنيتي در درون استاديوم ساكرسيتي گزارش دادند.


سان گزارش داد: خطای دی یونگ بر روی آلونسو مثل حرکت "بروس لی" بود
روزنامه سان انگلستان هلندی ها را خوش اقبال دانست که با وجود خطای بروس لی وار نایجل دی یونگ بر روی ژابی آلونسو، نیمه نخست دیدار فینال جام جهانی مقابل اسپانیا را 11 نفره به پایان بردند.

به گزارش مهر، تیم فوتبال اسپانیا بامداد امروز دوشنبه با نتیجه یک بر صفر در وقت های اضافه از سد هلند گذشت و برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رقابت های جام جهانی دست پیدا کرد.

روزنامه سان در گزارشی نوشت: هوارد وب در این دیدار به بازیکنان دو تیم یک کارت قرمز و 14 زرد نشان داد و رکورد 6 کارت روموالد آرپی فیلهو برزیلی در دیدار نهایی جام 1986 بین تیم های آلمان - آرژانتین را شکست.

این روزنامه در ادامه با اشاره به خطای نیمه نخست دی یونگ بر روی ژابی آلونسو نوشت: از آنجایی که وب می خواست هر 22 بازیکن را داخل زمین نگه دارد از خطای بروس لی گونه مدافع هلند بر روی بازیکن اسپانیا درگذشت.

این روزنامه در پایان فهرست پنج بازیکنی که در دیدارهای نهایی جام جهانی از بازی اخراج شده اند را به شرح زیر اعلام کرد:
* 2010 : جانی هیتینگا (هلند - اسپانیا)
* 2006: زین الدین زیدان (فرانسه - ایتالیا)
* 1998: مارسل دزایی (فرانسه - برزیل)
* 1990 : پدرو مونزون و گوستاوو آبل دزوتی (آرژانتین - آلمان)


حضور كوتاه نلسون ماندلا در ديدار پاياني جام جهانی
در حالي كه پيش از اين نوه نلسون ماندلا اعلام كرده بود رييس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي به دليل عزاي مرگ نوه‌اش در ديدار پاياني جام جهاني شركت نخواهد كرد، نلسون ماندلا به همراه همسر و خانواده‌اش دقايقي قبل از آغاز ديدار پاياني در ورزشگاه ساكر سيتي حاضر شد.

هنگام حضور ماندلا در ورزشگاه تماشاگران از جاي خود برخاستند و با دميدن در ووووزلا از او استقبال كردند. ماندلا هم از جاي خود برخاست و به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد.

همسر ماندلا كه نقش مهمي در ميزباني آفريقاي جنوبي داشت درباره‌ي برگزاري اين تورنمنت معتبر در كشورش گفت: "زماني كه در جزيره در تبعيد به سر مي‌برديم، تنها به وسيله يك راديو مي‌توانستيم اخبار ورزشي و مخصوصا فوتبال را دنبال كنيم. خوشحالم به همراه همسرم شاهد روزي بودم كه نگاه تمام دنيا متوجه آفريقاي جنوبي است."

علاوه بر نلسون ماندلا، ژاكوب زوما رييس جمهور آفريقاي جنوبي هم در جايگاه ويژه ورزشگاه ساكر سيتي حضور داشت و ديدار پاياني را از نزديك تماشا كرد.

اين ديدار مهمانان ويژه ديگري هم داشت كه از سرشناس‌ترين چهره‌ها مي‌توان از كوفي عنان، دبيركل پيشين سازمان ملل، دونا سوفيا و زاپاترو، ملكه و نخست وزير اسپانيا، ژورژ وه‌آ، رافائل نادال، روژه ميلا و مارسل دسايي نام برد.


انتقاد بوتراگوئنو، به‌به‌تو و پكرمن از "هاوارد وب"   
گزارشگران و مفسران تلويزيون‌هاي ملي اسپانيا، برزيل، الجزيره، يورونيوز و آمريكاي لاتين از نرمش "هاوارد وب" با بازيكن هلندي به شدت انتقاد كردند.

به گزارش ايسنا، به دنبال خطاي دقيقه 27 نايجل ده يونگ بر روي ژاوي آلونسو، اميليانو بوتراگوئنو كاپيتان سابق تيم ملي اسپانيا كه مفسر تلويزيون ملي اين كشور است، گفت: باز هم يك نقطه تاريك ديگر را در مسابقه‌هاي جام جهاني از داوران ديديم.

وي با اشاره به اينكه هاوارد وب بايد بازيكن هلندي را اخراج مي‌كرد، گفت: نمي‌توانم آرزوي خوب براي داوري داشته باشم كه هفته آينده سالروز تولد اوست.

در همين حال به‌به‌تو مفسر تلويزيون‌هاي تيم ملي برزيل و الجزيره بين‌المللي، گفت: بازيكن هلندي مستحق اخراج بود.

خوزه پكرمن مربي سابق تيم ملي آرژانتين و مفسر تلويزيون‌هاي آمريكاي لاتين و الجزيره بين‌المللي نيز بر خطاي آشكار و بازي خطرناك اين صحنه تاكيد كرد.

گزارشگر هلندي كه به زبان آلماني براي شبكه خود بازي را گزارش مي‌كند، نيز در اين خصوص سكوت كرد.

شبكه تلويزيوني بي بي سي كه از روي اينترنت اين ديدار را به صورت مستقيم براي مشتركان خود پخش مي‌كند، نيز گفت: اين صحنه مي‌تواند قضاوت وب را زير سوال ببرد.

در همين حال گراهام پل، داور بازنشسته انگليسي در پاسخ به سوال بي بي سي درباره اين خطا سكوت كرد.

تماشاگران اسپانيايي كه در بارسلونا از روي صفحه نمايشگر بزرگ اين بازي را تماشا مي‌كنند، در پي اين خطا عليه داور به اعتراض پرداختند.


بهترين بازيكن جوان جام جهاني 2010 انتخاب شد
"توماس مولر" وارث بكن باوئر و پودولسكي   
توماس مولر به عنوان بهترين بازيكن جوان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي انتخاب شد.

به گزارش ايسنا، مهاجم 20 ساله تيم ملي آلمان با درخشش در ديدارهاي اين تيم در جام جهاني و گل‌هاي حياتي‌اش از سوي فيفا به عنوان بهترين بازيكن جوان جام جهاني 2010 انتخاب شد.

توماس مولر كه يكي از پديده‌هاي اين دوره از رقابت‌ها بود، 5 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل هم به ساير بازيكنان داد. اين مهاجم خوش آتيه در ديدار رده‌بندي اروگوئه هم گل نخست ژرمن‌ها را وارد دروازه اين تيم كرد.

توماس مولر سومين بازيكن آلماني است كه به عنوان بهترين بازيكن جوان جام جهاني انتخاب مي‌شود.

پيش از اين فرانتس بكن باوئر در جام جهاني سال 1966 انگليس و لوكاس پودولسكي در جام جهاني 2006 آلمان به اين افتخار دست پيدا كرده بودند.


كفش طلا هم به مولر رسيد
مهاجم 20 ساله ژرمن ها در كنار سه بازيكن ديگر توانست در جام جهاني 5 بار براي تيمش گلزني كند اما سه پاس گلي كه او براي هم تيمي‌هايش در شش بازي خود در جام جهاني تدارك ديد، باعث شد تا مولر در رقابت با گلزناني همچون داويد ويا از اسپانيا، وزلي اسنايدر از هلند و ديگو فورلان از اروگوئه بتواند كفش طلاي جام جهاني نوزدهم فوتبال را به تنهايي از آن خود كند.

مولر به اين ترتيب جانشين كلوزه ديگر مهاجم تيم ملي آلمان شد. او چهار سال پيش در رقابت هاي جام جهاني به ميزباني آلمان توانسته بود عنوان آقاي گلي رقابت ها را از آن خود كند. اين نخستين جام جهاني فوتبال براي مولر 20 ساله بود.

قابل ذکر است، با انجام مصاف شب گذشته اسپانيا و هلند در ديدار نهايي اين پيكارها كه پس از 120 دقيقه مبارزه سخت، يك گل در بر داشت، شمار گل‌هاي زده به عدد 145 رسيد. از اين تعداد گل زده 101 گل در دور گروهي مسابقات ثبت شد و 44 گل نيز در مراحل يك هشتم‌نهايي، يك چهارم نهايي، نيمه‌نهايي، بازي رده بندي و فينال به ثمر رسيد. با ثبت اين تعداد گل ميانگين گل زده 2.27 براي هر جدال ثبت شد.

در طول این رویداد، داوران 15 مرتبه به نشانه خطاي پنالتي در سوت خود دميدند كه از اين تعداد 9 گل از روي نقطه پنالتي حاصل شد. لوكاس پودولوسكي (آلمان در بازي با صربستان)، داويد ويا (اسپانيا در بازي با هندوراس)،يوشي كومانو (ژاپن در بازي با پاراگوئه)، آسامواه ژيان (غنا در بازي با اروگوئه)، اسكار كاردوسو (پاراگوئه در بازي با اسپانيا)، ژابي آلونسو (اسپانيا در بازي با پاراگوئه)، بازيكناني بودند كه نتوانستند با وجود برخورداري از فرصت گلزني از روي نقطه پنالتي براي تيم خود گلي به ثمر رسانند. اين آمار همچنين نشان مي دهد دو عضو موثر تيم قهرمان جهان (اسپانيا) در زدن ضربات پنالتي ناكام بودند.

همچنین در شرايطي كه تيم آرژانتين در دور يك چهارم‌ نهايي و در جدالي مهيج 4 بر صفر مغلوب آلمان شد و از ادامه صعود به مراحل بالاتر رقابت‌هاي جام‌جهاني بازماند، گونزالو هيگواين، مهاجم عضو رئال‌مادريد، تنها بازيكني است كه در يك ماه برگزاري اين پيكارها توانسته در يك ديدار سه گل زده و در اصطلاح "هت‌تريك " كند. هيگواين اين تعداد گل را در جدال منجر به برد 4 بر يك مقابل كره جنوبي در مرحله گروهي اين پيكارها به ثمر رساند. وي در فهرست گلزنان جام نيز با 4 گل زده در كنار بازيكناني همچون ميروسلاو‌ كلوزه از آلمان و روبرت ويتك از اسلوواكي در رده دوم بهترين گلزنان جام جهاني جاي گرفت.

جدول کامل گلزنان رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به شرح زیر است:

5 گل:
توماس مولر (آلمان)، داوید ویا (اسپانیا)، وسلی اشنایدر (هلند) و دیه گو فورلان (اروگوئه)

4 گل:
میروسلاو کلوزه (آلمان)، گونزالو هیگواین (آرژانتین) و روبرت ویتک (اسلواکی)

3 گل:
لوییز فابیانو (برزیل)، آساموا جیان (غنا)، لوییز سوارز (اروگوئه) و لاندن داناوان (آمریکا)

2 گل:
آندرس اینیستا(اسپانیا)، روبینیو و الانو (برزیل)، لی چونگ یونگ و لی چونگ سو (کره جنوبی)، ساموئل اتوئو (کامرون)، لوکاس پودولسکی (آلمان)، کارلوس ته‌وز (آرژانتین)، خاویر هرناندز (مکزیک)، آلوارو پریرا (اروگوئه)، کیسوکه هوندا (ژاپن)، برت هولمن (استرالیا)، آرین روبن (هلند)، کالو اوچه (نیجریه) و تیاگو (پرتغال)

یک گل:
رائول میرلس، سیمائو سابروسا، هوگو آلمیدا، لیدسون و کریستیانو رونالدو (پرتغال)، جیوانی فن برونکهورست، رابین فان پرسی، کلاس یان هونتلار و درک کویت (هلند)، آنتونیو دی ناتاله، فابیو کوالاریا، دانیله ده روسی و وینچنزو یاکوینتا (ایتالیا)، دیدیه دروگبا، یحیی توره، اندری روماریچ و سالومون کالو (ساحل عاج)، آنتولین آلکارس، انریکه ورا و کریستین ریوروس (پاراگوئه)، آرنه فردریش، سامی خدیرا، مارسل یانسن، مسعود اوزیل و کاکائو (آلمان)، سیفیوه شابالالا، بونگانی خومالو و کاتلگو آمفلا (آفریقای جنوبی)، رودریگو میلار، ژان بوسهخور و مارک گونزالز (شیلی)، روبرت کورن، والتر بیرسا و زلاتان لیوبیانکیچ (اسلوونی)، جرمن دفو، متیو آپسون و استیون جرارد (انگلیس)، یان دال توماسون، نیکلاس بنتنر و دنیس رومدال (دانمارک)، گابریل هاینزه، مارتین دی میکلیس و مارتین پالرمو (آرژانتین)، کارلوس پویول (اسپانیا)، وینستون رید و شین اسملتز (نیوزلند)، مایکل بردلی و کلینت دمپسی (آمریکا)، کیون پرنس بوآتنگ و سالی علی مونتاری (غنا)، پارک جی سونگ و پارک چو یونگ (کره جنوبی)، میلان یوانوویچ و مارکو پانتلیچ (صربستان)، مایکون و خوان (برزیل)، یاسوهیتو اندو و شینجی اوکازاکی (ژاپن)، دیمیتریس ساپینیدیس و واسیلیس توروسیدیس (یونان)، بلانکو و رافائل مارکز (مکزیک)، فلورنت مالودا (فرانسه)، کمیل کوپونک (اسلواکی)، یاکوبو آیوگبنی (نیجریه)، گلسون فرناندز (سوئیس)، جی یون نام (کره شمالی)، ادیسون کاوانی (اروگوئه) و تیم کاهیل (استرالیا)

همچنین فهرست برترین گلزنان ادوار مختلف جام جهانی به شرح زیر است:
1930 اروگوئه: گی‌یرمو استابیله از آرژانتین با 8 گل
1934 ایتالیا: اولدریش نه‌یدلی از چکسلواکی با 5 گل
1938 فرانسه: لئونیداس از برزیل با 7 گل
1950 برزیل: آده‌میر از برزیل با 9 گل
1954 سوئیس: ساندور کوچیس از مجارستان با 11 گل
1958 سوئد: ژوست فونتن از فرانسه با 13 گل
1962 شیلی: دراژن یرکوویچ از یوگسلاوی با 6 گل
1966 انگلیس: اوزه بیو از پرتغال با 9 گل
1970 مکزیک: گرد مولر از آلمان با 10 گل
1974 آلمان: گرزه‌گورز لاتو از لهستان با 7 گل
1978 آرژانتین: ماریو کمپس از آرژانتین با 6 گل
1982 اسپانیا: پائولو روسی از ایتالیا با 6 گل
1986 مکزیک: گری لینه‌کر از انگلیس با 6 گل
1990 ایتالیا: سالواتوره اسکیلاچی از ایتالیا با 6 گل
1994 آمریکا: کریستو استویچکوف از بلغارستان و اولگ سالنکو  از روسیه با 6 گل
1998 فرانسه: داوور شوکر از کرواسی با 6 گل
2002 کره جنوبی- ژاپن: رونالدو از برزیل با 8 گل
2006 آلمان: میروسلاو کلوزه  از آلمان با 5 گل


توپ طلا براي فورلان؛ دستكش طلايي در دستان كاسياس، اسپانیا جوانمرد شد!
ديگو فورلان مهاجم تيم ملي اروگوئه در پايان اين رقابت‌ها از سوي كميته فني به عنوان بهترين بازيكن شناخته شده و توپ طلاي آديداس را از آن خود كرد. او كه در جام جهاني 2010 ، پنج گل براي تيمش به ثمر رساند، با نمايش خيره كننده خود در اين رقابت‌ها عنوان بهترين بازيكن جام جهاني و همچنين توپ طلا را به خود اختصاص داد.

او در اين انتخاب بالاتر از بازيكناني همانند وزلي اسنايدر از هلند و داويد ويا از اسپانيا قرار گرفت. اسنايدر و ويا توپ نقره‌اي و برنزي جام جهاني را از آن خود كردند. فورلان با 5 گل خود براي نخستين بار در 40 سال گذشته اروگوئه را در جمع 4 تيم برتر رقابت‌هاي جام جهاني جاي داد.

دستكش طلايي آديداس هم از آن ايكر كاسياس دروازه‌بان تيم ملي اسپانيا شد.

اسپانيا نیز برنده جايزه بازي جوانمردانه فيفا شناخته شد.

در دوره‌هاي قبلي جام‌ جهاني به ترتيب زين‌الدين زيدان، اليور كان، رونالدو، روماريو، سالواتوره اسكيلاچي، ديگو مارادونا و پائولو روسي موفق به كسب اين عنوان شده بودند.


بهترين بازيكن جوان جام جهاني: هرگز فكرش را نمي‌كردم   
توماس مولر پس از كسب عنوان بهترين بازيكن جوان جام جهاني 2010 با ابراز خوشحالي از اين موفقيت گفت، اين افتخار را هيچ گاه از خاطر نخواهد برد.

به گزارش ايسنا، پس از پايان ديدار پاياني جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، فيفا توماس مولر از آلمان را به عنوان بهترين بازيكن جوان اين دوره از رقابت‌ها معرفي كرد.

مولر پس از انتخاب گفت: اين عنوان و افتخار را هيچ گاه فراموش نخواهم كرد. اين عنوان حاصل زحمات يك ساله من بود. قرار گرفتن در كنار بازيكنان بزرگي مانند پله و بكن باوئر افتخار بسيار بزرگي است.

مولر در ادامه افزود: انتخاب من نشان مي‌دهد كه فدراسيون فوتبال آلمان در زمينه استعداديابي و تكيه به نيروهاي جوان موفق عمل كرده است. مي‌خواهم از اين موقعيت استفاده كنم و از تمام بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم بايرن مونيخ تشكر كنم. فكر مي‌كنم اين افتخار بيشتر از من به آن‌ها تعلق داشته باشد.

مولر در پايان گفت: از اين كه در تيمي مانند بايرن مونيخ حضور دارم بسيار خوشحال هستم. تنها از اين ناراحتم كه نتوانستيم به ديدار پاياني راه پيدا كنيم و قهرمان جهان شويم.

توماس مولر با 5 گل و 3 پاس گل، نقشي كليدي در موفقيت آلمان و كسب عنوان سومي جهان داشت.

مولر درباره عملكردش در فصل گذشته گفت: وقتي به فصل گذشته نگاه مي‌كنم مي‌بينم مسير بسيار دشواري را پشت سر گذاشتم. هيچ كس پيش‌بيني نمي‌كرد به اين سرعت پله‌هاي ترقي را طي كنم. اعتراف مي‌كنم خودم هم هرگز به ذهنم خطور نمي‌كرد كه روزي بهترين بازيكن جوان جام جهاني شوم.

مولر در ادامه افزود: زماني كه از اردوي بايرن مونيخ جدا شدم، احساس خوبي داشتم، مي‌دانستم كه اين جام جهاني براي آلمان خوب خواهد بود. آلمان در اين دوره از رقابت‌ها عملكرد خوبي داشت، زيرا تمام بازيكنان نسبت به وظايف خود كاملا توجيه شده بودند.


پليس خشم تماشاگران هلندي را كنترل كرد   
پس از زدن گل اينيستا و اعتراض‌هاي مكرر بازيكنان خشمگين هلند به كمك داور، تماشاگران هلندي حاضر در استاديوم نيز به شدت نسبت به تصميمات تيم داوري و كارت‌هاي مكرر به بازيكنان هلند، اعتراض كردند.

اين عصبانيت كه رفته رفته مي‌رفت آنان را به خشونت بكشاند، بلافاصله با حضور پليس آفريقاي جنوبي و در حلقه گرفتن تماشاگران هلندي، به آرامش تبديل شد.


خورشيد هم نتوانست خيابان‌ها را صدا كند
جشن‌هاي خياباني پس از قهرماني اسپانيا در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي همچنان ادامه دارد و ميدان سيبلس به رغم گرماي شديد هوا مردم پايتخت را دور هم جمع كرده است.

چندين و چند گروه موزيكال از سوي دولت در خيابان‌ها مشغول نوازندگي هستند و به دستور ساپاته‌رو نخست وزير اسپانيا تا وقتي مردم در خيابان‌ها حضور داشته باشند موظف به اجراي كنسرت هستند.

ميدان اصلي مادريد تا ساعتي پيش سه بار گروه نوازندگي خود را عوض كرد تا براي هنرنمايي انرژي داشته باشند.

مردم اسپانيا سر از پا نمي‌شناسند و با توجه به اين كه به دليل تعطيلي قرار نيست نگران محل كار خود باشند در خيابان‌ها مانده و همچنان مشغول جشن و پايكوبي هستند.

در بارسلونا نيز جشن‌هاي بسيار باشكوهي همچنان ادامه داشته و مردم خيال بازگشت به خانه‌هاي خود را ندارند.

صبحانه مردم به دستور شهردار والنسيا در اين شهر بين كساني كه تا صبح در خيابان‌ها جشن گرفته‌اند رايگان پخش شد و مردم آندولس در جنوب اسپانيا كه اكثرا مسلمان هستند طبق سنت خود به پخش شيريني و شكلات در خيابان‌ها پرداختند.



تابوت هلند بر فراز دستان مردم اسپانيا
تابوت هلند به صورت نمادين روي دست مردم اسپانيا در خيابان‌هاي مادريد تشييع شد.

به گزارش ماركا، مردم اسپانيا در جريان جشن‌هاي خياباني خود تابوت كشور هلند را بالاي سر بردند و آن را به صورت نمادين تشييع كردند. اين حركت خشم مردم هلند و حتي مقامات سياسي اين كشور را در پي داشته است.

هلندي‌ها در سرود ملي خود اسپانيا را به عنوان دشمن قسم خورده خود ياد مي‌كنند و در تاريخ هلند مي‌شود سال‌هاي سال ردپاي تسلط اسپانيا را بر اين خاك مشاهده كرد.


دو دستگي ماتادورها در جشن قهرماني اسپانيا   
كارلوس پويول كه گل سرنوشت‌سازش به آلمان باعث شد اسپانيا در فينال جام جهاني حضور پيدا كند، به همراه ژاوي و اينيستا دو طراح اصلي بازي اسپانيا در جام جهاني با خودداري از در دست گرفتن پرچم كشور اسپانيا و با برافراشتن پرچم ايالت كاتالانيا، يك بار ديگر زخمي تاريخي در كشور چند نژادي و چند قوميتي اسپانيا را به نمايش گذاشتند.

در حالي كه به نظر مي‌رسيد فتح جام جهاني مي‌تواند بر وحدت ملي در اسپانيا هرچه بيشتر تاثير بگذارد، اما اين عمل بازيكنان تيم ملي اسپانيا از ايالت كاتالان، نشان داد كه زخم‌هاي فرهنگي، اجتماعي و تاريخي در بين قوميت‌هاي اين كشور همچنان تازه است و سال‌ها پس از فاشيسم ژنرال فرانكو، اسپانيا همچنان شاهد چند دستگي‌هاي سياسي ـ اجتماعي است.

در همين حال گزارشگر الجزيره اسپورت از كشور اسپانيا خبر داد كه شهرهاي اسپانيا تحت تاثير قهرماني تيم ملي فوتبال اسپانيا قرار گرفته اند.

در همين حال هلندي‌هايي كه در خيابان‌هاي آمستردام، لاهه و ساير مناطق اين كشور از طريق تلويزيون‌هاي بزرگ نصب شده شاهد شكست تيم ملي كشورشان بودند، همديگر را در آغوش گرفته و غم شكست را با تسكين دادن به يكديگر نشان مي‌دادند.

اين گزارش مي‌افزايد؛ ملكه پير اسپانيا نيز كه از سرماي حاكم بر شهر ژوهانسبورگ به خود مي‌لرزيد، با آوردن پتو به جايگاه ويژه، سوژه خبرنگاران و عكاسان شد. اين بانوي 75 ساله پس از گل اينيستا مانند يك جوان به هوا پريد.


آلونسو از حال رفت
هافبك بازي‌ساز تيم ملي فوتبال اسپانيا به خاطر خطاي بسيار شديد بازيكن هلندي در هنگام جشن قهرماني از حال رفت و به بيمارستان منتقل شد.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانيا، ژابي آلونسو در بازي فينال جام نوزدهم و بر اثر خطاي عجيب و بسيار خشن دي‌يونگ هلندي از ناحيه قفسه سينه و ديافراگم دچار آسيب ديدگي جدي شد.
وي پس از آن باز هم بازي كرد اما در دقايق پاياني تعويض شد.

آلونسو در جشن قهرماني اسپانيا نيز شركت كرد اما در راه بازگشت به رختكن بيهوش شد و به روي زمين افتاد.


رافائل نادال در جشن قهرماني اسپانيا   
مرد شماره يك تنيس جهان قهرماني تيم فوتبال كشورش در جام جهاني را تبريك گفت.

رافائل نادال به الجزيره اسپورت گفت: براي مردم اسپانيا يك رويداد تاريخي مهم رخ داده است و اين بازي جمعي ملي‌پوشان فوتبال اسپانيا، نشان دهنده عزم ملت اين كشور براي فرداي بهتر است.

وي در حالي كه پرچم اسپانيا را بر روي دوش خود آويخته بود، پرچم ملي كشورش را روي صورتش نقاشي كرده بود. نادال با حضور در ورزشگاه ساكر سيتي با ملي‌پوشان اسپانيا، فتح جام جهاني را جشن گرفت.


دل بوسكه: اسپانيا مستحق قهرماني بود   
ويسنته دل بوسكه در اولين اظهارنظر خود پس از فتح جام جهاني، در حالي كه بسيار خوشحال به نظر مي‌رسيد و سعي مي‌كرد اين شادي را با لبخندهاي مكرر به نمايش بگذارد، گفت: ما استحقاق فتح جام جهاني را داشتيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا با تبريك پيروزي اسپانيا بر هلند گفت: جشن واقعي را در بين مردم‌مان خواهيم گرفت.

دل بوسكه به برگزاري موفق بازي‌ها در قاره سياه اشاره كرد و گفت:‌ به آفريقا بابت اين برگزاري موفق تبريك مي‌گويم.

وي درخصوص داوري بازي پربرخورد ديدار فينال جام جهاني نيز گفت: در سطح اين ديدار بايد شاهد اين برخوردها مي‌بوديم و فكر مي‌كنم فشار ناشي از بيرون بر بازيكنان اثر گذاشته بود كه اين موضوع بسيار طبيعي است و داور سعي در كنترل اين مسابقه داشت.

دل بوسكه در گفت‌وگو با الجزيره اسپورت درخصوص صحنه تك به تك شدن آرين روبن و كاسياس گفت: اين اتفاق فقط يك لحظه در فوتبال تهاجمي ما بود و ديديم كه اعتماد به نفس بازيكنان ما در تمام خطوط بويژه در كاپيتان و دروازه‌بان‌مان به خوبي ديده مي‌شد.


فان مارويك: داور قهرمان را تعيين كرد   
سرمربي هلند پس از نايب قهرماني در جام جهاني 2010، داور را عامل قهرماني اسپانيا دانست.

فان مارويك در نشست خبري بعد از بازي گفت: اول از همه مي گويم كه بهترين تيم حاضر در آفريقاي جنوبي عنوان قهرماني را با شايستگي به دست آورد. اما داور در اين ديدار اشتباه‌هاي فراوني داشت. او هرگز نتوانست بازي را كنترل كند.

سرمربي هلند در ادامه افزود: اصلا دوست ندارم به مسائل حاشيه اي توجه كنم، اما اگر به ديدار اسپانيا مقابل سوئيس نگاه كنيم مي بينيم آن‌ها هم در آن ديدار به عملكرد داور بسيار معترض بودند.

فان مارويك درباره قضاوت هاوارد وب گفت: اگر كمي با دقت اين بازي را در نظر بگيريم، متوجه خواهيم شد كه او در اين ديدار تحت تاثير قضاوت ناعادلانه عليه اسپانيا در ديدار نخست قرار گرفته بود.

سرمربي لاله هاي نارنجي درباره خطاهاي زياد در ديدار پاياني گفت: خطاهاي زيادي صورت گرفت كه تعدادي از آن ها بسيار خشن بود، اما اين خطا از سوي دو تيم صورت گرفت، و تنها ما مقصر نبوديم. اجازه دهيد يك چيز را برايتان روشن كنم، سبك بازي ما به هيچ وجه درگيرانه نبوده و نيست.

مارويك با تاكيد بر اهميت و حساسيت ديدار پاياني گفت: اين ديدار به دليل حساسيت بيش از حد به خشونت كشيده شد، اما در ساير ديدارهاي اين جام، شاهد اين خشونت نبوديم. نبايد هلند را در اين زمينه مقصر دانست. هر دو تيم در اين ديدار خطاهاي زيادي مرتكب شدند.

وي با افسوس از فرصت از دست رفته توسط روبن گفت: هيچ كس پيش از اين فكر نمي‌كرد ما به ديدار پاياني راه پيدا كنيم. شايد اگر روبن آن تك به تك را گل مي كرد الان ما قهرمان بوديم. حداقل اين كه اگر كمي زيرك تر بود مي توانست يك پنالتي از داور بگيرد. زدن گل اول در چنين ديدارهاي حساسي بسيار اهميت دارد. متاسفانه نتوانستيم به اين مهم دست پيدا كنيم.

سرمربي هلند كه از ابتداي جام با انتقاد كارشناسان مبني بر ارائه "فوتبال زشت" روبرو شده بود، از عملكرد شاگردانش دفاع كرد و گفت: اين انتقاد را هرگز نمي پذيرم. ما حتي در ديدار پاياني هم تلاش كرديم فوتبال زيبا و تماشاگرپسندي ارائه دهيم اما قدرت اسپانيا بسيار بيش‌تر از آن چيزي بود كه فكر مي كرديم. در عين حال توانستيم از نظر تاكتيكي نبردي پاياپاي داشته باشيم.

سرمربي ناكام لاله هاي نارنجي با ابراز تاسف از خطاهاي بيش از اندازه در اين ديدار گفت: اصلا در شان فينال جام جهاني نيست كه اين اندازه با خشونت پيگيري شود. فكر مي كنم هر دو تيم به يك اندازه مقصر بودند.

مارويك در پايان گفت: فينال جام جهاني همواره با اوج هيجان و ابراز احساسات همراه بوده است. دوست داشتم به هر طريق ممكن قهرمان جام جهاني شويم، حتي با ارائه فوتبال زشت.


آراگونس: هلند هم خطاي آلمان را مرتكب شد   
لوئيس آراگونس گفت: در جمع بزرگان فوتبال جهان، ستاره‌هاي اسپانيا از همه بيشتر مي‌درخشيدند.

سرمربي پيشين تيم ملي اسپانيا، در حالي كه در طول مسابقه‌ها چندين بار از ويسنته دل بوسكه سرمربي اسپانيا انتقاد كرده بود، بدون اشاره به تاثيرگذاري رهبري خودش كه دو سال پيش منجر به قهرماني اسپانيا در جام ملت‌هاي اروپا شد، گفت: اين ستارگان استحقاق ايستادن بر بام فوتبال دنيا را داشتند.

وي گفت: هلند نتوانست بازي هميشگي خود را به دليل فشار سنگين تيم اسپانيا به نمايش بگذارد و خشونت‌هاي پي در پي بازيكنان آن همراه با كارت‌هاي زرد و قرمز داور، نيروي آنان را رو به تحليل برد.

وي تصريح كرد كه تيم هلند بر روي تاكتيك ضد حمله بسته شده بود و همان خطايي را كرد كه آلمان در مرحله نيمه نهايي مرتكب آن شد.

وي اضافه كرد: تك مهاجم بودن هلندي‌ها با محوريت آرين روبن، توان اين بازيكن را كه بايد براي توپ‌گيري به عقب‌تر مي‌آمد، كاهش داد.


اينيستا: اين موفقيت را در خواب مي‌ديديم
زننده تك گل بازي نهايي جام‌جهاني 2010 آفريقاي‌جنوبي گفت: كسب مقام قهرماني جهان افتخاري بود كه در خواب و رويا مي‌ديديم.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، آندرس اينيستا اظهار داشت: من هرچه در اين زمينه بگويم، بازهم قادر نيستم اداي مطلب كنم.
وي افزود: خيلي خوشحالم كه با گل من اين افتخار حاصل شد. افتخاري كه متعلق به همه تيم و كشورم است.از طرفي به خود مي بالم كه باعث شدم كل اسپانيا غرق در شادي شود و همه از اين شور و هيجان لذت ببرند.

اينيستا ادامه داد:‌براي كسب چنين افتخاري نيرو و هزينه زيادي خرج شد كه بايد قدر همه حمايت‌ها را بدانيم.

اين بازيكن تكنيكي و توانمند عنوان كرد: من از همين جا به خانواده‌ام سلام مي‌فرستم و از كل ملت اسپانيا بابت حمايت‌ و جانبداري‌شان از ما، تشكر مي‌كنم.

اینیستا تک گل خود در این دیدار را نیز به "دانی خارکه" مدافع اسپانیول که در ماه اوت سال گذشته ، درگذشت، تقدیم کرد. این بازیکن 26 ساله که سال گذشته با تیم اسپانیول در تور پیش فصل ایتالیا شرکت کرده بود بر اثر حمله قلبی درگذشت.

اینیستا گفت: خارکه همواره با ماست. ما برای کسب عنوان قهرمانی هرکاری کردیم و این قهرمانی به خارکه، خانواده ام و همه مردم تعلق دارد. این نتیجه سختکوشی ما برای مدت زمانی طولانی است و به شایستگی قهرمان جهان شدیم. این افتخاری است که باید به خاطر بیاوریم و به آن ببالیم. من واژه هایی برای بیان آن ندارم.


ديونگ: تصميم داور موقع گل اسپانيا درست نبود
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند گفت: تصميم داور هنگام گل اسپانيا صحيح نبود.

به گزارش رويترز، نيگل ديونگ اظهار داشت: تاسف و ناراحتي ما از باخت در بازي نهايي برابر اسپانيا حد و اندازه‌اي ندارد. ما هر آنچه كه در توان داشتيم،‌ خرج كرديم؛ اما اوضاع آن گونه كه مي‌خواستيم خوب پيش نرفت. حتي از داوري هم لطمه خورديم.

وي افزود: داوري در اين بازي ما را اذيت كرد. تصميم هاوارد وب پيش از لحظه گل درست نبود. درست قبل از ضربه منجر به گل، داور بايد يك ضربه كرنر به سود ما مي‌گرفت. در حالي كه اين ضربه مشهود بود، او اين كار را نكرد و باعث اشتباه شد.


آرين روبن: داوري در حد فينال نبود   
ستاره تيم ملي هلند با ابراز نارضايتي از عملكرد داور قضاوت او را چيزي فراتر از اشتباهات داوري دانست.

روبن درباره بازي پاياني گفت: در صحنه‌اي كه تك به تك شدم پويول از پشت برروي من خطا كرد و داور بايد خطا اعلام مي‌كرد و به پويول كارت نشان مي‌داد، اما آوانتاژ داد و در نهايت موقعيت از دست رفت.

روبن در گفت‌وگو با رويترز عنوان كرد: يك بازيكن بايد هميشه براي رسيدن به موفقيت و كسب افتخار تلاش كند. من و بقيه بازيكنان تمام تلاش‌مان را كرديم اما متاسفانه نتوانستيم به مقام قهرماني برسيم.

ستاره لاله‌هاي نارنجي در ادامه افزود: اولين موقعيت گل را با بي‌دقتي از دست دادم. تقصير خودم بود، عجله كردم و با بي‌دقتي به توپ ضربه زدم.

روبن درباره قضاوت هاوارد وب گفت: به نظر من او اشتباهات زيادي داشت كه نمي‌توان آن را به اشتباه‌هاي معمولي داوران نسبت داد. فكر مي‌كنم فينال جام جهاني بايد داوري در حد و اندازه‌هاي خودش داشته باشد.


كاسياس: وقتي آلمان را شكست داديم قهرماني قطعي شد
دروازه‌بان تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: مهم شكست دادن آلمان بود و آن شب قهرماني ما محرز شد.

به گزارش فارس، ايكر كاسياس ملقب به ايكر مقدس در مصاحبه‌اي با سايت خبري باشگاه رئال مادريد گفت: پيروزي برابر آلمان براي ما تا حد قهرماني در جام جهاني شيرين بود. اين تيم تصور مي‌كرد در فينال يورو 2008 تصادفي شكست خورده و ما بار ديگر به ياد آنها آورديم كه فوتبال اسپانيا در سطح باشگاهي و ملي فاصله‌اي بسيار واضح و فاحش با آلمان دارد.

وي افزود: پيروزي برابر آلمان براي من شيرين‌تر از پيروزي برابر هلند است و با اينكه با پيروزي در فينال قهرمان شده‌ايم هرگز تا آن حد خوشحال نشدم.


فورلان: جايزه بهترين بازيكن متعلق به فوتبال اروگوئه است   
ديه‌گو فورلان جايزه بهترين بازيكن جام جهاني نوزدهم را متعلق به فوتبال اروگوئه مي‌داند.

به گزارش ايسنا، ستاره تيم ملي اروگوئه در جام جهاني 2010 در گفت‌وگويي كه با سايت فيفا انجام داد گفت كه انتظار كسب چنين جايزه‌اي را نداشته اما اين عنوان را متعلق به فوتبال كشورش مي‌داند.

او مي‌گويد: واقعا غيرقابل انتظار بود. هرگز به چنين چيزي فكر نمي‌كردم. چون مهاجم بودم، براي رسيدن به توپ طلا براي خودم شانس قائل بودم اما رسيدن به عنوان بهترين بازيكن واقعا مرا شگفت‌زده كرد. فكر مي‌كنم اين جايزه نتيجه عملكرد تيمي ما بوده است و اين جايزه‌اي ويژه براي فوتبال اروگوئه است.

فورلان افزود: پس از آنكه به عنوان يكي از نامزدهاي بهترين بازيكن انتخاب شدم، تنها منتظر بودم. فكر مي‌كردم مانند شايعات ديگري است كه شنيده مي‌شود. پس از آن يك اس‌ام‌اس از يكي از دوستانم در بوينس آيرس دريافت كردم كه نوشته بود "تبريك، تو صاحب توپ طلا شدي ". پس از آن صحت اين موضوع را از مديربرنامه‌هايم جويا شدم كه او هم اين مسئله را تاييد كرد. سپس تماس‌هاي زيادي با من گرفته شد و همه به من تبريك گفتند.

فورلان به حمايت هم تيمي‌هايش اشاره كرد و گفت: خوشحالم كه توانستم به حمايت و اطمينان هم تيمي‌هايم جواب مثبت بدهم. به خاطر رسيدن به اين عنوان بسيار خوشحالم، اما صادقانه بايد بگويم از اينكه مجبور بودم بازي فينال را از تلويزيون تماشا كنم، بسيار غمگين بودم. شكست در نيمه نهايي واقعا ناراحت كننده بود. با اين حال منتظر روزي هستم كه در زوريخ عنوان برترين بازيكن را دريافت كنم.


پكرمن: شكارچي تيم‌هاي بزرگ جهان شكار اسپانيا شد   
سرمربي سابق تيم ملي آرژانتين در تحليل خود از قهرماني اسپانيا در جام جهاني 2010 گفت: شكارچي‌هاي تيم‌هاي بزرگ شكار تيم ملي اسپانيا شدند.

به گزارش ايسنا، خوزه پكرمن با بيان اين مطلب كه باخت اسپانيا به سوئيس در آغاز جام جهاني فقط يك اتفاق باورنكردني بود، گفت: اسپانيا به دليل نوع سيستم و طراوت بازي بازيكنانش كه كلاسي متفاوت از ساير قدرت‌هاي برتر فوتبال جهان داشت توانست به جام جهاني دست پيدا كند.

وي با ستايش از نحوه تاكتيك‌پذيري اسپانيا گفت: بازيكنان اسپانيا مانند ماشين‌هايي عمل مي‌كردند كه بالاخره از روزنه تنگ تيم ملي هلند براي خود راه گشودن دروازه را پيدا مي‌كردند.

پكرمن با بيان اينكه هلند حتي در ضر بات پنالتي شانسي براي قهرماني نداشت، گفت: تيم ملي هلند تحت تاثير بازي‌هاي فوق تصور اسپانيا گام به گام تحليل رفت، به طوري كه در 5 دقيقه پاياني اين ديدار شكست را پذيرفت.

وي گفت: تيم ملي اسپانيا علي‌رغم قهرماني در جام جهاني نقاط ضعفي هم داشت كه بسيار قابل توجه است. دل بوسكه مربي اين تيم نتوانست ماشين گلزني تيم ملي كشورش را آتشين تر از تيم‌هاي كم تجربه‌تر مانند آلمان سازماندهي كند و در چند بازي آخر ماتادورها تنها با يك گل توانستند پيروزي را از آن خود كنند.

وي گفت: در اين جام به غير از استثناي اسپانيا تيم‌هاي ملي آلمان و اروگوئه بسيار فراتر از حد انتظار خود ظاهر شدند. بويژه اينكه آلمان با اتكا به حركت تيمي و تاكتيك پذيري توانست در جمع سه بزرگ اول جهان قرار گيرد.

وي با ستايش از ديگو فورلان بازيكن شاخص تيم ملي اروگوئه نيز گفت: فورلان به تنهايي بار صعود تيم ملي اروگوئه را تا مرحله نيمه نهايي به دوش كشيد و به اندازه يك تيم 11 نفره در زمين تاثيرگذار بود.


تيم منتخب جام جهاني 2010 از نگاه رويترز   
سايت رويترز تيم منتخب جام جهاني را به انتخاب گزارشگرانش كه در طول مسابقه‌ها در جريان همه بازي‌ها بودند، معرفي كرد. در انتخاب اين تيم ابتدا 20 روزنامه‌نگار 49 بازيكن از 15 تيم را انتخاب كردند و در نهايت براي معرفي تيم اصلي به 11 نفر راي دادند. اين تيم منتخب بدين شرح است:

* دروازه‌بان:
ريچارد كينگسون (غنا) ـ هر جام جهاني به بازيكنان اين شانس را مي‌دهد كه براي تيم‌شان بدرخشند و به عنوان مهره‌ي كليدي تيم‌شان خود را مطرح كنند. دروازه‌بان سوم تيم ويگان اتلتيك نمايش قدرتمندي در قالب تيم ملي غنا ارائه داد. او بيشترين واكنش‌ها را در بين دروازه‌بانان جام از خود نشان داد.

* مدافعان:
مايكون (برزيل) ـ در تورنمنتي كه براي برزيلي‌ها بسيار نااميد كننده بود، مايكون تنها بازيكني بود كه توانست نمايشش را بهبود بخشد. مدافع انرژيك تيم ملي برزيل همچنان براي گلي كه از زاويه بسيار تنگ به كره شمالي زد، در يادها خواهد ماند.

جرارد پيكه (اسپانيا) ـ براي تيمي كه روند بازي‌اش بر روي پاس مي‌چرخد بخش بزرگي از موفقيت تيم را بر دوش خود داشت و مانع از اين شد كه تيمش بيش از دو گل در اين تورنمنت دريافت كند.

كارلس پويول (اسپانيا) ـ مانند پيكه، پويول بخشي از قلب دفاع سرسخت اسپانيا بود. در حالي كه ضربه سر تماشايي او در مقابل آلمان كه منجر به صعود اسپانيا به فينال شد، در پايان جام به ياد مي‌ماند.

فيليپ لام (آلمان) ـ بازوبند كاپيتاني را بعد از مصدوميت ميشائيل بالاك، به بازو بست و براي پس دادن آن بعد از پايان جام نيز اظهار بي‌ميلي كرده است.

* هافبك‌ها:
ژاوي (اسپانيا) ـ بازي‌ساز بزرگي كه پاس دادن به عادت او تبديل شده و به طور فوق‌العاده‌اي به بالاترين حد استاندارد رسيده است. ژاوي در مركز بازي منظم و با پاسكاري فراوان اسپانيا قرار داشت كه تسلطش بر توپ و قدرت حفظ آن مثال‌زدني بود.

باستين شواين اشتايگر (آلمان) ـ اگر قرار بود جايزه‌اي براي بازيكني كه بيشترين جابه‌جايي را در زمين داشت در نظر مي‌گرفتيم مطمئنا اين جايزه به شواين اشتايگر تعلق مي‌گرفت. اما لوئيس فان خال، سرمربي بايرن مونيخ انتقال موفقيت‌آميزي براي باستين از پست بال كناري به هافبك مركزي انجام داد.

وزلي اسنايدر (هلند) ـ هافبك مو تراشيده‌ي هلند عمل رئال مادريد براي فروشش را احمقانه جلوه داده است. در ابتداي فصل به سري A نقل مكان كرد و قهرمان ليگ و جام حذفي ايتاليا و همچنين ليگ قهرمانان اروپا شد. او يك بازي‌ساز، نظم دهنده و تهديد واقعي است.

آندرس اينيستا (اسپانيا) ـ شيوه بازي اسپانيا بدون حضور اينيستا شكل خاص خود را ندارد. او عاشق نفوذ از كناره‌ها و خالي كردن فضا در سريع‌ترين زمان ممكن است كه هم‌تيمي‌هايش را در موقعيت خوبي قرار مي‌دهد. او يك كابوس براي مدافعان حريف است.

* مهاجمان:
ديگو فورلان (اروگوئه) ـ مهاجم 31 ساله‌اي كه همزمان با بالا رفتن سنش بهتر و بهتر شده است و جايزه توپ طلاي رقابت‌ها را نيز به خاطر همين عملكردش دريافت كرد. قدرت شوت‌زني او از فاصله‌هاي دور بسيار خطرناك بود. او اكنون مهم‌ترين عنصر تهاجمي بهترين تيم قاره آمريكاي جنوبي حاضر در تورنمنت بود.

داويد ويا (اسپانيا) ـ چه به عنوان مهاجم نوك و چه به عنوان مهاجم كناري، جابه‌جايي‌ها، جاي‌گيري‌ها و استارت‌هاي او، او را بزرگ‌ترين تهديد تهاجمي با 5 گل زده در اين جام لقب دادند.

* ذخيره‌ها:
مانوئل نوير (آلمان)، سرخيو راموس (اسپانيا)، ديگو لوگانو (اروگوئه)، جيوواني فان برونكهورست (هلند)، آرين روبن (هلند)، توماس مولر (آلمان) و ميروسلاو كلوزه (آلمان)


رتبه‌بندي يورو اسپورت از 32 تيم جام جهاني 2010
فرانسه از آخر اول شد!
پس از پايان رقابت‌هاي جام جهاني،‌ پايگاه خبري يورو اسپورت اقدام به رتبه‌بندي 32 تيم حاضر در اين جام كرد. از نكات جالب اين فهرست مي‌توان به قرار گرفتن فرانسه در رتبه آخر و همچنين ايتاليا در رتبه بيست و ششم اشاره كرد. ترتيب كامل رتبه‌بندي يورو اسپورت بدين شرح است:
1ـ اسپانيا
2ـ هلند‌
3ـ آلمان
4ـ اروگوئه
5ـ برزيل
6ـ آرژانتين
7ـ غنا
8ـ پاراگوئه
9ـ پرتغال
10ـ آمريكا
11ـ شيلي
12ـ ژاپن
13ـ انگليس
14ـ‌ مكزيك
15ـ اسلواكي
16ـ كره جنوبي
17ـ اسلوني
18ـ ساحل عاج
19ـ استراليا
20ـ آفريقاي جنوبي
21ـ سوئيس
22ـ نيوزيلند
23ـ صربستان
24ـ دانمارك
25ـ يونان
26ـ ايتاليا
27ـ نيجريه
28ـ الجزاير
29ـ هندوراس
30ـ كامرون
31ـ كره شمالي
32ـ فرانسه


استقبال باشكوه در انتظار قهرمان جهان
مردم كشور اسپانيا امروز (دوشنبه) از اعضاي تيم ملي فوتبال خود استقبال باشكوهي به عمل مي‌آورند.

به گزارش خبرگزاري آلمان، خوزه لوئيس رودريگوئز زاپاترو، نخست‌وزير اسپانيا در اين باره اظهار داشت قرار است از زمان ورود تيم ملي اين كشور كه به مقام نخست جام‌جهاني رسيد، همچون چهره‌هاي اسطوره‌اي و افسانه‌اي استقبال به عمل آيد.

مطابق اين گزارش تيم اسپانيا امروز مقارن ظهر وارد شهر مادريد، مركز كشور خواهد شد. آنها در بدو ورود با نخست‌وزير ديدار خواهند كرد و بعد به ديدار خوان كارلوس، پادشاه اسپانيا خواهند شتافت. سپس با استفاده از يك اتوبوس مدرن فاقد سقف در سطح شهر به حركت در خواهند آمد و همراه با هموطنان خود در جشن قهرماني سهيم خواهند شد.

همچنين قرار است اين اتوبوس در ميدان قصر پادشاهي توقف كرده و در كنار مردم به جشن و پايكوبي مشغول شوند.

     
تمام پيشگويي هاي اختاپوس آلماني درست از آب در آمد
برد 1 بر صفر تيم اسپانيا برابر تيم هلند، آخرين پيشگويي اختاپوس آلماني معروف به "پال" بود که درست از آب در آمد و باعث شد که اين اختاپوس رکورد خوبي را در جام جهاني 2010 از خود بر جاي بگذارد.
   
به گزارش ايرنا و به نقل از سايت فيفا، اين اختاپوس تمام بازيهاي آلمان و نيز ديدار نهايي دو تيم اسپانيا و هلند را درست پيشگويي کرد و باعث شد که توجه مردم سراسر دنيا به اين موجود معطوف شود.

اين حيوان طي يک نمايش زنده تلويزيوني پرچم کشور اسپانيا را انتخاب و برد اين تيم را پيشگويي کرد و اين امر با تک گل آندره س اينيستا در دقيقه 116 به حقيقت پيوست.

اين در حالي است که اين موجود بيچاره پس از پيشگويي ديدار نيمه نهايي دو تيم آلمان و اسپانيا و درست از آب در آمدن آن مورد خشم مردم آلمان قرار گرفت به طوري که آلماني ها پيشنهاد دادند اين موجود را کباب شده و يا اينکه به طور زنده خوراک کوسه ها شود. مقامات کشور اسپانيا خواستار انتقال اين موجود پيشگو به کشورشان شده اند تا از او محافظت کنند.


بمب‌گذاري در اوگاندا تماشاگران فينال جام‌جهاني را به خاك و خون كشيد
مقامات پليس اوگاندا از كشته‌شدن 64 نفر بر اثر انفجار 2 بمب در ميان جمعيت تماشاگران مسابقه فينال جام‌جهاني 2010 خبر دادند.

به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، مقامات پليس اوگاندا اعلام كردند كه بر اثر انفجار 2 بمب به فاصله اندك از همديگر در جنوب و شرق شهر كامپالا پايتخت اين كشور دست‌كم 64 نفر تاكنون كشته و 65 نفر زخمي شدند.

بنا بر اين گزارش، اولين بمب در رستوران اتيوپي‌ها در جنوب شهر كامپالا و در جمع تماشاگران مسابقه فينال جام‌جهاني منفجر شد، در حالي كه دقايقي پس از آن دومين انفجار در يك باشگاه راگبي در شرق اين شهر به وقوع پيوست.

"كالا كاييهورا " رئيس پليس شهر كامپالا با اشاره به اينكه هدف اين انفجار‌ها تماشاگران مسابقه فينال جام‌جهاني بين اسپانيا و هلند بوده است گفت: تعداد بسياري نيز بر اثر اين انفجارها زخمي شدند كه چندين تبعه خارجي در ميان آنها ديده مي‌شود.

سفارت آمريكا در اوگاندا تاييد كرده است كه يك تبعه آمريكايي بر اثر اين انفجار‌ها كشته شده است. بر اساس اين گزارش، پيش‌تر برخي از شبه‌نظاميان سومالي تهديد كرده بودند كه به كامپالا حمله خواهند كرد و هم‌اكنون ارتش اوگاندا در موگاديشو مستقر شده‌ است.


پايان زندگي سه اسپانيايي همزمان با سوت پايان جام جهاني
زندگي سه پيرمرد اسپانيايي همزمان با سوت پايان بازي فينال خاتمه يافت.

به گزارش سايت خبري لارازون روزنامه چاپ مادريد، در دو محله جنوبي مادريد سه پيرمرد اسپانيايي دچار سكته قلبي شده و با توجه به هياهوي مردم و شلوغي خيابان‌ها به موقع به بيمارستان نرسيدند و فوت كردند.

خبر درگذشت اين سه اسپانيايي باعث شد بازيكنان تيم ملي در كمپ اسپانيا واقع در آفريقاي جنوبي يك دقيقه سكوت كرده و به شدت غمگين شوند. به پيشنهاد كاسياس بازيكنان تيم ملي اسپانيا در بدو ورود به كشورشان به منزل اين سه اسپانيايي رفته و با بازماندگان آنها ديدار و دلجويي خواهند داشت.
گفته مي‌شود ميزان هيجان اين سه پيرمرد تا حدي بوده كه پس از شنيدن سوت پايان بازي نتوانستند حتي نفس بكشند.


فينال جام جهاني ركورد افتتاحيه المپيك پكن را شكست
فيفا اعلام كرد كه 700 ميليون بيننده تلويزيوني ديدار نهايي جام جهاني 2010 را كه ميان دو تيم اسپانيا و هلند برگزار شد تماشا كردند. اين رقم 100 ميليون بيشتر از بينندگان تلويزيوني مراسم افتتاحيه المپيك 2008 چين است.

هم‌چنين بيش از 90 درصد مردم هلند و اسپانيا اين بازي را از طريق تلويزيون تماشا كرده‌اند.

در شرايطي كه 26 ميليارد نفر 64 ديدار جام جهاني را تماشا كرده‌اند، فيفا هنوز رقم كلي بينندگان تلويزيوني جام جهاني 2010 را اعلام نكرده است.

فيفا اعلام كرده كه از اعطاي حق پخش تلويزيوني جام جهاني 2010 مبلغ دو ميليارد دلار درآمد كسب كرده است.


بودجه 36 ميلياردي استراليا براي ميزباني جام جهاني 2022   
استراليا اميدوار است كه ميزباني جام جهاني 2022 را بگيرد. دولت براي تعبير روياي مردم اين كشور 36 ميليارد دلار هزينه خواهد كرد تا سران فيفا اعطاي اين ميزباني را بپذيرند.

استراليا پيش‌تر نامزد ميزباني جام جهاني 2018 شده بود اما با حمايت كنفدراسيون فوتبال آسيا از ميزباني يك كشور اروپايي براي اين رقابت‌ها،‌استراليا از كانديداتوري اين مسابقات در سال 2018 منصرف شد اما در عين حال اعلام كرد كه به "تلاش‌اش" براي گرفتن ميزباني جام جهاني 2022 ادامه خواهد داد.

فدراسيون فوتبال استراليا براي متقاعد كردن فيفا، در طول جام جهاني 2010 با برپايي "جشنواره تماشاگران" در سيدني، به شبيه‌سازي فضاي ميزباني جام جهاني پرداخت. جشنواره‌اي كه توانست با وجود اختلاف ساعتي زياد بين سيدني و شهرهاي آفريقاي جنوبي بيش از 500 هزار فوتبال‌دوست استراليايي را به اين جشنواره بكشاند.

با وجود اينكه استراليا حساب ويژه‌اي بر روي امكانات باقي مانده از المپيك 2000 سيدني باز كرده اما دولت استراليا 26 ميليارد دلار براي تكميل و استانداردسازي ورزشگاه‌هاي فوتبال اين كشور هزينه خواهد كرد. فيفا دسامبر سال جاري نام ميزبان جام‌هاي جهاني 2018 و 2022 را اعلام خواهد كرد.


حركت تاريخي مردم اسپانيا در كمك به فقراي آفريقايي
مردم اسپانيا به درخواست پرنسس لتيسيا براي كمك به مردم آفريقا پاسخ تاريخي دادند.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانيا، پرنسس لتيسيا همسر وليعهد اسپانيا پيش از ديدار نهايي جام نوزدهم از مردم كشورش خواست تا در صورت قهرماني اسپانيا در جام جهاني تا هر مبلغي كه مي‌توانند به صندوق خيريه يونيسف متعلق به سازمان ملل متحد در بخش كودكان پول واريز كنند تا به بهانه جام جهاني به مردم فقير آفريقا كمك شده باشد.

حداقل 15 ميليون يورو تا ساعات اوليه صبح امروز توسط مردم اسپانيا به حساب يونيسف پول واريز شده و پيش‌بيني مي‌شود اين مبلغ افزايش يابد.

خانواده سلطنتي اسپانيا نيز با اختصاص مبلغ هنگفتي به اين حركت تاريخي و بسيار ازشمند كمك كرد. پرنسس اسپانيا پيش از اين سابقه حضور در انجمن‌هاي خيريه و كمك به كودكان بي سرپرست آفريقايي را داشته است.


گزارشی از "ترین"های جام‌جهانی 2010
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی در شرایطی با قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا به پایان رسید که تیم هلند با وجود شکست در دیدار فینال عنوان بهترین تیم جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داد.

به گزارش مهر، نوزدهمین دوره جام جهانی یکشنبه شب با قهرمانی تیم اسپانیا به پایان رسید. این نخستین جام جهانی بود که در قاره آفریقا و به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد اما  تیم‌های آفریقایی عملکرد ضعیفی داشتند.

در این جام 145 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که آلمان با 16 گل زده بیشترین نقش را در این بخش ایفا کرد. 17 کارت قرمز و 245 کارت زرد هم در این 64 بازی به بازیکنان تیم‌ها نشان داده شد.

در این مسابقات مهم ترین اشتباه داوران مربوط به دیدارهای آمریکا - اسلوونی، انگلستان - آلمان ، مکزیک - آرژانتین و پاراگوئه - اسپانیا بود که داوران با نادیده گرفتن گل های صحیح تیم های آمریکا، انگلستان و پاراگوئه و قبول گل آفساید آرژانتین، زمینه حذف تیم‌های انگلستان ، مکزیک و پاراگوئه در این مسابقات را فراهم کردند.


اتفاقات جام نوزدهم از دریچه آمار را در زیر می‏خوانید:
اولین بازی: آفریقای جنوبی - مکزیک
آخرین بازی: اسپانیا - هلند
اولین گل جام: سیفیوه شابالالا بازیکن تیم آفریقای جنوبی دقیقه 50 دیدار با مکزیک
آخرین گل جام: آندرس اینیستا از اسپانیا دقیقه 117 دیدار با هلند (بازی شصت و چهارم جام)
نخستین گل به خودی: دانیل آگر بازیکن تیم دانمارک در دقیقه 46 دیدار با هلند (بازی نهم جام)
آخرین گل به خودی: پارک جو یونگ بازیکن تیم کره جنوبی در دقیقه 17 دیدار با آرژانتین (بازی هجدهم جام)
نخستین پنالتی گل شده: آساموآ جیان بازیکن تیم غنا که در دقیقه 85 دروازه صربستان را باز کرد (بازی هفتم جام)
آخرین پنالتی گل شده: روبرت ویتک بازیکن تیم اسلواکی که در دقیقه 1+90 دیدار مرحله یک هشتم نهایی دروازه هلند را باز کرد(بازی پنجاه و سوم جام)
نخستین پنالتی از دست رفته: لوکاس پودولسکی در دقیقه 60 دیدار آلمان برابر صربستان (بازی بیست و یکم جام)
آخرین پنالتی از دست رفته: ژابی آلونسو از تیم اسپانیا در دقیقه 62 دیدار با پاراگوئه (بازی پنجاه و هشتم جام)
اولین اخطار: افراین خوآرز بازیکن تیم مکزیک در دقیقه 18 مسابقه با آفریقای جنوبی
آخرین و دیرترین اخطار: ژاوی هرناندز از اسپانیا در دقیقه 120 دیدار با هلند (بازی شصت و چهارم جام)
سریع ترین کارت زرد: هومبرتو سوآرز بازیکن تیم شیلی در دقیقه 2 دیدار با سوئیس (بازی سی و یکم جام)
سریع ترین کارت قرمز: هری کیول از تیم استرالیا در دقیقه 24 دیدار با غنا (بازی بیست و پنجم جام)
دیرترین کارت قرمز: لوئیس سوآرز از تیم اروگوئه در دقیقه 120 دیدار با غنا (بازی پنجاه و هشتم جام)
اولین اخراج: نیکولاس لودیرو بازیکن تیم اروگوئه در دقیقه 81 دیدار با فرانسه (دومین مسابقه جام)
آخرین اخراج: جان هیتینگا بازیکن تیم هلند در دقیقه 110 دیدار با اسپانیا (بازی شصت و چهارم جام)

اولین برد: کره جنوبی 2 - یونان صفر(در سومین مسابقه جام)
آخرین برد: اسپانیا یک - هلند صفر
اولین مساوی: آفریقای جنوبی یک - مکزیک یک (دیدار افتتاحیه جام)
آخرین مساوی: سوئیس صفر - هندوراس صفر (بازی چهل و هشتم جام)
کمترین گل خورده: سوئیس یک گل در 3 بازی، پرتغال یک گل در 4 بازی، الجزایر و نیوزلند 2 گل در 3 بازی، اسپانیا 2 گل در 7 بازی
بیشترین گل خورده: کره شمالی با 12 گل خورده و اروگوئه و کره جنوبی با 8 گل خورده
کمترین گل زده: الجزایر و هندوراس بدون گل زده
بیشترین گل زده: آلمان 16 گل زده
کمترین برد: فرانسه، ایتالیا، هندوراس، کره شمالی، نیجریه، الجزایر، کامرون و نیوزلند بدون برد
بیشترین برد: اسپانیا و هلند با 6 پیروزی
بیشترین تساوی: نیوزلند با 3 تساوی
بیشترین باخت: کره شمالی و کامرون با 3 باخت
بیشترین گل زده در یک بازی: پرتغال 7 - کره شمالی صفر(بازی سی ام جام)
کمترین امتیاز: کره شمالی و کامرون بدون امتیاز
بیشترین امتیاز: اسپانیا و هلند با 18 امتیاز
کمترین تفاضل گل: کره شمالی با 11-
بیشترین تفاضل گل: آلمان با تفاضل گل 11+
زودترین پنالتی از دست رفته: اسکار کاردوسو بازیکن تیم پاراگوئه در دقیقه 59 دیدار با اسپانیا (بازی شصتم جام)
دیرترین پنالتی از دست رفته: آساموآ جیان از تیم غنا در دقیقه 120 دیدار با اروگوئه (بازی پنجاه و هشتم جام)
سریع ترین گل: توماس مولر بازیکن تیم آلمان در دقیقه 3 دیدار با آرژانتین (بازی پنجاه و نهم جام)
دیرترین گل: آندرس اینیستا از اسپانیا در دقیقه 117 دیدار با هلند (بازی شصت و چهارم جام)
نخستین گل مردود: جراردو تورادو بازیکن مکزیک در دقیقه 38 بازی با آفریقای جنوبی که به نشانه آفساید قبول نشد
اولین بازیکن 2 گله: دیه گو فورلان در دیدار اروگوئه برابر آفریقای جنوبی
اولین و تنها هت‌تریک: گونزالو هیگوآین بازیکن آرژانتین در دیدار با کره جنوبی در دقایق 33، 76 و 80 (بازی هجدهم جام)
بهترین تیم جام از نظر جدول رده بندی: هلند با 6 پیروزی، یک باخت، 12 گل زده و 6 گل خورده
بدترین تیم جام از نظر جدول رده بندی: کره شمالی بدون پیروزی، 3 باخت، یک زده و 12 گل خورده
نخستین دیدار که به ضربات پنالتی کشیده شد: پاراگوئه صفر(5) - ژاپن صفر(3) مرحله یک هشتم نهایی(مسابقه پنجاه و پنجم جام)

بیشترین کارت زرد در یک دیدار: بازی اسپانیا - هلند با 12 کارت زرد
بیشترین گل زده با ضربه سر: گابریل هاینزه از آرژانتین با 2 گل
پرکارت ترین بازیکن: فن در ویل، نایجل دی یانگ و جان هیتینگا از هلند، ویکتور کاسارس از پاراگوئه، فیلیپه ملو و کاکا از برزیل، الکساندر لوکوویچ از صربستان 3 کارت زرد
بیشترین پاس گل: درک کویت از هلند، کاکا از برزیل، باستین شواین اشتایگر، مسوت اوزیل و توماس مولر از آلمان با 3 پاس منجر به گل
بیشترین شوت: آساموآ جیان از غنا با 34، داوید ویا از اسپانیا 31 و دیه‌گو فورلان از اروگوئه با 30
بیشترین شوت به سمت دروازه: لوئیس سوآرز از اروگوئه با 15 شوت، دیه‌گو فورلان از اروگوئه و داوید ویا از اسپانیا با 13 شوت
بیشترین خطا: دیه‌گو پرز از اروگوئه با 20 خطا، مارک فن بومل از هلند و کیسوکه هوندا از ژاپن با 19 خطا
بیشترین خطا انجام شده روی یک بازیکن: آندرس اینیستا از اسپانیا 25 خطا، مارک فن بومل از هلند 23 خطا و لوئیس سوآرز از اروگوئه 23 خطا
بیشترین زمان بازی: مارک فن بومل و مارتن استکلنبرگ از هلند، ایکر کاسیاس، جرارد پیکه و خوان کاپد‌ویلا از اسپانیا، اجیدیو آلوارو، ماکسیم پریه را، فرناندو موسلرا از اروگوئه با 660 دقیقه
بیشترین شیرجه: ریچارد کینگسون از غنا با 22 شیرجه، وینسنت انیاما از نیجریه با 21 شیرجه و مانوئل نویر از آلمان با 20 شیرجه
بیشترین کارت زرد توسط یک تیم:هلند 22 کارت زرد، شیلی 13 کارت زرد و اسلواکی با 11 کارت زرد
بیشترین کارت قرمز توسط یک تیم: برزیل، اروگوئه، الجزایر و استرالیا هرکدام با 2 کارت قرمز
تعداد گل: 145 گل در جریان مسابقه و 15 ضربه پنالتی در پایان 90 دقیقه قانونی و 30 دقیقه اضافه
تعداد کارت قرمز: 17 کارت قرمز
تعداد کارت زرد: 245 کارت زرد
تعداد پنالتی‌های از دست رفته: 5 ضربه در جریان بازی و 4 ضربه در پایان مسابقه
تعداد پنالتی‌های گل شده: 9 گل در جریان بازی و 15 گل در ضربات پایان مسابقه
تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌‌ها: 369/094/3 میلیون با میانگین 49670 نفر در هر بازی
پیرترین گلزن جام: گواتمو بلانکو بازیکن مکزیک 37 سال و 150 روز در بازی با فرانسه
جوان ترین گلزن جام: توماس مولر بازیکن آلمان با 20 سال و 273 روز در بازی با استرالیا

جالب است بدانید:
* آفریقای جنوبی نخستین میزبان جام است که از مرحله گروهی صعود نکرد.
* پاراگوئه برای نخستین بار در جمع 8 تیم پایانی قرار گرفت.
* برای نخستین مرتبه یکی از 4 تیم برزیل، آرژانتین، ایتالیا و آلمان در فینال حضور نداشتند.
* دیدار فینال بین اسپانیا و هلند حدود 700 میلیون بیننده داشته است.
* تیم یونان برای نخستین مرتبه در جام جهانی به پیروزی دست یافت.
* اسپانیا برای نخستین مرتبه قهرمان جام جهانی شد و هلند سومین عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.



این خبر به روز می‏شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ایتالیا 26 ام شده فرانسه آخر پس اشکالی نداره ایران نرفته جام جهانی وقت زیاده .............................
جالبه بازیکن تیم ملی پرچم رسمی کشور رو برنمیداره و پرچم کاتالونیا رو برمیداره ولی نه اعدام میشه نننننننن
راستی چطوره ما آزادی داریم ولی اونا ندارن.
از ماست كه بر ماست ، در جواب دوست بالا، چرا ژاپن رو نمي گي 12 ام شده اونوقت ايران اصلا جز 60 تا نيست؟؟ ايتاليا و فرانسه هرچي كردن به خودشون ربط داره. اين حرفي كه زدي كاملا مسخره بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار