بازدید 31846
اخبار، حواشی و واکنش‏های مرحله حذفی جام جهانی آفریقای جنوبی؛

بازتاب اظهارات عجیب متكي درباره جام جهانی

متكي در ادامه سخنان خود توضيح داده بود كه كشورهاي اصلي و نقش آفرين در تحريم جديد ايران مانند انگليس، آمريكا و فرانسه در مراحل مقدماتي از رقابت‌هاي جام جهاني حذف مي‌شوند و برخي كشورهايي كه به نوعي در تحريم نقش داشتند، نيز به مراحل بالاتر جام جهاني راه نيافتند.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷ 02 July 2010
روزنامه انگليسي اينديپندنت در صفحه ورزشي خود با اشاره به اظهارات وزير خارجه ايران نوشت كه انگليس، فرانسه و آمريكا به دليل مخالفت با پرونده هسته‌اي ايران دچار حذف زود هنگام از جام جهاني شدند.

به گزارش فارس، روزنامه انگليسي اينديپندنت در بخش ورزشي خود در گزارشي با عنوان «به نظربافي كارشناسان توجه نكنيد»، نوشت: انگليس، فرانسه و آمريكا به خاطر جنگ با ايران و مخالفت با برنامه‌هاي هسته‌اي اين كشور دچار حذف زود هنگام از بازي هاي جام جهاني فوتبال شدند.

در ادامه اين گزارش به نقل از "منوچهر متكي " وزير امور خارجه ايران چنين آمده است: "هر آن چه امروز در صحنه سياست بين‌المللي مي‌بينيم دقيقاً در نوزدهمين دوره جام جهاني نيز خود را نشان داده است ".

اينديپندنت در ادامه تأكيد كرده كه ايران عاشق فوتبال است اما خود به اين بازي ها -جام جهاني- راه نيافت.

منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز سه شنبه (8 تيرماه) در نشست صميمي با مديران ارشد، سردبيران، دبيران و خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در محل ساختمان مركزي اين نهاد رسانه‌اي كشور، گفته بود: جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نشان داد كه رويكرد جديدي در جهان سياست رخ داده و آنچه اكنون در صحنه سياست بين‌الملل شاهد هستيم، به عينه در نوزدهمين دوره جام جهاني فوتبال به منصه ظهور رسيده است.

وزير امور خارجه ايران تحليل كرده بود كه در اين دوره از جام جهاني، قرابت معني داري ميان مسائل حوزه سياست و ديپلماسي در جهان امروز با فوتبال مشاهده مي‌شود.

متكي در ادامه سخنان خود توضيح داده بود كه كشورهاي اصلي و نقش آفرين در تحريم جديد ايران مانند انگليس، آمريكا و فرانسه در مراحل مقدماتي از رقابت‌هاي جام جهاني حذف مي‌شوند و برخي كشورهايي كه به نوعي در تحريم نقش داشتند، نيز به مراحل بالاتر جام جهاني راه نيافتند.

ايرنا در توضيح اين اظهارات متكي افزوده است: وزير امور خارجه ايران البته توضيح صريحي در اين زمينه ارائه نكرد اما به نظر مي‌رسد اين تشبيه وي در نهايت اشاره‌اي به حذف كشورهاي حامي قطعنامه عليه ايران از صحنه سياست در آينده‌اي نزديك باشد.

در اين نشست خبري علي اكبر جوانفكر مديرعامل ايرنا نيز به نقش آفريني برزيل در جام جهاني فوتبال اشاره كرد كه اين سخن وي با ايفاي نقش جدي‌تر و موثرتر برزيل در مسائل جهاني بويژه در مخالفت با قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت همسو به نظر مي‌رسد.


استقبال گرم از تيم ملي ژاپن
تيم ملي فوتبال ژاپن با استقبال گرم هوادارانش در فرودگاه توكيو روبرو شد.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه آساهي، اعضاي تيم ملي ژاپن روز گذشته وارد خاك كشورشان شدند.

تيم سامورايي‌هاي آبي كه يكي از نمايندگان قاره پهناور آسيا در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 بود، با درخشش در پيكارهاي مذكور روبرو شد و در مرحله يك هشتم نهايي پس از مواجه با پاراگوئه،‌ به تساوي در وقت قانوني و اضافي دسته پيدا كرده و در ضربات پنالتي مغلوب شد.

تيم تحت رهبري تاكشي اوكادا مورد استقبال هزاران دوستدار ژاپني در فرودگاه كانزاي اينترنشنال اوزاكا قرار گرفت.
ورود اين تيم با برنامه‌هاي ويژه‌اي همچون نورافشاني و جشن و سرور در مركز شهر همراه شد.


سرمربي كره‌جنوبي از سمت خود كناره‌گيري كرد
جونگ مو خبر استعفاي خود را از تيم ملي كره جنوبي را اعلام كرد و گفت: زمان استراحتم در كنار خانواده فرا رسيده است.

به گزارش فارس، هو جونگ مو، به عنوان سرمربي كره جنوبي در جام جهاني 2010 اعلام كرد كه قرارداد خود را با فدراسيون فوتبال كره تمديد نخواهد كرد. هو 55 ساله اولين مربي كره‌اي بود كه توانست تيم ملي اين كشور را در خارج خاك كشور به مرحله يك شانزدهم جام جهاني برساند.

مو در اين زمينه اظهار داشت: قرارداد من با فدراسيون فوتبال كره جنوبي در ماه جاري به پايان رسيده و فكر مي كنم بايد به استراحت در كنار خانواده ام بپردازم. من تصميم ام را گرفته ام و به فدراسيون فوتبال هم اطلاع داده ام. ما به آنچه مي خواستيم در جام جهاني رسيديم.

كميته فني فدراسيون فوتبال كره جنوبي چهارشنبه هفته جاري تشكيل جلسه مي‌دهد تا درباره سرمربي جديد بحث و گفت و گو كند. هو در آذر سال2007 مربيگري تيم ملي را آغاز كرد و ركورد طولاني ترين مدت مربيگري تيم ملي كره جنوبي را شكست.

از جام جهاني 1954 تاكنون هيچ مربي‌اي نتوانسته براي مدت 3 سال پياپي مربي تيم ملي كره جنوبي باشد. جانشين هو در جام ملت هاي آسيا 2011 قطر كار بسيار سختي دارد و بايد بعد از 50 سال قهرماني آسيا را به نام كره جنوبي كند. كره جنوبي براي آخرين بار در سال 1960 بود كه قهرمان جام ملت هاي آسيا شد.


بكن‌باوئر: نبايد مارادونا را دست كم گرفت
قيصر فوتبال آلمان نسبت به دست كم‌گرفتن توانايي‌هاي سرمربي تيم ملي آرژانتين هشدار داد.

به گزارش فارس؛ فرانتس بكن باوئر در يادداشتي كه براي روزنامه بيلد نوشت،‌ عنوان كرد: با پله كه قابليت‌هاي ديگو مارادونا را نايده مي‌گيرد، موافق نيستم. باور دارم مارادونا هم به عنوان بازيكن و هم در قالب مربي قابليت‌هاي داشته كه او را از ساير رقبا متمايز كرده است.

اين چهره 64 ساله كه بخاطر نقش اسطوره‌اي اش در فوتبال آلمان همواره به عنوان چهره برتر و قيصر ناميده مي‌شود‌، افزود: بطور قطع مارادونا براي پيش بردن تيمش مقابل ما برنامه‌هايي دارد كه تيم آلمان بايد زيركي بخرج دهد تا اين برنامه‌ها خنثي شوند.

بكن باوئر افزود: به نظر من در بازي با آرژانتين باستين شواين اشتايگر و سامي خديرا نقش مهمي در راه منزوي كردن ليونل مسي دارند. اگر اين دو بتوانند كاپيتان تيم آرژانتين را از جريان بازي دور كنند، ‌آنوقت راحت‌تر مي‌توان به كسب موفقيت در بازي با اين حريف قدرتمند فكر كرد.

وي اضافه كرد: در راه قهرماني به نظر من سخت‌ترين بازي تيم ملي همين ديدار با آرژانتين است. كسب نتيجه در اين ديدار‌ تيم ملي را در جمع 4 تيم پاياني قرار خواهد داد و باعث خواهد شد بطور جدي به فكر راهيابي به بازي نهايي شويم كه در اين حالت يا بايد با اسپانيا ديدار كنيم يا اينكه برابر پاراگوئه بايستيم.


كاپلو سرمربي تيم ملي انگليس باقي‌ ماند
اتحاديه فوتبال انگليس بر ابقاي سرمربي ايتاليايي تيم ملي اين كشور راي داد.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، اتحاديه فوتبال انگليس لحظاتي پيش اعلام كرد فابيو كاپلو به عنوان سرمربي تيم ملي انگليس در سمتش ابقا شد.

اين در حالي است كه كاپلو پس از شكست 4 بر يك برابر آلمان در مرحله حذفي با انتقاد‌هاي زيادي مواجه شد و اكثريت قريب به اتفاق روزنامه‌ها و رسانه‌هاي ورزشي انگليسي خواهان اخراج سرمربي ايتاليايي انگليس بودند.


توره به منچسترسيتي پيوست
هافبك تيم ملي ساحل عاج امروز با عقد قراردادي به تيم منچسترسيتي انگليس پيوست.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يحيي توره هافبك تيم ملي ساحل عاج سرانجام با عقد قراردادي رسمي به تيم منچستر سيتي انگليس پيوست. من سيتي پيش از اين داويد سيلوا از والنسيا را نيز به خدمت گرفته بود.

روبرت مانچيني سرمربي من سيتي در مورد جذب توره به سايت رسمي باشگاه گفت: اين يك قرارداد جالب ديگر بود.از حضور او در تيم خوشحالم توره بازيكن خوبي است.او را براي يك مدت طولاني جذب كرده‌ايم و بايد به او خوشامد بگوييم.او در بارسلونا در بالاترين سطح بازي مي‌كرد و مطمئنم تجربه و توانايي او مي‌تواند به ما كمك كند.

مبلغ قرارداد توره به طور رسمي بيان نشده اما رسانه‌ها حدس مي‌زنند مبلغ قرارداد اين بازيكن 28 ميليون پوند باشد. توره سه سال در بارسلونا حضور داشت و يكبار با اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا و دوبار در اسپانيا به مقام قهرماني رسيد.


بازیکن تیم ملی انگلستان تهدید به مرگ شد
مدافع تیم فوتبال انگلستان و چلسی پس از اظهاراتی که در خصوص نفرت از مردم کشورش بیان کرد، از سوی انگلیسی‌ها پیام‌های تهدید به مرگ دریافت کرد.

به گزارش مهر، اشلی کول پیش از اینکه تیم ملی انگلستان از جام جهانی حذف شود، به هم تیمی‌های خود گفته بود انگلستان و مردم آن را دوست ندارد.

بر پایه گزارش دیلی استار، اشلی کول بر روی موبایل "بلکبری" خود نوشته بود " من از انگلستان و مردم لعنتی آن متنفرم" که این موضوع خشم هواداران انگلیسی را برانگیخته و برای او پیام‌های تهدیدآمیز ارسال کرده‌اند.

کول گفته بود: همواره برای انگلستان و چلسی بیشترین تلاش را کرده‌ام اما آنها با تجاوز به زندگی خصوصی من، آن را تبدیل به جهنم کرده‌اند.

انگلستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 با شکست سنگین 4 بر یک مقابل آلمان از دور رقابت‌ها حذف شد.


گران‌قيمت‌ترين ووووزلا به تاجر روسي رسيد
گران قيمت‌ترين ووووزلا دنيا به يك تاجر روسي فروخته شد.

به گزارش فارس و به نقل از مطبوعات انگليس، كلمنس پوينتر، طلاساز اتريشي با تهيه دو ووووزلا و پوشاندن سطح آن از آب طلا، اين دو بوق مخصوص هواداران آفريقاي‌جنوبي را در ازاي 20 هزار پوند به يك تاجر روسي فروخت.

وي اظهار داشت: كسي كه برايش ووووزلا درست كردم، علاقه زيادي به فوتبال و تيم‌هاي جام جهاني دارد. او خواهان داشتن چيزي براي يادگاري از بازي‌هاي آفريقاي‌جنوبي بود كه من نيز اين كار را كردم.

وي افزود: ‌تقريبا از ابتداي شروع مسابقات جام‌جهاني كار طلاكاري اين ووووزلا‌ها را شروع كردم كه تا چند روز قبل انجام گرفت. از اين بابت خوشحالم كه توانستم ووووزلا را از وسيله‌اي با صداي ناهنجار به وسيله‌اي آنتيك تبديل كنم.


فابرگاس: در فوتبال هرچيزي ممكن است
بازيكن آرسنال گفت: در فوتبال هر چيزي ممكن است؛ اما در حال حاضر تنها به فكر حضور در جام‌جهاني هستم.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه ديلي استار، سسك فابرگاس اظهار داشت: من هيچوقت نگفته‌ام خواهان ترك آرسنال هستم يا اينكه داستان انتقالم به بارسا قطعي است. در حال حاضر هم مايل به بيان چيزي در اين زمينه نيستم. چون به هرحال هر چيزي امكان وقوع در اين ورزش دارد.تا پايان جام‌جهاني تنها مي‌خواهم به حضور در تيم ملي فكر كنم و مسائل ديگر را به پس از جام موكول خواهم كرد.

اين بازيكن افزود: ‌بازي در آرسنال براي من افتخاري بزرگ است و بخش عمده محبوبيت و اعتبارم را از اين تيم بدست آورده‌ام .بديهي است كه نمي توانم نسبت به آن بي‌تفاوت باشم.

وي در حالي اين اظهارات را برزبان آورد كه منابع خبري از قول مديران بارسا، از انتقال قريب الوقوع وي به تيم اسپانيايي خبر داده‌اند.

حتي گفته مي شود تلاش براي جذب هافبكي تكنيكي همچون مسعود اوزيل از تيم ملي آلمان توسط آرسن ونگر، سرمربي فرانسوي لندني‌ها بدين خاطر صورت مي گيرد.


بلان رسما جانشين دومنش شد
سرمربي جديد تيم ملي فوتبال فرانسه به طور رسمي معرفي و مشغول به كار شد.

به گزارش فرانس‌پرس، لوران بلان در جلسه‌اي كه با حضور ژان پير اسكلت قبل از ظهر روز جمعه(امروز) در محل فدراسيون فوتبال فوتبال اين كشور برگزار شد، ‌اين مربي 44 ساله را به عنوان جانشين ريمون دومنش معرفي كرد.

بلان در پي توافق و عقد قرارداد با فدراسيون كشورش پش از شروع جام‌جهاني آفريقاي‌جنوبي، هدايت تيم ملي خروس‌هاي آبي كه در رقابت‌هاي آفريقاي جنوبي بسيار ناموفق عمل كرد را براي مدت دو سال پذيرفت.

در پايان اين جلسه كه با حضور نمايندگان جرايد فرانسه انجام شد، اسكلت رئيس مستعفي فدراسيون فوتبال فرانسه كه در اين مراسم حضور داشت گفت: حضور بلان خبري خوش براي تيم ملي است كه در جام‌جهاني نتايج بسيار ضعيف و ناراحت‌كننده اي گرفت. ما اميدواريم تحت هدايت او بتوايم به روزهاي خوش و خوب گذشته بازگرديم.

اين مقام افزود: با وجود مربي جواني همچون بلان اميدواريم جلوي اشتباهات گرفته شود تا نتايجي خوش رقم خورد.
فرانسه تحت رهبري دومنش تنها يك تساوي برابر اروگوئه كسب كرد و مقابل مكزيك و آفريقاي‌جنوبي شكست خورد.


دونگا: با از دست‌دادن تمركز برابر هلند مغلوب حريف شديم
سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل گفت: با از دست دادن تمركز مقابل هلند در نيمه دوم، مغلوب حريف شديم.

به گزارش رويترز، كارلوس دونگا اظهار داشت: مي‌دانستيم بازي با هلند شرايط بسيار سختي دارد. در نيمه اول بازي خوبي انجام داديم و كاملا بر حريف مسلط بوديم؛ اما در نيمه دوم نتوانستيم برتري خود را حفظ كرده و با تمركز ظاهر شويم و نتيجه را واگذار كرديم.

وي ادامه داد: متاسفانه با اين باخت نتوانستيم به هدف بزرگ خود كه كسب عنوان قهرماني جهان است، ‌برسيم. اين در حالي است كه در چهار سال گذشته بهترين نتايج را گرفتيم و با توجه به شرايط بازيكنان‌مان، بايد به عنواني بهتر مي رسيديم.

تيم برزيل در بازي مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني مقابل هلند كه امروز عصر انجام گرفت، 2 بر يك بازنده شد.


روبن: بايد با جام به هلند برگرديم
بازيكن تيم فوتبال هلند گفت: با كسب برتري مقابل برزيل بايد تلاش كنيم كه با جام قهرماني به كشورمان برگرديم.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، آرين روبن اظهار داشت: در 20 دقيقه نخست بازي نتوانستيم بازي واقعي خود را ارائه كنيم. متاسفانه در اين دقايق گل خورديم، با اين حال به بازي بازگشتيم و توانستيم بازي زيبايي را به معرض نشان قرار دهيم كه تماشاگران از آن لذت ببرند.

وي افزود: بنظرم اين برد حق ما بود، زيرا خوب به بازي بازگشتيم. بايد تمركز خود را كاملا حفظ كنيم تا به ايستگاه آخر برسيم. بايد تلاش كنيم تا حتما با كسب جام از آفريقاي‌جنوبي به وطن بازگرديم.

تيم هلند با كسب برد 2 بر يك مقابل برزيل راهي مرحله نيمه نهايي جام جهاني شد.


سانتوس سرمربي يونان شد   
فدراسيون فوتبال يونان پنجشنبه اعلام كرد، ري هاگل پس از 9 سال حضور روي نيمكت يونان، از اين تيم جدا و سانتوس به عنوان سرمربي جديد انتخاب شد.

به گزارش ايسنا، ري هاگل به دنبال نتايج ضعيف يونان در جام جهاني و حذف از اين رقابت‌ها در مرحله گروهي به همكاري‌اش با اين تيم پايان داد و سانتوس جانشين وي شد تا افتخارات او را در اروپا تكرار كند.

ري هاگل در طي 9 سال حضور در تيم يونان فوتبال اين كشور را متحول كرد. اوج هنرنمايي ري هاگل قهرماني با يونان در يورو 2004 بود كه موجب شگفتي همگان شد.

سانتوس 55 ساله كه سابقه هدايت تيم‌هاي آ.ا.ك آتن و پاناتينايكوس را در كارنامه دارد، عصر پنجشنبه توسط فدراسيون فوتبال يونان به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب شد.

فدراسيون فوتبال يونان اعلام كرد سانتوس به مدت دو سال هدايت اين تيم را بر عهده خواهد داشت و در صورت رضايت طرفين، اين قرارداد تمديد خواهد شد. سانتوس جمعه با حضور در نشست خبري به خبرنگاران معرفي خواهد شد.


ضرب الاجل فيفا به نيجريه براي تغيير تصميم رئيس جمهور
مسئولان فيفا با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتبال نيجريه ضرب الاجلي تعيين كردند تا رئيس جمهور اين كشور تصميمش را عوض كند.

به گزارش رويترز، نيكولاس مينگات يكي از سخنگويان فيفا امروز در ژوهانسبورگ اعلام كرد: فيفا با ارسال نامه‌اي به مسئولان فدراسيون نيجريه تا روز دوشنبه فرصت داد تا در مورد تصميم رئيس جمهور اين كشور مبني بر محروميت حضور تيم ملي نيجريه در مسابقات بين المللي تجديد نظر كند وگرنه با محروميت و تعليق مواجه خواهد شد.
محروميتي كه مسئولان دولتي نيجريه در نظر گرفته‌اند فقط به تيم ملي اين كشور محدود نمي‌شود و حتي گفته شده داوران بين المللي نيجريه نيز براي قضاوت به مسابقات خارجي اعزام نخواهند شد.

مينگات تاكيد كرد: فيفا مديريت دولتمردان نيجريه را بر فوتبال به رسميت نمي‌شناسد.هر چند امكان دارد چند عضو كميته اجرايي فيفا براي ميانجيگري در زمينه اين تصميم فيفا به نيجريه تا روز دوشنبه اعزام شوند.
رئيس جمهور نيجريه پس از حذف تيم ملي اين كشور در مرحله يك شانزدهم اعلام كرد تيم ملي تا دو سال حق ندارد در مسابقات بين المللي شركت كند.


توتي: تيم ملي با من نتيجه‌اي ديگر مي‌گرفت
كاپيتان تيم رم ايتاليا اظهار داشت: اگر من براي تيم ملي بازي مي‌كردم در جام جهاني نتيجه‌ ديگري مي‌گرفت.

به گزارش توتواسپرت، فرانچسكو توتي اظهار داشت: در رابطه با اتفاقاتي كه براي تيم ملي ايتاليا در جام جهاني روي داد نمي‌توانم قضاوت كنم. بايد ديد در جام‌جهاني بر تيم ايتاليا چه گذشته كه اين نتايج ضعيف و كمتر از حد انتظار گرفته است.

وي افزود: اگر شانس مي‌آوردم و يكي از بازيكنان تيم ملي ايتاليا در جام‌جهاني بودم، احساس مي‌كنم نتايج تيم ملي تغيير مي‌كرد و با من شرايط تيم بهتر بود.

توتي تصريح كرد:‌ كار از كار گذشته و افسوس گذشته را خوردن‌، هيچ دردي را دوا نخواهد كرد. بايد به فكر آينده باشيم و براي موفقيت تيم ملي در جام ‌ملت‌هاي اروپا تلاش كنيم.

توتي پيش از جام‌جهاني از فهرست مردان مورد نظر مارچلو ليپي، مربي كناره‌گرفته كنار گذاشته شد.


سزار: دنيا براي برزيل به پايان نرسيده است
دروازه بان تيم ملي برزيل گفت: در شرايطي مغلوب هلند شديم كه اعتماد ‌به‌نفس زيادي داشتيم، با اين حال دنيا برايمان به آخر نرسيده است.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، جوليو سزار اظهار داشت: هيچيك از اعضاي تيم فكرش را نمي‌كرد چنين نتيجه‌اي رقم خورد. تمام بازيكنان تيم مملو از انرژي و اعتمادبنفس بودند. متاسفانه گاهي اوقات در فوتبال از اينگونه نتايج رقم مي‌خورد؛ ولي با اين نتيجه دنيا به آخر نرسيده است.

وي افزود:‌وقتي در نيمه دوم هلند به بازي برگشت، شرايط براي ما سخت شد. آنها دو گل زدند و خود را لايق برد نشان دادند.

سزار ادامه داد: متاسفم كه با غم و اندوه بسيار از اين جام جدا شديم و بايد به خانه بازگرديم.


ناراحتي هواداران برزيل ايران از ناكامي طلايي‌پوشان در جام جهاني
ديدار رفت پلي‌آف بين 2 تيم صنعت نفت و داماش گيلان در حالي برگزار شد كه تمام اتفاقات اين ديدار تحت تأثير بازي 2 تيم برزيل و هلند از مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني قرار گرفت.

به گزارش فارس، در دقيقه 9 ديدار نفت آبادان و داماش گيلان در حالي كه روح الله عرب، بازيكن نفت آبادان براي زدن ضربه كرنر پشت توپ قرار گرفت؛ همزمان گل تيم ملي برزيل توسط روبينيو وارد دروازه هلند شد و اين گل از اسكوربورد ورزشگاه تختي آبادان پخش شد و جالب اينكه بازيكنان 2 تيم همراه با داوران و تماشاگران، مسابقه را به حالت توقف در آوردند تا صحنه آهسته گل روبينيو به هلند را تماشا كنند.

پس از اين اتفاق بازي از سر گرفته شد و نكته قابل توجه شادماني هواداران نفتي بود، زيرا آنها به گونه‌اي خوشحالي كردند كه گويا صنعت نفت به گل رسيده است. صنعت نفت در ميان هواداران خوزستاني به برزيل شهرت دارد.

*در دقايق پاياني بازي نفت آيادان و داماش و با به صدا در آمدن سوت پايان ديدار برزيل و هلند كه با حذف برزيلي‌ها از جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي همراه بود؛ هواداران صنعت نفت با سردادن شعارهايي از حذف برزيل ابراز ناراحتي كردند.
اين اتفاق در حالي افتاد كه صنعت نفت با نتيجه پر گل 5 بر يك داماش را شكست داد تا يك قدم به ليگ برتر نزديك شود.

*پس از اين ديدار كاروان‌هاي جشن و پايكوبي در خيابان‌هاي آبادان به راه افتاد و هواداران و مردم اين شهر بابت پيروزري پر گل نفت به يكديگر تبريك مي‌گفتند.

*ديدار 2 تيم با وقفه‌اي چند دقيقه‌اي آغاز شد، زيرا امير عابديني مدير عامل داماش اعتقاد داشت هواداران داماش كه بيشتر آنها از خرم‌آباد براي تشويق تيم رشتي آمده بودند بايد پشت نيمكت تيمش مستقر شوند كه اين موضوع با پا در مياني نيروي انتظامي ختم به خير شد.

همچنين به اين دليل كه عابديني حاضر نبود نيمكت تيمش را ترك كرده و از روي سكوي تماشاگران بازي را تماشا كند، وقفه 5 دقيقه‌اي‌ ديگري پيش آمد.

ديدار 2 تيم نفت آبادان و داماش گيلان از مرحله رفت پلي‌اف ليگ دسته اول فوتبال عصر امروز با نتيجه پر گل 5 بر يك به سود نفت آبادان به پايان رسيد. بازي برگشت پنجشنبه 17 تيرماه سال جاري در رشت برگزار مي‌شود.


فان‌مارويك: با غلبه بر برزيل تا قهرماني در جهان فاصله‌اي نداريم
سرمربي تيم ملي فوتبال هلند گفت: با غلبه بر برزيل مي‌توانم ادعا كنم تا قهرماني جهان فاصله چنداني نداريم.

به گزارش رويترز، برت فان‌مارويك اظهار داشت: در نيمه اول اتفاقاتي روي داد تا نتوانيم بازي حقيقي خود را انجام دهيم. پس از 25 دقيقه توانستيم به بازي واقعي خود بازگرديم و شانس آورديم در نيمه اول تنها يك گل دريافت كرديم.

وي ادامه داد: در نيمه دوم توانستيم توانايي‌هاي خود را بطور كامل نشان دهيم. مي‌توانستيم 4 يا 5 گل به ثمر برسانيم؛ اما دو گل زديم و با همين دو گل نيز نشان داديم به قهرماني نزديك هستيم.

اين مربي افزود: گريگوري فان در ويل در نيمه اول كمتر توانست خودي نشان بدهد و در سايه حريف بود؛ اما در نيمه دوم حضوري بسيار پررنگ در زمين داشت و نقش بسزايي در كسب موفقيت تيم ايفا كرد.

وي ادامه داد: پيش از آغاز جام گفتم و حالا نيز تكرار مي‌كنم كه ما اينجا هستيم تا فاتح جام‌جهاني شويم.برخي از مردم وقتي اين حرف را چند هفته قبل شنيدند، ما را مسخره كردند، ولي مي‌توانيم به راه‌مان تا فينال پيروزمندانه ادامه دهيم.

تيم هلند امروز عصر در بازي يك چهارم نهايي جام‌جهاني پس از آنكه در نيمه اول يك بر صفر از برزيل عقب افتاد، در نيمه دوم به بازي برگشت و 2 گل زد تا به جمع 4 تيم پاياني راه يابد.


فان بومل: براي مغلوب كردن برزيل مثل شير جنگيديم
هافبك دفاعي تيم ملي فوتبال هلند گفت:با وجود عقب ماندگي برابر برزيل، عزم ما براي تغيير نتيجه زياد بود و مثل شير جنگيديم و پيروز شديم.

به گزارش رويترز، مارك فان‌بومل اظهار داشت: در نيمه اول هميشه يك قدم از برزيلي‌ها عقب‌تر بوديم؛ اما در نيمه دوم توانستيم به خوبي توپ را به گردش در بياوريم.

وي ادامه داد: عملكرد ما در نيمه دوم نبردي بود كه از عزم و ميل ما براي تغيير نتيجه حكايت داشت و جنگي براي تغيير شرايط بود. مثل شير جنگيديم تا نتيجه را تغيير داديم.

وي افزود: گل اولي كه زديم، اتفاقي بود و شانس آورديم. پس از آن از موقعيت ايجاد شده نهايت استفاده را كرديم و بازي را خوب كنترل كرديم. سپس گل دوم را زديم و يك گام از حريف عقب نمانديم. فكر مي كنم از اين جهت يك بازي تاريخي را پشت سر گذاشتيم.


كاپلو: مصمم‌تر از هميشه به دنبال كسب موفقيت با انگليس هستم
سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس گفت: مصمم‌تر از هر زمان ديگر به دنبال موفقيت با تيم ملي انگليس هستم.

به گزارش رويترز، در حاليكه يك روز پس از شكست تحقير آميز 4 بر يك انگليس برابر آلمان در جام جهاني، اتحاديه فوتبال انگليس اعلام كرد ظرف دو هفته آينده در مورد وضعيت كاپلو تصميم‌گيري خواهد شد اما 5 روز بعد از اين شكست اتحاديه فوتبال انگليس راي بر ابقاي اين مربي ايتاليايي تا جام ملت‌هاي 2012 داد.

كاپلو پس از ابقاي در اين سمت به خبرنگاران گفت: مصمم‌تر از هر زمان ديگر به دنبال موفقيت با تيم ملي انگليس هستم. ديويد ريچارد رئيس اتحاديه من را نزد خود فراخواند و گفت تمام اعضاي اتحاديه موافق حضورم در تيم ملي هستند. اكنون به جاي ياس و نااميدي با اميدواري براي كسب موفقيت تلاش خواهيم كرد.

وي ادامه داد: به طرفداران فوتبال انگليس قول مي‌دهم كه تمام تمركزم را روي اين تيم و مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا خواهم گذاشت. كارم را با ديدار دوستانه برابر مجارستان در ماه آگوست آغاز خواهم كرد.

كاپلو تاكيد كرد: بازيكنان جديدي را به تيم ملي دعوت مي‌كنم و انرژي جديدي به تيم خواهم داد و از تمام تجربياتم براي پيشبرد انگليس استفاده خواهم كرد. با تمام وجود افتخار مي‌كنم كه سرمربي تيم ملي انگليس هستم و معناي اين حرفم اين است كه براي كسب موفقيت با اين تيم انگيزه زيادي دارم.


دونووان ركورددار حضور در برنامه‌‌هاي راديو و تلويزيون
ستاره تيم ملي فوتبال آمريكا، صاحب ركورد حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني شد.

به نوشته روزنامه لوس‌آنجلس تايمز،‌ لاندون دونووان از روزي كه همراه تيم كشورش از مسابقات جام‌جهاني عزيمت كرد،‌ تاكنون در 8 برنامه راديو و تلويزيوني شركت كرده است. وي به علت اينكه بهترين چهره تيم آمريكا در اين دوره از مسابقات بود، مورد دعوت و درخواست برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني قرار گرفت.

آخرين برنامه‌اي كه او در آن شركت كرد،‌ برنامه تلويزيوني معروف ديلي شو با مجري‌گري جان استيورات بود كه البته در اين برنامه، باب برادلي‌،‌ سرمربي آمريكا نيز او را همراهي كرد.

تيم آمريكا در دور گروهي رقابت هاي جام جهاني توانست در گروه سوم با انگليس از گروه سوم صعود كند؛ ولي در ديدار يك هشتم نهايي برابر غنا 2 بر يك شكست خورد و به وطن بازگشت.


اسنايدر: باور نمي‌كنم كه برزيل را حذف كرديم
هافبك گلزن تيم ملي فوتبال هلند گفت: با وجود حذف برزيل، هنوز برد مقابل اين حريف را باور ندارم.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، وسلي اسنايدر گفت: هنوز هم باور ندارم كه برنده شديم. مجبور بوديم هر‌چه كه در چنته داشتيم را رو كنيم. در نيمه دوم فشار زيادي بر حريف وارد كرديم.

اين بازيكن كه روي گل اول تيمش با توپ بلندي كه فرستاد، دروازه‌بان برزيل را به اشتباه وادار كرد و باعث گل به خودي شد و گل دوم را با ضربه سر وارد دروازه حريف آمريكاي‌جنوبي كرد، ‌افزود: اين كه روي هر دو گل نقش داشتم، اتفاقي خارق‌العاده است. روي گل دوم اصلا مزاحمي نداشتم و بي دردسر گلزني كردم. اين اولين گل من با ضربه سر بود.

اسنايدر كه بدين خاطر به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد، افزود: هنوز هم باور نمي كنم كه برزيل را حذف كرديم و بين چهار تيم برتر جام قرار گرفتيم. حالا بايد از تمام بخت و اقبال خود نهايت استفاده را بعمل آوريم تا قهرمان شويم.


"پکرمن" و "بی‌یلسا" نامزدهای مربیگری تیم ملی ژاپن هستند
"خوزه پبکرمن" و "مارچلو بی‌یلسا"، مربیان پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین نامزد مربیگری تیم فوتبال ژاپن شدند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از این دو مربی (پکرمن و بی یلسا) نامزد جایگزینی "تاکشی اوکادا" هستند. روزنامه ورزشی "نیکان اسپورتس" ژاپن از تلاش اتحادیه فوتبال ژاپن برای به خدمت گرفتن یکی از این دو مربی که هر دو هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده داشته‌اند، شد.

"موتوآکی"، رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن، گفت: ما بدقت آنچه برای فوتبال ژاپن بهترین است را زیر نظر گرفته‌ایم.

ژاپن در رقابت‌های جام جهانی 2010 تیم‌های کامرون و دانمارک را شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها در ضربات پنالتی مغلوب پاراگوئه شد.


ناكامورا با دنياي فوتبال خداحافظي كرد   
شونسوكه ناكامورا هافبك تيم ملي ژاپن در پايان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از دنياي فوتبال خداحافظي كرد.

به گزارش ايسنا، ناكاموراي 32 ساله كه اولين بار در سال 1998 پيراهن تيم ملي ژاپن را بر تن كرد، در طي 12 سال حضورش در تيم ملي ژاپن يكي از بازيكنان كليدي اين تيم بود و در جام جهاني 2006 آلمان هم حضور موثري داشت.

هافبك تيم ملي ژاپن كه سابقه حضور در تيم سلتيك گلاسكوي اسكاتلند را داشت، پس از حضور در 98 ديدار ملي سرانجام كفش‌هايش را آويزان كرد.

ناكامورا پس از پشت سر گذاشتن فصلي نااميد كننده در اسپانيول به ژاپن بازگشت و آخرين فصل بازيگري‌اش را در تيم يوكوهاما پشت سر گذاشت.

ناكامورا در پايان بازي مقابل پاراگوئه در نشست خبري حضور داشت. در پايان اين نشست خبرنگاري از ناكامورا پرسيد چگونه براي ديدارهاي آينده آماده خواهيد شد؟ ناكامورا در پاسخ سري تكان داد و گفت: بازي آينده‌اي براي من وجود ندارد. اين آخرين بازي ملي من بود.

ناكامورا كه در بيشتر دقايق از روي نيمكت كار را دنبال مي‌كرد درباره عملكرد ژاپن در جام جهاني گفت: بسيار متاسفم. فكر مي‌كنم لياقت ما بيشتر از اين بود اما بازيكنان تمام تلاش‌شان را كردند و من مطمئنم نسل جديد فوتبال ژاپن مي‌توانند موجب پيشرفت و ترقي فوتبال در ژاپن شوند.

ژاپن در گروه پنجم جام جهاني پس از هلند به عنوان تيم دوم راهي مرحله يك هشتم نهايي شد اما در ديدار مقابل پاراگوئه پس از تساوي در وقت اضافه در ضربات پنالتي مغلوب اين تيم شد.


بیرهوف: آرژانتین از انگلیس قوی‌تر است
اولیور بیرهوف در آستانه دیدار تیم‌های آلمان و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 گفت آلمان کار سخت‌تری نسبت به دیدار با انگلستان در پیش دارد.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، در آغاز رقابت‌های جام جهانی 2010 تیم انگلستان در نظرسنجی‌ها از بخت بیشتری برای کسب جام نسبت به آرژانتین برخوردار بود اما در نهایت با نتیجه 4 بر یک مغلوب آلمان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مدیر تیم ملی فوتبال آلمان در آستانه دیدار شنبه شب این تیم مقابل آرژانتین گفت: بازی روز شنبه ساده نخواهد بود چرا که آرژانتین از انگلستان قوی‌تر است. انگلستان از مرحله گروهی این رقابت‌ها دچار ضعف‌های مشهودی بود.

وی خاطر نشان کرد: اما آرژانتینی‌ها قوی‌تر هستند. این تیم ضعف‌های کمتری نسبت به انگلستان دارد هرچند که هنوز بی نقص نیست.


وداع سنگربان احساساتي برزيلي با هواداران ميلان
سنگربان ميلان پس از يك دهه حضور در اين تيم پنجشنبه با هواداران خداحافظي و باشگاه را ترك كرد.

به گزارش ايسنا، دروازه‌بان برزيلي ميلان در سال 2000 به اين تيم پيوست و به همراه تيمش افتخارات زيادي كسب كرد. يك قهرماني در سري A ، دو قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، يك قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان و يك قهرماني در جام حذفي ايتاليا، افتخاراتي است كه ديدا به همراه ميلان به دست آورد.

ديدا در گفت‌وگو با سايت رسمي باشگاه ميلان عنوان كرد: امروز بعد از ده سال در حالي از ميلان جدا مي‌شوم كه خاطرات تلخ و شيرين بسياري با هواداران دارم. مي‌خواهم تا آخرين روز قراردادم در باشگاه بمانم تا دينم را نسبت به هواداران ادا كرده باشم.

ديدا با اشاره به نقش موثر برلوسكوني و آدريانو گالياني گفت: مي‌خواهم از اين دو شخصيت بزرگ تشكر كنم. آن‌ها در طي سال‌هاي حضور من در ميلان همه شرايط را براي موفقيت من و ساير بازيكنان فراهم كردند. ديدا در طي ده سال حضور در آث ميلان 206 بار درون دروازه تيم قرار گرفت.


اوزيل: به فكر چيزي غير از تيم ملي نيستم
بازيكن آلمان گفت: در حال حاضر به هيچ‌چيز جز موفقيت با تيم ملي نمي‌انديشم.

به نوشته روزنامه اكسپرس، مسعود اوزيل اظهار داشت: اكنون بحث جام‌جهاني مقدم بر هرچيزي ديگر است.ترجيح مي‌دهم تمام ذهنم را معطوف بازي در تيم آلمان كنم.

اين هافبك 21 ساله كه پيش‌بيني مي شود در بازي روز شنبه(فردا) با آرژانتين رقابت‌ تنگاتنگي با ليونل مسي خواهد داشت‌، افزود: وقتي كه با تيم ملي پس از جام‌جهاني به وطن بازگردم، بقدر كافي براي اين منظور فرصت خواهم داشت. در صورتي كه بحث حضور در انگليس جدي باشد، نظر ميشائيل بالاك را كه چند سالي براي چلسي بازي كرد،‌ حتما جويا خواهم شد.

گفته مي‌شود اوزيل مورد توجه تيم‌هاي آرسنال، منچستريونايتد، منچسترسيتي و چلسي انگليس و همينطور بارسلونا اسپانيا است.


مارادونا: حال شواين اشتايگر خوب نيست
سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: شواين اشتايگر نمي‌داند چه مي‌گويد و به احتمال فراوان اصلا حالش خوب نيست.

به گزارش ماركا اسپانيا، ديه گو آرماندو مارادونا در واكنش به سحنان شواين اشتايگر مبني بر تحريك داور و بازيكنان حريف از سوي آرژانتيني ها گفت: اين بازيكن مشكل روحي دارد. او بايد به فكر خودش باشد و نگران چيز ديگري نباشد.

وي افزود: آلماني ها هنوز به خاطر ناكامي در جام جهاني 2006 و شكست در فينال يورو 2008 عصباني و كينه اي هستند اما اين دليل نمي شود هر چه كه بر زبانشان آمد بگويند.

مارادونا ادامه داد: به شواين اشتايگر بگوييد كه نگران چيزي نباشد. كار به پنالتي هم نمي كشد كه او هم اكنون بازي را در آن شرايط تفسير كند.


دونگا استعفا كرد
منابع خبري از اعلام كناره‌‌گيري سرمربي تيم ملي برزيل خبر دادند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه آبزرور، كارلوس دونگا پس از باخت تيمش برابر هلند و حذف از جام‌جهاني از مقام خود استعفاء كرد.

وي گفت: وقتي من كارم را با تيم ملي برزيل شروع كردم، قرار بود براي مدت 4 سال اين وظيفه را داشته باشم. اكنون به نظر مي رسد با توجه به اين نتيجه ناراحت‌كننده ماموريتم به سر آمده باشد.
دونگا 46 ساله افزود: هنوز هم باور اينكه درجام‌جهاني بازنده شديم،‌ برايم سخت است اما فوتبال همين است و بايد اين نتيجه را قبول كرد.

دونگا پس از جام‌جهاني 2006 زمام امور تيم كشورش را قبول كرد. او در آن هنگام قول داد تيم پرستاره كشورش را به مقام قهرماني برساند.
 

ماندلا: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود
رهبر آفريقا در پايان بازي غنا و اروگوئه خطاب به ژيان و هم‌تيمي‌هايش گفت: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود.

به گزارش اسوشيتد پرس، نلسون ماندلا به رغم توصيه پزشكان براي دوري از استرس و هيجان بازي غنا و اروگوئه را تماشا كرد.

وي پيش از اين بازي، غنا را تيم ملي آفريقا خطاب كرده بود و پس از حذف تراژديك اين تيم برابر نماينده آمريكاي جنوبي خطاب به ژيان بازيكن كليدي غنا گفت: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود. نگران نباش، تو كارت را كردي و اكنون همه كودكان آفريقا به وجود تو افتخار مي‌كنند. دست‌هاي شما را ديدم كه به سمت آسمان بلند بود. شما فرزندان آفريقا بوديد و ما از فرزندان خود راضي هستيم.

در ادامه متن ارسال شده از دفتر كار ماندلا از قول وي آمده است: آفريقا نبايد گريه كند. شادي تنها كاري است كه بايد انجام داد، لبخند كودكان يعني پيروزي شما و يادتان باشد كودكان آفريقايي نشاني از حضور خداوند هستند و هر كه آنها را شاد مي‌كند در نظر ما پيروز واقعي است.


تابارس: به خاطر شايستگي جوانانم خوشحالم
سرمربي تيم ملي فوتبال اروگوئه گفت: بيشتر از هر چيزييژ از اينكه جوانانم توانستند غنا را شكست دهند، خوشحالم.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، ‌اسكار تابارس گفت: آنقدر خوشحال و با نشاط هستم كه قابل توصيف نيست.من بيش از هر چيزيي براي جوانان تيمم خوشحال هستم كه از ابتدا مقابل غنا جنگيدند و تلاش كردند. آنها يك گام به عقب برنداشتند.

وي افزود: در اين بازي تيمي كه از لحاظ روحي و اعصاب شرايط بهتري داشت،‌ برنده شد. خوشحالم كه تيمم برنده اين ماراتن رواني شد.


جشن و شادي مردم آرژانتين به خاطر حذف برزيل
مردم آرژانتين از شكست و حذف تيم ملي فوتبال برزيل خوشحال شده و به جشن پرداختند.

به گزارش فارس و به نقل از اوگلبو، لحظاتي پس از باخت ناباورانه برزيل برابر هلند و حذف از جام جهاني 2010، مردم شهر‌هاي مختلف آرژانتين با تجمع‌ گسترده در خيابان‌ها به جشن و سرور مشغول شدند. شادي مردم اين كشور آمريكاي لاتين به حدي بود كه براي ساعاتي تا پاسي از شب ادامه يافت.

شهروندان آرژانتيني آنقدر خوشحال بودند كه گويي تيم كشورشان به جاي نارنجي‌پوشان هلند مقابل رقيب ديرينه هم‌قاره‌اي به برتري رسيده است.

دليل اين همه شادي رقابت ديرينه‌اي است كه مردم اين كشور با برزيليان در رده‌هاي گوناگون از جمله ورزش در سطح قاره آمريكاي لاتين دارند. به باور آنها حذف برزيل سبب خواهد شد تا يكي از مدعيان درجه اول قهرماني از كورس دور مانده و در عين شاگردان ديگو مارادونا راحت‌تر از قبل بتوانند با غلبه احتمالي مقابل آلمان خود را به روياي كسب سومين جام جهاني نزديك سازند.


حمايت 4 عضو اتحاديه انگليس از ابقا كاپلو
چهار عضو هيات رئيسه اتحاديه فوتبال انگليس از ادامه حضور سرمربي ايتاليايي حمايت كردند.

روزنامه ايندپنديت در تازه‌ترين شماره خود كه روز شنبه (امروز) منتشر شد، عنوان كرد كه تمام مقامات مسئول در اين سازمان از ابقا فابيو كاپلو، سرمربي انگليس حمايت مي‌كنند.

علاوه بر سر ديو‌ ريچاردز، اعضايي چون آلكس هورن، سر تريور بروكينگ و آدريان بوينگتون كه مسئوليت هاي مهمي در اتحاديه دارند، پس از مذاكرات مفصل به اين نتيجه رسيدند كه بايستي از ادامه حضور اين مربي حمايت كنند. بدين خاطر بود كه روز گذشته از طرف اين اتحاديه اعلام شد مربي 64 ساله در مقامش باقي خواهد ماند.

كاپلو دو سال قبل زمام امور تيم ملي انگليس را برعهده گرفت و در جام‌جهاني 2010 نتوانست خواسته ها را برآورده كند. اتحاديه انگليس چنانچه عذر وي را مي خواست، مجبور بود نزديك به 10ميليون پوند به وي خسارت بابت دو سال باقيمانده از قراردادش را بپردازد.


راجاوچ: نام بازنده برازنده غنا نيست
سرمربي تيم ملي فوتبال غنا گفت: در پايان 120 دقيقه مبارزه نام تيم بازنده برازنده غنا نبود.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، ميلوان راجاوچ‌ اظهار داشت: آنچه كه مي‌توانم بگويم همين است كه در فوتبال يك تيم بايد برنده شود و يك تيم ببازد. متاسفانه امروز نام تيم بازنده به غنا رسيد كه برازنده‌اش نبود.

وي افزود: بازي با اروگوئه ديداري بسيار دشوار بود. از آنجايي كه ما برابر آمريكا 120 دقيقه تمام بازي كرديم، در اين ديدار نيز مجبور شديم 120 دقيقه ديگر بازي كنيم. در پايان نيز از شانس خوبي براي تاريخي شدن و قرار گرفتن در جمع 4 تيم برگزيده جام برخوردار شديم.

راجاوچ عنوان كرد: يكي از مشكلات امروز ما اين بود كه دو بازيكن اصلي خود را به همراه نداشتيم. با اين حال صاحب موقعيت‌هاي زيادي شديم و حتي فرصت زيادي براي جبران داشتيم.

او ادامه داد: ‌از لطف و حمايت‌هاي هواداران تيم ملي و نيز مردم آفريقا تشكر مي‌كنم كه بطور پيوسته ما را حمايت كردند. آنها واقعا ما را شرمنده كردند و ما در آستانه رقم زدن داستاني تاريخي بوديم كه متاسفانه شكل نگرفت.


فهرستي از پنالتي‌هاي معروف از دست رفته
ضريب احتمالات فوتبال وقتي به پنالتي مي‌رسد، چنان اوج مي‌گيرد كه بخت و اقبال هم برابرش سكوت مي‌كند.

به گزارش رويترز، تاريخ فوتبال به خصوص در جام جهاني مملو از تراژدي‌هايي است كه بيشتر در ضربات پنالتي شكل گرفته است.
پس از اشتباه تاريخي آساموا ژيان در پنالتي به دست آمده در پايان بازي برابر اروگوئه بسياري از نويسندگان قديمي به ياد پنالتي‌هايي افتادند كه اينگونه غم‌انگيز و ويران كننده تيم‌ها را از رقابت‌ها بيرون مي‌اندازند. سال 1986 يكي از همان سال‌ها است كه در بازي فرانسه و برزيل تراژدي از اين دست رخ داد.

* ميشل پلاتيني در يك چهارم نهايي برابر برزيل در سال 1986 پنالتي را از دست داد و تيمش با نتيجه 4 بر 3 تن به شكست داد.
* سوكراتس برزيلي در همان سال نتوانست به ژول باتس دروازه‌بان فرانسه گل بزند.
* زيكو برزيلي نيز با تمام شهرت و قدرتش در همان بازي از به ثمر رساندن گل ناكام ماند.
* روبرتو باجو از ايتاليا در سال 1994 برابر برزيل پنالتي را از دست داد، برزيل با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد.
* فرانكو بارزي در همان بازي پنالتي شماره يك را نيز از دست داد.


كاكا: اين بدترين شب زندگي من بود
بازيكن كم‌فروغ تيم ملي فوتبال برزيل پس از حذف از جام جهاني نوزدهم گفت: اين بدترين شب زندگي من بود.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانيا، كاكا كه خاطره خوش 2002 را هنوز به ياد مي‌آورد پس از شكست برزيل برابر هلند گفت: اكنون 28 سال سن دارم و در جام جهاني 2014 برزيل 32 ساله خواهم شد. نمي‌دانم آن روز در چه وضعيتي هستم اما همين قدر مي دانم كه تمام شد و من باختم.

وي افزود: انتقاد كاملا غير منطقي برخي روزنامه‌هاي برزيلي را قبول ندارم و هرگز كم‌كاري نكرده‌ام. براي من برزيل از همه چيز مهمتر است اما به تنهايي قادر به قهرماني در جام جهاني نيستم.


اسين: خوشحالم غنا بدون من درخشيد
بازيكن مصدوم تيم ملي فوتبال غنا گفت:‌ خوشحالم تيم كشورم بدون حضور من در جام‌جهاني خوش درخشيد.

به گزارش ديلي‌ميرر، مايكل اسين اظهار داشت: وقتي بازي‌هاي خوب تيم كشورم را در جام‌جهاني ديدم، بسيار لذت بردم. اين تيم آنقدر قدرتمند است كه حتي بدون من نيز خوب نتيجه مي گيرد. اين فرضيه كه غنا بدون من هيچ خواهد بود‌ باطل اعلام شد.

اين بازيكن تكنيكي عضو چلسي انگليس كه پيش از شروع جام‌جهاني به علت مصدوميت و به موقع آماده نشدن، شانس حضور در جام جهاني را از دست داد، عنوان كرد: تيم ملي با اتكا به بازي گروهي خيلي خوب تا جمع 8 تيم برتر جهان خود را بالا كشيد.


تورام: آقاي بلان، بازوبند كاپيتاني را از اورا بگير
بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال فرانسه گفت: مربي جديد تيم ملي بايد بازوبند كاپيتاني را از پاتريس اورا بگيرد.

به گزارش فارس و به نقل از لوموند، ليليان تورام اظهار داشت: وقتي بازيكني بازوبند كاپيتان تيم ملي را بازوبند مي بندد،‌در قبال همه چيز مسئول است و بايد بيشتر از هرچيز به فكر حفظ آبرو و اعتبار كشورش باشد.در جام‌جهاني متاسفانه ديده شد كه پاتريس اورا به اين مقوله توجهي ندارد و اكنون بر لوران بلان، سرمربي جديد تيم ملي لازم است كه به اين مقوله دقت و توجه كافي مبذول كند.

وي افزود: متاسفانه در پيكارهاي آفريقاي‌جنوبي اورا مبناي حواشي زياد بود.تحت تاثير او بازيكنان دست از تمرين كشيدند و به اتوبوس براي بازگشت به محل هتل بازگشتند. در تاريخ حيات تيم ملي، چنين اتفاقي بي‌سابقه بوده است.


فابرگاس: شانس تاريخ‌ساز بودن را از دست نمي‌دهيم
هافبك تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: هرگز شانس تاريخ‌ساز بودن را از دست نمي‌دهيم.

به گزارش ماركا، سسك فابرگاس تصريح كرد: نيمكت نشيني من هيچ اهميتي ندارد، مهم اين است كه من هم پيراهن تيم ملي را بر تن كرده‌ام.
وي افزود: اسپانيا مي‌تواند راهي نيمه‌نهايي شود و پس از آن به فينال قدم بگذارد. اين مسئله‌اي نشدني نيست و ما مي توانيم تاريخ ساز باشيم.

فابرگاس ادامه داد: براي حضور در تيم ملي اسپانيا حتي تلاش نمي‌كنم تا خود را به تيم تحميل كنم، چرا كه در جام جهاني وقت براي اين كارها نيست و بايد تابع مطلق دستورات مربي تيم باشم.


كاناوارو: دوست دارم اسپانيا قهرمان شود
مدافع تيم ملي فوتبال ايتاليا گفت: بي‌صبرانه در انتظار پيروزي اسپانيا هستم و دوست دارم آنها قهرمان شوند.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا، فابيو كاناوارو عنوان كرد: اسپانيا بسيار زيبا بازي مي‌كند. به غير از اسپانيا و آلمان، هيچ بازي زيبايي از ساير تيم‌ها مشاهده نكرده‌ام.

وي افزود: ايتاليا ناكام بود؛ اما اميدوارم اسپانيا خوب نتيجه بگيرد تا فوتبال همچنان در اختيار صاحبان آن باشد و مجددا شاهد پديده در جام جهاني نباشيم.

كاناوارو اظهار داشت: در ابوظبي روزهاي خوبي را پيش بيني مي‌كنم. اطمينان دارم در آينده درخشش خيره كننده‌اي در سطح باشگاهي خواهم داشت.


هواداران ايتاليا باعث فرار ليپي با قايق تفريحي شدند
برخي هواداران خشمگين و ناراحت ايتاليا عليه سرمربي سابق تيم اين كشور شعار دادند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه توتواسپرت، چند روز پس از بازگشت توام با شكست ايتاليا به وطن، مارچلو ليپي سوار بر قايق تفريحي خود قصد استراحت در در جزيره گيليو از توسكانا را داشت كه موقع پهلو گرفتن در بندر، با شعارهاي تند حدود 300 نفر از دوستداران تيم ملي فوتبال روبرو شد كه از شكست اين تيم در جام‌جهاني ناراحت بودند.

شدت اين شعارها به حدي بود كه ليپي را مجبور به ترك اين بندر كرد تا او به همراه خانواده‌اش رهسپار جزيره البا براي تعطيلات تابستاني شود.

اين مربي 62 ساله كه چهار سال قبل براي كشورش عنوان قهرماني جهان را به ارمغان آورد، در دور مقدماتي رقابت‌هاي آفريقاي‌جنوبي حذف شد. پس از آن وي از مقام خود كناره‌گرفت و جاي خود را به چزاره پراندلي داد.


مارادونا: به دست خدا نياز نداريم
ديگو آرماندو مارادونا اراده الهي را عامل اصلي موفقيت شاگردانش در جام جهاني دانست.

به گزارش ايسنا، مارادونا درباره عملكرد شاگردانش در آفريقاي جنوبي گفت: امسال به دست خدا نيازي نداريم. زيرا اراده الهي با ماست و باعث موفقيت ما مي شود.

مارادونا پس از گل جنجالي در جام جهاني 1986 كه با ضربه دست به ثمر رساند. اين گل را دست خدا ناميده و به اين ترتيب به منتقدانش پاسخ داده بود.

مارادونا در نشست خبري گفت: روز جمعه كودكاني را ديدم كه در خيابان به دنبال من بودند. وقتي من را ديدند گفتند "ديه گو" ما مي خواهيم تو قهرمان شوي. مي تواني آرژانتين را به فينال ببري؟ من به آن ها پاسخ دادم. نگران نباشيد. اراده الهي بر اين استوار است كه ما امسال موفق شويم.

مارادونا كه به شدت احساسي شده بود، ادامه داد: پدرم وضعيت جسماني مناسبي ندارد. اما به من گفته اگر به ديدار پاياني راه پيدا كنم براي تماشاي فينال به آفريقاي جنوبي سفر خواهد كرد. پدرم به من گفت، پسرم همانند سال 1986 حريف را اسير كن.

مارادونا با رد استرس و فشار بر روي بازيكنان گفت: به هيچ وجه اين گونه نيست. البته مردم از ما انتظار دارند كه با جام به آرژانتين بازگرديم اما بازيكنان با آرامش كامل به ميدان مي‌روند زيرا مي دانند كه از حريف برتر هستند.

مارادونا درباره‌ي وضعيت مسي گفت: مشكل مهمي نيست. كمي سرما خورده بود. هوا هم بسيار سرد بود ترجيح دادم تمرين نكند تا حالش بدتر نشود اما مشكل خاصي وجود ندارد و مي تواند مقابل آلمان به ميدان برود.


«لولا» به دنبال دليل مشكلات رواني بازيكنان   
رييس‌جمهور برزيل از حذف تيم ملي فوتبال اين كشور از رقابت‌هاي جام جهاني "عميقا اظهار تاسف" كرد.

به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال برزيل جمعه شب در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني با قبول شكست برابر هلند از دور رقابت‌ها كنار رفت. پس از اين حذف نابهنگام لولا داسيلوا، رييس جمهور برزيل از نتيجه كسب شده "عميقا اظهار تاسف" كرد.

ژيلبرتو كالواريو، يكي از مسوولان ارشد كابينه دولت برزيل گفت: پس از عملكرد ضعيف تيم در نيمه دوم داسيلوا به شدت شوكه شد اما در عين حال تلاش كرد تا بفهمد كه دليل عدم تعادل روحي بازيكنان چيست.

او افزود: اگر چه بعضي از بازيكنان تا پايان بازي عملكرد بسيار بدي ارايه كردند اما اعضاي كابينه دولت برزيل از جمله لولا تا پايان، بازي را از طريق تلويزيون تماشا كردند.


اسطوره دهه‌ي 70 فوتبال «برزيل» با تماشاگران ايراني شاهد حذف تيم‌اش بود   
علاقه‌مندان فوتبال، بازي برزيل-هلند را در كنار «جرزينهو» اسطوره دهه 70 فوتبال برزيل در پرديس سينمايي «پارك ملت» تماشا كردند.

به گزارش ايسنا، پرديس سينمايي «پارك ملت» روز گذشته ـ 11 تير ماه ـ براي پخش مستقيم مسابقه فوتبال برزيل-هلند از سري مسابقات مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني، ميزبان خيل عظيمي از علاقه‌مندان به فوتبال بود كه در كنارشان، شاهد حضور يكي از بازيكنان بزرگ فوتبال برزيل در سال‌هاي دور بودند كه در نهايت نتيجه بازي با حذف برزيل از جام‌جهاني همراه شد.

بنا بر اين گزارش، بليت‌هاي سالن براي پخش اين مسابقه از روز قبل كاملا به فروش رفته بود و تماشاگران در طول مسابقه با در دست داشتن پرچم‌هاي دو كشور برزيل و هلند به ابراز احساسات و دادن شعارهايي چون هلند چكارش كرده ....، برزيل هورا؛ هلند سوراخ، دونگا تيمتو بردار و برو، برزيل قهرمان ميشه خدا ميدونه كه حقشه و ... مي‌پرداختند و در لحظاتي نيز موج‌هاي مكزيكي مشاهده مي‌شد.

در طول مسابقه طرفداران هر دو تيم شعارهاي خود را مي‌دادند كه با گل دوم هلند، وضعيت سالن هم به نفع اين تيم تغيير كرد و حتي جواب سوال عادل فردوسي‌پور گزارشگر اين بازي را كه پرسيد آيا جام‌جهاني بدون گل براي «كاكا» به پايان مي‌رسد؟ را يكصدا با بيان «مي‌رسد» پاسخ دادند و بعد از اخراج شماره 5 برزيل هم شعار برزيل وحشي شده را سر دادند.

دقايق پايان مسابقه با شمارش معكوس تماشاگران همراه بود و با سوت پايان بازي هم شادي طرفداران هلند تا بيرون از سالن ادامه داشت و «جرزينهو» و همراهانش كه لباس تيم ملي برزيل را بر تن داشتند از آخرين نفراتي بودند كه از سينما خارج شدند.

اين بازيكن مطرح فوتبال برزيل بعد از حذف كشورش، آرژانتين را بخت اصلي قهرماني دانست.

خانواده‌ها به ويژه زنان حضور چشمگيري در سالن داشتند و به ابراز احساسات مي‌پرداختند و استقبال به حدي بود كه يك رديف صندلي اضافه در وسط سالن چيده بودند.

سيدهادي منبتي معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به همراه خانواده‌اش، علي اصغر محكي مدير مسئول روزنامه همشهري، رضا يزداني بازيگر و خواننده و سيدجواد يحيوي مجري تلويزيون از ديگر تماشاگران اين بازي بودند.

اميرحسين علم‌الهدي مدير پرديس سينمايي پارك ملت كه در هنگام بازي در سالن حضور داشت از پخش مسابقه آلمان-آرژانتين و مسابقات نيمه نهايي و نهايي در دو سالن خبر داد و شروع پيش‌فروش بليت آن بازي‌ها را يك روز قبل از مسابقه و از طريق اينترنت و گيشه اعلام كرد.

پايان‌بخش بازي برزيل-هلند در پرديس سينمايي پارك ملت انجام حركات نمايشي با توپ توسط «جرزينهو» به درخواست حاضران در محوطه بيروني اين پرديس سينمايي بود.


روبينيو: دو گل "احمقانه" زحمات‌مان را بر باد داد   
ستاره تيم ملي برزيل عدم تمركز در نيمه دوم و دريافت دو گل "احمقانه" را عامل شكست اين تيم مقابل هلند دانست.

به گزارش ايسنا، روبينيو در ديدار مقابل هلند يكي از ستاره هاي تيمش بود و تك گل سلسائو را هم به ثمر رساند. اما در پايان اين هلندي ها بودند كه راهي مرحله نيمه نهايي شدند.

روبينيو در پايان مسابقه در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان كرد: نيمه اول واقعا عالي بوديم، اما دو گل احمقانه تمام زحماتمان را بر باد داد. در نيمه اول گمان مي كرديم كه مي توانيم با اختلاف زياد هلند را شكست دهيم، اما در نيمه دوم تمركز خود را از دست داديم و دو گل به بدترين شكل ممكن دريافت كرديم.

روبينيو در ادامه افزود: زماني كه از حريف پيش بوديم بايد بازي را كنترل مي كرديم، اما رو به بازي احساسي آورديم و اين بزرگ ترين اشتباه ما بود. هلند هم به خوبي از فرصت‌هايش استفاده كرد و نتيجه اين شد كه اكنون شما بر اسكوربورد مي‌بينيد.

مهاجم تيم منچستر يونايتد در پايان گفت: براي فتح جام به آفريقاي جنوبي آمده بوديم، اما اكنون بايد دست خالي به كشورمان بازگرديم و با شرمندگي در چشم مردم نگاه كنيم.


دوري‌چا با سلتيك دو ساله بست
بازيكن تيم ملي فوتبال كره جنوبي در جام‌جهاني 2010 با سلتيك اسكاتلند قرارداد بست.

به نوشته روزنامه اكسپرس، چادوري روز شنبه(امروز) در دفتر اين باشگاه اسكاتلندي حاضر شد و قراردادي دو ساله منعقد كرد.

وي پس از نمايش خوب در رقابت‌هاي جام‌جهاني و نيز بازي هاي خوبي كه به همراه تيم آلماني فرايبورگ ارائه كرد، مورد توجه سلتيك واقع شد. دوري‌چا پس از انجام مذاكراتي در خلال جام‌‌جهاني، به توافق ضمني رسيد و روز پنج‌شنبه گذشته در تست پزشكي اين باشگاه شركت كرد كه مورد پذيرش واقع شد.

براساس اين اعلام قرارداد مدافع 29 ساله تا تابستان سال 2012 خواهد بود. وي فرزند ارشد بوم‌كون‌چاو، بازيكن اسطوره‌اي تاريخ كره‌جنوبي است. رقم اين قرارداد هنوز فاش نشده است.


حمله تورام به پاتريس اورا: او لياقت حضور در تيم ملي را ندارد   
مدافع سال هاي نه چندان دور تيم ملي فرانسه با انتقاد از عملكرد "اورا" در جام جهاني و نقش او در جنجال‌هاي اخير لباس تيم ملي فرانسه را براي او گشاد دانست.

به گزارش ايسنا، پاتريس اورا يكي از بازيكناني بود كه نقشي كليدي در اعتصاب بازيكنان تيم ملي فرانسه داشت و در آخرين تمرين اين تيم پيش از ديدار با آفريقاي جنوبي به شدت با مربي بدنساز تيم درگير شده بود.

پس از پايان جام جهاني رفته رفته انتقادها نسبت به عملكرد او بالا گرفت و اين بار ليليان تورام، ستاره تيم ملي فرانسه در جام جهاني 1998 زبان به انتقاد از اين مدافع گشوده است.

ليليان تورام در نشست اتحاديه فوتابال فرانسه گفت: به نظر من تعدادي از بازيكنان بايد به سختي جريمه شوند. اورا هم ديگر هيچ‌گاه نبايد به تيم ملي دعوت شود.

تورام درباره اورا گفت: يك كاپيتان بايد در قبال مردم كشورش، پيراهن تيم ملي و بازوبند كاپيتاني احساس مسئوليت كند. وقتي كاپيتان تيم عليه سرمربي صحيت كند نمي توان از بقيه بازيكنان انتظار داشت احترام مربي را حفظ كنند.

تورام در ادامه افزود: هميشه در يك گروه عده اي هستند كه رهبري يك جريان را بر عهده مي گيرند و عده اي هم به دنبال آن ها راه مي افتند. دسته ديگري هم هستند كه نه موافق هستند و نه مخالف. جرم دسته اول نابخشودني است.

تورام كه 142 بازي ملي را در كارنامه دارد درباره خصوصيات بازيكن تيم ملي گفت: همه چيز به مسائل فني مربوط نمي شود. بازيكني مانند اورا هيچ گاه نبايد به تيم ملي دعوت شود.

فرانسه در گروه اول جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با تيم هاي اروگوئه، مكزيك و آفريقاي جنوبي هم گروه بود كه در پايان با يك تساوي و دو شكست در مكان چهارم گروه قرار گرفت و از راه يابي به مرحله بعد بازماند.


دلجويي "بكن باوئر" از انگليسي‌ها:استفاده از تكنولوژي عدالت را برقرار مي‌كند   
فرانتس بكن باوئر با ابراز تاسف از اشتباه داور در جريان ديدار تيم هاي انگليس و آمريكا از فيفا خواست با ورود تكنولوژي به عرصه داوري، از تكرار حوادثي از اين دست جلوگيري كند.

به گزارش ايسنا، بكن باوئر كه پيش از اين بي برنامگي را عامل اصلي ناكامي انگليس در جام جهاني معرفي كرده بود، اين بار با دلجويي از انگليسي ها از اشتباه داور در نپذيرفتن گل لمپارد ابراز تاسف كرد.

قيصر در گفت و گو با خبرگزاري مركزي آفريقاي جنوبي عنوان كرد: براي انگليسي ها متاسفم. آن ها حق دارند عصباني و ناراحت باشند. اين صحنه اصلا با اتفاق رخ داده در جام جهاني 1966 قابل مقايسه نيست. آن توپ وضعيت مبهمي داشت هنوز هم معلوم نيست كه واقعا توپ از خط عبور كرده بود يا نه، اما در سالم بودن گل لمپارد هيچ ترديدي وجود ندارد.

بكن باوئر با ابراز خوشحالي از تصميم فيفا براي بررسي استفاده از امكانات ويدويي گفت: فكر مي كنم بلاتر اكنون متوجه شده است كه اين مساله تا چه اندازه اهميت دارد. شايد كمي دير شده است، اما به هر حال حركت مثبتي است. هر چيزي كه باعث شود عدالت بيشتر در فوتبال رعايت شود سودمند است و بايد مورد استفاده قرار بگيرد.


سانچس، گزينه اصلي مربيگري مكزيك
سرمربي تيم ملي فوتبال مكزيك به احتمال فراوان سانچس خواهد بود.

به گزارش ماركا اسپانيا، خاوير آخيره، سرمربي پيشين اتلتيكو مادريد اسپانيا، پس از ناكامي با تيم ملي مكزيك در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از سمت خود بركنار شد.

اين در حالي است كه بر خلاف منبع اسپانيايي، ساير منابع خبري از لفظ استعفا براي آخيره استفاده كرده‌اند. آخيره در آوريل 2009 به جاي اسون گوران اريكسون سوئدي اين سمت را عهده‌دار شده بود.

پيش بيني مي‌شود هوگو سانچس مرد محبوب مكزيكي‌ها جانشين آخيره شود.


رائول و شالكه به توافق رسيدند
كاپيتان تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا با باشگاه شالكه04 آلمان به توافق نهايي رسيده است.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانيا، رائول گونسالس بلانكو بازيكن شماره 7 رئال مادريد پس از اتمام تعطيلات خود به همراه همسرش راهي آلمان شده و با هماهنگي وكيل خود، خورخه مندس سرگرم مذاكره با مقامات باشگاه شالكه04 است.

منابع خبري اسپانيايي از توافق نهايي رائول و شالكه04 خبر داده‌اند اما هواداران رئال مادريد نمي‌توانند چنين خبري را باور كنند.

به نظر مي‌رسد مشكلات بين رائول و مورينيو آنقدر جدي بوده كه باعث شده رائول گونسالس طلسم پايبندي به مادريد را شكسته و راهي آلمان شود.


فان‌پرسي به بيمارستان رفت
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند براي عكسبرداري راهي بيمارستان شد.

به گزارش آس اسپانيا، روبين فان پرسي يك روز پس از پيروزي تيمش برابر برزيل از ناحيه مچ و ساق دست به شدت احساس ناراحتي مي كند. بازوي فان‌پرسي نيز آسيب جدي ديده است.

وي تنها 3 روز تا بازي سخت تيمش برابر اروگوئه فاصله دارد و پس از معاينه پيشرفته پزشكان مشخص خواهد شد كه مي تواند بازي كند يا خير.

از ديد فان‌مارويك سرمربي هلند، مصدوميت فان‌پرسي چندان جدي نيست و او مي‌تواند با گذراندن مراحل فيزيوتراپي به شرايط ايده‌آل خود بازگردد.


احتمال محروميت بيش از يك جلسه‌اي براي سووارز
كميته انضباطي فيفا اعلام كرد پيش از اعلام مدت محروميت بازيكن اروگوئه در اين زمينه تحقيق لازم را انجام مي‌دهد.

به گزارش آسوشيتدپرس، مسئولان فيفا پيش از اينكه مدت محروميت ساووارز را اعلام كنند گزارش رسمي ديدار اين تيم برابر غنا را مطالعه خواهند كرد.

سووارز در اين ديدار در آخرين دقيقه وقت اضافه دوم با خطاي هندي كه انجام داد غنا را از رسيدن به گل برتري محروم كرد و بازيكن غنا نيز پنالتي را از دست داد تا اروگوئه در ضربات پنالتي به برتري برسد و راهي نيمه نهايي شود.

پكا اورديزولا يكي از سخنگويان فيفا در اين زمينه گفت: عجله‌اي براي اعلام راي سووارز نداريم و مي‌خواهيم در اين زمينه تحقيق كافي را انجام دهيم.

برخي رسانه‌ها مي‌گويند كميته انضباطي فيفا مي‌تواند سووارز را بيش از يك جلسه محروم كند. او به دليل دريافت كارت قرمز در ديدار بعدي محروم خواهد بود. اين بازيكن در ديدار روز سه‌شنبه برابر هلند در نيمه نهايي جام جهاني قطعا غايب خواهد بود.


حذف شاگردان دونگا و خوشحالي تجار برزيل
صاحبان برخي مشاغل در برزيل از باخت و حذف تيم كشورش خرسند شدند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه اوگلبو، در مدتي كه تيم ملي اين كشور در آفريقاي‌جنوبي حضور داشت و بازي‌هاي خود را زير نظر كارلوس دونگا تيم انجام ‌مي داد، بسياري از مشاغل از جمله صاحبان فروشگاه‌ها، به علت هجوم كم‌سابقه علاقمندان به منازل و خالي شدن مراكز،‌ از ضرر مالي اظهار ناراحتي كردند.

براساس گزارش اين نشريه، ميزان ضرر اقتصادي ناشي از اين امر در سراسر كشور بالغ بر 55 ميليون دلار تخمين زده شده است.


مرکل تماشاگر ویژه دیدار با آرژانتین
صدراعظم آلمان امروز در یک سفر فوری برای تماشای دیدار آلمان و آرژانتین به شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرد.

به گزارش مهر، آنگلا مرکل برای تماشای بازی میان تیمهای ملی آلمان و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 به آفریقای جنوبی سفر کرد. صدراعظم آلمان پیش عزیمت به ورزشگاه محل برگزاری این دیدار با جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی ملاقات خواهد کرد.

این درحالی است که رئیس Bdst (انجمن حمایت از مالیات دهندگان آلمان) با نقد این سفر، خطاب به همراهان مرکل گفت: "سفری از این نوع در شرایط کنونی بحران اقتصادی یک اقدام کاملا اشتباه است. هر ساعت از پرواز با یک هواپیمای ویژه سفرهای دولت بیش از 10 هزار یورو هزینه خواهد داشت. امکان ندارد که تنها برای تماشای یک مسابقه در یک چهارم نهایی جام جهانی بخواهید اینطور پول مالیات دهندگان را هدر دهید."

براساس گزارش APCOM، به اعتقاد صدراعظم آلمان، شاگردان یواخیم لو با نتیجه 2 بر یک یاران مارادونا را شکست خواهد داد.

دیدار تیم های ملی فوتبال آرژانتین و آلمان در مرحله یک چهارم نهایی نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت 18:30 دقیقه امروز شنبه برگزار می شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
برزيل چرا حذف شد؟
پس ايران كه به جام جهاني راه نيافت تكليفش معلومه.
برزیل هم که گفت دیگر نمیخواهد در پرونده هسته ای ایران دخالت کند دیشب حذف شد
حالا که برزیل حذف شده چه باید بگوییم. در ضمن با این حساب ایران که اصلا به جام جهانی راه پیدا نکرده است نشانه مخالفت ایران با جامعه جهانی است!
بابا برزيل حذف شد كه
با اين حساب ايران كه خيلي قبل تر حذف شده چه دليلي دارد . شايد به دليل مخالفت با آر‍‍‍ژانتين يا هلند يا آلمان بوده است .
حذف برزيل رو پس چطور توجيه مي كنين؟
اینم از برزیل که با تحریم ایران مخالفت کرد.کاش آقایان قبل از سخن گفتن تنها اندکی تفکر بکنند !!!!!
جل الخالققققققققققققققققققققققق!!!
باسلام
نبود نگاه کارشناسی به موضوعات برخی مواقع مسئولین را به مطرح نمودن مسائل کوچه وبازاری درسطح بین المللی مینماید که جز لطمه زدن به جایگاه کشور و ایجاد حواشی وتعریضات زیاد به مسئولین چیز دیگری دبرنخواهد داشت من بعنوان یک کارشناس وزارت خارجه از این اظهارنظر متاسف شدم انشاءالله که دوستان اگر قصد جوابگویی به رقبای سیاسی خود رسطح بین المللی را دارند با بهره از هوش ومنطق دیرینه ایرانی اقدام به این کارکنند ونه با مطرح نمودن چنین مو ضوعاتی ...
باسلام
نبود نگاه کارشناسی به موضوعات برخی مواقع مسئولین را به مطرح نمودن مسائل کوچه وبازاری درسطح بین المللی مینماید که جز لطمه زدن به جایگاه کشور و ایجاد حواشی وتعریضات زیاد به مسئولین چیز دیگری دبرنخواهد داشت من بعنوان یک کارشناس وزارت خارجه از این اظهارنظر متاسف شدم انشاءالله که دوستان اگر قصد جوابگویی به رقبای سیاسی خود رسطح بین المللی را دارند با بهره از هوش ومنطق دیرینه ایرانی اقدام به این کارکنند ونه با مطرح نمودن چنین مو ضوعاتی ...
برزيل چون به قطعنامه عليه ايران راي منفي داد حذف شد.
عجب ؟ يعني باز هم با خرافات جلو ميريم ، اين تيم ها حذف شدند چون مخالف ما بودند؟؟؟؟؟؟؟
مردم رو كودن فرض كرديد.......
اگر ممكنه اقاي متكي پاسخ دهند كه برزيل كه به قطنامه راي منفي داده بود .پس چرا حذف شد ؟
ياد فتحليشاه بخير كه براي سرنگوني اروس آش نذري ميداد!!!
واقعا دیپلماسی ما معرکه است!
دایی جان ناپلئون
اقا چرا نظر منو تو بخش نظرات نمیذارید مگه توهین امیز بود حالا همین صحبت منو میذارن یعنی ما به همه نظرات احترام میذاریم
تفكر؟ مسو.لين؟ جوك ميگي داداش؟
جام جهانی بدون برزیل لذت ندارد
اي بابا پس اينجوري اگر باشه معني راه نيافتن ايران به جام جهاني چيه؟!!!
آقای متکی حتما خسته بوده یه چیزی گفته
" اشاره‌اي به حذف كشورهاي حامي قطعنامه عليه ايران از صحنه سياست در آينده‌اي نزديك باشد."
یعنی همه ی کشورها بجز ترکیه و برزیل و لبنان از سیاست خارج میشن؟ چه تحولی
خیلی دوست دارم بدونم الان طرفداران برزیل چه احساسی نسبت به ایشون دارن
نظر اروگوئه درباره برنامه هسته‌اي ايران چه بود؟ چون من زياد تو باغ نيستم.
حالا برزیل که فعلاً دنبال یه لقمه نونی یا گوشتی تو بازار ایرانه چرا دیروز با اون فظاحت و اینقدر زود حدف شد؟
راستی نظر هلند ارئوگویه ، آرزانتین، اسپانیا آلمان و بالاخره کشوری که قهرمان جام میشه نسبت به پرونده هسته ای ایران چیه ؟!!!!!!!!!!!
تو رو خدا وضع ما رو ببین شدیم مضحکه دنیا
اااااااااااااا پس تيم ملي ما هم با انرژي هسته‌اي مخالف و بسيار دشمن بوده كه كلا راه پيدا نكرده. واقعا تا كي مردم دنيا به ما خواهند خنديد.
اونوقت اگه المان قهرمان شه تکلیف چیست.. حالا
وقتی انتظار داریم روسها وبوسنییایی ها وترکیه و........ در سیاست رفاقت بازی کنند همان کاری که ما میکنیم این تحلیل سیاسی فوتبالی از زبان دیپلمات هم اصلا بعید نیست فقط نمیدانم چرا بالاخره دنیا مارا سرمشق قرار نمیدهد تا مثل مارفیق بازی کند
بابا برادرزاده ي 8ساله من هم اين حرفو وقتي شنيد خنديد و شروع به شوخي كرذن با اين حرف كرد... من دردم رو به كي بگم
عيب نداره. بجاي آن برزيل ما اين برزيل (صنعت نفت آبادان) را داريم... كه اميدوارم به ليگ برتر راه يابد
با شنیدن این خبر اول اون و باور نکردم و وقتی اون را از تابناک شنیدم یک لحظه به فکر فرو رفتم که خدا نکنه مبنای سیاست های ما از این استنتاجات ناشی می شه. البته خدا نکنه.
جناب متکی به جون خودت اگه در مورد عالم فوتبال اظهار نظر نکنی هیچ اتفاقی نمی افتد .
اجازه بدین ملت با شاهکار شما در عالم سیاست حال کنن !!!
ونزوئلا که راه نیافت و برزیل که حذف شدن چی؟
راستی ایران کجای جدوله؟
خداوند را شاكرم كه برزيل نيز حذف شد

وگرنه اينها خداراهم بنده نبودند.
ترکیه حتی به جام جهانی صعود نکرد به نازم به طرز تفکر
فوري فوري : قراره آرژانتين هم به خاطر پرونده دادگاه ..... حذف شود !!!!!!!
خوبه دیگه شدیم منشا جوک های دست اول دنیا
az aghaye motaki motshakeram koli dellam gerefte bood koli khandidam va neshandane khande bar labe digaran ebadat ast ha ha ha ha
کوروش بخواب ... بیدار هم نشو که دیگه ایرانی که میشناختی به باد رفت
باز لااقل به جام جهانی راه یافته بودند!خود کشور ما که از تیم های درجه چندم در مرحله انتخابی خورد و حذف شد!
آقای متکی فکر کنم خیلی به اون اختاپوسه علاقمند شده عجب پیش گویی هایی می کنه
در قضيه هسته اي، برزيل كه دوست ايران شده بود چرا برزيل بعنوان افتخار آميزترين تيم حذف شد؟!!!
با تمام عجایبی که این چند سال دیده بودیم و دیگر بعضی چیزها عادی شده برایمان؛خداییش باور این سخت بود تا وقتی تابناک نوشت.خدا شاهده فکر می کردم مردم دارن حرف در میارن.آقا شما رو به خدا حکایت این قرص ها رو یادآوری کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل