بازدید 26340

جوایز بهترین فوتبالیست سال جهان ادغام شد

در مراسم امضاي اين تواقفنامه جرج وه آ مهاجم سابق فوتبال ليبريا كه تنها بازيكن آفريقايي است كه هر دوي اين جوايز رو برده است نيز شركت داشته است. توپ طلا كه اكثرا آن را معتبرترين جايزه فوتبال مي دانند با رأي گيري در ماين خبرنگاران اهدا مي شود در حاليكه جايزه فيفا با رأي گيري از بازيكنان و مربيان تيمهاي ملي اهدا مي شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷ 06 July 2010
مجله فرانس فوتبال و فيفا مشتركاً اعلام كردند از اين پس جايزه بهترين بازيكن سال فوتبال اروپا و جايزه بهترين بازيكن سال فوتبال جهان با هم ادغام شده و نام آن توپ طلاي فيفا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک و به نقل از خبرگزاري فرانسه، مجله فرانسوي فرانس فوتبال از سال 1956 جايزه توپ طلايي را اهدا مي كند كه بازيكنان همه باشگاههاي جهان امكان دريافت آن را دارند. جايزه فيفا نيز از سال 1991 اهدا مي شده است.

سپ بلاتر رئيس فيفا در كنفرانسي خبري اعلام كرد: برنده در نهايت فوتبال است چرا كه تا ژانويه سال آينده تنها يك جايزه براي بهترين بازيكن جهان وجود خواهد داشت. اين توافق دست كم تا جام جهاني آينده كه در برزيل برگزار مي شود ادامه خواهد داشت.



اين توافق ميان سپ بلاتر و ماري اوديل آموري رئيس سازمان ورزش آموري كه مجله فرانس فوتبال را منتشر مي كند امضا شده است. در مراسم امضاي اين تواقفنامه جرج وه آ مهاجم سابق فوتبال ليبريا كه تنها بازيكن آفريقايي است كه هر دوي اين جوايز رو برده است نيز شركت داشته است.

توپ طلا كه اكثرا آن را معتبرترين جايزه فوتبال مي دانند با رأي گيري در ماين خبرنگاران اهدا مي شود در حاليكه جايزه فيفا با رأي گيري از بازيكنان و مربيان تيمهاي ملي اهدا مي شود. در جايزه جديد رسانه ها، بازيكنان و مربيان براي اولين بار در يك برنامه تلويزيوني در زوريخ سوئيس در 10 ژانويه بهترين بازيكن سال را انتخاب مي كنند.

لينول مسي مهاجم آرژانتيني باشگاه بارسلونا بازيكني است كه در حال حاضر برنده هر دو جايزه است اما توپ طلا از سال 1997 در هر سالي كه جام جهاني برگزار شده است به يكي از بازيكنان برنده جام رسيده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل