بازدید 128790
۸

آخرین قیمت اوراق مسکن برای مجردها و متاهل‌ها

بر اساس آخرین قیمت اوراق مسکن، زوج های تهرانی برای تهیه این اوراق باید ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و مجردهای تهرانی نیز باید ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۹۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 28 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۷۵ هزار و ۷۰۰، ۷۵ هزار و ۱۰۰ و ۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند. قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۷۴ هزار و ۸۰۰، در مرداد با قیمت ۷۵ هزار و ۳۰۰ و در شهریورماه نیز با قیمت ۷۵ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۷۵ هزار و ۳۰۰، ۷۵ هزار و ۴۰۰ و ۷۶ هزار تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۷۷ هزار و ۱۰۰، ۷۵ هزار و ۷۰۰ و ۷۷ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه در فروردین تا مردادماه سال جاری

بر این اساس، تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۷۶ هزار، ۷۵ هزار و ۵۰۰ و ۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر و مرداد سال جاری نیز با قیمت ۷۶ هزار و ۴۰۰ و ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شوند. بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس آخرین قیمت که همان قیمت اوراق مرداد سال جاری (۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان) است، محاسبه شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ شش میلیون و ۴۰ هزار تومان خریداری کنند، ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که همراه با شش میلیون و ۴۰ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۶۰ هزارتومان می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۸
محردهستم وسرپرست خانوار وبدون مسکن
خانه شده رویا برای ما مستاجران
سلام دیگه بعد از ضرر هنگفت سپرده گذاران خان اولی برای دریافت وام مسکن پس از سپرده گذاری ارزش پول انان نصف شده بود و نهایتا ضرر و چند برابری حبابی قیمت مسکن باعث ضرر بسیاری از سپرده گذاران در بانک مسکن گردید. لازم است برای پیشگیری از چنین روش تحمیلی وانحصاری بانک مسکن مسولان محترم و مجلس محترم وبانک مرکزی نسبت به این روش اصلاحاتی را جایگزین روش فرسوده قدیمی کنند. اکنون با گرانی مسکن و ارزش پول چنین روشهای قدیمی جوابگوی نیاز مسکن مردم نیست شایسته است هرچه زودتر و برای جبران خسارات راه روش دیگری را جایگزین قانون قدیم نمایند. واسلام
سلام.
یعنی من متاهل،برای گرفتن وام اوراق برای خرید مسکن دو تا ۸۰ می شود ۱۶۰ میلیون منهای خرید اوراق می شود ۱۳۰میلیون بعد با درصد ۱۷.۵ بانک می شود ۳۸۰ میلیون با قسط ۲۷۰۰۰۰۰ اخه از کجا بیارم تا صاحب یه خونه بشیم .پس کمک دولت کجا رفته....واقعا شرم اوره
بابا بریت خجالت بکشید بس کنید شریط وام دادناتون ایقدر ضامن های نمیدونم کسر از حقوق یا کارمند باشه از کجا بیاریم وام نمی خواهد بدیت ارزون کنید مسکن هارو تا مردم زیر منت شما ها نباشه منت نمی خواهیم ارزون کنید همین صدقه هم نمی خواهیم شما خودتون بخوریت نیاز مند ترهستید
متاهل هستم نه خونه نه ماشین هیچی ندارم بیکارم دوتا بچه دارم با یارانه زندگی می کنم
سلام من متاهلم خونه سرمایع ندارم چطوری میتونم صاحب خونه بشم چقدر نیازه شرایطشو میتونین بهم بگین
متاهل وسرپرست خانوار و مستاجر و کارگر م
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان