بازدید 9354
۱

مالیات سال گذشته در ۱۴ سال اخیر بی‌سابقه بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه مالیات در سال گذشته در جهت تحقق بودجه بدون نفت مالیات را بیش از مصوب محقق کردیم که در ۱۴ سال اخیر بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 25 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند سه‌شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت، افزود: قرار بود در باره مالیات قوانین را اصلاح و تأمین نیاز کنیم. در مالیات ارزش افزوده و پایانه فروش در حال تحقق است اما درباره مالیات مستقیم هنوز توفیق نیافتیم و لایحه مهمی است و امیدوارم با فوریت در دولت قبل، از مهرماه به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر اقتصاد خدا را شاکرم و سپاسگزار مقام معظم رهبری هستم که اقتصاد را امر محوری قرار دادند و در دیدار ویدیو کنفرانس با ایشان، بخش عمده گفت وگوها درباره اقتصاد بود.

به گفته دژپسند، وزارت اقتصاد مباحث مختلفی را شامل می شود و در هر حوزه ای می توان عملکرد را بیان کرد و هم می شود آنچه مقرر بوده و بدان نرسیدیم را عنوان کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در فضای کسب و کار، اقدامات بسیار خوبی انجام شد؛ کاری که در ۷۳ روز در ثبت شرکت طول می کشید، اکنون به ۷۲ ساعت تقلیل یافته است.

وی گفت: می خواستیم در هفته دولت امسال گمرک هوشمند را رونمایی کنیم که موفق نشدیم. نظارت پیشینی را به نظارت پسینی تبدیل کردیم و گام های خوبی در این راه برداشته ایم.

دژپسند خاطرنشان ساخت: در نظام بانکداری اصلاحات خوبی انجام شد و سند بانکداری دیجیتال را ابلاغ کردیم اما در واگذاری دارایی مازاد بانک ها، آنچه می خواستیم اتفاق نیفتاد.

وی اظهار کرد: امروز بدون مراجعه به بانک، می توانیم حساب باز کنیم و درخواست تسهیلات کنیم؛ البته همه بانک ها این قابلیت را ندارند. همه بانک های دولتی به این مرحله نرسیدند و امیدوارم در این راه با گام های مؤثر، موفقیت حاصل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دقیقادرست میفرمائیدیعنی درآمد مالیاتی امسال در۱۴ سال اخیربیسابقه بوده که گرانی وتورم وبیکاری امسال هم در۲۸ سال اخیربیسابقه بوده اکثراقتصادهای پیشرفته وقتی بیکاری زیادمیشودمالیاتهاراکم میکنندمازیاد شماببینیدازموقع بالابردن مالیاتها تورم وبیکاری وگرانی بیشترشدیاکمتراکثرکارگاهای کوچک ومشاغل بخاطرازدیادمالیاتهاوعدم قدرت پرداخت وفشارهای ممیزین مالیاتی به تعطیلی افتاده اندکاربدچه افتخاری دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر