بازدید 5821

تیک تاک از ترامپ شکایت کرد

«تیک تاک» یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در چین و همچنین یکی از کارمندان این شرکت، به طور جداگانه از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دلیل محدود کردن این اپلیکیشن چینی شکایت کردند.
کد خبر: ۹۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 25 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا این اپلیکیشن ویدیویی که در چین «دوین» و در خارج از این کشور «تیک تاک» نام دارد روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد از رییس جمهوری آمریکا شکایت کرده است.

«بایت دنس» شرکت مالک این اپلیکشن چینی اعلام کرد که در یک سال گذشته تلاش کرده است با دولت آمریکا تعامل مناسبی داشته باشد اما با توجه به اینکه به در بسته خورده است و دولت امریکا پاسخگو نیست مجبور شده است شکایت کند.

تیک تاک هدف از شکایت خود از ترامپ را حمایت و حفاظت از مشترکان خود دانست و اعلام کرد: با هدف تضمین حاکمیت قانون و رفتار عادلانه با ما و کاربران این اپلیکیشن، چاره ای جز به چالش کشیدن دستور اجرایی ترامپ از طریق سیستم قضایی نداریم.

«پاتریک رایان» مدیر فنی تیک تاک که به صورت جداگانه از دولت ترامپ شکایت کرده است گفت: نگران است که وی و 1500 همکارش در صورت اجرای دستور ترامپ، ماه آینده شغل خود را از دست دهند.

دونالد ترامپ اوائل مرداد سال جاری به شرکت بایت دانس مالک تیک تاک ۹۰ روز مهلت داد تا این شرکت را به یک شرکت فناوری در آمریکا واگذار کند.

وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود که به شدت مخالف اعمال محدودیت برای اپلیکیشن های چینی از جمله تیک تاک و ویچت است و این اقدام آمریکا را "اقدامات هژمونیک آشکار" خوانده بود.

تیک تاک در سراسر جهان نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد آمریکا به عنوان دومین کشوری که بیشترین کاربران این اپلیکیشن را دارد تنها در ۸ ماه گذشته و به دنبال شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش ۴۵ میلیون کاربر جدید این نرم افزار بوده است.

طبق داده های شرکت تحلیلگر برنامه تلفن همراه «سنسور تاور» این برنامه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۶۵ میلیون بار در فروشگاه های مجازی شده است.

بهانه ترامپ برای شکایت از این اپلیکیشن، به خطر افتادن «امنیت ملی» آمریکا است اما تیک تاک این موضوع را رد کرده و معتقد است هدف ترامپ از این شکایت «سیاسی و انتخاباتی» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی