بازدید 11061

تداوم حدود یکماه وضعیت قرمز کرونایی در استان سمنان

استان سمنان بر اساس اعلام ظهر سه‌شنبه هفتم مرداد سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد وضعیت قرمز کرونایی شد و تا سوم شهریور همچنان در این وضعیت قرار دارد و اهتمام شهروندان در رعایت نکات بهداشتی لازمه کنترل شیوع این ویروس مهلک است.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 24 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شیوع کرونا در کشور وارد ماه هفتم شد و استان سمنان جزو اولین استان‌هایی بود که پیک اول کرونا را در اسفند سال گذشته تجربه کرد و با اهتمام و استمرار رعایت نکات بهداشتی در حالی که استان‌های دیگر درگیر پیک شیوع کرونا بودند این ویروس در استان به مرحله کنترل رسید،اما امروز به دلیل سهل‌انگاری برخی شهروندان در رعایت نکات بهداشتی، این استان دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است و ضرورت دارد شهروندان مانند گذشته رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

براساس آخرین گزارش‌ها در استان سمنان یک شهرستان در وضعیت سفید، یک شهرستان در وضعیت زرد، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اکنون شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان‌ گرمسار، سمنان، مهدیشهر و میامی از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و سرخه تنها شهرستان این استان با وضعیت رنگ‌بندی سفید کرونایی و آرادان با وضعیت کرونایی زرد است.

براسای اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در روز یکم شهریور ، مجموع تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به یکهزار و ۲۵۲نفر رسید.

کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا یک بیماری نوپدید است که با گذشت هفت ماه از جهانی شدن آن هنوز، درمان مشخص برای افراد درگیر با این ویروس کشف نشده است و به اعتقاد کارشناسان در زمان حاضر تنها راه خلاصی و پیشگیری از ابتلا به این ویروس مهلک رعایت نکات بهداشتی مانند پرهیز از ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و دستکش هنگام حضور در اماکن عمومی، رعایت فاصله از دیگران و شستن دست‌ها با آب و صابون است.

ویروس کرونا سلامت جامعه را هدف قرار داده است و برایش مهم نیست میزبانش از چه سطح و قشر و گروه سنی از جامعه باشد؛ خردسال باشد یا کهنسال؛ پس لازم است آحاد جامعه به فکر سلامت خود و اطرافیان باشند و برای اثبات علاقه خود به اطرافیان ماسک زدن را فراموش نکنند.

همواره این شعار را به یاد داشته باشیم که من ماسک می‌زنم برای سلامت تو، شما هم ماسک بزن برای سلامت من.

رییس جمهوری حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی یکم شهریور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز داشت: موج دوم کرونا از اواخر خرداد آغاز شد و تمام تیر و مرداد ماه را هم در بر گرفت، این موج تا حدی با موج اول متفاوت بود، به طوری که این موج وسیع‌تر و سنگین‌تر بود و ویروس مهاجم‌تر شده بود.

رییس دولت دوازدهم در این نشست با ارائه آماری از جان باختگان کرونا افزود: در میان جانباختگان، جوانان در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال وجود دارند، در حالی که در موج اول این آمار کم بود اما در موج دوم بیشتر شده است.

روحانی گفت: در موج دوم استان‌های زیادی درگیر شده اند، اگر یک یا دو استان درگیر باشند راحت‌تر می‌توان مدیریت کرد، اما گاهی از ۳۱ استان، بیش از ۲۰ استان درگیر بیماری هستند.

رییس جمهوری بیان کرد: اگر دو مرتبه دستورالعمل‌های بهداشتی را رها کنیم دوباره با یک پیک مواجه می‌شویم. بعضی می پرسند موج سوم هست یا نه؟ این دست خود ما است که موج سوم را دور می‌کنیم یا نه؛ اگر دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم موج سوم هم خواهد بود و اگر رعایت دستورالعمل ها را ادامه دهیم، ممکن است موج سوم نداشته باشیم.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت:

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

۲ شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: یک شهرستان در وضعیت سفید، یک شهرستان در وضعیت زرد، چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حبیب ‌الله خجسته پور در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

شاهرود و دامغان در ۲۲ مرداد ۹۹ در وصعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان بیان کرد: چهار شهرستان‌ گرمسار، سمنان، مهدیشهر و میامی در بحث شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وضعیت میامی و مهدیشهر در هفته گذشته زرد بود.

خجسته‌پور با اشاره به امکان تغییر رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در مناطق مختلف استان سمنان، تصریح کرد: سرخه تنها شهرستان این استان با وضعیت رنگ‌بندی سفید کرونایی و آرادان با وضعیت کرونایی زرد است.

این ۲ شهرستان نسبت به هفته گذشته تغییر وضعیتی در رنگ‌بندی کرونایی نداشتند.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه به منظور سلامت عموم و بهبود شرایط نیروهای درمانی، رعایت موازین بهداشتی را در نظر بگیرند تا وضعیت بهبود یابد.

وضعیت زرد آرادان و اهتمام مردم بر رعایت نکات بهداشتی

فرماندار آرادان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و شهروندان اهتمام جدی بر رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک دارند.

شهرستان آرادان بیش از ۲ هفته است که در وضعیت زرد کرونایی استمرار دارد.

مجتبی بوربور بیان کرد: مردم شهرستان آرادان رعایت نکات بهداشتی را جدی گرفته‌اند و حتی در برگزاری آیین‌های مذهبی رعایت حداقل فاصله ۲ متر از یکدیگر را رعایت می‌کنند و و عزاداران به صورت مه‌پاش در هیت‌ها ضدعفونی می‌شوند.

یک هزار و ۴۴۲ بیمار کرونایی در شاهرود و میامی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: با ثبت ۱۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در سه روز گذشته مجموع بیماران مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود به یک هزار و ۴۴۲ مورد رسید.

رضا چمن ابراز داشت: مهمترین رکن اصلی کنترل و مقابله با بیماری های عفونی از جمله ویروس کرونا خود مراقبتی است.

وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مجازی خود مراقبتی را بین مردم ترویج دهند، تاکید کرد: شست و شوی مکرر دست ها با صابون یکی از مهمترین خود مراقبتی هاست که اگر به نحو صحیح انجام شود از انتقال ویروس جلوگیری می کند.

چمن با بیان اینکه این ویروس در همه جا هست و وسواس منطقی ضروری است، تصریح کرد: دست نزدن به چشم، بینی و دهان، رعایت فاصله بیش از یک متر از همدیگر، کنترل ترشحات تنفسی از دیگر عوامل خود مراقبتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود ادامه داد: در موقع سرفه و عطسه از آستین لباس خود و دستمال برای جلوگیری از پخش شدن ترشحات تنفسی استفاده کرده و دستمال استفاده شده را دور بیندازید.

وضعیت هشدار کرونا در استان سمنان

استاندار سمنان درباره وضعیت شیوع کرونا در این استان بیان کرد: استان سمنان در وضعیت هشدار شیوع کرونا ویروس قرار دارد و با تلاش دانشگاه های علوم‌پزشکی وضعیت استان در کنترل ویروس به ثبات رسیده است.
علیرضا آشناگر خاطر نشان کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان الزامی است.

آیین‌های خاص محرم در استان سمنان برگزار نمی‌شود

آشناگر ادامه داد: در ایام‌ محرم باید تلاش شود که دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و مراسم‌ در فضای باز برگزار شود و دسته روی و مراسم‌هایی که خاص شهرستان های استان است ،امسال برگزار نخواهد شد.
استاندار سمنان ادامه داد: هیات‌های مذهبی همکاری های لازم را داشته باشند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار قطع زنجیره انتقال کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، سه مساله مهمی است که باید در عزاداری های محرم مورد توجه قرار گیرد.

نوید دانایی افزود: نقش رسانه‌ها و نهادهای مذهبی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: تعطیل کردن امور مختلف زندگی مردم امکان پذیر نیست و این مساله اقدام درستی نیست و نمی‌توان فعالیت‌های اقتصادی جامعه را متوقف کرد.

وی تصریح کرد: شهروندان با تغییر سبک زندگی و رفتارها باید زندگی کردن در کنار ویروس کرونا را فرا بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: خطرات جانی کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس برای همگان مشخص است و بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد.

کرونا بدون توقف در حال نشانه گرفتن سلامت جامعه است و مردم استان سمنان در پیک اول شیوع نشان دادند با رعایت نکات بهداشتی می‌توان این ویروس خطرناک را کنترل کرد و مانع از بیماری‌زایی شد، اما آنچه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که کرونا وقفه و تعلل در رعایت نکات بهداشتی را فرصتی برای تهدید سلامت می‌داند و شهروندان برای عبور از این دوره باید رعایت نکات بهداشتی را جدی گرفته و خسته نشوند و با توجه به شرایط فعلی که اقتصاد مردم دچار مشکل هست همراهمی بیش از پیش خیران و دولت برای تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک به عنوان پیشگیری باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی