بازدید 19312
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با «تابناک»

مجلس یازدهم می‌خواهد در رأس امور تصمیم‌گیری باشد نه در حاشیه آن! / پیشنهادی به نمایندگان برای توزیع عادلانه ثروت؛ «طرح مالیات بر درآمد» تصویب شود

مصباحی مقدم با بیان اینکه تصویب طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی اقدام بسیار درستی در مجلس یازدهم است، تاکید کرد: این طرح اگر زودتر عملیاتی می‌شد می توانست جلوی افزایش قیمت مسکن را کنترل کند؛ از این روی، نظیر این طرح‌ها اگر در مجلس عملیاتی شود بدون شک اتفاق مبارک و خوبی برای مردم و کشور است.
کد خبر: ۹۹۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 27 August 2020

مجلس یازدهم می‌خواهد در رأس امور تصمیم‌گیری باشد نه در حاشیه آن!/ پیشنهادی به نمایندگان برای توزیع عادلانه ثروت؛ «طرح مالیات بر درآمد» تصویب شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم در مقطع فعلی زود است؛ اما رویکرد نمایندگان در حوزه اقتصادی قابل قبول بوده است.

حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره عملکرد مجلس یازدهم در چند ماه اخیر اظهار کرد: بنده برای ارائه عملکرد مجلس یازدهم زمان طی شده را کافی نمی‌دانم و معتقدم باید برای ارزیابی رویکرد مجلس یازدهم زمان بیشتری بگذرد.

رویکرد مجلس یازدهم درباره مسائل اقتصادی قابل قبول است

وی افزود: آنچه در ارزیابی مجلس شورای اسلامی مهم و مدنظر است، رویکرد است و رویکرد مجلس یازدهم نسب به مسائل کشور به خصوص مسائل اقتصادی رویکرد قابل قبولی است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مجلس یازدهم از اینکه در حاشیه باشد و در متن قضایا قرار نگیرد، در حال خروج است و تلاش می‌کند نگذارد آنچه باید از طریق مجلس به تصویب برسد، بیرون از مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری شود.

مجلس یازدهمی ها می توانند مجلس را به رأس امور بازگردانند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم وعده دادند که مجلس باید در راس امور باشد. از این روی، نمایندگان در تلاشند که این مهم عملیاتی شود و این رویکرد بسیار مهم است و نشان می دهد تحرکات مجلس و طرح‌هایی که در آن مطرح می‌شود، براساس نگاه کارشناسی شده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه تصویب طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی، اقدام بسیار درستی در مجلس یازدهم است، تاکید کرد: این طرح اگر زودتر عملیاتی می‌شد، می توانست جلوی افزایش قیمت مسکن را بگیرد؛ از این روی، نظیر این طرح‌ها اگر در مجلس عملیاتی شود، بدون شک اتفاق مبارک و خوبی برای مردم و کشور است.

طرح‌های مالیات بر درآمد و مالیات بر خانه‌های خالی باید هرچه زودتر اجرا شود

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز از طرح‌های دیگری است که مجلس باید آن را دنبال کند، چون اگر مجلس در کنار این طرح، طرح مالیات بر مجموعه درآمدها را هم طرح تصویب کند، جلوی درآمدهای کلان بدون مالیات را می گیرد و این وضعیت به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مالیات بر مجموعه درآمدها سبب می‌شود، افرادی که به چند شغل و کار مشغولند، مالیات همه کارهای خود پرداخت کنند و این سبب می شود شکاف طبقاتی در جامعه ما کاهش پیدا کند.

توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ما اصلا خوب نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از شاخص های اقتصادی در جهان، شاخص ضریب جینی است که در کشور ما ۴/۲ دهم است که این روند نشان دهنده بد بودن توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ماست که این رویه باید اصلاح شود؛ از این روی، اگر مجلس بتواند این مالیات‌ها را وضع کنند، ضریب جینی اصلاح می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: هر مقدار ضریب جینی زیر ۴ باشد، به نفع گروه کم درآمد جامعه است و البته به معنای این است که صاحبان درآمدهای هنگفت مالیات واقعی پرداخت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۸
مالیات بیشتر بشه، تولید کننده، کارخونش رو می بره امارات و افغانستان و آذرباییجان و هرگز در ایران تولید نمی کنه

بورس رو هم به هیچ وجه نمی توانند کنترل کنند، چون نقدینگی برای خرید کل سهام عدالت، 45 میلیارد دلار هست و در خواب و رویا بورس سعودی نخواهد ماند و به رقم های شاخص 250 هزار واحد سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
حتما همه جا مثل ایران بهشت مالیاتی است که فقط از کارمند و کارگر مالیات بگیرند و وکلا و پزشکان و طلا
فروشان و غیره فرار مالیاتی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کپچا برای گوشی نمایش داده نمیشود و امکان نظر دادن در خبر ها وجود ندارد . قبلا فقط سانسور میکردید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
جناب اقتصاد دان بدان اگر بیش از اندازه در مسله مالیات پافشاری کنید سر مایه ها از کشور خارج می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
همین الان هم کارخانه ها و کارگاه های تولیدی کشور زیر بار فشار مالیات های کمر شکن
کمرشان در حال شکستن است
نتیجه و راه نجات کشور و اوضاع فلاکت بار فعلی، فقط باید تنش زدایی با دنیا را دنبال کرد
و لا غیر و لا غیر و لاغیر و ولاغیر
آقای مصباحی مقدم، طرح مالیات بر منزل خالی در ظاهر طرح خوبیه، ولی متن رو که بخونید متوجه میشین درباره بسیاری از شرایط سکوت کرده، مثلا پدری که 2 منزل در یک شهر داره، و یکی خود و دیگری فرزندش ساکن است و پدر قصد اخذ اجاره از فرزند نداره، آیا باید مالیات چند میلیونی بابت آن به دولت بدهد؟

یا حالت دیگر اینکه منزلی شرایط اسکان ندارد، و صاحب ملک توان مالی برای بازسازی آنرا ندارد، و هیچکسی آنرا اجاره نمی برد، آیا باید مالیات چند میلیونی به دولت بدهد؟ آیا خبر دارین یک پکیج گرمایشی به قیمت 12 میلیون رسیده؟ آیا خبر دارید یک کولر آبی به 3 میلیون رسیده؟ آیا خبر دارید، متری چند دستمزد نقاش ساختمان است؟

آیا اگر خانواده ای در منزل خود بیمار اعصاب دارد که نگهداری از آن در یک منزل 50 متری کنار سایر اعضای خانواده ممکن نیست، و پدر خانواده مجبور است از قید اجاره منزل دوم بگذرد و عضو بیمار را در منزل دوم خود در همان شهر اسکان دهد، آیا محکوم به پرداخت مالیات به دولت است؟

آیا منزلی که در شهرک غرب تهران 2000 متر است و قیمتش سر به فلک میزند، و صاحبش فقط همین منزل را دارد، از مالیات منزلش معاف است، ولی شخصی که دو واحد آپارتمان نقلی 50 متری طی چند دهه ابتیاع کرده، و به دلایل شخصی مجبور است از هر دو استفاده خود و خانواده اش باشد، محکوم است به زور مالیاتش را بدهد، یا به یک مستاجر بسپارد که از 12 ماه اجاره، 2 ماه آنرا به دولت تقدیم کند؟

مالیات خوب است، اما بجا و صحیح ، نه اینکه برای التیام یک قشر از جامعه، باعث عذاب عده ای دیگر از مردم شویم.

این خام ترین طرحی است که مجلس فقط با یک اسم زیبا تصویب کرده و امیدوارم شورای نگهبان جلوی آنرا سد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
ایراد بنی اسرائیلی به این میگن برای فرار از پرداخت مالیات . وقتی خانه خالی نباشد و شماره ملی کسی که در ان زندگی می کند به عنوان مستاجر در سامانه در ج شود دیگر مالیاتی بابت خالی بودن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
مطالبی که شما عنوان کردید برای نمایندگانی با این سطح از سواد و دانایی خیلی سنگینه انتظار زیادی ازشون دارید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کاری که در مورد مالیات خانه های خالی کردید بنفع بنگاه های معاملات
سوری و تمام ملکی شد یک اجاره نامه
همه میدونیم واقعیت اینه مجلس در کجای اموره ریاست جمهوری کجای اموره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
هردودوستان صمیمی درثروتمندکردن بعضی وفقیرترکردن بعض دیگرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
دولت و مجلس فقط دکوری هستن
و فقط نمایشی و فرمایشی هستند
اکثر این چهره ها که در مجلس هستن، سالها مسئول بودن در بخشهای مختلف کشور، اگه میتونستن برای اقتصاد کاری کنند، تا حالا انجام داده بودن. با مالیات بستن به افرادی که از سر اجبار 2 شغل دارن، و حقوق شغل اولشون کفاف زندگی رو نمیده، نمیشه خزانه دولت و کسری بودجه اش رو جبران کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
مالیات بر مجموع درامد به ضورت پلکانی اخذ می شود و تا مبلغ مشخصی از مالیات معاف می شوند و از فرار مالیاتی جلوکیری می کند و تقریبا همه کشورها را ان را اجرا کرده اند
همه طرحهاتون بجای رونق اقتصاد و تولید، دست بردن به جیب مردم به هر روش ممکنه. مبارکتون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کف دست مو نداره بکنید
بعد از کشتن سهراب نوش دارو ؟؟؟؟چندین ساله با سهل انگاری هم ثرمایه داها رو ثروتمند تذ کردید وما فقرا روفقیر تر کردید .بطوری که ما تا آخر عمر نمیتوانیم وی پای خود بیاستیم.
اگرمالیات برافزایش سرمایه که درواقع مالیات ازافزایش تورم وکاهش سرمایه است تصویب واجراگردددرآمدهای حاصل ازبورس که گاهابالاترازششصددرصددرسال است چقدربایدمالیات دهنداینکه مثلا کسی خانه ای خریده بعدازیکسال بدلیل تورم بالاترازدویست تاسیصددرصد نصف آنهم سودنکرده که دراصل نسبت بتورم ضررکرده چه مالیاتی به افزایش سرمایه ای که عملا کاهش یافته بایدبدهد ویامالیات خانه ایکه خالی میماندبهردلیل منطقی ودرآمدنداردآیاعقلانی هست که مالیات بدهد مجلس بایددرراس امورمنطقی وسازنده باشدونه امورتخریبی باایجدهرج ومرج دراقتصاداگربزرگانمان که مورداحترامنداجازه میدادند دراموراقتصادی وکلان مملکت کارشناسان زبده ودلسوزوباتجربه واینده نگراطهارنظرکنندبیشتربصلاح مملکت بودتابیان مطالبی احساسی وبدون اندیشه وتعمق که باعث ناامنی اقتصادی وایجاد هرج ومرج درکسب وکار میشود چرابرای گرفتن مالیات بهراسمی هرروزطرح جدیدی میدهندولی برای ایجادکارواشتغال واقعی ونه کاذب چون دلارفروشی وانتطار درصف بورس برای کسب درآمد بدون زحمت هیچگون طرحی نه مجلس انقلابی ونه عزیزانمان دارندراستی چرابجای تشویق به کسب وکاردرست ترغیب به بیکاری واستفاده ازمال دیگران میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
مالیات بر عایدی سرمایه به تقاضای عیر مصرفی و کسانی که بیش از یک خانه دارند نعلق می گیرد و در بورس اگر کسی سرمایه گذاری می کند اگر سود یا ضرر کند حداقل به قیمت اقلام مصرفی مثل مسکن با دلالی ضربه نمی زند
مجلس حداقلی هفت درصدی اتوبوسی که با هزتر رای به مجلس رفتند نماینده مردم ایران نیستند که در راس امور باشند و پشتوانه مردمی ندارند
کشورو ببه نا کجا اباد بردید .ح
نوش دارو بعد مرگ سهراب
بایدهرچه زودترمالیات سنگین برخریدوفروش زمین ومسکن وخودرو وارز وسکه بسته شوددلال وبنگاه دار مردم رابیچاره کردن اقدام عاجل لازم است حرف فایده ای نداره باید عمل کرد
فقط طرح مالیات بر ثروت بلااستفاده درست است و بقیه طرح ها از جمله مالیات بر درآمد بدلیل پنهانکاری و عدم امکان شناسایی کامل درآمد ثروتمندان ( و زیرزمینی شدن فعالیت های اقتصادی ) و جلوگیری از فضیلت تولید ثروت توسط مردم مربوط به تفکرات بدوی کشورهای ملحد کمونیستی بوده و اسلامی نیست.
اتفاقا اگر درآمد افراد جامعه زیاد شود خوب و ممتاز است چرا که در اسلام آنچه ناپسند است سرمایه راکد است. همچنین حضرت امام علی (ع) می فرمایند " در مال راکد، زیاده و رشدی نیست. " توصیه می کنم این عضو محترم مجلس خبرگان با تجدیدنظر و تفکر بیشتر و استفاده از متخصصان علم اقتصاد نسبت به اصلاح نظرات خود اقدام نماید انشاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
همه درامد ها با بررسی حسابهای بانکی قابل شناسایی است
انشالله درراس بهبودامورونه برعکس آن ودرموردتوزیع عادلانه ثروت اگرمیتوانید ازمدیران محترم واشنایان شروع کنید بسم الله ! ماهم مخلصیم آقای مصباحی مقدم کجاتشریف دارند شایدمنظور گرفتن اندوخته بنده خدائی که یک عمرکاروتلاش کرده ودرزمان پیری اموالی بدون رانت وفسادواختلاس جمع کرده چنان مالیاتی ازاوگرفته شودکه اگرهم تلاش وکار زیادی نمیکردهمین میشد که نتیجه تصمیمات مجلس محترم غیرازاین نخواهدبود
اگر مجلس حامی مردم باشد به راس امور خواهد رسید، در غیر اینصورت در قعر است
مجلس راس امور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کامل منتشر کن جناب تابناک
فعلا که بورس درراس اموراست
اسراییل خانه های چندمظلوم فلسطینی رابرسرشان خراب کرد
فرض کنیم صاحبان درآمدهای هنگفت مالیات بدهند بعد سرنوشت این مالیات هم مثل سرنوشت پول نفت خواهد شد بر سفره خواص فقط!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
حداقال این همه فاصله طیقاتی و باستی هیلز ها به وچود نمی ایند
تورم را در نظر بگریند کار خوبی میشه وگرنه ظلمه. چون وقتی قیمت ملک یا ماشین آدم 2 برابر شده در واقع 4-3 درصد رشد هست و بقیه سقوط ارزش ریال.
مطمئنا کسانی که دراین سایت نظرمخالف طرح مالیات برخانه خالی میدهندافرادی هستند ازطبقه متوسط جامعه که قبلاوضع مناسبی داشتندویکی دوواحد نقلی اضافه دارند و بدلیل تورم سرسام آوردیگرقادربه فعالیت نیستند که آنها را برای دوران بازنشستگی خودویاسکونت فرزندانشان تهیه کرده اند ولی نمیتوانندمستاجرمناسب پیداکنندویامستاجران چنان بلائی سرشان آورده اند که بانگرانی ازقوانین هرلحظه متغیر ما منتظرمیتاجربی آزارند وگرنه ثروتمندان برج ساز‌وملاکین بزرگ کسی نه حریفشان میشودونه قوانین کاری بکارشان دارد درکشورعزیز ما همیشه سنگ بپای لنگ میخورد
به جای رونق اقتصادی هی دست تو جیب مردم بکنید ما که مالیات یک بسته ماکارونی را هم داریم میدیم
اولویتهای اقتصادی کشور:1.مالیات بر مجموع درامد به صورت پلکانی بر اساس هر کد ملی و با کنترل حسابهای بانکی همه اشخاص (معافیت درآمد های کمتر از 6میلیون تومان درماه ) جهت جلوگیری از فرار مالیاتی 2.مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر 70 ال 80 درصد بر تقاضاهای غیر مصرفی مسکن و ارز و خودرو و طلا جهت قطع دست دلالان و سودگرانی که عده ای از انها بیش از 200 مسکن احتکار کرده اند و یا بیش از 6000 خودرو ثبت نامی دریافت کرده اند (مثل تمام دنیا ) 3. مالیات بر خانه های خالی بر خانه دوم به بعد اشخاصی که مسکن را خالی نگه داشته اند 4.پس از مصون کردن بازارهای مصرفی از حجوم نقدینگی کاهش سود بانکی 5. مالیات بر درآمد از بورس بر معاملات نوسان گیران که به صورت کوتاه مدت سهام می خرند برای جلوگیری از نوسانات بورس و تصمیم گیری بهتر شرکتهای بورسی
مجلس در راس امور نیست .نماینده اختیاری ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار