بازدید 5850

نتانیاهو و بن زاید با هم دیدار می‌کنند

برخی رسانه‌ها اعلام کردند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با ولیعهد ابوظبی پیش از امضای توافقنامه عادی‌سازی میان دو طرف آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 23 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سایت شبکه خبری الجزیره، سایت روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد، رایزنی‌هایی برای تنظیم دیداری میان نتانیاهو و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پیش از امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات در دست انجام هستند.

همچنین این سایت اعلام کرد: دو هیات عالی رتبه آمریکایی در راستای تشویق به عادی‌سازی به کشورهای منطقه سفر خواهند کرد و هیات اول به ریاست مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور در تلاش برای ترتیب دادن این دیدار است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع گزارش داد، پامپئو روز دوشنبه به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد سپس سه‌شنبه به امارات می‌رود، دستور کار او شامل بررسی چالش‌های امنیتی منطقه از جمله ایران و چین است.

رسانه‌های آمریکایی نیز در این راستا اعلام کردند، دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) قصد دارد پامپئو و جارد کوشنر، مشاور رئیس جمهور را این هفته به خاورمیانه اعزام کند تا با سفر به برخی کشورهای عربی، آنها را به عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل همانند امارات تشویق کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از سه دیپلمات نوشت، پیش‌بینی می‌شود سفر پامپئو شامل امارات، بحرین، عمان، قطر، سودان و "اسرائیل" باشد،

این منبع ضمن پیش‌بینی اینکه هیچ یک از این دو سفر نتایج فوری نداشته باشند، گفت: پامپئو و کوشنر تلاش می‌کنند حداقل یک توافق عادی‌سازی را نهایی کنند.

واشنگتن پست به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت، پامپئو قصد دارد در قطر با رهبران طالبان دیدار کرده و با آنها درباره مذاکرات صلح افغانستان گفتگو کند.

پس از آنکه امارات آغاز روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد،جمعی از مخالفان سیاسی در امارات شامل شش تن از مخالفان سیاسی برجسته امارات از جمله سعید ناصر الطنیجی، سعید خادم بن طوق المری، احمد الشیبه، حمید عبدالله النعیمی، حمد محمد الشامسی و ابراهیم محمود آل حرم روز شنبه با انتشار و امضای بیانیه‌ای از تاسیس اولین انجمن ضد عادی‌سازی در این کشور خبر دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر