بازدید 3081

بازدهی ۷ برابری شاخص ارزش سهام در بهار ۹۹

بازدهی شاخص ارزش سهام در بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار سال ۹۸ رشد بیش از ۷ برابری داشته و رقم ۶۴۷.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۹۹۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 22 August 2020

بازدهی شاخص ارزش سهام در بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار سال ۹۸ رشد بیش از ۷ برابری داشته و رقم ۶۴۷.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف طی بهار ۹۹ و بهار ۹۸ پرداخته و نوشته است: بالاترین بازدهی در بین بازارهای مختلف در بهار ۹۹ متعلق به شاخص ارزش سهام بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۷ برابر شده است.

با این حال تفاوت قابل ملاحظه بین بازدهی شاخص ارزش سهام و تعداد سهام معامله شده در بورس نشان می‌دهد بازدهی قابل توجه بورس طی این مدت بیش از هر چیز ناشی از افزایش قیمت هر سهم بوده و نه افزایش تعداد معاملات.

براساس این گزارش میانگین نرخ سکه طرح قدیم از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بهار ۹۸ به ۶ میلوین و ۸۰۰ هزار تومان در بهار ۹۹ رسیده که ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۴.۳ درصد رشد را به ثبت رسانده و از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بهار ۹۸ به ۷ میلیون تومان در بهار ۹۹ رسیده است.

با این حال میانگین نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران از ۱۳هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته که ۱۹.۲ درصد تغییر را نشان می‌دهد. افزایش قیمت یورو طی مدت زمان مشابه نیز ۱۴.۱ درصد بوده و از ۱۵هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.

براساس این گزارش بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهار ۹۸ برابر با ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که این رقم برای بهار امسال به ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و رشدی ۳۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

با وجودی که شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۶۴۷.۸ درصد بوده و از ۵۰۲.۱ در بهار ۹۸ به ۳۷۵۴.۵ درصد در بهار ۹۹ رسیده، اما شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام از ۴۰۳.۵ به ۷۷۴ در مدت زمان مشابه رسیده که ۹۱.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران نوشته است شاخص بهار کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۷۳.۱ درصد در بهار سال گذشته به ۲۰۹.۷ درصد در بهار امسال رسیده و ۲۱.۱ درصد رشد کرده است.

همچنین شاخص بهار کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی مدت زمان مورد گزارش، از ۱۷۱.۵ به ۲۰۸.۳ افزایش یافته که رشدی ۲۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) اما طی این مدت ۱۹.۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده و از ۱۸۱.۸ درصد به ۲۱۷.۲ درصد رسیده است.

براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز که در بهار ۹۸ برابر با ۱۷۳.۳ درصد بوده در بهار امسال به ۲۱۵.۷ درصد رسیده و ۲۴.۵ درصد رشد یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر