بازدید 7767
۸

ایرانیان در صدر جدول معامله مسکن در ترکیه

ابراهیمی رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه درباره تبعه کشور‌هایی که بیشترین تقاضا برای خرید خانه در ترکیه را داشتند گفت: هرچند آمار به تفکیک و با جزییات بیرون نیامده، اما براورد‌ها حاکی از آن است که شهروندان ایران در کنار آلمان، انگلیس، عراق و سوریه اصلی‌ترین اتباع خارجی بودند که در ترکیه به خرید و فروش ملک مشغول هستند و همچنان تعداد ایرانی‌هایی که به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۹۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 19 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، در شش ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، در ترکیه بیش از یک میلیون معامله ملکی به ثبت رسیده است.

جلال ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس آمار‌های رسمی، در ماه‌های گذشته یک میلیون و ۵۸ هزار معامله ملکی در ترکیه به ثبت رسیده که با توجه به شیوع ویروس کرونا، کاهش جدی رفت و آمد مسافران و تبعات اقتصادی شیوع این ویروس، عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این معاملات با حمایت مستقیم دولت ترکیه انجام شده است، توضیح داد: یکی از سیاست‌هایی که دولت ترکیه در ماه‌های گذشته دنبال کرده، افزایش حمایت از بازار مسکن با ارائه وام‌های بلند مدت با بهره کم بوده که همین امر باعث شده این بازار در ترکیه وارد رکود نشود.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه ادامه داد: تعدادی از بانک‌های ترکیه در بسته‌ای پیشنهادی به دولت خواستند که به واحد‌های نوساز وام خرید خانه با بهره زیر یک درصد و به خانه‌های تا پنج سال ساخت، وام با بهره کمتر از پنج درصد تخصیص یابد که همین امر میزان تقاضا برای ساخت و خرید خانه‌های جدید را افزایش داد.

ابراهیمی درباره تبعه کشور‌هایی که بیشترین تقاضا برای خرید خانه در ترکیه را داشتند نیز گفت: هرچند آمار به تفکیک و با جزییات بیرون نیامده، اما براورد‌ها حاکی از آن است که شهروندان ایران در کنار آلمان، انگلیس، عراق و سوریه اصلی‌ترین اتباع خارجی بودند که در ترکیه به خرید و فروش ملک مشغول هستند و همچنان تعداد ایرانی‌هایی که به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند رو به افزایش است.

وی ادامه داد: بر اساس براورد‌های صورت گرفته، ایرانی‌ها اصلی‌ترین تمرکز خود را روی بازار مسکن استانبول قرار داده‌اند و آنکارا و ازمیر از دیگر گزینه‌ها به شمار می‌روند. با توجه به اینکه با خرید خانه در مراکز تجاری، امکان ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی در ترکیه فراهم می‌شود، ایرانی‌ها علاقه بیشتری به خرید خانه در شهر‌های اقتصادی مانند استانبول دارند.

در سال‌های گذشته ترکیه اصلی‌ترین مقصد گردشگری ایرانی‌ها بوده و در طول سال بیش از دو میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند.

در کنار رفت و آمد توریستی، در سال‌های اخیر تعداد ایرانی‌هایی که در اقتصاد ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند یا برای تحصیل دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کرده‌اند نیز افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸
انواع قوانین سختگیرانه و انواع مالیات ها در بخش مسکن ایران سرمایه گذاری را بسیار خطرناک کرده است اما در کشورهای همسایه با امتیازهای مختلف برای خرید تشویق می شوید
چون آزادی است و بخاطر افتادن روسری در ماشین کسی را اذیت نمیکنند
بیدار شید
اگه بشه مطمئن خرید، چرا که نه ؟ هر کشوری غیر از کره شمالی بشه باید رفت
این مورد افزایش هم میابد با این سیاست های پوپولیسیتی نمایندگان جدید مجلس!!!
با منفی شدنهای بورس، همه باید به دلار حمله کنیم تا دولت سر عقل بیاد
رویکرد های اقتصادی در قبال مردم موجب مهاجرت سرمایه ها و خودشون به خارج از کشور میشه.چرا جاذبیت داخل داره کم میشه؟ مسئولین کی بخودشون میان؟مجلس باید این جاذبیت ها رو پایه ریزی کنه.اینقدر بفکر مالیات از اموال نباشید کار و تولید رو اول ایجاد کنید بعد دنبال مالیات از درآمد ها باشید.دامنه وجامعه فقرا داره هر روز با سیاست ها و قوانین جدید بیشتر و گسترده تر میشه.
با سخت گیری و اعمال مالیات بر مسکن در داخل و بای ممانعت از فرار سرمایه، متاسفانه سرمایه ها ی ملی ما به خارج از مرزها می روند تا با خرید ملک به ساخت و ساز و کارآفرینی برای ترکها ، عربها ، قبرسی ها و یونانی ها کمک شود
ادمها عقلايي فکر ميکنند. وضعيت بورس در دو هفته اخير را بخصوص بنگريد عمق فاجعه را درک ميکنيد که چگونه دولت با عواملش (حقوقيها) با سرمايه و اندوخته هاي مردم که با خون و دل پس انداز شدند بازي ميکند، معلومه که وقتي افراد اين بازي ها را مي بينند به فکر فرار مي افتند . در کجاي دنيا اينگونه با مردم خود تا می کنند مگر دولت ترکيه جرات ميکند حتي اگر بخواهد، بلکه خود را موظف به حفظ و سوداوري سرمايه گذاري ها مي کند همچنان که تا بحال جواب داده بطوريکه مردم باغ و داراييشان را اينجا حراج مي کنند تا در جايي که با اندوخته ها و زحمت هايشان بازي نميشود الونکي بخرند و از دست دست اندازان به اموالشان و ... فرار کنند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی