بازدید 11006
۱

شروع آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در پاکستان

اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا ساخت چین در پاکستان پس از چراغ سبز وزارت بهداشت و اداره تنظیم مقررات دارویی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 19 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند که آزمایشات مربوط به واکسن چینی کرونا پس از طی دو مرحله اکنون وارد سومین مرحله خود شده و به زودی آزمایش بالینی آن در پاکستان اجرا می‌شود.

این اولین آزمایش بالینی هرگونه واکسن کرونا در پاکستان است. پاکستان اوایل اردیبهشت ماه امسال از طرح پیشنهاد آزمایش بالینی واکسن کرونا از سوی چین و ژاپن خبر داده بود.

اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز رسمی آزمایش بالینی واکسن کرونا موسوم به آدنو ویروس از نوع ۵ (Ad۵-nCoV) که توسط موسسه زیست شناسی کانسینو و موسسه بیوتکنولوژی پکن در چین تهیه شده، را صادر کرده است.

منابع خبری گفتند: آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در چند کشور از جمله چین، روسیه، شیلی، آرژانتین راه‌اندازی شده و به زوی در عربستان نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

گفته می‌شود اجرای ابتکارات درمانی از قبیل کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در پاکستان علاوه بر تقویت توانایی این کشور برای ساخت واکسن در داخل راه را برای مشارکت‌های خصوصی و عمومی هموار می‌سازد.

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داد چین قرار است نمونه واکسن دیگر کرونا را که توسط اداره ملی داروسازی این کشور موسوم به (سینوفارم) آماده شده است،تحت توافق آزمایشی با پاکستان به این کشور ارسال کند.

در این گزارش آمده است: اداره داروسازی دولتی چین با دانشگاه کراچی پاکستان همکاری خواهد کرد و متعاقب آن واکسن مورد نظر برای حدود یک پنجم جمعیت پاکستان صادر می شود.

نخست وزیر پاکستان روزهای اخیر در حساب کاربری توئیتری خود اعلام کرد: این کشور خوشبختانه شاهد کاهش مرگ بیماران کرونایی و تعداد بیماران بستری شده در مراقبت‌های ویژه است.

«عمران‌خان» افزود: این پیشرفت درپی اعمال محدودیت‌های هوشمند و نقطه‌ای به ویژه پایبندی مردم به پروتکل‌های اعلام شده از سوی دولت حاصل شده است و مردم پاکستان باید تا هفته‌های آینده نیز به ویژه در ایام محرم نیز متعهد به پایبندی به طرح فاصله گذاری اجتماعی باشند.

ستادملی مدیریت و مبارزه کرونا در پاکستان موسوم به (ان سی او سی) همزمان از مردم این کشور خواسته است تا با رعایت جدی و مستمر تمهیدات کرونایی در ماه محرم اجازه بروز موج جدید شیوع ویروس کرونا را ندهند.

براساس تازه‌ترین آمار دولت پاکستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲۹۰ هزار نفر فراتر رفته و تاکنون ۶۲۰۱ نفر جان خود را از دست دادند. علاوه براین تاکنون ۲۷۲ هزار و ۱۲۸ نفر بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱ بیمار کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را ازدست داده و ابتلای ۶۱۳ نفر به این ویروس نیز به ثبت رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
در بیشتر کشورها کرونا در حال کنترل می باشد و آمار مرگ و میرها بسیار کم شده و یا صفر شده.
اما در ایران هنوز آمار مرگ و میرها و مبتلاها کم نشده و زیاد هم شده.
ما منکر زحمات کادر درمان نیستیم ولی یک جای کار در ایران مشکل دارد. هم در پیشگیری و هم در درمان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار