بازدید 12460
۴

ظریف نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود؟

روزنامه شرق در گزارشی نوشت: این ‌روزها صحبت از نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری داغ است و برخی بالقوه و در حد سخن باقی خواهند ماند و برخی هم در حال حذف‌شدن از این کارزار هستند؛ اما برخی گمانه‌زنی‌ها در حال جان‌گرفتن هستند که تا چندی‌پیش بعید به نظر می‌رسیدند؛ از‌جمله محمدجواد ظریف، مرد شماره یک دیپلماسی ایران.
کد خبر: ۹۹۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 18 August 2020

 

به گزارش  تابناک، روزنامه شرق در گزارش اصلی امروز خود از احتمال نامزدی محمدجواد ظریف سخن گفته است. در بخشی از این گزارش آمده است: این ‌روزها صحبت از نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری داغ است و برخی بالقوه و در حد سخن باقی خواهند ماند و برخی هم در حال حذف‌شدن از این کارزار هستند؛ اما برخی گمانه‌زنی‌ها در حال جان‌گرفتن هستند که تا چندی‌پیش بعید به نظر می‌رسیدند؛ از‌جمله محمدجواد ظریف، مرد شماره یک دیپلماسی ایران که حتی با همه عملکرد منفی دولت در سه سال اخیر، همچنان چهره‌ای محبوب و به‌ دور از حاشیه برای مردم است. هرچند دلواپسان و کاسبان تحریم شمشیر را از رو بسته‌اند و بارها به بهانه‌های مختلف به او حمله کرده و او را خائن نامیده‌اند، بااین‌حال هر بار در هر حمله با حمایت قاطع مقام معظم رهبری از وزیر امور خارجه ایران، در تخریب شخصیت ظریف ناکام مانده‌اند که این خود می‌تواند نشان از داشتن تأیید مقام معظم رهبری برای نامزدی ظریف باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: حمایت رهبری از اقدامات و فعالیت‌های ظریف، همراه با تأیید این اقدامات را کمتر نامزدی به‌ویژه در بین اطلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت. موافقان حضور او باور دارند به ‌دلیل محبوبیت این شخصیت سیاسی در میان نخبگان سیاسی و عموم مردم، او شخصا دارای سرمایه‌ اجتماعی است. در واقع این حدس و گمان مبتنی بر آن است که او در عین حال که رسما در جریان اصلاحات تعریف نمی‌شود، وجوه مشترک زیادی با این جریان دارد و ممکن است اصلاح‌طلبان بتوانند با او به توافقی نهایی دست یابند. از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان هم افزون بر ازدست‌دادن سرمایه اجتماعی خود، همچنان خطر ردصلاحیت نیروهای شاخص خود را احساس می‌کنند؛ بنابراین شاید برایشان مناسب باشد از فردی حمایت کنند که علاوه بر آنکه خودش دارای سبد رأی بالایی است، احتمال تأیید صلاحیتش به‌مراتب بیشتر از اصلاح‌طلبانی است که حتی در انتخابات مجلس نیز تأیید صلاحیت نشدند. از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان می‌توانند با حمایت از چنین شخصیتی، دیگر تن به ائتلاف با نیرویی کاملا اصولگرا ندهند تا دیگر متهم به استفاده از «نامزد اجاره‌ای» نشوند و از این حیث هم در میان افکار عمومی مسئولیت کمتری متوجه‌ آنها شود.

شرق در پایان آورده است: ظریف گزینه مورد حمایت دولت نیز هست؛ همان‌گونه که اخیرا حسام‌الدین آشنا در رابطه با نامزدی ظریف در انتخابات گفته است: «دکتر ظریف هم دارای اقبال عمومی است و هم زبان عام و خاص را می‌داند و اگر بتواند با خود کنار بیاید، می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود». او در عین حال به حزب عدالت و توسعه نیز نزدیک است و حمایت جهانگیری را نیز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴
دیگه همین یکی رو کم داشته بودیم
ورشکسته ها در انتخابات اینده در میان مردم جایگاهی ندارند
ما هم دکتر را دوست داریم. حیفه که خودشون رو ؟آلوده کنند. دکتر برامون همیشه دکتر ظریف بمون.
مشکلات ما در درجه اول اقتصادی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی