بازدید 5125

اتهام تبانی کرمانی‌ها به تیم تبریزی: بازی آخر پول گرفتند

من شنیدم اعضای تیم حریف حتی شارژ مالی هم شده بودند. حالا نمی‌گویم از سمت چه باشگاهی، چون چیزی نمی‌دانم، ولی بچه‌ها این موضوع را شنیده بودند و در فضای مجازی هم همه می‌گفتند
کد خبر: ۹۹۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 18 August 2020

مدیرعامل باشگاه مس کرمان گفت: تیم فوتبال علم و ادب با ۲۰ درصد توان خود به اراک سفر کرد و هفت گل از آلومینیوم خورد، ولی مقابل ما با تمام توان ایستاد.

به گزارش تابناک ورزشی، محمود محمودی‌نیا مدیرعامل باشگاه مس کرمان درباره بازماندن تیم مس کرمان از صعود به لیگ برتر به خاطر یک تفاضل گل کمتر نسبت به تیم آلومینیوم اراک، اظهار داشت: ما وظیفه داریم که تلاش‌مان را تا آخرین لحظه انجام دهیم، ولی بعضی وقت‌ها در عین شایستگی اتفاقات خوبی نمی‌افتد و ان‌شاءالله فصل بعد بتوانیم جبران کنیم.

وی افزود: من ابتدا به تیم خوب داماش تبریک می‌گویم که جوانمردانه روبه‌روی آلومینیوم بازی کرد و سپس به تیم آلومینیوم تبریک می‌گویم که توانست به لیگ برتر صعود کند، اما نکته خیلی مهم این است که باید عدالت در همه چیز رعایت شود. ما فوتبالی هستیم و عملکرد و ماهیت تک تک باشگاه‌ها به هم ارتباط دارد. ما نمی‌توانیم بگوییم یک اتفاقی که در باشگاهی مثل علم و ادب رخ می‌دهد به کسی ربطی ندارد!

مدیرعامل باشگاه مس کرمان تصریح کرد: ما در فوتبال کشور یک خانواده هستیم و باید از مرام و جوانمردی دفاع کنیم. ما روز گذشته ناکام بودیم و با اختلاف یک گل به لیگ برتر نرفتیم، تیمی که ۱۵ ماه برنامه‌ریزی، سعی و تلاش کرده بود، ولی یک نکته می‌گویم و از شما می‌خواهم به آن فکر کنید. تیمی که روز گذشته با تمام قوا مقابل ما بازی کرد، در بازی‌های قبل هفت، هشت بازیکنش تیم را رها کرده و رفته بودند و نتایج قبل تیم علم و ادب بدون آن‌ها رقم خورده بود. همین تیم بدون بازیکنان اصلی و با ۲۰ درصد توان به اراک رفت و مقابل آلومینیوم هفت گل خورد و ما را به لحاظ تفاضل گل از این تیم عقب انداخت. علم و ادب عدالت را رعایت نکرد و با ۲۰ درصد توان به اراک رفت و حتی شنیدیم در نیمه دوم آن بازی، بازیکنی نداشتند تا به زمین بفرستند، ولی در هفته پایانی تمام بازیکنان این تیم بازگشتند و به نحوی دیگر جلوی ما بازی کردند.

محمودی‌نیا در ادامه با بیان اینکه سهیل مهدی و مسئولان دیگر سازمان لیگ روز گذشته در ورزشگاه بودند و بازی را دیدند، گفت: سهیل مهدی دید که علم و ادب چطور با چنگ و دندان جلوی تیم ما ایستاد. حق فوتبال و جوانمردی همین است، ولی نه فقط مقابل ما بلکه در تمام بازی‌ها. خود سهیل مهدی هم می‌گفت از شانس شما دروازه‌بان حریف خوب است. دروازه‌بانی که در بیشتر هفته‌ها نبود، جلوی ما با تمام توان ایستاد. این خوب است، ولی چرا هفته‌های قبل به یک شکل دیگر رقم خورد؟

وی درباره درگیری بازیکنان تیمش با عوامل بازی در پایان مسابقه نیز توضیح داد: بحث جابه‌جایی زمین و اینکه گفته بودند به برخی بازیکنان علم و ادب پول داده‌اند باعث شد تا بچه‌ها ناراحت و عصبانی باشند. به‌هرحال بچه‌ها بازی سختی داشتند و ناراحت بودند، اما شخصی با دوربین روی چمن رفته و مثل اینکه حرفی به بازیکنان زده بود که ناراحتی و درگیری را به دنبال داشته است. اصلاً ذات خبرنگاری این نیست که با بازیکنان درگیر شود. من از آن شخص خواهش کردم که از زمین بیرون برود، اما او مقاوت کرد و این اتفاق افتاد.

«به‌هرحال باشگاه علم و ادب بازی جوانمردانه‌ای انجام داد و به نظر می‌رسید بازیکنان مس کرمان ناراحت بودند که چرا تیم حریف از آن‌ها کم گل خورده است.»، مدیرعامل باشگاه مس کرمان در واکنش به طرح این موضوع گفت: ما ناراحت نبودیم چرا کم گل خورده‌اند، ما ناراحت بودیم که چرا این تیم در اراک به نحو دیگری بازی کرد. من مستند حرف می‌ز‌نم. فیلم بازی‌ها موجود است و شما ببینید. ما نباید عصبانی شویم، اما کسی که وسط زمین بود و فیلمبرداری می‌کرد باعث این اتفاق شد.

محمودی‌نیا در واکنش به این سؤال که آیا به نظر او پولی بین دو باشگاه آلومینیوم اراک و علم و ادب تبریز رد و بدل شده بود، به تسنیم گفت: من کلی گفتم. اگر اتفاقی غیراصولی رخ دهد همه چیز به‌هم می‌خورد. شما نگاه کنید من شنیدم اعضای تیم حریف حتی شارژ مالی هم شده بودند. حالا نمی‌گویم از سمت چه باشگاهی، چون چیزی نمی‌دانم، ولی بچه‌ها این موضوع را شنیده بودند و در فضای مجازی هم همه می‌گفتند. به‌هرحال بچه‌ها جوان هستند و این حرف‌ها روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این موضوع‌ها باید بررسی شود.

وی گفت: زمین بازی را عوض می‌کنند و از شهر دیگر برای تبریز پروژکتور می‌فرستند و مربی حریف تمام امکانات شهر را برای موفقیت تیم تبریزی هماهنگ می‌کند. وقتی فدراسیون تصمیم می‌گیرد زمین بازی را عوض کند و حتی نامه هم می‌زند، ولی به یکباره پنجشنبه اعلام می‌کنند فدراسیون خودش تغییر موضع داده است، حتماً به خاطر فشار و رایزنی بوده که نمی‌دانم چطور انجام شده است. این‌ها بار روانی داشت، ولی ما مردانه بازی کردیم و در پایان بازی بچه‌ها ناراحت بودند که چرا علم و ادب مردانه و با تمام قدرت در همه بازی‌ها بازی نکرد. ما توقع داشتیم که عدالت رعایت شود. بازهم می‌گویم فیلم بازی‌ها را نگاه و مقایسه کنید که علم و ادب با چه قدرتی در اراک بازی کرد و با چه قدرتی هم مقابل ما به میدان آمد. این‌ها عدالت نیست.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در واکنش به این موضوع که گفته می‌شد حتی باشگاه مس با امیر قلعه‌نویی برای فصل آینده نیز صحبت کرده است، تصریح کرد: خیر، این را قبلاً تکذیب کرده بودم و بازهم تکذیب می‌کنم. از سمت باشگاه مس هیچ صحبتی با هیچ‌کس نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر