بازدید 11891

ثبت برند آنلاین به صورت تضمینی با ثبت آرکا

اگر فعالیت های تجاری شما تحت یک برند یا نام تجاری خاص است که هنوز آن را ثبت نکرده اید در اولین فرصت ، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از نام تجاری شما ، برای ثبت آن برند ، علامت و نام تجاری اقدام نمایید.
کد خبر: ۹۹۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 15 August 2020

ثبت برند آنلاین

اگر فعالیت های تجاری شما تحت یک برند یا نام تجاری خاص است که هنوز آن را ثبت نکرده اید در اولین فرصت ، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از نام تجاری شما ، برای ثبت آن برند ، علامت و نام تجاری اقدام نمایید.

در آمریکا ، اروپا و کشور های توسعه یافته ، موسسات حقوقی بزرگی برای ثبت برند وجود دارد و در هر لحظه هزاران برند جدید در سراسر دنیا برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد.

حتی بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا برای هر یک از انواع محصولات یا خدمات جدید خود یک برند جدید ثبت می کنند و از این طریق تبلیغات هدفمند تری را برنامه ریزی می کنند و مانع از مشکلات احتمالی می شوند.

در ایران شرایط فرق میکند و متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند و نشان تجاری خود اهمیت نمی دهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند و فرد و اشخاص دیگری نام کسب و کار آنها را تصاحب کنند .

شما نیازی به راهنمای ثبت برند ندارید ، ثبت آرکا از صفر تا صد در کنار شما هست. و شما با ورود به سایت موسسه حقوقی آرکا به راحتی و به آسانی برند و کلیه خدمات حقوقی خود را میتوانید آنلاین انجام دهید و به ثبت برسانید.

با ثبت برند می توانید به راحتی یک تجربه ی مثبت برای کاربران خود فراهم کنید ، آنها از این طریق هرگز اسم برند شما را فراموش نخواهند کرد. . برند در واقع اعتبار شما نزد مشتری است و به کاربران شما می گوید که چه انتظاراتی باید داشته باشند و یا اینکه تفاوت شما با سایر کسب و کارهای موجود چیست؟ اصلی‌ترین بخش یک کالا در هر شرایط لوگوی آن است که می تواند خاص باشد ، در این میان هر چقدر این لوگو با خلاقیت و ابتکار خاصی طراحی شده باشد مورد توجه خریداران بیشتری خواهد بود.

فرآیند ثبت علامت

فرآیند ثبت علامت باید طبق قانون باشد که آیین نامه آن الزامی نیست ، یعنی اگر کسی برندی را برای محصول خود انتخاب کرد مجبور نیست آن را به ثبت برساند. ثبت علامت زیر نظر اداره کل مالکیت معنوی انجام می پذیرد. هر فردی می تواند چندین برند را به خود اختصاص دهد. این ثبت به نوعی حامی و پشتیبان تولیدکنندگان در اجتماع است که بتوانند فعالیت ها و کالا های خود را در بین رقیب های دیگر برجسته و متمایز کنند. این کار باعث می شود که کارفرما به این اطمینان برسد که هیچ کس نمی تواند از نام و علامت آن سو استفاده کند. استفاده از علامت تجاری مختص کسی است که آن را ثبت نموده است. هر فردی اعم از شرکت یا شخص مدارکی حاکی بر توزیع ، تولید ، صادرات و واردات و ... در جهت فعالیت و خدمات ویژه داشته باشد می تواند به ثبت علامت تجاری خود بپردازد.

 

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری

الف ) مدارک هویتی شخصی یا شرکت که علامت قرار است به نام آن ثبت گردد.

نکته:  در اعتبار علامت هیچ فرقی بین شخصی و یا شرکتی بودن آن نیست.

نکته :  می توان علامت را به نام چند نفر با درصد مالکیت های متفاوت ثبت کرد.

نکته :  علامت قابل انتقال و خرید و فروش بوده و به ارث می رسد ، حتی قابل توقیف مانند سایر اموال می باشد.

ب ) مدارک مشخص کننده نوع فعالیت و مجوز فعالیت.

شامل جواز کسب ، جواز تاسیس کارخانه  و یا تولیدی ، پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، جواز صنفی ، نامه تاییدیه از ارگان مربوطه ، کارت بازرگانی.

ج ) در صورت لاتین بودن علامت یا غیر فارسی بودن علامت و یا نام تجاری یا حتی به لاتین نوشتن علامت حتما نیاز به کارت بازرگانی است.

د ) نمونه علامت و لوگو و یا اسم تجاری به همان صورت که میخواهید استفاده کنید.

هـ ) لیست کالاهایی که علامت درخواستی جهت استفاده در آن گروه کالایی به ثبت می رسد که باید مطابق مجوز فعالیت باشد.

ی ) گواهی امضا مالک خطاب به اداره ثبت علامت تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی.

 

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

ثبت علامت تجاری دارای مزایایی می باشد که در اینجا به آن ها می پردازیم. گاهی ممکن است هنگام خرید محصول یا استفاده از آن محصول یا اینکه در امور فعالیت های ویژه ، علامت یا لوگوی تجاری موجود روی آن تأثیر به سزایی در انتخاب شما داشته است. این همان نام تجاری است که شخص آن را برای موسسه خود به ثبت رسانیده در این صورت مالک یا شرکت با این نشان شناخته شده است و هیچ کس حق ندارد با این نام تجاری به ارائه کالا و فعالیت های خود بپردازد.

ثبت علامت تجاری باعث می شود مالک از حمایت ها و تضمین فعالیت های قانونی برخوردار شود یا اینکه می تواند با برجسته نمودن محصول یا فعالیت خود از آن استفاده نماید یا حق استفاده آن را به کس دیگری محول کند. در حقیقت حق استفاده اختصاصی از برند ثبت شده برای بکار گیری روی کالا و فعالیت مورد نظر آن به فرد دیگر قطعاً در حیطه مالک برند می باشد.

علل ضرورت ثبت علامت تجارت

ثبت علامت تجاری به گونه ای سند مالکیت آن برند قلمداد می شود. زمانی که شما یک برند را ثبت می کنید پس مالک آن برند هستید البته نه یک مالک ساده بلکه مالک انحصاری به حساب می آیید. اگر کسی بدون اجازه از برند ویژه شما یا حتی از برندی شبیه به برند شما استفاده کند می توانید علیه آن شخص در مراجع قضایی شکایت کنید و جلوی فعالیت آن ها را بگیرید. یکی از دلایل مهم و ضروری ثبت علامت آن است که بدون ثبت برند ثابت نمودن اینکه این علامت برای شماست و شما خیلی قبل تر از دیگران از آن استفاده نموده اید کاری بس دشوار است . ثبت علامت تجاری خیال شما را راحت کرده و این اطمینان را به شما می دهد که علامت مختص شماست و هیچکس اعم از متقلبین یا رقبا نمی توانند از آن به‌هیچ‌ عنوان سوء استفاده کنند و زحمات شما را بر باد دهند.

بهره مندی از حقوق ثبت علامت تجاری

در ثبت علامت تجاری امتیاز های دیگری نیز برای صاحب برند ملزوماتی  در نظر گرفته شده است ، هر چه به امتیاز و حقوقی که در ثبت علامت تجاری  در اختیار شما قرار می گیرد مطلع باشید به راحتی می توانید از حقوق کسب و کار خود حمایت کنید. اکثر افرادی که قصد برند سازی و یا برندینگ را دارند با اطلاعات کاملی در این زمینه آشنایی کافی نداشته و این امر سبب می شود در یک بازه ی زمانی کوتاه بعد از ثبت علامت تجاری گرفتار مشکلات ناخواسته باشند.

برای بهره مندی از اطلاعات جامع در این زمینه می توانید با ما با شماره های موجود در تماس باشید ، کارشناسان کاردان و حرفه ای موسسه حقوقی آرکا شما را به نحو احسن در برند سازی و ثبت علامت تجاری راهنمایی خواهند کرد. صاحب برند تا زمانی که بخواهد می تواند از برند یاد شده به تنهای بهره برداری کند و در صورت لزوم نیز اقدامات لازم برای اجاره ی حق استفاده دیگران در پیش بگیرد. همه ی مراحل در صورتی می تواند اصولی انجام شود که مقررات قانونی مندرج دشه در این زمینه به دقت دنبال شده باشد. هیچ گونه سهل انگاری در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

ثبت تضمینی برند شما با ثبت آرکا

موسسه ثبتی و حقوقی آرکا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با همکاری جمعی از قضات بازنشسته و وکلای دادگستری و کارشناسان مجرب شروع نموده و هم اکنون افتخار می کند که مشاور ثبت و حقوقی بیش از ۵۰۰۰ شرکت ، ارگان و سازمان ، تجار و کسبه ، مدیر و کارآفرین در عرصه های مختلف بوده و در حال حاضر با ۲۵ وکیل و کارشناس خبره همکاری نموده و با پیشینه ای محکم ، تجارب جمعی خود را در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند ، کد اقتصادی ، رتبه بندی ، کارت بازرگانی و … در اختیار شما نیکان قرار می دهد.

منبع : ماهان مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ ، سئو سایت ، طراحی سایت ، تبلیغ در گوگل )

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی