بازدید 13120
به جای عذرخواهی از افکارعمومی و استعفای مسببان دوپینگ های سریالی؛

عقده‌گشایی فدراسیون ووشو با حکم ۲۸ماه محرومیت خواهران منصوریان

مسوولان فدراسیون ووشو به جای عذرخواهی از پنهان کاری در اعلام محرومیت مبی پوشان دوپینگی و تقدیم استعفا، حالا به قلع و قمع قهرمانان ملی این رشته پرداخته اند
کد خبر: ۹۹۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 15 August 2020

فدراسیون ووشو که اخیرا با رسوایی پنهان کردن آزمایش مثبت دوپینگ چندین قهرمان جهانی خود مواجه شده است، در اقدامی بحث برانگیز شهربانو و سهیلا منصوریان دو قهرمان نامدارش را به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین محروم کرد!

به گزارش تابناک ورزشی، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، فدراسیون ووشو در واکنش به برخی موارد مطرح‌شده در خصوص صدور احکام انضباطی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به شرح زیر است:

«مطابق با ماده ٢ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست می‌باشد، در تاریخ ١٣٩٩/٠٥/١٥ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد. این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارش‌های مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضدمنافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل گردید.

اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان، تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ١، ٣ و ٥ ماده ٧ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی محرز دانسته و لذا به استناد بند ٤ ماده ٨ آئین نامه مذکور،‌ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ٢٠ ماه و خانم سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ٨ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم نمودند.

این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ٩ آئین نامه مذبور ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ١٣٩٩/٠٥/٢٢ قابل تجدید نظرخواهی و بررسی مجدد می‌باشد.

همچنین برخی از اتهامات مطروحه در گزارش‌های واصله به فدراسیون علیه خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا می‌باشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چرا فدراسیون توهین میکنید اینها حقشون بوده باید باهاشون برخورد بشه خیلی از خود راضیین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تو حرف نزن
آخه اون يكي دوپينگي(مريم هاشمي) از خودي ها بوده!
من جای اینا بودم میرفتم تیم ووشوی عربستان رو تشکیل میدادم
واقعا تاسف آور که با قهرمانان ملی (خواهران محبوب و قهرمان منصوریان) اینطور رفتار شود.

اگر قرار بر محرومیته باید سران بی لیاقت فدراسیون محروم شوند....
شرم بر کسانی که در این رای ناجوانمردانه نقش داشتند.....
خیلی خوب شد . نخبگان هنری و علمی و .. باید اینقدر باهوش باشند که ایران نیازی به آنان ندارند.
واقعا برای کمیته انضباطی ایران متاسفم که همچنین کاری رو با خواهران منصوریان کرده است
تیتر بعدی ...
خواهران منصوریان از ایران رفتند ...
تا زمانی که مدیران پاسخگوی تصمیمات و اعمالشان نباشند این مملکت درست نمیشه.متاسفم برای شما مدیران نالایق و کم عقل
بالاخره خیاط هم در کوزه افتاد...تا باد چنین بادا...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل