بازدید 14397
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با «تابناک»

در شرایط سخت مردم، مسئولان هم متعارف زندگی کنند/ افزایش فساد مقامات مردم را از مسئولان و حاکمیت دلسرد می‌کند

وی با اشاره به اینکه خوبی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر مفسد را بشناسد، به وی امان نمی‌دهد، اظهار کرد: در ایران با مفسدان مدارایی وجود ندارد؛ روندی که به وضوح شاهد آن هستیم به گونه‌ای که برادر رئیس‌جمهور در زندان است و طبری به خاطر فساد در آستانه اعدام؛ روندی که نشان از مقابله راسخ کشور ما با فاسدان است...
کد خبر: ۹۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 17 August 2020

در شرایط سخت مردم، مسئولان هم متعارف زندگی کنند/ افزایش فساد مقامات مردم را از مسئولان و حاکمیت دلسرد می‌کند

شکل گیری پرونده‌های کلان فساد مالی طی سالیان اخیر، یکی از مسائل و موضوعاتی است که به شدت مردم را آزار می‌دهد و گلایه‌مند ساخته است. بواسطه فشار‌های ناشی از تحریم حداقل در هشت، نه سال اخیر، مردم سختی‌های زیادی را متحمل شده اند و متاسفانه در همین سال‌ها هم شاهد شکل گیری بزرگترین و کلان‌ترین پرونده‌های فساد مالی و اختلاس در کشور بوده ایم که برخی از این افراد از بین مسئولان کشور هم بوده اند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از مظاهر ایجاد اعتماد در میان مردم نسبت به مسئولان یک جامعه پاکدستی و نبود فساد است؛ نقطه مقابل این موضوع یعنی نبود پاکدستی و همچنین شکل گیری فساد هم باعث رخت بربستن اعتماد به مسئولان کشور و حاکمیت در بین مردم می‌شود؛ بنابراین توجه به این موضوعات در اداره امورات یک کشور، نکته‌ای بس قابل توجه و قابل تامل است.

آسیب‌های بزرگ اختلاس‌ها بر پیکره اعتماد مردم

حالا فرض کنید مردم به دلیل ایجاد فشار‌های بین المللی ناشی از تحریم در بسیاری از امورات زندگی شان و حتی درباره معیشت شان دچار مشکل هستند و در چنین شرایطی هر روز خبر از شکل گیری یک پرونده میلیاردی باشند؛ خب این موضوع یعنی بی توجهی به مشکلات مردم و تلاش برای پر کردن جیب شخصی توسط برخی آقایان. موضوعی که به شدت مردم را رنج می‌دهد و باعث سلب اعتماد جدی آن‌ها نسبت به کشور و مسئولان می‌شود.

در چنین شرایطی، حتی برخورد جدی و بازپس‌گیری اموال و املاک بیت المال هم چاره راه نیست، چون شکل گیری اینچنین موضوعاتی خود به خود آسیب جدی بر پیکره اعتماد مردم وارد می‌سازد و لذا در این موضوعات مساله اصلی پیشگیری از ایجاد چنین حواشی و موضوعات آسیب زننده است.

فساد ،مردم را از مسئولان و حاکمیت دلسرد می‌کند

در همین زمینه، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: انتظار می‌رود مسئولان و مقامات کشور زندگی در حد متعارف داشته باشند چرا که فساد مقامات، سبب دلسردی مردم از مسئولان و حاکمیت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره انتشار اخبار مربوط به فساد مدیران و مقامات در رسانه و افزایش فساد‌های مالی در بین مسئولان اظهار کرد: بهترین راهکار برای دور ماندن از فساد در یک جامعه آن هم از نوع اسلامی سرلوحه قرار دادن روش‌ها و منش‌های بزرگان دین اسلام از جمله پیامبر و ائمه اطهار است.

مسئولان سبک زندگی شهید رجایی و رهبری را الگو قرار دهند

وی افزود: ما نمونه‌های عینی بسیاری در کشورمان از جمله شهید رجایی در کشورمان داشته‌ایم که مسلک و مشی مردمی و به دوز از هر گونه فسادی داشتند که سبب شد تا آن‌ها در طول مسیر خدمت خود بدرخشند و یادشان نیز جاودانه بماند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه افزایش فساد مسئولان مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: اسلام دینی با رویکرد‌هایی باز است، به گونه‌ای که هیچ کس را بر استفاده از لذت‌های دنیوی نفی نکرده، اما نکته طلایی در باب مسئولین این است که باید همراه مردم باشند و متعارف زندگی کنند؛ روندی که ما به وضوح در زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان شاهد هستیم.

مسئولان طوری زندگی کنند که مردم از آن‌ها راضی باشند

ابراهیمی با اشاره به اینکه هیچ کس استفاده از لذت‌های دنیوی را حرام نکرده است، خاطرنشان کرد: مقامات، مدیران و مسئولان نباید به گونه‌ای رفتار کنند که خارج از عرف جامعه باشد، چون ما اگر طبق عرف و معمول رفتار کنیم مردم راضی خواهند بود.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مسئولان ما در کاخ‌های مجلل زندگی کنند و برخی از مردم ما به نان شب‌شان محتاج باشند، بدون شک در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ از این روی، ما باید به سمتی بریم که شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی در کشورمان کاهش پیدا کند.

عزم جدی برای برخورد با مفسدان در کشور وجود دارد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما در مجموع مسئولان خوبی داریم گفت: تعداد کسانی که در کشور ما خلاف قانون عمل می‌کنند انگشت شمارند، اما این تعداد اندک هم نباید باشد.

وی با اشاره به اینکه خوبی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر مفسد را بشناسد به وی امان نمی‌دهد اظهار کرد: در ایران با مفسدان مدارایی وجود ندارد؛ روندی که به وضوح شاهد آن هستیم به گونه‌ای که برادر رئیس‌جمهور در زندان است و طبری به خاطر فساد در آستانه اعدام؛ روندی که نشان از مقابله راسخ کشور ما با فاسدان است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مسئولان ما باید از خود مراقبت و مسیرشان را از مردم جدا نکنند تا در مسیر تحقق اهداف نظام و مردم موفق باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۱
دلسرد کرده است نه اینکه دلسرد می کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
داغون کرده!
حتی دین و ایمون مردم رو هم به باد داده اند !
والي
| Japan |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
حاج آقا مسئولي كه سوار بنز ضدگلًوله شده تو ويلاي ١٠٠٠ متري زندگي كرده ويلاي لواسان رو چشيده و با يك تلفن تمام كارهايش خارج از عرف قانوني انجام شده هيچوقت از اين چيزها دستبردار نيست و نخواهد بود،
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
من عاشق حرف های قشنگم بگو حاجی بگوووووووووووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
الان منجمد شده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
امثال خودتن دیگه ! مثل توکلی !!! میخوان خودشیرینی کنند !!!
گل گفتی حاجی همش بهم تعارف میکنن دیگه!
مگه میشه تو خونه هزار متری نیاوران و ولیعصر و ولنجک ... متعارف زندگی کرد. فقط برقش و آبش و فضای سبزش و نگهداری معمولش از حالت متعارف خارجش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
اینا آب و برق و گازشان هم غیرقانئنی نصب می شود.
مسئولان، نه تنها اعتماد مردم رو از دست دادن و مردم رو دلسرد کردن، بلکه هیچ راه بازگشتی هم ندارند!!!
این دولت و مجلس سابق و قوه قضای سابق رمق ملت را به اندازه صد سال گرفتند
“ فساد مردم را از مسئولان دلسرد می‌کند”

چشم بسته غیب گفتید!
عشق نصیحت بودن کافی نیست ، سی سال نصیحت بدون عمل چه نتیجه ای داشت ؟ صبح تا شب همین تابناک ازین پستا میزاره چی شد دوباره پنج روز دیگه یه نقل قول از یکی دیگه
بفرمایید چرا مفسدین و دزدان بیت المال قبل از افشاگری از کشور فرار می کنند. آیا اطلاع رسانی می‌شوند که فرار کنند؟
فرزند کدامیک از روحانیون بیکاره
زندگی مسئولان از نظر خودشون کاملا متعارفه

خونه سیصد متر به بالا در منطقه یک یا سه تهران براشون متعارفه
اتومبیل چند میلیاردی اقا زاده هاشون متعارفه
ویلا های لاکچری لواسان ,لالان و کردان جهت اوقات فراغت آخر هفته متعارفه
چندین شرکت , کارخانه یا پتروشیمی خصوصی با سود ماهیانه چند میلیاردی متعارفه




مشکل ما اینه که چیز هایی که واسه اونا متعارفه واسه ما نامتعارفه ما باید بریم مشکل خودمون رو درست کنیم وگرنه به اونا ایرادی وارد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
حسابهای ارزی خارج از کشورشان فراموش نشود
طبری و امثالهم. بیست سال چپاول کرده اند وبرای هفت نسل بعدی ذخیره کرده است حالا اعدام بشود چه فرقی می کند اتفاقا خانواده های این جماعت هم مایل به اعدامشان هستند
خوب هرچقدر می خواهیم از این حرفها همه می توانند بزنند برای شروع مسئولان بیایند پایین شهر و با حداقل حقوق کارگر و کارمند زندگی کنند تا مردم هم باور کنند چرا که از قدیم گفته اند به عمل براید نه به حرف.
زندگی اقازادها همه لاکچری است
اعنماد مردم به همه مسیولین زیر صفره
فرزندان کدام مرجع با حقوق قانون کار زندکی میکند
فرزندان کدام مرجع با حقوق قانون کار زندکی میکند
شما ببین کدوم از این هایی که راس کار هستند حرفی پشتشون نیست؟
همه رشوه میخواهن دیروز رفتم دراریی علنا وبدون ترس میکه اظهار نامه پر میکنم ده میلیون بیست به نفعتون
فساد سیستماتیک شده
از نظر فساد مالی واداری برابر نظر سازمانهای بین الملی از اخر سوم هستیم
یعنی چه که در شرایط سخت مردم مسئولان هم متعارف زندگی کنند؟؟؟؟؟ در همه شرایط مسئولان باید متعارف زندگی کنند. زندگی غیرمتعارف یک مسئول مصداق بارز سوء استفاده است
میگه فساد ،مردم را از مسئولان و حاکم دلسرد می‌کند .خب بکند مگه مهمه برای کسی؟
این آقا خودش کجا زندگی می کنه بخدا اگر محل زندگیش کمتر از سعادت اباد باشه بسه حرف زدن گفتار درمانی فایده نداره اگر این آقا خونه اش جوادیه و یاخچی آباد بود این حرف رو می زد من دستش رو می بوسم
از این حرفها گذشته است.
برای شنیدن حرفهای تکراری دیر شده

فقط رفراندوم
تابناک نطر سنجی بذار ببین مخاطبین شما با نظر ایشون که میگن اکثر مسولین خوبند چه میگن
البته همه مسوولین متعارف زندگی میکنن ! خونه همه ونک به بالا هست بنده خداها !!!!
آنقدر گوش مردم از این حرفها پر شده که دیگر چیزی نمی شنوند
حرف زدن کافیه.حرف رو همه بلدن بزنن توصیه رو همه بلدن بکنن.
کی کار بلده بکنه ؟
کار برخی فقط حرف زدنه عمل زیر صفر
سلام حاج اقای ابراهیمی جانا سخن از زبان ما می گوئید
راه حل بدهین این موارد را که توده مردم هم مطلع ومنزجرن . راحل اسلامی چیست؟
توخودتم مثل همان هایی
حرف درمانی بسته دیگه
انگار بچه گول میزنند
این آقا اول آدرس محل زندگیش را بده ببینیم خودش متعارف زندگی می کند یا خیر.اونوقت به حرف هایش توجه خواهیم کرد. هیچ یک از مسیولان و حتی رده های میانی زندگی ساده ندارند مردم را احمق فرض نکنید و با این سخنان قشنگ فکر نکنید مردم مریدتان می شوند. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریختتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
حاج آقا این حرفها چیه؟؟؟ مگه ما با مسوولین تعارف داریم.. اونا سهمشون رو دارن از انقلاب بر میدارن... مگه ما حرفی زدیم؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل