بازدید 10128
۴

فهرست افزایش ثروت ثروتمندان آمریکا در دوران کرونا

در دوران کرونا و بحران مالی مردم، ثروت میلیاردر‌های آمریکایی سیر صعودی داشت.
کد خبر: ۹۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 12 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری کووید-۱۹ ضربه شدیدی به اقتصاد آمریکا و زندگی مردم معمولی وارد کرده است. در این میان شاهد انتشار آماری جالب ازنظر ثروت ثروتمندترین افراد در آمریکا هستیم.
براساس آمار منتشر شده از هجدهم مارس دو هزار و بیست یعنی زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در آمریکا تاکنون، ثروت میلیاردر‌های آمریکایی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

ثروت بیل گیتس به ۱۱۴ میلیارد دلار رسید

ثروت بیل گیتس پنج ماه پیش حدود نود و هشت میلیارد دلار بود، اما حالا به یکصد و چهارده میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش شانزده میلیارد دلاری ثروت مدیر مایکروسافت در همین دوران کرونا وپنج ماه اخیر است. البته بیل گیتس در این زمینه در صدر قرار ندارد.

ثروت جف بیزوس به ۱۸۹ میلیارد دلار رسید

جفری پریستون بیزوس Jeffrey Preston Bezos معروف به جف بیزوس که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون است، پنج ماه پیش ثروتی معادل یکصد و سیزده میلیارد دلار داشت، اما حالا این رقم به یکصد و هشتاد و نه میلیارد دلار رسیده است که افزایش هفتاد و شش میلیارد دلاری در دوران کرونا را شاهد بوده و در صدر افزایش ثروت کرونایی قرار گرفته است.

ثروت ایلون ماسک به ۶۸ میلیارد دلار رسید

ایلون ماسک (Elon Reeve Musk) چهل و نه ساله در مدت پنج ماه ثروت خود را از بیست و پنج میلیارد دلار به شصت و هشت میلیارد دلار رسانده است که افزایش چهل و سه میلیارد دلاری را رقم زده است. وی مدیرعامل و طراح اصلی شرکت اسپیس ایکس یا همان پروژه مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه تحقیقات فضایی آمریکا است.

ثروت مارک زاکربرگ به ۹۷ میلیارد دلار رسید

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل جوان شرکت فیس بوک نیز در دوران کرونا توانسته است ثروت خود را از پنجاه و پنج میلیارد دلار به نود و هفت میلیارد دلار افزایش دهد که نشان دهنده افزایش چهل و دو میلیارد دلاری ثروت این مرد جوان است.

ثروت وارن بافت به ۸۰ میلیارد دلار رسید

وارن بافت Warren Edward Buffett پیش از کرونا ثروت شصت و هشت میلیارد دلاری داشت و حالا با افزایش دوازده میلیارد دلار، ثروت خود را به هشتاد میلیارد دلار رسانده است.

ثروت استیو بالمر به ۷۱ میلیارد دلار رسید

استیو بالمر Steve Ballmer که زمانی مدیراجرایی مایکروسافت بود و از باشگاه داران معروف آمریکایی است در مدت پنج ماه ثروتش از پنجاه و سه میلیارد دلار به هفتادو یک میلیارد دلار رسیده است. با این اوصاف، ثروت او نیز در دوران کرونا افزایش هجده میلیارد دلاری داشته است.

ثروت لاری الیسون به ۷۱ میلیارد دلار رسید

لارنس جوزف الیسون Lawrence Joseph Ellison معروف به لاری الیسون نیز توجه داشت. وی که مدیرعامل و بنیانگذار شرکت معروف اوراکل است در مدت پنج ماه ثروت خود را از پنجاه و سه میلیارد دلار به هفتادو یک میلیارد دلار رسانده است که گویای افزایش هجده میلیارد دلاری ثروت این غول آمریکایی است.
در این میان شماری از اعضای کنگره آمریکا ازقبیل سناتور سندرز تاکید دارند که باید مالیات‌های سنگینی از این افراد ثروتمند اخذ شود که در این دوران بحران کرونا، "ثروت وقیحانه ای" به جیب زده اند. اما بعید است کنگره بتواند در این زمینه کاری انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
سلام وعلی برکت الله توی ایران هم مگه دولت میتونه کاری بکنه اینجا مافیا بد تر از کشورای دیگه هست که دولت و مجلس و قوه قضاییه به حساب نمیان هرجور جودشون دوست دارن رفت میکنن 1 اپراتور تلفن همراه2 غذا دارو 3 خودرو4 اقلام بهداشتی و...... کدومو تونستن حل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اینجا مگه میذارند کسی پولدار شه؟ یا باید به خودشون وصل باشه یا همه راهها برای بدست آوردن ثروت بسته است
یه گزارش هم درباره پولدارتر شدن آقازاده ها با کاسبی جون مردم بنویسین
چطور شد چطور شد؟
وقتی کرونا به اقتصاد آمریکا ضربه زد، چه جوری ثروتمندان ثروت شون بیشتر شد؟!!!!
این جوری که کرونا نعمت برای 1% ها بود!!
پس 99% ها چی؟!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل