بازدید 9289

رحمانی فضلی: ما پیرمرد‌ها باید برویم و جوانان بیایند

وزیر کشور با بیان اینکه ایجاد ۳ هزار تشکل مردم نهاد بار عظیمی است و باید از آن به خوبی استفاده شود، گفت: ما پیرمرد‌ها باید برویم هرچند جبر زمانه کار خود را می‌کند و شما جوانان هم همین مسیر را باید طی کنید.
کد خبر: ۹۹۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 10 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، صبح امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در نشست وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع سازمان‌های مردم نهاد گفت: امیدواریم این مرکز ملی جوانان مبداء جدی موثر در تحکیم وحدت برای منافع ملی باشد. ما هر حرکت ملی را در راستای منافع ملی انجام می‌دهیم، این موجود و مولود امروز خلق شد تا رسیدن به توسعه و رفاه مردم باشد.

وی ادامه‌داد: ایجاد سه هزار تشکل مردم نهاد بار عظیمی است و باید از آن بخوبی استفاده شود، باید به جوانان ایمان داشته باشیم. ما پیرمرد‌ها باید برویم هرچند جبر زمانه کار خود را می‌کند و شما جوانان هم همین مسیر را باید طی کنید، اما عاقل باید حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما باید جوانانمان را مسلح به تفکرات جدید و عقلانیت کنیم. استخدام‌های ما بر حسب یک سیستم و شرکت در آزمون‌ها است و حضور افراد در ادارات واقعاً خیلی در دست مدیران نیست. چه من بگویم و یا نگویم از جوانان استفاده شود هر ساله تعدادی از جوانان وارد عرصه میشوند. الان متوسط سن فرمانداران بین ۴۰ تا ۴۵ و بخشداران بین ۳۰ تا ۳۵ سال است ما الان ۱۶ معاون استاندار خانم در کشور داریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید شما جوانان خودتان در مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار دهید، جوانان باید مسیر خود را خودشان باز کنند. جایی که هم بحث اعتبار است باید اعتبار را خودتان باز کنید. ما از نسل انقلاب بودیم، اما اگر الان از من بپرسند که اقدامات شما را حاضرید فرزندان شما هم انجام دهید من میگویم نه.

وی با بیان اینکه در دولت در بحث جوانان تلاش می‌شود، گفت: مجامع استانی جوانان رسمیت دارند. ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم برخی استعلامات NGO‌ها سه سال بود معطل ماند، اما ما سرعت کار را بالا بردیم. تنفیذ امریه رهبر انقلاب برای خدمت سربازی جوانان در سازمان‌های مردم نهاد اقدام ارزشمند و بزرگی است.

رحمانی فضلی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران مبنی بر اینکه صدا و سیما اجازه انتشار اسم تشکل‌های جوانان را می‌دهد تاکید کرد: اسم تشکل در صدا و سیما باید بیاید و این کار خیلی خوب است. نقش اصلی این است با کوششتان یک جوشش موثر در جامعه ایجاد کنید. من در جلسه با احزاب هم میگویم احزاب موثر باید دارای عقبه و وزن اجتماعی باشند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: احزابی که بتوانند پایگاه اجتماعی ایجاد کنند قطعاً حضورشان موثر است. کمک‌های مومنانه در ایجاد پایگاه اجتماعی برای شما موثر است.

وی گفت: مناطق جغرافیایی ما ظرفیت‌های بزرگی در منابع طبیعی و انسانی دارد، اما به دلایل تاریخی مثل نظامات اداری، سیاسی، بودجه ریزی و تصمیم سازی نتوانسته این نظامات موثر را فعال کنیم. بسیاری از ظرفیت‌ها ناشناخته و یا بی اثر هستند.

وی بیان داشت: در بحث مسکن هم دولت اقدامات خوبی انجام شده و الان هم قیمت آن تاثیر گرفته از قیمت ارز است، ما در بحث بین المللی اثبات حسن نیت را به جهان کردیم، اما ترامپ همه قرارداد‌های بین المللی که داشتیم را زیر پا گذاشت، اما با مقاومت ما حتما به این موضوع چیره خواهیم شد.

رحمانی فضلی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: در آنجا امکانات خوبی آمده بود، اما این امکانات خوب تقسیم نشده بود و من هم دستور استفاده از نیرو‌های جوانان را دادم. من در سیل گلستان تجلی ایثار را دیدم که نمونه آن را در جبهه دیده بودم.

وی گفت: در سیل اهواز وقتی من از هلیکوپتر آن سیل عظیم را دیدم یقین کردم که نصف اهواز را آب خواهد برد، اما ظرف دو روز جوانان و ایثارگران با حفر کانال این خطر را از بین بردند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی