بازدید 8642
۱

چین زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا را نشانه گرفت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد دوشنبه مدعی شد که هکرهای وابسته به دولت چین پیش از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ زیرساخت‌های انتخابات آمریکا را هدف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۹۹۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 10 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رابرت اوبریان به شبکه سی بی‌اس گفت: آنان دوست دارند تا شکست رییس جمهوری را مشاهده کنند. چین مانند روسیه و ایران با توجه به زیرساخت‌های انتخاباتی ما درگیر حملات سایبری و فیشینگ و این نوع کارها شده‌اند.

او افزود: آمریکا هکرهایی را رصد کرده که سعی در نفوذ به وب سایتهای داشته که وابسته به دفاتر وزیر امور خارجه مجری انتخابات در سطح محلی و جمع آوری داده‌ها در مورد آمریکایی‌ها است.

وی گفت: این یک نگرانی واقعی است و فقط مربوط به روسیه نیست. هر کشوری که می‌خواهد در انتخابات آزاد و منصفانه ما دخالت کند، عواقب شدیدی خواهد داشت.

چین به طور مداوم ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر حمله سایبری به شرکت‌ها، سیاستمداران یا سازمان‌های دولتی ایالت متحده را رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ماه آوریل (اردیبهشت) گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده یک امر داخلی است و ما هیچ علاقه‌ای به دخالت در آن نداریم.

یک گزارش اطلاعاتی هفته گذشته مدعی شد که روسیه طیف وسیعی از اقدامات در راستای تضعیف جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ به کار گرفته است.

ویلیام ایوانیا مدیر مرکز امنیتی و ضد اطلاعاتی آمریکا نیز گفت: چین نمی‌خواهد که ترامپ در دوره دوم پیروز شود و انتقادات خود را نسبت به کاخ سفید افزایش داده و ایران نیز امیدوار است که ترامپ در دور دوم انتخابات شکست بخورد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می شود.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از این با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست را رد کرده و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شده است.

او در توئیتی نوشت: با روش رای گیری از طریق پست (نه رای گیری غیابی که خوب است) سال ۲۰۲۰ شاهد غیر دقیق‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
روسیه چین و ایران هیچکدام نمیخوان ترامپ رای بیاره.اونها با تقسیم این 3 کشور به دو قطب مخالف هم میخوان تفرقه بندازن تا این نیروها همسو عمل نکنن و همدیگه را خنثی کنن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل