بازدید 6226

تنها از راه خروج لبنان از بحران انتخابات زودهنگام است

نخست وزیر لبنان تنها راه خروج این کشور از بحران زیرساختی را برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 08 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، حسان دیاب امشب در سخنانی گفت خروج از بحران زیرساختی لبنان تنها از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام ممکن است.

وی تاکید کرد آماده است مسئولیت را به مدت دو ماه برای توافق درباره حل بحران برعهده گیرد.

دیاب که در مقر نخست وزیری موسوم به السرای الحکومی در بیروت سخن می‌گفت، اظهار داشت ساعاتی پس از انفجار، لبنان به یک فاجعه بزرگ مبتلا شد که ما زیر بار آن قرار داریم، فاجعه‌ای که خسارت‌ها و تلفات سنگینی به جا گذاشته و تاثیرات روانی بر مردم لبنان باقی گذاشه است.

وی تاکید کرد هر مسئول در این فاجعه باید مورد بازجویی و پاسخگویی به مردم پیش از حضور در برابر دستگاه قضایی قرار گیرد.

دیاب پرسید چگونه ممکن است این انبار با این حجم از خطر و بدون هرگونه اقدام (محافظتی) باقی بماند؟ آیا عجیب نیست؟ چرا این ماده به مدت هفت سال در اسکله باقی مانده است؟ چه کسی از باقی ماندن آن در اسکله سود برده است؟ تحقیقات حقایق را فاش خواهد کرد و اقداماتی که دستگاه قضایی تا امروز انجام داده، جدیت را نشان می‌دهد و تحقیقات گسترده‌تر خواهد شد.

نخست وزیر لبنان خاطر نشان کرد عبور کشور از این بحران و مصیبت یک مسئولیت بزرگ است، همه باید محاسبات و منفعت طلبی انتخاباتی را کنار بگذارند.

دیاب اظهار داشت انفجار اخیر یکی از نتایج فساد و سوء مدیریتی است که ما را به این فاجعه‌ای رساند که در آن به سر می‌بریم.

نخست وزیر لبنان ادامه داد خروج از این وضعیت تنها با انتخابات پارلمانی زودهنگام ممکن است، ما به همبستگی و همکاری همگان برای عبور از این مرحله دشوار نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد من دغدغه‌های مردم و سئوالاتشان را می‌دانم، هیچ چیزی نمی‌توان از دست دادن شهدا را جبران کند، ما همه آن‌ها را از دست دادیم و آن‌ها که بیشتر مصیبت دیدند، خانواده‌ها و فرزندانشان هستند.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد حجم فاجعه بسیار بزرگتر از آنی است که در مخیله کسی بگنجد و فراتر از تصور است، افراد زیادی مجروح شدند، شماری هم مفقود هستند، منازلی ویران شده یا دچار شکاف شدند، ما نیاز به حالت اضطراری داریم که مربوط به سرنوشت کشور و آینده آن است و من از همه گروه‌های سیاسی می‌خواهم درباره مرحله آتی به توافق برسند.

دیاب خاطر نشان کرد که آماده است مسئولیت این کار را به مدت دو ماه برای اینکه گروه‌های سیاسی به توافق دست یابند، برعهده بگیرد.

نخست وزیر لبنان همچنین اعلام کرد در نشست آتی کابینه در روز دوشنبه پیش نویس قانون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را مطرح خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل