بازدید 15968
۲

نرخ باسوادی در کدام استان‌ها بالاست؟

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۰ سال میانگین نرخ با سوادی به ۹۶ درصد است، این نرخ در برخی استان‌ها به ۹۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۹۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 08 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، شاپور محمدزاده درباره میانگین نرخ باسوادی اظهار کرد: میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ باسوادی در برخی استان‌های کشور مانند تهران، اصفهان، مازندران، یزد و سمنان به ۹۸ درصد رسیده است، اما در برخی دیگر از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان میزان باسوادی ۸۳ درصد یعنی کمتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بر اساس آخرین سرشماری میزان با سوادی ۹۶.۲ درصد است که می‌توان گفت هر سال نیم درصد به این آمار اضافه می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه پراکندگی بی سواد در استان‌ها بسیار زیاد است، افزود: در برخی استان‌ها هر ۲۰ کیلومتر مربع می‌توان یک بی‌سواد پیدا کرد چراکه تعداد بی سوادان در جامعه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان گفت میزان بی سوادی در استانی به صفر رسیده است، یادآور شد: امید است بتوانیم در استان‌هایی که میزان باسوادی ۹۸ درصدی است، جشن ریشه کنی بی سوادی برگزار کنیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود میزان با سوادی در یک استان ۹۸ درصد است، یعنی بی سواد را می‌توان نزدیک به صفر دانست.

محمدزاده توضیح داد: نزدیک به ۱.۸ درصد جمعیت هر کشوری کودکان استثنایی یا افراد با بهره هوشی پایین‌تر هستند، از سوی دیگر هشت دهم درصد افراد نیز آموزش ناپذیر بوده و در نهایت فقط تربیت پذیر می‌شوند.

وی به ایرنا گفت: ۵۰ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به تحکیم و انتقال سواد معطوف شده که مجدداً رجعت به بی سوادی وجود نداشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
پس استان ما (مرکز) زیر 83 درصد است؟؟؟؟
این باسوادی یعنی چی
خیلی جای سوال داره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی