بازدید 43877

آخرین آمار کرونا در ایران تا هجدهم مرداد/ ادامه روند کاهش مرگ و میر کرونا در کشور

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۱۲۵ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۰۴۹ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 08 August 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۲۴ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۸ هزار و ۲۶۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۸۲ هزار و ۱۲۲ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۱۴۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۶۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۹ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۵ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۵
ایشالا ببینم دولتمردان عزیز تا اول محرم آمار را جوری در بیارن که به صفر نزدیک بشه. چقدر این روحانی باهوشه و دقیقا گفت تا دو هفته آینده آمار مرگ و میر بسیار ناچیز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
حرکت امام حسین و قربانی شدنش برای صداقت و شفافیت بود. ولی حالا عده ای می خواهند برای استفاده ابزاری و ... از محرم با جان و سلامت مردم بازی کنند.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
سلام چه ربط به روحانی داره
احمد
| Norway |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
با آمدن محرم بهمن دیگری راه میافتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
مگر جان مردم مهمه؟؟؟
اگر جان مردم مهم است لطفا با هر روشی که شده از سفرهای بین شهری در تعطیلات و افزایش ترافیک های بین شهری جلوگیری کنید چون بعضی از مردم رعایت نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
کسایی که منفی دادین،جون خودتون فقط مهمه؟؟ مردم چی؟؟؟کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
حالا تا محرم آمار دستوری میاد پایین به صفر که میرسه هیچ، زایش هم اتفاق میافته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
احسنت بعد محرم دوباره میبرن بالا میگن مردم رعایت نکردند
آفرین به آقای روحانی ،آقای رئیس جمهور هر چه کمتر در ستاد کرونا نظر بدهد آمار کاهشی خواهد بود . البته باید کماکان مراقب نظرات حریرچی و نهاوندیان و رحمانی فضلی باشیم تا جان ملت ارزش یابد. پول ملی رو که ولش
میگن کیانوش رفته سفر....اگه راسته ببینیم سوغاتی واسمون چی میاره؟
پاسخ ها
مهشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
سیماجون توهم یه سفری برو خستگی روزی 10 دقیقه امار دادن ازتنت بره.
آفرین به هوش این ویروس که میدونه ماه محرم دیه میره بالا
با بیش از 4000 بیمار بدحال 132 نفر!!!! با 3200 نفر بیمار بدحال 235 نفر کشته!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
شنونده باید عاقل باشه!!!
هیچ کاری برای بهبود وضعیت انجام نمیشود ظاهرا باید ماهها همین تلفات را داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
خودمون باید رعایت کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
مدیریت امور با دولت است مردم نمیتونند مراکز مختلف را وادار به انجام کاری کنند
اعتصابات کارگری در هفته گذشته چنان شوکی به مسئولین وارد کرده که می خواهند در یک هفته همه چیز را عالی نشان دهند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
گول دولت را نخورید گشایش اقتصادی در کار نیست که اگر بود همین 7 سال انجام میدادند.
a.b.m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
اعتصابات کارگری ؟
خدا کنه که امار قربانیان به این سرعت کاهش یافته باشد. ولی تجربه نشان می دهد که متاسفانه مسئولین و مدیران دولت اگر با مردم شفاف باشند اموراتشان نمی گذرد. 12 روز به محرم مانده و در حالیکه در تعداد استانهای قرمز کاهشی بوجود نیامده ولی ناگهان می خواهند تعداد قربانیان را دورقمی و حتی یک رقمی کنند. همانطور که در اقتصاد می خواهند از دوشنبه قیمت دلار را ده هزار تومن کنند و در عرض یک هفته اقتصاد ایران را از این رو به ان رو کنند و همه چیز عالی بشود. با این میزان سیاست بازی در همه چیز امورات بهداشت و معیشت و سطح زندگی ملت 85 میلیونی ایران هرگز بهبود واقعی و اساسی نمی یابد.
چرا نرخ بیماران بدحال تو دنیا به ۱ درصد رسیده و مال ما ۱۷ درصده؟؟ پروتکلهای درمانی ما مشکل داره یا مردم دیر مراجعه میکنن؟ اگر دومی باشه احتیاج به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی داره
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
زبونتوگازبگیر. مگه نمکی نفرمودند وزرای بهداشت کشورهای مختلف مرتب با ایشون تماس میگیرن که شما چطور کرونا رامهار ودرمان میکنین؟
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
تست بسیار کم میگیرن . کیت ها باید صادر بشه تا چند آقازاده گشنه از دنیا نرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
هیچ چیز ما مثل دنیا نیست
این امار هم الکیه چون اصول کار ، رعایت و انجام نمیشه
اراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
خدا از حق خودش میگذره اما از حق الماس نه..رعایت پروتکلهای بهداشت تو این شرایط حق الماس ه و اصلا یه امر شخصی نیست،کسی که ماسک نمیزنه اول اگه خودش مریض میشه بعدش ناقله و معلوم نیست زنجیره وار چند نفر بیمار میشن،توجه کنید که روند ابتلای کرونا شاخه ای هست و همین حق الناسش میکنه،اصلا یک نفر و آلوده یه خونواده بازم جای فکر بیشتر داره،عقل حکم می‌کنه جای که جمعیت جمع شده حتی اگه تمام مدت و همه جای ایران فاصله یک و نیمی رعایت شده!ماسک بزنن و ..ماسک تا هفتاد هشتاد درصد جلوگیری می‌کنه اونم وقتی توی یه بازه زمانی طولانی درگیر باشه آسیب پذیر ترهم میشه،یعنی حتی یک درصد احتمال نداره آلودگی تو هییت ها منتقل بشه؟بنظرتون تا آخر محرم چند نفر تو کل ایران تو مراسم ها قربانی میشن؟؟فرق نمیکنه چه مراسم جشن و عروسی و چه رفتن به مسافرت،چع ماسک نزدن،چه هییت رفتن و..بنظر من حق الناسه و یدفعه دیدی عامل مرگ کسی شدیم!!تو خونه بشینیم از تی وی و مجازی و ..عزاداری کنیم،امام حسین انشالله راضی باشه از هممون ک
تا محرم مرگ ومیر رو منفی نکنید خوبه!!!
درود خدا بر همه کسانی که اصول بهداشت فردی مخصوص کرونا را رعایت میکنند و به فکر خودشان ، اطرافیانشان و از همه مهمتر به فکر کادر درمانی هستند

واقعیت اینست که کرونا کادر درمانی را خسته و درمانده کرده است و همین کرونا و بی احتیاطی مردم موجب کاهش شدید و افت کیفی خدمات درمانی کشور شده است

برای حفظ جان خودتان و بیماران غیرکرونایی منتظر درمان که قربانی ناخواسته کرونا شده اند بیشتر تلاش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
درود بر شرف شما نویسنده ی این مطلب،تن خود و عزیزانتان،به ناز طبیبان نیازمند مباد
در همین دوره کوتاه مجلس جدید، من متوجه شدم که این مجلس صدای مردم رو میشنود. از مجلس محترم خواستاریم که در مقابل دولت ایستادگی کند
.منظورتون از درج عبارت تکراری هر روز در ذیل خبر (بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۹ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۵ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.)واقعا" چیه؟ من هرچی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم.
برا اینکه محرم و کنکور برگزار کنن دارن آمار میارن پایین
روزي بيست فوتي و روزي ٢٠٠ تا مبتلاً مياد پايين تا نزديك محرم
شماها چقدر ساده لوحانه برخورد میکنین...محرم نزدیکه...برای این که مردم بیان تو خیابونا آمار درستو نمیدن...قراره محرم بگیرن خدا میدونه چند نفر خواهند مرد
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
همین حرفها را امثال شما ها برای راهپیمایی روز قدس و ماه رمضان هم می زدید واقعا که
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
اقای حامد خان شما چیزی به اسم شک کردن رو بلد نیستی؟؟چطور دوماهه امار مرگ هر روز ثابت بوده و ناگهان ده روز مانده به محرم روزی 25 نفر کاهش پیدا میکند؟؟شما این امار رو به یه کودک پنج ساله هم بگی باور نمیکنه.ما همیشه از مسئولین خواستیم که با مردم شفاف باشن اما دریغ...
چه ویروس دموکراتی و الان معلوم شده مومن هم هست! نزدیک محرم شده تعداد بد حال چند برابر شده انا کشته ها دارن کم می شن! این!!! امان از این دولت!
مدیریت همه بخش ها شبیه مدیریت کرونا مبتنی بر مصلحت اندیشی حضرات است.
به خدا قسم من در دادگستری یک شهر گرم کار میکنم که کولر درست ندارد و هر روز لباسم خیس عرق می‌شود. کار در دادگستری بسیار سخت با مشغله و مسولیت فراوان و ارباب رجوع بسیار و تنش با انواع خلاف کار و قاتل و جانی هست ایضا کلی پرونده و غیره و کمبود امکانات. حقوق ما هم بسیار کمتر از یک پرستار هست. به ولله شما رسانه ها باید جواب عدم نشر صدای التماس را بدهید. کار ما با کلی درگیری و فساد و رانت و رشوه روبرو است اما دریغ از یک مزایا و پاداش جزئی ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
یک بار گفتی،باور کردم،دوبارگفتی شک کردم،قسم خوردی یقین پیدا کردم که دروغ می گویی.
فوتی های امروز 132نفر! چقدر خوبه هر چقدر به محرم نزدیک تر میشیم آمار پایین تر میاد .اگه همین طوری پیش بره تا اول محرم 50 نفر بر اثر کرونا متولد میشن.
اگر روند افزایش کشتگان را با روند کاهش آنها مقایسه کنیم، در روند افزایشی روزانه 2 تا 5 نفر به کشته شدگان اضافه میشد تا اینکه تعداد کشته ها به عددی بالای 200 رسید و در این محدوده متوقف شد ولی روند کاهشی کشتگان با کم شدن های روزانه 20 تا 50 نفری انجام می شود. سه روز قبل کشته ها حدود 220 نفر بود، روز بعد شد حدود 170 و الان شده حدود 130 (یعنی در یک روز 50 نفر و در روز بعد 40 نفر کاهش را نشان میدهد) اگر همین سیاست در اعلام نتایج بخواهد ادامه پیدا کند فردا احتمالا با عدد 110 یا 100 مواجه خواهیم شد و در روزهای بعد و طی کمتر از یک هفته، عدد دو رقمی خواهد شد
(اگر این آمار واقعی باشد بسیار جای خرسندیست اما اگر به هر دلیل به صورت دستوری آمارِ روز انتهایی هفته از نصف آمار کشتگان ابتدای هفته کمتر باشد جای بسی سوال است. اول هفته آمار 220 کشته و آخر هفته آمار 90 کشته کمی سوال برانگیز است)
این دیگه دیگه نهایت توهین به مردمه
عده ای که کاهش امار رو به محرم منتسب میکنن احتمالا همون هایی هستن که همین حرفا رو برای روز قدس میزدن. اما ضایع شدن!!
بزن منفی رو، چون ضایع شدن سوز داره... :)
عملكرد مسولين كشور در اين چند دهه جاي تاسف دارد كه حرف راست هم بزنند مردم باور نميكنند
چحوریه که امار بیماران بدحال بیشتر میشه ولی مرگ کاهش یک حسی میگه دوباره امارسازی جهت همگامی با دنیا فقط در حرف صورت میگیره الله اعلم
شما که میگید آمار برای محرم میاد پایین، چرا فکر نمیکنید که از ۱۵ تیر ماسک اجباری شد و حالا طبیعتا باید نتیجه میداد؟ چرا همه حرفای بی بی سی و من و تو رو تکرار میکنیم؟ والا غر زدن و منفی بافی و همه چیز خودمون رو دروغ فرض کردن به جز آسیب به خودمون و خانواده هامون هیچ نتیجه ای نداره، متاسفم که قدرت رسانه ها انقدر زیاد و البته خودباختگی ما که هرچیز خودمون رو بد میدونیم و همیشه فکر میکنیم هر چی که کشورهای دیگه میگن درست!!! ، کاش به جای غر زدن به وظایف اجتماعیمون عمل کنیم .
کرونا پس شنيدن امار مرگ ايران سکته کرد
از اوایل محرم شاهد تولد کرونایی به جای مرگ خواهیم بود.
آفرین به تدبیر دولت و گذشت ویروس کرونا تا محرم برو تعطیلات بعدش بر می گردی ایول
اگر آمار کشته ها همین روند کاهشی را طی کند انشاء الله تا روز اول محرم ما روزانه چند نفر هم از کرونا طلبکار خواهیم شد. در آنزمان کرونا به جای کشته گرفتن از مردم، باید روزی چند نفر از افراد در وضعیت حاد سایر بیماری ها را نیز بهبود داده و به زندگی برگرداند
اینهایی که میگن به خاطر محرم آمار مرگ و میر و فوتی رو کم نشون میدم چقدر احمق هستند
اینجوری که دارین آمار را کم‌ میکنید بعد از محرم ‌و‌ کنکور روزی ۴۰ نفر در اثر کرونا به دنیا میان!!!
وقتی وزارت بهداشت با مداحان مشورت می کند انتظار دارید آمار چطور شود؟؟؟ کار و کاسبی یک عده در همین ایام محرم است حالا کرونا باشد یا نباشد مردم بمیرند یا نمیرند برایشان اهمیتی ندارد وزارت بهداشت یک باره جهت آمار را برعکس کرد و احتمالا تا شروع محرم شاهد افزایش تولد به دلیل کرونا خواهیم بو.د!!!!
ببینید کشور را چه کسانی اداره می کنند و کشور را به چه روزی انداخته اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل