بازدید 29953
پیمانه اقتصادی

همتی: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد / پیش بینی تحلیلگران و سرمایه گذاران از قیمت طلا در این هفته / تشدید شیوع کرونا، نفت را ارزان کرد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۰ درصد بعدی سهام عدالت این هفته قابل معامله است، قیمت سهام بعضی شرکت‌ها متناسب با ارزش ذاتی آن نیست، قیمت دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک تصویب نشده است، مدرس خیابانی: بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود، کانادا در تلافی اقدام ترامپ برای کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد و الزام تولیدکنندگان فولاد به رعایت کف عرضه در بورس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 08 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۰ درصد بعدی سهام عدالت این هفته قابل معامله است، قیمت سهام بعضی شرکت‌ها متناسب با ارزش ذاتی آن نیست، قیمت دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک تصویب نشده است، مدرس خیابانی: بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود، کانادا در تلافی اقدام ترامپ برای کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد و الزام تولیدکنندگان فولاد به رعایت کف عرضه در بورس را در بر دارد.

۳۰ درصد بعدی سهام عدالت، این هفته قابل معامله است

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت گفت: این هفته ۳۰ درصد بعدی سبد سهام عدالت قابل معامله است. سید محمدجواد فرهانیان در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: در دور گذشته به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مردم به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک‌ها وجود دارد اما بانک‌ها از درگاه کارگزاری خود اقدام به فروش می‌کنند.

وی گفت: فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد. فرهانیان افزود: کسانی که روش مستقیم را برای دسترسی به سبد سهام خود انتخاب کرده و به کارگزاری‌های بازار سرمایه معرفی شده اند، ممکن است به حساب برخی از آنها پول سهام واریز نشده باشد زیرا همه سفارش‌ها تکمیل نشد و ناهماهنگی بین بازار پول و سرمایه اتفاق افتاد. وی با بیان اینکه اکنون این ناهماهنگی رفع شده است گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و سهامشان را نفروخته اند اما اکنون به فروش آن نیاز دارند می‌توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند. فرهانیان افزود: هفته آینده بانک‌ها زیرساخت‌هایشان برای قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه کارت‌های اعتباری آماده می‌شود.

قیمت سهام بعضی شرکتها متناسب با ارزش ذاتی آن نیست

فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار جذابی مشابه بازار سرمایه در کشور ایجاد نشود، جذابیت این بازار ادامه دارد، اظهار کرد: درحال حاضر علاقه مندی به ورود به بازار سرمایه صرفا به دلیل جلوگیری از کاهش ارزش پول صورت می گیرد و این روند بدون وجود منطق اقتصادی، روند افزایشی به خود گرفته است، زیرا هیچ بازار موازی جذابی وجود ندارد. وی درمورد تناسب یا عدم تناسب قیمت سهام و ارزش ذاتی آن نیز توضیح داد: می توان گفت این تناسب در اغلب شرکت های موجود وجود ندارد و این موضوع نقطه ضعفی برای بازار سرمایه است. از سوی دیگر بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است که این جذابیت هم فلسفه وجودی بورس است که فضایی ایجاد شود تا فعالان بازار، بنگاه های اقتصادی و تولیدی بتوانند به منابع ارزان قیمت دست پیدا کنند. به نقل از ایسنا؛ این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که تناسب حجم معاملات در بازار اولیه و ثانویه کمتر از ۱۰ درصد است، شاهد تغییر و تحول چشمگیر در بازار اقتصادی از طریق تجهیر منابع توسط بازار سرمایه نخواهیم بود.

همتی: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد

رئیس کل بانک مرکزی در برنامه «بدون تعارف» گفت: تمام تلاش خود را برای کنترل نقدینگی و کاهش نرخ ارز در بازار انجام می‌دهیم. قیمت واقعی ارز بسیار کمتر از نرخ ارزی است که الان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد. همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد و به مردم نشان خواهیم داد، دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تأمین کسری بودجه نبوده است. نرخ دلار در اقتصاد ما تبدیل به شاخص مهمی شده؛ اما این موضوع درست می‌شود و همه ابزارها را به کار می‌بریم تا این نرخ را تعدیل کنیم. /مهر

پیش بینی تحلیلگران و سرمایه گذاران از قیمت طلا در این هفته

طلا در هفته گذشته در بالای مرز ۲۰۰۰ دلار چندین رکورد جدید شکست و در معاملات روز جمعه تا مرز ۲۰۸۹ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. به گفته تحلیلگران، با وجود روند صعودی کلی بازار طلا، اصلاح گاه به گاه قیمت منتفی نیست و در حقیقت اصلاح قیمتها نشانه این است که بازار طلا در محدوده قیمت فعلی در حال تحکیم است و فرصتهای خرید جدیدی وجود دارد. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA در این باره به کیتکونیوز گفت: هرچند عوامل بنیادین موثر بر قیمت طلا به نفع روند صعودی این فلز ارزشمند باقی مانده اند، از نظر فنی طلا وضعیت بیش خرید پیدا کرده و ممکن است در کوتاه مدت در معرض اصلاح قیمت قرار گیرد و تا محدوده ۲۰۰۰ یا ۱۹۲۵ دلار به عقب برگردد.

در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری، شمار تحلیلگران وال استریت که به افزایش و کاهش قیمت طلا رای دادند، مساوی بودند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۴۱ درصد به افزایش و هفت نفر معادل ۴۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند، در حالی که سه نفر معادل ۱۸ درصد نظر خنثی داشتند. در مقابل سرمایه گذاران بسیار خوش بین بودند و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی به بالاترین سطح در حدود سه سال اخیر رسید. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۲۴۳۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۶۷۰ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش و ۴۳۳ نفر معادل ۱۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۲۷ نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند. به نقل از ایسنا؛ آدام بوتون، استراتژیست ارزی فارکس لایو گفت: مذاکرات دولتمردان آمریکایی در خصوص بسته جدید کمک مالی نتیجه بخش نبوده و قیمتها در بازار فلزات ارزشمند در اوج خود قرار دارد. تصاویر بنیادین طلا از همیشه قویتر است؛ اما سطوح بهتری وجود خواهند داشت.

قیمت‌ دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک تصویب نشده است

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت‌های اعلام شده از سوی برخی از سایت‌های خبری و همچنین صفحات فضای مجازی برای محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را کذب خواند. رحمانی در این باره گفت: برخی سایت‌های خبری و صفحات فضای مجازی، قیمت‌هایی را برای محصول دناپلاس اتوماتیک اعلام کرده‌اند که از اساس کذب است. وی تصریح کرد: قیمت نهایی این محصول برای موعد تحویل بهار و تابستان امسال متقاوت بوده و به محض تصویب، دعوتنامه ها برای مشتریان ارسال خواهد شد.

مدرس خیابانی: بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته بخصوص منطقی سازی قیمت کارخانه‌ای خودروها و افزایش عرضه و کنترل نرخ ارز، بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود. حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آشفتگی این روزهای بازار خودرو و اقدامات وزارت صنعت برای بازگشت آرامش به بازار، افزود: شرایطی که امروز در بازار خودرو با آن مواجه ایم با دو ماه پیشتر متفاوت است. به گفته این مقام مسئول، دو ماه پیش شورای رقابت هنوز اسناد و مدارک دریافتی از خودروسازان را کامل بررسی نکرده و در قیمت تمام شده خودروها بازنگری نکرده بود. به همین دلیل فاصله زیادی بین قیمت کارخانه ای و بازاری خودروها افتاد. وی اظهار داشت: به همین دلیل تقاضای غیر واقعی در بازار وجود داشت و عده ای از این فاصله قیمتی ایجاد شده کاسبی می‌کردند.

الزام تولیدکنندگان فولاد به رعایت کف عرضه در بورس

محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان فولاد موظف هستند کف عرضه درخصوص کالاهایی نظیر شمش، اسلب، میلگرد، ورق و تیرآهن که از سوی کمیته ویژه برای پایش عمکرد آنان تعیین شده است، رعایت کنند. وی ادامه داد: رعایت نکردن کف عرضه تعیین شده تخلف است و واحدهای متخلف با عنوان اخلال در نظام اقتصادی به دادستانی معرفی می شوند. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تیم ویژه‌ای در ستاد تنظیم بازار با مسئولیت رصد روزانه عملکرد واحدهای فولادی تشکیل شده است تا درخصوص عملکرد هفتگی آنان، گزارش ارایه ‌کند. کلامی از واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی خواست تا کف عرضه محصولات فولادی در بورس را رعایت کنند.

کانادا در تلافی اقدام ترامپ برای کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد

کانادا روز جمعه اعلام کرد به تلافی تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تعرفه‌های واردات آلومینیوم از کانادا، برای ۲.۷ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع می‌کند. معاون نخست‌وزیر کانادا، کریستیا فریلند، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: کانادا فوراً و با قدرت پاسخ خواهد داد. او گفت: ما دلار به دلار این تعرفه‌ها را به صورت متقابل تلافی خواهیم کرد. ما این اقدام را تشدید نخواهیم کرد اما عقب نشینی هم نمی‌کنیم. فریلیند و نخست وزیر ترودو سی روز آینده را به مشاوره با شهروندان و شرکت‌های موجود در فهرست گسترده صنایع مرتبط با آلومینیوم خواهند پرداخت. ترامپ پنج‌شنبه شب با اعلام اینکه کانادا از آمریکا سوء استفاده کرده و مشاغل کارگران بخش آلومینیوم را به خطر می‌اندازد، تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا را که یک سال پیش تعلیق کرده بود، دوباره وضع کرد.

جف بزوس ۳ میلیارد دلار از سهام آمازون را فروخت

طبق اسناد کمیسیون اوراق و بورس، مدیرعامل آمازون، جف بزوس در این هفته بیش از ۳.۱ میلیارد دلار از سهام شرکت خود را فروخته است. پیش از این هم در اوایل امسال بزوس بیش از ۴.۱ میلیارد دلار از سهام خود را فروخته بود. با فروش این هفته، کل پولی که جف بزوس از فروش سهام خود در سال ۲۰۲۰ به دست آورده است، به ۷.۲ میلیارد دلار می‌رسد. با این همه جف بزوس همچنان بیش از ۵۴ میلیون سهم آمازون را در اختیار دارد که ارزش آن به بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار می‌رسد و باعث شده است او به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شود. برای مقایسه باید گفت، بزوس در سال گذشته کلاً ۲.۸ میلیار دلار از سهام خود را فروخته و پیش از این هم اعلام کرده بود که یک میلیارد دلار از سهام آمازون را برای تأمین مالی شرکت اکتشافات فضایی خود، بلو اورجین، می‌فروشد.

دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت تراکنش آمریکا با وی‌چت و تیک‌توک

رئیس‌جمهور ترامپ طی فرمانی اجرایی تراکنش شرکت‌های آمریکایی با تنسنت و بایت‌دنس را ممنوع کرد. تنسنت مالک اپلیکیشن پیام‌رسان چینی وی‌چت است و بایت دنس شرکت مادر اپلیکیشن بسیار محبوب اشتراک‌گذاری ویدئوی کوتاه، تیک‌توک است. این اقدام ظرف ۴۵ روز اجرایی می‌شود و می‌تواند اقداماتی تلافی‌جویانه را از سوی چین برانگیزد. وزارت خارجه چین، روز جمعه مخالفت شدید خود را با این فرمان اجرایی اعلام کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود گفت: پکن از حقوق قانونی و منافع شرکت‌های چینی دفاع خواهد کرد. سهام شرکت تنسنت در معاملات روز جمعه ۵.۰۴ درصد سقوط کرد.

تشدید شیوع کرونا، نفت را ارزان کرد

روز جمعه با نگرانی از اینکه با تشدید مجدد شیوع کرونا ریکاوری تقاضای نفت خام مختل و کند شود، قیمت نفت خام سقوط کرد، هرچند درخواست تولیدکننده عضو اوپک، عراق، برای کاهش بیشتر تولید نفت در ماه آگوست، قیمت‌ها را تقویت کرد. تشدید مجدد شیوع کرونا به عنوان مساله کلیدی بازار و چشم‌انداز تقاضا باقی مانده است. داده‌ها نشان می‌دهد، در تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا تعداد مبتلایان جدید کرونا در حال افزایش است. تعداد مبتلایان جدید کرونا در هند هم امروز رکورد زد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۵۳ سنت یا ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۴۴.۵۶ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۳ سنت یا ۱.۲۶ درصد سقوط کرد و به ۴۱.۴۲ دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۱
خدا ولی الله خان سیف رو بیامرزه. اونم همش میگفت همین امروز فردا قیمت ارز رو پایین میارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
بزک نمیر بهار میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
انصافا این آقا همه رو گذاشته سر کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
آره دیگه
هر وقت بپرسی همین رو میگن
حرف مرد یکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
آرزو بر جوانان عیب نیست
آقای همتی اگر اقتصاد بدانید حتما باید بدانید که نرخ ارز را نمی توان یک شبه بالا و پایین برد مگر. برای جبران ندانم کاریها... پس لطفا راه درست را انتخاب کنید. سوق دادن نقدینگی انباشته در بانکها به سوی تولید. و تشویق برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
چیزی که اهمیت ندارد اقتصاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
اولا که نسخه های اینها یا فقط برای یک مدت کوتاهه و بعد همه چی بدتر میشه و یا اینکه نقشه ای تو سرشونه و اوضاع رو بدتر خواهند کرد . ضمنا سررشته کار از دست خارج شده و دولت خودش وارد بازی دلالان و بازاریان و حتی مردم شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
دوست گرامی تجربه نشان داده است که نرخ ارز را می شود یک شبه افزایش داد.
... آدم یقین پیدا می کند هرج و مرج در بازار ارز بیشتر کار خودشان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
همش برنامه ریزی شده است
یک ایرانی
| Canada |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
دولت و شخص روحانی دندانهای مردم را شمرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
هیچ کس،از بالارفتن نرخ ارز و بدبخت شدن مردمی که زیر بار گرانی ها و کرایه خانه،دارن له میشن،خوشحال نمیشه،نون بازو را بخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
مردم نه در گران شدن دلار نقش دارند و نه در ارزان شدن آن 1727
هر وقت همتی گفت دلار ارزان میشه بدانید همه چیز گران خواهد شد

...
آزموده را آزمودن خطاست
چهل ساله میخوان دلار رو حذف کنند و جاش ارزهای دیگه بزارن ...
رفتارهای بانک مرکزی فقط باعث نابسامانی در بازارها و بدنبال آن سلب ارامش کسب کارها میشود
عملکرد بانک مرکزی و تعلل همیشکی این بانک در ثبات بخشیدن به قیمت ارز و گران کردن ارز توسط خوده این بانک ، باعث دامن زدن به گرانی ها شده و پایین آوردن دلار به هر میزان هیچ کمکی به مردم نمیکند و باعث کاهش قیمت کالاهای مصرفی مردم نمیشود
اینها همش ادعاهای کاذب هستند
و هیچ زمانی در هیچ کجای دنیا ، امکان نداشته ، تا بدون
داشتن رابطه سالم با دنیا و رفع تنش با کشورهای دیگر .
و داشتن برنامه های توسعه و منطقی علمی ، بتوان به ثروت و رفاه رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
صحیح میفرمایید ،تا زمانیکه دنیار با شما رابظه نداشته باشه ،هیچ کاری نمیتونید انجام بدید ،هروز روز هم دادن سر خرمن هیچ حوابی نمیده
آقای همتی ما هم خیلی وقت پیش متوجه شدیم که دولت و بانک مرکزی بزرگترین نوسانگیر بازار سرمایه هست. ماهی یه بار از این حرفها میزنید تا قیمتها را به کف آورده و خرید کنید. دوباره بازار را رها میکنید تا به سقف برسند و اونجا میفروشید.
پس مشخص شد كه قيمتها را خودتان بالا برده ايد
دیروز و امروز که اقای همتی گفتن که تعطیله
در معراج حق مصطفی
همچو سنگیم معلق در هوی
چونکه که آمد عید غدیر
هچو مرکب زیر پای اولیا
به همتی کار ندارم ولی خدا وکیلی تا امروز همه روسا بانک مرکزی این حرف ها تکرار نکردن و اوضاع بدتر نشد
اگر جناب همتی و روحانی چیزی نگویند بازار خودش آرام میشه با این حرفها فقط باعث افزایش قیمت دلار می شوند
منظور دقیق اینه که فقط همین امروز و فردا قیمت ارز رو پایین میاریم. از پس فرداش دوباره می‌ره بالا!
آقای همتی ظاهرا همیشه خیال پایین آوردن نرخ ارز داشته اما بر خلاف میل ایشان نرخ ارز در حال افزایش است خب شما که نمی توانی بیایید استعفا بدهید که بیشتر از این وعده ندهید
آقای دکتر همتی
امیدوارم حرفثون تحقق پیدا کند
بازی دادن مردم افتخار نیست
بسمه تعالی
بله، از دلار ۵۰ هزار تومانی میآری رو ۴۵ هزار تومان بعد جشن هم میگیرید....
ممکن است دولت با افزایش دلار بدنبال تامین کسر بودجه نباشد ولی با گران کردن دلار به هدفش که بالا بردن شاخص بورس است میرسد همچنین با بالا بردن دلار به صنعت ناکارامد داخلی با تمام سوءمدیریتش در مقابل کالاهای خارجی کمک میکند البته همه این کمک ها طبق معمول از جیب مردم پرداخت میشود
همتی جان احسنت

15هزار تومان افزایش

وبا همت شما خواهیم دید

فقط 2هزار تومان کاهش!!!
این امروز و فردات ما رو کشته. حل این معمات ما رو کشته. می خواین ملت بریزن دلاراشون رو ارزون بفروشن شما بخرین بعد یک هفته دویاره ببرین بالا. نه دیگه دستتون رو شده
همتی : ظرف یکی دوروز اینده قیمت ارز راپایین می اوریم !!!
اقای همتی !
چرانمیخواهیدبپذیرید که دوران حرف درمانی و القای روانی برای کاهش قیمت ها خیلی وقته بسررسیده؟؟؟!!!
دوماه پیش هم گفتید قیمت خودرورا پایین می اوریم پس چه شد؟؟؟ خبر دارید قیمت پراید الان چقدراست ؟!!!
پارسال میگفتید بازارمسکن بیشترازاین دیگرکشش اقزایش قیمت راندارد پس چه شد؟؟؟!!! میدانید که بطورمیانگین هرماه قیمت اپارتمان درتهران دومیلیون تومان افزایش می یابد؟؟؟!!!
نتیجه معرفی و مجازات سلطان سکه وارز و خودرو به کجارسید؟؟؟!!
اقای همتی !
نمیشود بورس هرروز ۵ درصد رشد کند و در دوسال ۲۰ برابر بشود وبعد انتظارداشته باشید بازارهای رقیب ان متناسب بارشد بورس رشدنکنند
افای همتی !
بدانید که سیاست دوگانه حمایت بی چون وچرا ازبورس وسرکوب بازارهای دیگر محکوم به شکست است و جواب نمیدهد
اقای همتی اقای احمدی نژاد در زمان‌ ریاست جمهوری شان هر چه قدر همه به ایشان میگفتند اقلام گران شده است هم مثل شما مدام میگفت نه و در اخر گفت بیایید قصابی سر محله ما گوشت به قیمتی که من میگویم بخرید!!!!
حالا نقل شما شده که دایم میگویید نرخ ارز این نیست خوب شما هم مثل اقای احمدی نژاد یک چشمه نشان دهید مثلا از فردا در صرافی ملی تان که الان تعطیله و معلوم نیست نرخ اعلامی اش برای چیست ارز عرضه کنید به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان نامحدود
با سلام با کمی ارز را به اقتصاد تزریق کردن ارز کمی پایین می اید شما لازم نیست ارز را پایین بیارید ان را ثابت نگه دارید بقیه پیش کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
این نوسانات سودهایی دارد
قیمت کالاها هم بالا میره که دیگه پایین نمیاد
فردا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
امروز فردا که ادارجات تعطیله، اجازه بدین از تعطیلات برگردیم حلش می کنیم
آقای همتی پس اعتراف دارند که گرون و ارزون کردن دلار دست خودشونه و هر روز اراده کنن گرون میکنن هر روز بخوان میتونن ارزون کنن ولی مقدار گرون کردن کجا و ارزون کردن کجا دیگه دولت ها یاد گرفتن کمبود بودجه شون رو با گرون کردن دلار و به قیمت فقیر کردن ملت وبا جیب مردم جبران کنن یعنی به جای اینکه در خدمت مردم باشن مردم رو به خدمت خود درمیارن. این نوع اداره کشور هم هنره ولی چون تو دنیا سابقه ای نداره توجه آکادمیک بهش نشده . حالا میشه به عنوان اختراع به دنیا عرضه کرد اینجوری شاید با دنیا به تعادل برسیم
دلالان نامحترم ارز، همین حالا بروید دلارهاتون رو بفروشید که میخواد قیمت دلار به زیر 20 تومان و چه بسا زیر 18 هزار تومان برگردد. خدا لعنت کنه شغل دلالی رو
باید کاری کنند که مردم سهام کارخانجات ورشکسته شون با قیمت نجومی بخرند و همچنین خودروهای مستعمل اکبندشون را با قیمت نجومی بفروشند اینها همه در سایه افزایش قیمت دلار قابل انجام و امکان پذیر است
بیچاره مردم
خدا کنه که امار قربانیان به این سرعت کاهش یافته باشد. ولی تجربه نشان می دهد که متاسفانه مسئولین و مدیران دولت اگر با مردم شفاف باشند اموراتشان نمی گذرد. 12 روز به محرم مانده و در حالیکه در تعداد استانهای قرمز کاهشی بوجود نیامده ولی ناگهان می خواهند تعداد قربانیان را دورقمی و حتی یک رقمی کنند. همانطور که در اقتصاد می خواهند از دوشنبه قیمت دلار را ده هزار تومن کنند و در عرض یک هفته اقتصاد ایران را از این رو به ان رو کنند و همه چیز عالی بشود. با این میزان سیاست بازی در همه چیز امورات بهداشت و معیشت و سطح زندگی ملت 85 میلیونی ایران هرگز بهبود واقعی و اساسی نمی یابد. ولی امورات بزرگ نوسان گیران بازار ارز که چیزی جز همان بازار سازان نیستند و امارسازان وزارت بهداشت برای نشان دادن موفقیت و امار پنح به یکی و مسئولین امار رشد اقتصادی و کاهش تورم و افزایش اشتغال و سیاست خارجی که گذرنامه ایران را به پایین ترین در دنیا رساندند و ادعا دیپلمات هزاره دارند و..... برای گرفتن نشان خدمت و سکه های طلا 15 میلیونی به خوبی می گذرد.
روحانی در پاسخ به سوال رضا رشیدپور در خصوص علت افزایش قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان و اقدام دولت در این خصوص در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۷ : من به مردم به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست و همواره من در دولت به مقامات مسئول این تاکید را داشتیم چراکه نوسانات مختلفی بر زندگی مردم خواهد گذشت.
خیال مردم از بابت دلار راحت باشد. !!!!!!
اگه واقعا شما پایین میارید پس بالا بردنش هم دست خودتون هست
امرورز وفردا ؟ روزهای تعطیل!!!!!!!!!!!
دلار بیاد پایین همه از بورس میان بیرون میرن دلار میخرن.بعد بورس با کله سقوط میکنه.اونوقت اونو چطور درست میکنید؟ واقعا اقتصاد دانامون در همین حدن؟
اینکه دلار بیش از حد بالا است واقعیت دارد اما آقای همتی اگر می توانست قیمت ارز را پایین بکشد هیچ وقت در رسانه بوق و کرنا نمی کرد و در واقع می خواهد با جو روانی آنرا پایین بیاورد که باید گفت وقتی آقای همتی چنین حرف هایی را در رسانه مطرح کرده است کاملا عکس آن اتفاق افتاده است
آقای همتی پیشنهاد می کنم در ریاست جمهوری سال آینده شرکت کنید چون زبان فریب تان حرف ندارد
قیمت دلار را از 12000 تومان رساندید به 24000 تومان، حالا می خواهید آن را ارزان کنید؟ مثلاً 20 تومان کاهش دهید و برسانید به 23980 تومان، بعد توی بوق و کَرنا کنید که دلار را ارزان کردیم!
هر وقت دلار را به قیمت واقعی آن یعنی 7 تومان پایین آوردید، کار درست و اصولی انجام دادید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
هزاران لایک!
ما در شعار خوب بر علیه آمریکا شعار مرگ می دهیم و رابطه ما مثل گرگ و میش است ولی در عمل افسار خودمان را کاملا در دستان دلار آمریکا قرار داده ایم و ما را به هر سمت که اراده کند سوق می دهد و همین سیاسی و امنیتی بودن افزایش دلار بهترین دلیل برای این سرسپردگی است
نوش دارو پس از مرگ سهراب دلار 4200 تومان را 24000 تومان می کنند اما باید چقدر کاهش دهند تا افرادی که آگاه هستند و می فهمند از این موضوع خوشحال شوند 15000 تومان یا 5000 تومان یا 7000 تومان یا 10 هزار تومان
هیچ چیزبه اندازه نوسان و بالاودایین رفتن نرخ ارز برای اقتصاد وکسب وکارها خطرناک و اسیب زننده نیست
اگر دلار مثلا یکسال روی نرخ ۲۳۰۰۰ تومان ثابت بماند بمراتب بهتراست تا هی بره بالا وبیادپایین !!!
آقای همتی شما رو به همه مقدسات قسم می‌دیم هیچ اقدامی نکنید لطفاً.شما دست به طلا بزنید میشه کاه.
"دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تأمین کسری بودجه نبوده است." شما که دنبال جبران کسری بودجه نبودید و می توانید دلار را کاهش دهید پس از افزایش دلار چه اهدافی را دنبال می کردید و اگر قدرت کنترل آنرا دارید پس چرا گذاشتید بالا برود و قبلا جلوی آنرا نگرفتید در حالی که هیچ کس حتی در مخیله خود هم باور نمی کرد دلار بالای 10000 تومان عبور کند ولی تابوی آن شکسته شد و کار به جایی رسید که الان کسی باور نمی کند زیر 10000 تومان بیاید. شما یا موضوع را درک نمی کنید یا مردم را ابله فرض کرده اید. ولی مردم کاملا متوجه هستند که تمام کاری که شما می خواهید انجام دهید کاهش دلار تا 15000 تومان و در بوق کرنا کردن موفقیت خودتان است که در واقع موفقیت نیست نوعی شانتاژ بازی است که می خواهید سر مردم درآورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
هزاران لایک!
وقتي ريس كل بانك مركزي يك كشور بعد سقوط ٥٠٠%اپول كشورش خجالت نكشه وبياد صحبت كنه بايد به حال ان كشور گريست
اكر همتي متونسته واين كار نكرده وبه امروز وفردا حواله ميده بايد هر چه زودتر نجاكمه بشه
دروغ گفتم به مردم چه نازشی دارد .‌ حالا که یک شبه می خواهید نرخ را بیاورید پایین معلوم می شود همه اش بازی خودتان است . البته اگر هم نمی گفتی باز هم همین بود . دست دولت تان رو شده
پس نتیجه میگیریم همین امروز و فردا ارز گران خواهد شد
امروز
فردا
امروز
فردا
امروز
فردا
یادمه وقتی بچه بودم بمن میگفتند فردا زن میگری و بچه داری میشی و درک میکنی .منظورشون از فردا بیشتر از دو دهه بعد بود .منظور ایشون هم از فردا ، آینده است
روحانی در پاسخ به سوال رضا رشیدپور در خصوص علت افزایش قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان و اقدام دولت در این خصوص در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۷ : من به مردم به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست و همواره من در دولت به مقامات مسئول این تاکید را داشتیم چراکه نوسانات مختلفی بر زندگی مردم خواهد گذشت.
خیال مردم از بابت دلار راحت باشد. !!!!!!
دم خروسو باور کنیم یا قسم شماهارو؟ پایین خواهیم اورد؟! مشخصه که شماها بالابردید که حالا میخواید ۲تومن ببریدش پایین، آقای بی سواد اینو بدون پول کالا نیست که سرش معامله کنی هرکس گرون تر خرید به اون قیمت باشه پول ملی اعتبار یک کشوره که هرچی بهاش بیاد پایینتر یعنی مملکت بی بها تر میشه و تمام سعیتون باید این باشه ریال در مقابل دلار قدرت بگیره و بره زیر ۱۰۰۰تومن ، دیگه اظهر من الشمسه که روحانی با ریال چکار کرد، با نهایت بی کفایتی بعدش خواست صفر کم کنه در صورتی که تغییری در معادله ایجاد نمیشه، مردم بیدار شدن اینو بدونید
آقای همتی نکنید این کار را
به دلالها رحم کنید گناه دارن
اینقدر برای اقتصاد مملکت زحمت نکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دلالها برای سود کردن به پایین و بالا رفتن نرخ ارز نیاز دارند. پایین بیاید می خرند تا دوباره بالا برود بفروشند. دلالها رانت اطلاعاتی هم دارند
والله پایین آوردن ارزاز اینی که هست مثلا پانصدتا تک تومان آره خوب! ولی پول مملکت رابه ارزش واقعیش رساندن کارامثال تونیست کسانی می‌توانند که مدرک تخصصی داشته باشندنه رانتی و ‌تعهدی! درضمن وزنت راازبابت روابط بین المللی برنج بعد وعده بده!
چه کیهان خوشش بیاد چه بدش بیاد بهبود شرایط اقتصادی (سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، فروش و ....) تابعی از ارتباط ما با جهان خارج است. امکان ندارد دولتی هر چقدر هر چقدر و باز هم هر چقدر بزرگ باشد بتواند یک شبه، یک هفته ای، یک ماهه یک ساله یا حتی 5 ساله بتواند نرح ارز را کاهش دهد تنها یک استثنا دارد اینکه قیمت اعلان شده دروغ باشد. در ضمن نکته عجیب اینکه یک تصمیم در سطح ملی یک پیوستار رفتاری دارد دولت ما هیچ کار خاصی انجام نداده که قدمی برای کاهش نرخ ارز تلقی شود که حالا بخواهد پیروزمندانه اعلام نهایی نماید
ارزه یا خم رنگریزی؟؟؟؟؟؟ اگر اینقدر راحته چرا اینه همه تاخیر؟ به هر حال امتیاز این کشف را ارزان نفروشید..احتمالا کشورهای زیادی خریدار فرمول اقتصادی ان هستند
پس معلومه خودتون بردید بالا که بعدش میخواهید بیارید پایین
اگر تونستی دلار رو بکن 8 تومن! عمرا اگر بتونی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ساده نباش اگر منافع آنها در \ایین کشین باشد تا ۱۰۰۰ تومان هم می توانند بیاورند
ارزو بر جوانان عیب نیست؟؟؟؟؟!!!!!!!!
قیمت دلار میشود 4200 تومن از کجا بخریم سر کوچه شون
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
قیمت آب را هم نمی شود امروز و فردا تغییر داد. مگر فرمایشی.......
اگر می تونستی بیاری پایین چرا بردی بالا خجالت بکشیدید از این ملت بدبخت با این بالا و پایین رفتن ها زندگی خیلی ها رو نابود کردید
با اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته بخصوص منطقی سازی قیمت کارخانه‌ای خودروها و افزایش عرضه و کنترل نرخ ارز، بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود. البته من و بسیاری از هموطنان عزیز نمی دانند کی حقوق آن "منطقی سازی " خواهد شد !!!!
همتی: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از 23 هزار تومان می رسانند به 29500 تومان. دیدید آمد پایین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هنر دولت تدبیر و امید بازی با دلار برای امرارمعاش .
هر موقع خواستید ببرین بالا که بفروشین. چند روزی بیارین پایین که ملت بیچاره دلار هاشون رو بریزن بازار که اینبار جمع کنین....
از همین فرموده جناب آقای همتی مشحصه که کاسه ای زیر نیم کاسه دولته یکی نیست بگه آقای محترم شما که اینقدر قدرتشو داری دلار بکشی پایین چرا 3 ماه پیش که قیمت دلار داشت افزایش پیدا میکرد جلوشو نگرفتی ؟ مردم رو چی فرض کردین؟ چرا باید مردم در جامعه اسلامی ترس از آینده اش داشته باشد ترس از دست دادن سرمایه اش ترس از بین رفتن پس اندازش در بانکها به خدا قسم هر چه در این سالهای اخیر کار کرده بودیم و در بانک پس انداز کرده بودیم جلو چشممان آب شد با بی مدیریتی و ناکاآمدی شما ...همه چیز در این ممکت غیر منطقیست قیمت ارز قیمت مسکن قیمت خودرو هزینه های درمان و قیمت هزاران چیز دیگر غیر منطقیست ولی در حقیقت تنها منطقی که وجود دارد این مردم هستند که زیر این غیر منطقها له میشوند
تمام گرونیو افزایش قیمت و تورم زیر سر خود دولت
نه تولید ناخالص مملکت تغییر کرده و نه اتفاق خاص دیگه ای افتاده. متاسفانه تزریق دومرحله ای ارز راه حل درمان اقتصاد مملکت نیست. ایجاد هیجان برای فروش دلار توسط مردم راه درمان اقتصاد مملکت نیست. بهتر است آقای همتی فکری اساسی کنند. با شروع سفرها و تسهیل شدن واردات مجدد تقاضا برای دریافت ارز در بازار افزایش شدید خواهد داشت. این ارز از کجا تامین می شود. از پول نفت؟ از جیب مردم؟ از صادرات غیر نفتی؟
اقتصاد مریض و معیوب هست و تحریم ها بطور کمرشکن راه ورود ارز را به بازار بسته. کاسه ای ارز هست که در حال اتمام هست خروجی دارد ولی ورودی ندارد
الان اگر دلار روح داشت از صحبت های مسئولین ۵ و ۶ تایی سکته قلبی زده بود
مشکل ما این است که دولت بزرگترین دلال به جای تنظیم کننده است. وقتی قصد فروش دلار را داشته باشد آنرا بالا می برد و وقتی قصد خرید آنرا داشته باشد آنرا پایین می کشد و ظاهراْ در حال حاضر قصد خرید دلار را دارد وگرنه دلیلی ندارد با مالیاتی که از مردم می گیرد و با این همه منابعی که در کشور وجود دارد دلار تا حد ۵ برابر افزایش یابد و آنرا گردن دلالهای خرد بیندازد و اگر کشورمان مثل کشورهایی چون ترکیه و کره جنوبی که نفت ندارند و به خاطر کرونا صادراتشان قفل شده است بود پس چکار می کردند!؟ حتماْ دلار تا ۱۰۰ هزار تومان می رفت! تو را به خدا به فکر قشر ضعیف جامعه باشید...
با بدبختی قیمت ارز را پایین می آورید تا اوراق پیش فروش نفت را به مردم غالب کنید. همان کاری که در پیش فروش سکه کردید.
کارت سوخت هایی که ماشبن خریدند صادر نمی کنند تا یواش یواش کارت سوختها لغو بشه .همه ازادبتزین یزتتد
دوستان آقای دکتر همتی راست میگه دقت کنید امروز (99/5/19) و فردا (99/5/20 ) ارز را پایین می آوریم یعنی فقط این دو روز روزهای بعد رو قولش رو نمیده
فقظ زیاد قیمت دلار رو پایین نیارید شوکه میشیم....ما به بدبختی عادت کردیم ثانیا خسته میشید......
همتی: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!امروز 21 مرداد است وسه روز گذشته است ودلار 23 هزارتومان است ویک ریال هم کاهش نداشته است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی