بازدید 6803

ترامپ با رئیس جمهور لبنان گفت‌وگو کرد

رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی، با «میشل عون» همتای لبنانی خود گفتگو و رایزنی کرد.
کد خبر: ۹۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 08 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از المیادین، رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی با همتای لبنانی خود گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» در گفتگو با «میشل عون» حادثه انفجار روز سه شنبه در بیروت را تسلیت گفت.

ترامپ در این تماس تلفنی به میشل عون گفت که در کنفرانس پاریس برای حمایت از لبنان که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شده است، شرکت خواهد کرد.

طبق اعلام منابع لبنانی، رئیس جمهور لبنان به همتای آمریکایی خود گفت که کشورش امیدوار به همکاری با آمریکا برای مبارزه واقعی با فساد و بازخواست مفسدان است.

یک دیپلمات روس پیش از این گفته بود که آمریکا باید برای اثبات همبستگی خود با لبنان پس از انفجار اخیر این کشور، تحریم ها علیه بیروت را لغو کند.

«دیمیتری پولیانسکی» در کنایه به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: جناب وزیر امور خارجه، بهترین کاری که آمریکا در حال حاضر می‌تواند انجام دهد و همبستگی واقعی خود را اثبات کند این است که تحریم‌های یک‌جانبه علیه لبنان را لغو کند تا این کشور بتواند خود را بازسازی کند.

این دیپلمات روس در ادامه با لیست کردن تحریم‌های آمریکا علیه لبنان نوشت که اگر آمریکا این کار را نکند صحبت های مقامات آن تنها یک ریاکاری صرف است.

گفتنی است که انفجار مهیبی روز سه شنبه گذشته در بندر بیروت به وقوع پیوست که تا کنون به جان باختن بیش از ۱۵۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر منجر گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل