بازدید 5131

شمار مبتلایان به کرونا در آفریقا از یک میلیون تن گذشت

براساس آماری که خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب منتشر کرد، موارد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا از یک میلیون نفر فراتر رفت.
کد خبر: ۹۹۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 07 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این امر نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹ به سرعت در قاره آفریقا در حال گسترش است، منطقه‌ای که تاکنون توانسته بود از پیامدهای ناشی از این بیماری در امان باشد.

براساس این گزارش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا به یک میلیون و ۳ هزار و ۵۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۲۱ هزار و ۹۸۳ نفر جان خود را به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده و حدود ۶۷۶ هزار و ۳۹۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی به عنوان کشور آفریقایی که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در این قاره دارد، پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در این کشور از ابتدای ماه مارس (نیمه اسفندماه ۹۸) که نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد، به ۵۳۸ هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

این تعداد در واقع نیمی از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آفریقا است.

به گفته کارشناسان، کاهش آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای قاره آفریقا به این معناست که میانگین ابتلا به این بیماری در قاره سیاه بسیار بیش از موارد اعلام شده است.

نتایج یک تحقیق در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که در بازه زمانی اوایل می تا نیمه ماه جولای (نیمه اردیبهشت تا ۲۵ تیرماه) حدود ۱۷ هزار مورد مرگ معادل ۶۰ درصد نسبت [به سال گذشته] بر تعداد مرگ و میر افزوده شده است که این مسأله بیانگر آن است که شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا بسیار بیش از آمارهای رسمی است.

آفریقای جنوبی از مشکلات زیادی رنج می‌برد که از جمله می توان به ازدحام مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، کمبود تخت‌های بیمارستانی، وسایل حفاظتی و کمبود شدید پرستار اشاره کرد. بطوری که برخی اوقات، بیماران کرونایی مجبور هستند در کنار دیگر بیماران تحت درمان قرار گیرند.

آفریقای جنوبی البته با ۵۸ میلیون نفر، تاکنون سه میلیون تست کرونا گرفته است که بالاترین میانگین در یک کشور آفریقایی است.

در نیجریه به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی روزانه به طور میانگین سه هزار تست تشخیص کرونا انجام می‌شود که این میزان یک دهم تست‌هایی است که آفریقای جنوبی انجام می‌دهد. این کشور به لحاظ جمعیتی یک چهارم جمعیت نیجریه را دارد.

کامرون با ۲۵ میلیون جمعیت، ضعیف‌ترین کشور به لحاظ تست کروناست، به طوری که با ۱۷ هزار مورد مثبت ابتلا به کرونا کمتر از یک درصد از کل جمعیت خود تست ابتلا به کرونا داشته است.

پس از آفریقای جنوبی، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا متعلق به کشورهای مصر، نیجریه، غنا، الجزایر، مغرب، کنیا، اتیوپی و کامرون است.

ویروس کرونا در سراسر قاره آفریقا با ۵۴ کشور و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت شیوع پیدا کرده بطوری که انتشار این ویروس مرگبار فشار مضاعفی را بر سیستم بهداشتی و اقتصاد ضعیف کشورهای این قاره تحمیل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار