بازدید 5928

پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز خبرنگار

کد خبر: ۹۹۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ 07 August 2020
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویداد‌ها در هدایت، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه، دنیای مرده، منجمد و بی روحی است که تا کرانه‌های پیشرفت و توسعه فرسنگ‌ها فاصله دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن پیام محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدین شرح است:

هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی، آزاد مردی که جانش را حین عمل به وظیفه اش فدا کرد، بزرگداشت تلاش‌های طلایه داران و قلم به دستانی است که با روشنگری و آگاهی بخشی، نقشی غیر قابل انکار را در هدایت و تنویر افکار عمومی جامعه برعهده دارند. بی گمان عصاره خبرنگاری، عشق است و ایمان که اگر نبود قدرت این عشق و باور درونی، تحمل سختی‌ها و رنج‌هایی که این عزیزان در راه ایفای رسالت خطیر روشنگری به جان می‌خریدند ناممکن بود.

رسانه‌ها، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویداد‌ها در هدایت، اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه، دنیای مرده، منجمد و بی روحی است که تا کرانه‌های پیشرفت و توسعه فرسنگ‌ها فاصله دارد.

در عصر اطلاعات و جامعه شبکه‌ای در هم تنیده امروز، ظهور پدیده «شهروند خبرنگار»، وجود شبکه‌های اجتماعی متنوع و تولید انبوه پیام، رسانه‌ها نیز ناگزیر از تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود هستند و باید برای جلب اعتماد و توجه مخاطب آگاه و هوشیار از شیوه‌های جدید، خلاقانه و نواورانه بهره ببرند.

امروزه اهالی رسانه و خبرنگاران باید از وظیفه صرف خبررسانی فاصله بگیرند و با کاوش دقیق و مدبرانه در لایه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه در راستای اصلاح ساختار‌ها و فرآیند‌ها تلاش کنند و هر جا ناراستی، اهمال، سستی و ضعف در عملکرد مسئولان، دستگاه‌ها و نهاد‌ها و بطور کلی بخش‌های مختلف مشاهده کردند جسورانه آن را برملا و همه را از ثمرات این روشنگری و اصلاح بهره‌مند سازند و البته نظام حاکمیتی نیز باید زمینه و بستر امن و مناسب فعالیت و ایفای نقش را برای جامعه رسانه‌ای کشور فراهم کند. در این راه حتی اگر لازم است در قوانین و نظام رسانه‌ای بازبینی و تجدید نظر شود و ساختاری متناسب با شرایط و ویژگی‌های جامعه نوین طراحی گردد.

بطور قطع در سایه عدالت، امنیت و رفاه است که می‌توان از خبرنگاران انتظار داشت مسئولانه و متعهدانه به وظایف خود بپردازند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از تلاش‌های خبرنگاران و روزنامه نگاران در انعکاس عملکرد و فعالیت‌های خود بهره برده است، در اینجا و به بهانه روز خبرنگار بر خود واجب می‌دانم از تلاش‌های خالصانه و بی شائبه شما عزیزان قدردانی کنم، از خداوند متعال می‌خواهم ما را قادر سازد تا بتوانیم زمینه امنیت بیشتر شغلی، رفاهی و معیشتی شما را فراهم آوریم و در کاهش رنج پیمودن این مسیر پر مشقت سهیم شویم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر