بازدید 19677
۸

پیروزی بایدن به روایت پیشگوی مطرح آمریکایی

یک مورخ آمریکاییِ که گفته شده، از سال ۱۹۸۴ پیشگویی و پیش‌بینی‌هایش درباره برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور درست بوده است، اعلام کرد که جو بایدن در انتخابات سال جاری پیروز می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 06 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس: «آلن لیچمن» مورخ آمریکایی که سابقه طولانی در زمینه پیشبینی درست نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله انتخابات ۲۰۱۶ دارد، اعلام کرده که دونالد ترامپ در انتخابات امسال شکست می‌خورد.

آلن لیچمن مورخ ۷۳ ساله آمریکایی که طبق گزارش رسانه‌های این کشور از سال ۱۹۸۴ در زمینه پیشبینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته درباره برندگان این انتخابات پیشبینی‌های درست انجام دهد، درباره نتیجه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) اظهارنظر کرده است.

به نوشته «هیل»، این پروفسور تاریخ در دانشگاه‌های آمریکا اعلام کرد که او احتمال می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را شکست دهد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، «لیچمن یکی از معدود پیشگویانی است که پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را پیشبینی کرده بود».

این مورخ آمریکایی طی دهه‌های اخیر با بررسی دقیق مسائل انتخاباتی یک مدل و سیستم دارای ۱۳ «مولفه کلیدی» ترسیم کرده و با کمک آن پیشبینی کرده که ایا حزب حاکم در کاخ سفید می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری برنده شود یا خیر.

مولفه‌های کلیدی مد نظر لیچمن دارای مواردی از قبیل شرایط اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت کشور و اینکه آیا نامزد حزب (حاکم و مسلط بر کاخ سفید) رئیس‌جمهور مستقر است، می‌شود.

وی با انتشار یک فایل ویدئویی که روز چهارشنبه (دیروز) روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، گفت: «مولفه‌های کلیدی پیشبینی می‌کنند که ترامپ کاخ سفید را خوهد باخت».

پایگاه هیل البته در گزارش خود درباره این مورخ نوشت: «لیچمن مدعی است که او در تک تک انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا از سال ۱۹۸۴ به درستی برندگان آن‌ها را پیشبینی کرده است، اما او در انتخابات سال ۲۰۰۰ پیشبینی کرده بود که ال گور معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا برنده می‌شود، اما ال گور تنها توانست رای مردمی را ببرد و جورج بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا آرای الکترال را برنده شده بود».

بایدن در هفت مولفه از مجموع ۱۳ مولفه کلیدی مدل لیچمن، از ترامپ برتری دارد و این به معنای برتری او در نتیجه نهایی انتخابات است.

لیچمن از تاثیر گذاری مسائلی از قبیل تلاش‌ها برای سرکوب کردن رای دهندگان آمریکایی و دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در نتیجه نهایی تاکید کرد و گفت که «نیرو‌هایی هم خارج از این مولفه‌ها تاثیرگذار هستند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
به همین خیال خام بمانید
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
رئیس جمهور بعدی ایالات متحده فقط فقط جناب ترامپ هست و لا غیر
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
متاسفانه مسئولین کشور تمام امور جاری و اجرایی کشور ول کردن و صرفا منتظر نتایج انتخابات امریکا هستن. واقعا خیلی خیلی خیلی شرم آور هست که این همه وابستگی به امریکا داریم. علی رقم تمام شعارهای قشنگی که مسئولین کشور در خصوص استقلال و ازادی و ... دارند بایستی با تاسف اعلام کرد که به شکل دیگه ای کاملا وابسته با امریکا هستیم. شاید مثلا مستعمره نباشیم و یا شاید امریکایی ها به صورت مستقیم در کشور دخالت نمی کنند اما متاسفانه اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به شدت به روابط با امریکا وابسته شده و کوچکترین تغییراتی در سیاست امریکا در منطقه و ایران بسیار تاثر گذار شده است. باید به مسئولین تبریک گفت که با سیاست های غلط و اشتباهی که در پیش گرفتن تا این اندازه وابسته شدیم به امریکا.در هر صورت بایستی مسئولین کشور متوجه بشن که بین بایدن و ترامپ خیلی فرقی وجود نداره! در زمان اوباما هم تحریم های شدیدی رو تجربه کردیم و تا استانه جنگ هم جلو رفتیم. در زمان ترامپ هم همینطور شد. پس الکی نباید به این دلخوش بود که اگه عمو بایدن(از دید مسئولین کشور) وارد کاخ نحس سفید بشه همه چی درست خواهد شد. اصلا فرض کنیم بایدن پیروز بشه و امریکا هم به برجام برگرده (که امری محال هست) بدون شک حتی اگه بایدن هم برنده بشه باز هم درخواست مذاکره خواهد داد و باز هم شرط و شروطی رو برای برگشت به برجام خواهند گذاشت.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
دقیقا چند سال پیش بود که ترامپ برنده انتخابات امریکا شده بود و پشت سر هم اعلام می کرد که از برجام خارج میشه و مرتب هم در خصوص مذاکره و ... صحبت می کرد اما متاسفانه مسئولین کشور گویا در خواب تشریف داشتن و مسرور از پیروزی های خود در منطقه بودن. بارها و بارها در همین سایت تابناک نظرات خود رو اعلام کردم که الان بهترین زمان برای مذاکره با ترامپ هست اما متاسفانه مسئولین پشت سر هم اعلام می کردن که امریکا و ترامپ جرات نمی کنه از برجام خارج بشه. امریکای ترامپ خیلی از قراردادهای خود رو لغو کرد و یا درخواست مذاکره جدید کرد. مثلا با کانادا، مکزیک و ... این کشورها هشیار بودن و منافع ملی و مردم خود رو در نظر گرفتن و قبل از اینکه لطمه ای به کشور و مردم خود بزنن، با ترامپ وارد گفتگو شدن و قرارداد ها رو تا حدودی تغییر دادن. این کشورها می تونستن مثل مسئولین ما بگن که چیزی که قبلا مذاکره شدت و توافق حاصل شده رو دیگه نمیشه مذاکره کرد (مگه آیه قران بوده که نمیشه دوباره در خصوص اون مذاکره کرد) متاسفانه اگه مسئولین (نا مسئول) اون زمان با ترامپ دیوانه وارد مذاکره شده بودن خیلی از اتفاقات سالهای اخیر رخ نمی داد( به عنوان مثال، اعتراض های دی ماه، اعتراض های ابان، ترور سردار عزیز و شهیدمون، عدم فروش نفت، اعمال تحریم های جدید، حیف و میل شدن پول و ثروت کشور و مردم، دست درازی اسرائیل جنایتکار به نیروهای ایرانی و یا گروه های نزدیک به ایران و خدا می دونه چه اقدامات دیگه) اگه اینها خیانت نیست پس چی هست؟؟؟؟ تابناک لطفا مرد باش و منتشر کن. از شما مسئول سانسور تابناک و مسئولین خبرگزاری و سایت تابناک سوال می کنم!!!! لطفا بفرمایید معنی خیانت به کشور و مردم چی هست؟؟؟؟
من هم احتمال میدم بایدن برنده بشه!!!
به نظر من بسیاری از مسئولین در ایران جاهلانه برخورد می کنند می دونید چرا ؟
احتمالا اگر بایدن رئیس جمهور بشه برمی گرده به برجام ولی تحریم ها رو ور نمی داره ولی عوضش میگه اگر می خواهید تحریم ها رو ورداریم باید توافق جدیدی ایجاد بشه و البته ممکنه اندکی تحریم ها رو وردارد برای اینکه داخلی ها برای ممانعت اط ظهور یک پیروزی درخشان دیگری را برای خودشان فریاد بزنند ولی در عوض باید عرض کنم که فکر کنم خیلی راحت از مکانیزم ماشه استفاده می کند ولی برخی از مسئولین با ناآگاهی بدمبال پیروزی بایدن می باشند در حالی که به نظر من احتمالا بیشتر به ضررشون می باشد البته اگر جاسوس بسیار شدید نباشند .
اخ جون بایدن جون میاد برجام جونمون دوباره جون میگیره !
دلمون برای قدم زدن با جان جون تنگ شده بود !!!!
ترامپ بایدنر ا قورت می دهد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل