بازدید 7679
در نشست بزرگداشت واقعه عظیم مباهله عنوان شد

برگزاری ۲۴ جشن "روز مباهله"در ۲۴ نقطه شهر

نشست بزرگداشت واقعه عظیم مباهله با حضور علی انسانی شاعر آئینی و مداح اهل بیت (ع) و جمعی از فعالان فرهنگی در حوزه شعر و فضای مجازی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد که در این نشست به اهمیت و ترویج واقعه مباهله تاکید شد.
کد خبر: ۹۹۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 04 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی انسانی – شاعر آئینی و مداح اهل بیت (ع) - در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه به تمام مناسبت‌های مذهبی در جامعه ما پرداخته می‌شود، اما مباهله آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست اظهار کرد: همانگونه که تبلیغ غدیر واجب است و عید الله اکبر است مباهله نیز یکی از اعیاد بسیار بزرگ در دین اسلام است. به زبان امروزی می‌توانیم بگوییم مباهله، انرژی هسته‌ای شیعه است. چرا که امام رضا (ع) می‌فرمایند: بزرگترین فضیلت پدرم علی ابن ابیطالب (ع) در مباهله است.

وی خاطرنشان کرد: ما این طرح را از پنج سال گذشته عملیاتی کردیم و همان زمان به خدمت علما رسیدیم که همگان از این طرح استقبال کردند. ما امسال برای ایام مباهله برنامه‌های بسیار زیادی داشتیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم همه آن‌ها را برگزار کنیم. بر همین اساس بیشتر تاکید و فعالیت خود را در عرصه فضای مجازی گذاشته‌ایم تا بتوانیم مردم را با فضیلت این روز آشنا کنیم.

این شاعر و مداح اهل بیت (ع) در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در سخنان عید قربان خود به اهمیت روز مباهله اشاره کردند، گفت: بعد از عید غدیر شش روز تا مباهله باقیمانده است. متاسفانه برخی از همان شب عید غدیر به استقبال محرم می‌روند. در حالیکه مباهله یکی از اعیاد و رمز پیروزی اسلام است که نباید آن را دستکم بگیریم. امیدواریم هم امسال هم در سال‌های آتی بتوانیم این عید را در سطح جامعه ترویج بدهیم.

در ادامه علی احرابی -دبیر ستاد مباهله- با بیان اینکه یکی از مهمترین کارگروه‌های ما در این ستاد کارگروه تولید محتوا است گفت: متاسفانه همانگونه که استاد حاج علی انسانی فرمودند از مباهله غافل شده‌ایم. ما سعی کردیم در حوزه‌های مختلف تولید محتوا داشته باشیم تا از این طریق مردم بتوانند این روز را بیشتر بشناسند. ما به هیچ ارگان یا نهادی وابسته نیستیم و این ستاد کاملا مردمی و با کمک خیرین اداره می‌شود. امسال با ستاد ائمه جمعه استان تهران، شهرداری جلساتی را داشتیم تا بتوانیم فضای شهر را از رنگ و بوی واقعه مباهله پر کنیم.
 


چاپ کتابی با محتوای مباهله/ سایت مباهله راه اندازی شد



محمد مهدی مفیدی – دبیر کارگروه ستاد ملی مباهله- با بیان اینکه ما برای شروع فعالیت در این عرصه نیازمند تولید محتوا بودیم گفت: درباره غدیر مکتوباتی وجود دارد، اما درباره مباهله منابع بسیار محدود است. بر همین اساس ما سعی کردیم منابعی که از آن‌ها می‌توانیم به تولید محتوا بپردازیم را جمع آوری و به صورت کتاب چاپ کنیم. همچنین به همت حاج علی انسانی نیز کتاب شعری در عرصه مباهله جمع آوری شده است.

وی گفت: سایت مباهله راه اندازی شده تا از این طریق علاقمندان و کسانی که می‌خواهند درباره این روز اطلاعاتی به دست بیاورند راحت اقدام کنند. محتوای لازم از قبیل چاپ کتاب، پایان نامه، تولیدات مولتی مدیا و ... نیز تهیه شده است، آلبوم صوتی «روزی که مهر و ماه یکی شد» نیز در حال تکمیل است که به زودی منتشر می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه‌ای برای سنین مختلف با موضوع حفظ آیه مباهله خبر داد و گفت: کودکان زیر هفت سال می‌توانند فایل تلاوت آیه مباهله را برای سایت ارسال کنند و بدون قرعه کشی جایزه ببرند. از این طریق در صدد هستیم واقعه مباهله را کودکان بشناسند. همچنین با شبکه امید و شبکه کودک نیز نشست‌های لازم صورت گرفته تا به موضوع مباهله بپردازند. مسابقه کتابخوانی نیز به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و به ۱۰ نفر اول ۵۰۰ هزار تومان تقدیم می‌شود.

در ادامه یوسف بالو- دبیر کمیته فضاسازی شهری ستاد مباهله- نیز با بیان اینکه شهرداری تهران نیز برای این روز با فضیلت برنامه ریزی‌هایی را دارد گفت: ۲۴ جشن در ۲۴ نقطه تهران برپا می‌شود و این برنامه‌ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز در حد یک ساعت برگزار می‌شود.

خانلری - مسئول فضای مجازی ستاد مباهله- با ارائه برنامه‌های طرح پویش ملی تولید محتوای دیجیتال با موضوع # مباهله گفت: این پویش به صورت ملی و با مشارکت عموم مردم در دو دسته مردمی (ویژه تولیدات مردمی) و شرکت‌ها و موسسات و سلبریتی‌ها (ویژه تولیدات تخصصی رسانه ای) برگزار می‌شود. قالب آثار در عرصه فیلم (موشن گرافی، پویا نمایی، فیلم کوتاه) آثار صوتی (پادکست، مداحی و سخنرانی) عکس (عکس نوشته، عکس، اینفوگرافی) برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند با # مباهله یا #مباهله – مباهات پیامبر یا # مباهله – روز – شکوه – اسلام در این پویش شرکت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر